IELTS kriebels

IELTS staat voor International Englisch Language Testing System. Er wordt dan inderdaad gekeken hoe je engels is op de 4 punten die je aangeeft. Je hebt minimaal een score van een 5 nodig voor alle 4 de punten als hoofdaanvrager en een 4.5 op alle punten als je mee lift. Hoe dat zit als je vanuit de UK naar Australie reist weet ik niet.
Wij moeten de 28e nog een keer. 2 jaar geleden hebben wij de IELTS gedaan, maar toen werd de skills assessment niet goed gekeurd, dus moeten we nu weer, omdat de uitslagen niet meer geldig zijn...
 
DIAC hanteert echt voor zowel general als academic volgens mij een jaar, althans zo staat het op de website!
Op het ielts formulier staat het inderdaad anders maar ik hou me in dit geval maar aan de voorschriften van diac.
 
Gebeld (een maand of wat gelee): Academic 2! jaar en General 1 jaar... Goede cijfers, Babs!.. maar helaas: je moet echt aan minimale vereisten per onderdeel voldoen.

Listening: 7
Reading: 6,5
Writing: 6,5
Speaking: 7

.. en dan moet je nog eens minimaal een overall bandscore hebben van 7! Dus met bovenstaand cijferlijst is men nog steeds gezakt. Ik ken wel iemand die voor de 3e keer gezakt zou zijn (met een halve punt) maar omdat eerdere testen hebben uitgewezen dat ze op het betreffende onderdeel altijd boven het gemiddelde zat (spreken: 1e keer 7, 2e keer 8 en 3e keer 6) hebben ze haar toch positief beoordeeld. Dus gewoon nog een keertje er hard tegenaan! Good luck, meis!
 
Thanks kookaburra!

Ja, was ff stevig balen.
Maar ik weet wel dat de IELTS te halen is voor mij, nu maar hopen dat ik de volgende keer tijdens de writing geen black-out krijg  :lol:!

Jammer genoeg heb ik ergens gelezen dat als je voor 1 mei dit jaar bent op geweest dat je pas na 90 dagen op IELTS herhaling mag.
Wil zeggen voor mij dus na 22 juni en aangezien het dan schoolvakantie is zijn er aanzienlijk minder testdata.. GRR..

Moet ook ff mijn rooster voor juni-juli-aug afwachten, zodat ik een nieuwe datum kan prikken.

In de tussentijd ga ik gewoon verder met de skillsassessment. Heb nu alle papieren bijelkaar en moet ze nog certificeren.
Alleen kan ik nergens een goedkope advocaat/notaris vinden.
Lijkt wel of alles tegenzit!

Bij de weg;
ik heb een engels diplomasupplement van mijn opleiding, zowel als een engelstalige werkgeversverklaring en (zelfgeschreven) referentie brief.

Die gelden dan toch als originele documenten he?
Die hoef ik dan toch niet te certificeren?

Laterrrsss

Bab
 
hoi meis,

tuuuuuurlijk ga je die IELTS halen!! Gewoon nog goed oefenen op writing: ik vond het al heel wat dat ik uberhaupt een mening over, voor mij soms oninteressante, stellingen had.. Dus, vaak oefenen en bv een stelling in je hoofd nemen en daar een mooi verhaaltje voor componeren (kan overal, net als Tjolk.. of ben ik nu heel oud  :? )

Als je engelstalige diploma hebt hoef je hem niet te laten vertalen, maar neem aan dat je geen origineel meestuurt dus WEL kopieren en certificeren (stempel notaris)

goodluck!
 
Ja, daar zeg je wat!
Ik weet dat de General test maar een jaar geldig is.
Is dat een jaar tot aan je aanvraag of gewoon een jaar.
Sh*t, nu ga ik toch wel heel sterk balen.

Wij hebben hem vorig jaar gedaan, Juni ergens, maar wat als die CO nu niet opschiet en de rest van de familie ook de medicals over moeten doen.
Dan verloopt dus ook die test.
Ik word me daar toch ineens verschrikkelijk misselijk, duizelig en hondsberoerd.
Wat krijgen we nog meer op ons bordje???
Voor sommigen onder jullie is dit misschien wartaal wat ik uitkraam, maar er zijn er vast wel een paar die mij hier een luid en duidelijk antwoord op kunnen geven.
Dat wordt weer een slecht nachie :|

Mariette
 
Rustig Mariette!
Hij is een jaar geldig tot aan de aanvraag volgens mij. Anders zouden ze toch ook wachten om hem te vragen bij toewijzing van de CO zoals ze doen bij de medicals en pcc.
En nu ontspannen hoor!

groetjes,
An
 
Hoi Babette
Volgens mij mag je de IELTS zo vaak doen als je wilt, niet te hopen maar er hoeft geen 90 dagen tussen te zitten. Dat was vroeger zo maar is een jaar geleden verandert, of het moet weer verandert zijn.
Succes
Erna
 
Hey!
Ielts gehaald!
Voor iedereen die de ielts test nog moet doen veel geluk en 1 tip: goed voorbereiden en de rest gaat vanzelf. Maar vooral rustig blijven en de rest is peace of cake. Tevens heb ik nog IELTS oefen materiaal, boek + cd voor wie interesse heeft.
Groeten Henk
 
Wat is precies een IELTS test, wij hebben dat helemaal niet hoeven doen voor ons visum? (temporary business visa subclass 457)
 
IELTS is een engels test die je moet doen om voldoende kennis van de engelse taal aan te tonen.
Deze test wordt voor een heel aantal visum gevraagd(verplicht), alleen toevallig voor dat van jullie net niet,mazzel.
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=6759.msg91257#msg91257 date=1180418270]
Gefeliciteerd, wanneer heb jij die IELTS gedaan?

Groetjes Wilbert
[/quote]
Hey!
Ik heb de ielts test in Brussel gedaan. Ik voelde me weer jong , ik zat midden tussen de studenten, dus geen of weinig om te emigreren.
Ik zie dat je ook geweest bent (zaterdag?) en nu maar afwachten op het resultaat! De dertien spannende dagen!
FINGERS CROSSED!!!
Groeten Henk
 
Nee, ik ben afgelopen donderdag geweest in Utrecht.
Ben benieuwd, even afwachten. Ook ik zat tussen de studenten op de campus, was wel weer even als 15 jaar terug in de tijd :grin:
 
:eek:fftopic:

even een vraagje:

Weet iemand toevallig of ik ook zo'n IELTS test zou moeten doen? Ik heb namelijk een High School Diploma met voor Engels een 7. Mijn vervolg opleiding heb ik ook in het Engels gedaan. Wij zijn momenteel bezig met een Independent Skilled Visum. Misschien weet iemand het toevallig


Babette.....veel succes als je weer "mag".....maar dat gaat zeker lukken


Groetjes Mariette
 
Back
Top