IELTS

Maike

New Member
Hoi
Ik ga binnenkort mijn IELTS test doen, nou moet ik invullen waar de resultaten naar toe gestuurd moeten worden.
Maar ik moet eerst mijn skills assessment doen (daar moet de uitslag heen gestuurd worden) en daarna ga ik pas de aanvraag voor het visum doen (en daar moet ook de uitslag heen) maar daar kan best een aantal maanden tussen zitten.
Hoe moet ik dit regelen? Kan de uitslag meteen naar beide worden verstuurd en bewaren die het totdat ik de aanvraag indien? De uitslag van de IELTS zou dan het eerste zijn wat ze van me krijgen. Is dat geen probleem?
Ik hoop dat er iemand antwoord op heeft.
Bedankt, groetjes Maike
 
Misschien hangt het van je assessment agency af, maar wij hoefden de IELTS uitslag alleen met de visumaanvraag mee te sturen en dus niet voor de assessment. Wij kregen de IELTS uitslag nog thuisgestuurd, maar ik begrijp dat dat inmiddels verandert is.
Isis
 
Hello,

Je vraagt gewoon of de uitslag naar je toe wordt gestuurd, want jij bent de aanvrager en niet een bedrijf of zo. Zodra je klaar bent met je dossier dan stuur je de originele mee (geen kopie). Voor de zekerheid kan je altijd vragen voor twee originele. Pas op, ik denk dat de uitslag van een IELTS test maar een jaar geldig is. Het is ook handig om een cursus vooraf te doen, het duurt 5 volle dagen en kost 350 euro, ze geven jou goede tips. het gaat er niet alleen om of je goed Engels spreekt, maar ook of je een goede gesprek kan opbouwen met koppelwoorden. Ik heb aantekeningen gemaakt van de cursus, als je wilt kan ik een kopie naar je sturen.

Gr

Citavm
 
Je kunt de uitslagen later opnieuw laten versturen. Je moet dan de verzendkosten en een beetje admin kosten betalen. 

Het lijkt mij het makkelijkst als je twee uitslagen laat opsturen naar je eigen huis. De eerste stuur je mee met je skills assessment aanvraag en de tweede met je visum aanvraag. Waarschijnlijk zal DIMIA vragen of je de IELTS uitslag door het BLTC zelf wilt laten opsturen. Het BLTC zal dan een derde exemplaar direct naar DIMIA sturen (als je betaalt).
 
[quote author=citavm link=topic=898.msg6890#msg6890 date=1104831250]
......Ik heb aantekeningen gemaakt van de cursus, als je wilt kan ik een kopie naar je sturen.

Gr

Citavm
[/quote]

Ik denk zowieso dat dit erg wenselijk is om zowieso eens in te zien (althans voor mij dan).

Dus ik hou me graag aanbevolen om een kopie van je aantekeningen te ontvangen! (Wat kost dat? :p)
 
Maluka,

Ik heb de aantekeningen naar je toegestuurd. Ik heb de email adres gebruikt die op de visitekaart stond. Natuurlijk kost het niets

Gr

Citavm

Ps: aan de moderator of administrator, is het mogelijk om die aantekeningen op de website te zetten, zodat wie dan ook het kan uploaden?
 
Citavm :)
Ik heb je mailtje idd ontvangen! Dank daarvoor...
Heb er alleen nu geen tijd voor om ze in te zien, maar ga er zeker een keer van de week 's avonds induiken!
 
[quote author=citavm link=topic=898.msg7505#msg7505 date=1105954795]
Ps: aan de moderator of administrator, is het mogelijk om die aantekeningen op de website te zetten, zodat wie dan ook het kan uploaden?
[/quote]

Tuurlijk kan dat, heel graag zelfs! Stuur maar via email naar mij, dan zal ik de aantekeningen z.s.m. plaatsen.

:up:
 
[quote author=Maike link=topic=898.msg6876#msg6876 date=1104787246]
Hoi
Ik ga binnenkort mijn IELTS test doen, nou moet ik invullen waar de resultaten naar toe gestuurd moeten worden.
Maar ik moet eerst mijn skills assessment doen (daar moet de uitslag heen gestuurd worden) en daarna ga ik pas de aanvraag voor het visum doen (en daar moet ook de uitslag heen) maar daar kan best een aantal maanden tussen zitten.
Hoe moet ik dit regelen? Kan de uitslag meteen naar beide worden verstuurd en bewaren die het totdat ik de aanvraag indien? De uitslag van de IELTS zou dan het eerste zijn wat ze van me krijgen. Is dat geen probleem?
Ik hoop dat er iemand antwoord op heeft.
Bedankt, groetjes Maike
[/quote]Hoi Maaike

Ik weet niet of je de IELTS test al gedaan hebt,als dit zo is heb je zeker wat aan deze site  http://www.ielts.studyau.com/

Groetjes M5
 
het hangt denk ik af van wie je assessment doet: ik heb vorige week mijn spullen naar NOOSR opgestuurd (leerkracht).

Ben bij het BLTC in Amsterdam langs geweest (vorig jaar juni mijn IELTS gedaan). Voor 5 Euro sturen zij een origineel exemplaar van je resultaten naar wie je maar wil. DAt doen ze tot 2 jaar na je testdatum.
BLTC zei me vorig jaar dat de meeste assessment instanties de resultaten -vanwege fraude gevallen- nu rechtsstreeks via het BLTC willen ontvangen. Voor de zekerheid heb ik NOOSR een copie van mijn eigen exemplaar vd uitslag gestuurd, met de mededeling dat ze nog de echte krijgen van BLTC.

Mariken
 
Hierbij nog twee handige links naar Russische sites, waar je test materiaal kan downloaden.

http://artefact.lib.ru/languages/english/
http://www.ielts.snt.ru/

Waarschijnlijk niet helemaal legaal, maar wel erg handig. :up:
 
:up: dank je! Hier kan ik even mee vooruit... maar als iemand oefenboeken heeft? Ik hou me aanbevolen voor doorverkoop  :roll:
 
[quote author=E & C link=topic=898.msg9209#msg9209 date=1108544824]
Hierbij nog twee handige links naar Russische sites, waar je test materiaal kan downloaden.

http://artefact.lib.ru/languages/english/
http://www.ielts.snt.ru/

Waarschijnlijk niet helemaal legaal, maar wel erg handig. :up:
[/quote] Bedankt E & C  :up:
Werkt perfect.
 
Hoi!

Je IELTS-test al achter de rug neem ik aan.
Volgens mij kun je de uitslag vooraf al op laten sturen naar de ANMC (Australian Nursing and Midwivery Council. Zij bewaren dan je uitslag tot het assessment is afgerond/het visum wordt aangevraagd.
 
Quote van Maluka in ander topic:

[quote author=Maluka link=topic=2070.msg20698#msg20698 date=1121413388]
Wat ik het ergste vond aan de IELTS test was het feit dat ik voor de "pen and paper" versie had gekozen en bijna nooit meer lange stukken schrijf en daarom een gigantische zere hand/pols van het schrijven had!!  :-(
[/quote]

Okay, dit klinkt goed.

Je kunt dus kiezen voor een computergestuurd examen? Kan dit op dezelfde locaties als waar de handgeschreven examens worden gehouden? En kost dit even veel knaken?

Ik heb dus echt een mega probleem met schrijven. Ik ben een IT nerd en schrijven doe ik vrijwel niet meer. Als ik twee regels schrijf krijg ik al RSI trekjes. Ik was in de veronderstelling dat IELTS altijd schrijven is en daar maakte ik me zorgen om. Maar het kan dus ook met de pc?

:up:
 
Back
Top