IELTS

[quote author=Maluka link=topic=898.msg21179#msg21179 date=1121856151]
Maar AJ: Ik heb ook mijn IELTS gedaan voordat ik de Skills Assessment heb laten doen en zoals je wel weet is het nu zonde van mijn geld (170 euro per persoon)...misschien dat je kunt overwegen om je IELTS pas na het positieve resultaat van de Skills Assessment te doen.
[/quote]

Dat hebben wij dus inderdaad ook gedaan, wij waren in ieder geval erg geschrokken van de uitslag van Mark & Annemiek, hadden dat nooit verwacht! Dus wij hebben gewacht tot na goedkeuring TRA.
 
People, dank voor jullie reacties  :up:

[quote author=Maluka link=topic=898.msg21179#msg21179 date=1121856151]
Maar AJ: Ik heb ook mijn IELTS gedaan voordat ik de Skills Assessment heb laten doen en zoals je wel weet is het nu zonde van mijn geld (170 euro per persoon)...misschien dat je kunt overwegen om je IELTS pas na het positieve resultaat van de Skills Assessment te doen.
[/quote]

Je hebt helemaal gelijk, ik wil ook liever wachten totdat ik meer weet over mijn skills assessment. Maar er zijn twee problemen waar ik rekening mee moet houden. Die tests zijn erg snel volgeboekt en dan kan de wachttijd behoorlijk oplopen. En als je zakt dan moet je nog eens drie maanden wachten voor je weer op mag. Dus als het allemaal even tegenzit dan kan het erg lang gaan duren, alleen maar vanwege zo'n ellendige test.

Daarom dacht ik dat het wellicht beter was om me n u alvast aan te melden voor een examen ergens in oktober, dan ligt dat in ieder geval vast.

:|
 
Ha die mensen,

Dat lijkt mij dus ook je kunt het maar gehad hebben die ielts test.
Maar ik heb hier ook ergens gelezen dat de test maar een jaar geldig is, nu weet ik niet of dat waar is?

bvd Marce-el
 
Is ANMC dan 1 van de weinige assessment boards die de IELTStest eisen voor er uberhaupt beoordeeld wordt?
 
Dat zou goed mogelijk zijn, ik weet alleen dat het voor de skill assesment bij de TRA niet nodig is.
 
[quote author=Maluka link=topic=898.msg21179#msg21179 date=1121856151]
Maar AJ: Ik heb ook mijn IELTS gedaan voordat ik de Skills Assessment heb laten doen en zoals je wel weet is het nu zonde van mijn geld (170 euro per persoon)...misschien dat je kunt overwegen om je IELTS pas na het positieve resultaat van de Skills Assessment te doen.
[/quote] Zit wel een maarrrrr aan. Ik heb ook gewacht met de ielts tot mijn skill positief was beoordeelt, maar dat houd wel in dat ik nu niet mijn visum aanvraag op de bus kan doen (terwijl alles klaar ligt), omdat ik nu moet wachten totdat ik mijn ielts gedaan heb. Ik zou toch aanraden als je zo snel mogelijk je visum wilt hebben( wat iedereen natuurlijk wil ) om de ielts meteen te doen.
 
Klopt Sander, dat is idd de keerzijde van de medaille.
Het is dus een afweging of je bereid bent 170 euro te investeren met de kans dat het goed gaat of met de kans dat je nog een keer die 170 euro moet betalen....das ieder voor zich...
 
Hallo allemaal,

Door werk en andere zaken is het een lange tijd geleden dat ik hier weer geweest ben. Maar nu ben ik er voorlopig dan weer.
Op de zaken hierboven heb ik het volgende te zeggen. Na aanleiding van onze aanvraag perikelen, heb ik het bureau de vraag gesteld hoe en wat verder. Zij vermeldden het volgende:

"You can lodge your IEA assessment and forward the IELTS after lodgement - the IEA will not provide an assessment until they have received the IELTS."

Dus ook voor IEAust is de ielts nodig. :cry:
Mijn CDR is voor 98% gereed en ligt bij vrienden in Perth om op grove fouten na te kijken en of het te volgen is. De meeste certificaten/diplomas heb ik reeds in het Engels, op een enkele na. Nog laten certificeren en dan kan het gehele pakket op de post.

Groeten, Wilco
 
Even nog een vraagje over de betaling van de ielts. :-(

Ik heb deze vraag al een keer gesteld, maar kreeg toen geen direct antwoord waar ik wat aan had.

Weet iemand hoe je de ielts moet betalen met een cheque of een machteging of moet je geld over maken op een rekening nummer of met creditcard? :|

Alvast bedank voor jullie hulp alweer :up:

Groeten marcel
 
[quote author=marc-el link=topic=898.msg30301#msg30301 date=1128361550]
Weet iemand hoe je de ielts moet betalen met een cheque of een machteging of moet je geld over maken op een rekening nummer of met creditcard? :|

[/quote]

Hi Marcel :)

Ik heb het geld toen gewoon over gemaakt op de zelfde dag dat ik de applicatie had verstuurd.
(Volgens mij staat op het applicatieformulier zelf hoe je het kan doen)

:wink:
Annemarie
 
[quote author=AJ link=topic=898.msg30311#msg30311 date=1128363830]


    http://www.idp.com/nl/ieltstest/article164.asp


[/quote]Via deze link kun je zo het bank rekeningnummer vinden waar je het geld naar toe kunt overmaken!
 
Hoi Maike,

Ik heb navraag gedaan bij beide instanties en je kunt het beter niet doen want zoland je geen filenumber hebt komt je papier op een stapel te liggen. Dus vraag wel een extra uitdraai van de test aan maar stuur pas de test op als je bericht van de instantie hebt gekregen en je file number weet. Dan komt het zeker weten bij  jouw papieren terecht!


Succes ermee!   :up:

Roland

ps: wanneer en waar heb je je test? ik zelf in utrecht op 10 december
 
Let op:

IEAust wil de uitslag van je IELTS direct van het test-centre ontvangen....! Dus niet naar je thuis laten versturen en zelf opsturen....

Weet niet hoe het zit met andere assessing bodies of DIMIA, maar zo werkt het in ieder geval bij IEAust.

Ikzelf heb valk voordat ik mijn skill assessment heb opgestuurd de IELTS gedaan, dus eerst zijn mijn stukken aangekomen, reference nummer ontvangen, en later hebben ze de ielts toegevoegd. Maar het schijnt geen probleem te zijn eerst je ielts te doen, dat schijnen ze daar gewoon te matchen..... :up:

Gr. Sab
 
Sabien, hoe ga jij dat regelen met DIMIA dan?
Zij moeten toch ook een IELTS resultaat zien?

@RolandSm:
Hoe loopt jouw kalender?

:lol:
 
Wij hebben test results wel thuis ontvangen, hebben we laten certificeren en naar de DIMIA gezonden. Tevens hebben we gelijk toen we de resultaten binnenkregen een email naar onze case officer gestuurd. Daarin heb ik alles vermeld ook de nummers enzo.

Groetjes Lin
 
@aj:

ik heb zelf een exemplaar ontvangen, en 1 direct naar IEAust laten sturen.

Het origineel dat ik zelf heb ontvangen stuur ik dus mee met mijn aanvraag naar DIMIA..... :up:

Gr. Sab
 
Back
Top