IELTS

Op het inschrijfformulier kun je idd aangeven of je het computer-examen wil doen, of de "pen and paper" versie wilt doen. Ik heb niemand gezien die tegelijkertijd in Utrecht de computer-versie deed. Ze deden allemaal de "pen and paper" versie. Misschien kan de computer-versie ook alleen maar in Amsterdam. Heb geen idee eigenlijk
 
gdaym8,

Een computer-versie van de IELTS test bestaat niet in Nederland. De computer based IETLS tests zijn maar op een aantal plekken in de wereld beschikbaar. De dichtsbijzijnde is in Milaan, Italie.

Zie ook punt 2 van FAQ: http://www.ielts.org/candidates/cbielts/default.aspx



hummin
 
[quote author=Maluka link=topic=898.msg20712#msg20712 date=1121418675]
AJ, dat wordt dan een lange reis naar Milaan!!
[/quote]

:plane:

Milaan, dat is toch de stad van de mode?
Kan ik meteen mijn garderobe wat uitbreiden met van die kleffe maatpakken.

Nee, serieus, dit is echt kaa uu thee met peren.

:wall:

Sorry hoor, maar een examen anno 2005 doe je toch met de pc.

:computer:

Ik weet niet eens hoe een pen er uitziet, laat staan een potlood.

:bangcomputer:

Maar hoeveel schrijfwerk krijg je eigenlijk te verwerken tijdens zo'n vooroorlogs IELTS examen?
Ik wil me graag mentaal alvast kunnen voorbereiden.

:depressed:
 
Je krijgt 2 schrijf opdrachten. Eentje waarbij je een verhaaltje van max 150 woorden moet produceren, en een verhaaltje van max 250 woorden (dacht ik).

ik zou maar alvast dagelijks wat oefenen met de potlood  :wink:


overigens,  ik zou ook oefenenen met de luistertest.. verschilt waarschijnlijk van persoon tot persoon, maar dat had ik echt zwaar onderschat. (wel voor geslaagd, dus no worries uiteindelijk)




hummin
 
AJ, je hebt gelijk, hoor! Examen anno 2005 doe je toch met PC???  :-o Maar ja, ik zie dat je alleen in vooruitstrevende landen als Nepal, India, Italy dit kunt doen  :-D Dus maar weer eens de kroontjespen uit het schoolbankje vissen..

Die luistertest heb ik ook even op internet gedaan :GROTESCHRIKSMILEY: ! Dat viel idd nog niet mee... Op zich had ik wel juiste antwoorden maar ik vond dat er zo weinig tijd was om de vragen vantevoren even door te lezen. Ik liep al snel achter de feiten aan...  :cry: GOED OEFENEN ALLEMAAL! En voor diegenen die morgen aan de bak moeten: SUC6!!!!  :up:  :up:  :up:
 
Tja, tis niet anders denk ik.

:cry:

Thanks in ieder geval voor jullie respons.

:up:

[quote author=kookaburra link=topic=898.msg20731#msg20731 date=1121431417]
Die luistertest heb ik ook even op internet gedaan
[/quote]

Heb je daar een link van, of staat dat al ergens hier maar ben ik gewoon te lui om zelf te zoeken?

:-D
 
Alrighty, thanks!

Ksal er eens een dounlootje tegen aangooien tweekend.

:up:
 
Ik zou bewust niet voor een pc-examen gaan...

Reden: ikke bang bij dit soort instellingen dat ze toch allemaal windows hebben draaien en niet weten hoe ze er mee om moeten gaan, waarbij kans groot is dat het niet meer draait en dat je vlak na aankomst weer naar huis mag keren omdat de computer het weer eens niet doet :p
 
Hoi allemaal..wij hebben De Test afgelopen zaterdag in Utrecht gedaan..het is best wel primitief zeg maar dus het verbaast me niet dat het niet per puter kan  :lol:
De luistertest bijvoorbeeld..je zit in een klasje met 20 poppetjes..ergens in een hoekje vooraan staat een draagbare cassetterecorder en dat is het dan  :? De persoon die recht voor deze mega geluidsinstallatie (not) zit wordt zo ongeveer weggeblazen door het geluid en de persoon achterin in de andere hoek (ik!! onder een schuin dakje ook nog!!) moet de oren spitsen hahahaha
Als je eenmaal in het klasje bent mag je niet meer weg tot na de leestest..dus: eerst even plassen!! tussen leestest en schrijftest kregen wij een break van 5 minuten.
Het is best wel stevig doorklussen om alles op tijd af te hebben..vooral de 2 schrijfopdrachten maar misschien klets ik gewoon wel te veel  :p
Luistertest is wel te doen..wel handig om even te oefenen vond ik..lezen is prima te doen en schrijven dat verschilt pp denk ik..ligt er ook een beetje aan hoe crea je bent.
Het mondeling vonden wij allebei een beeeeeeeeeeeeeeeeeetje raar..het is een beetje van de hak op de takkerig en er ontstaat niet echt een gesprek..wees voorbereid op een poppetje met een map en die gaat dan al bladerend op zoek naar de volgende niet ter zake doende vraag lol
Anyway..wij krijgen eind volgende week de uitslag hoop ik..ik hou jullie op de hoogte!!

Mir  :)
 
[quote author=blijpoppetje link=topic=898.msg20798#msg20798 date=1121458425]
Hoi allemaal..wij hebben De Test afgelopen zaterdag in Utrecht gedaan..het is best wel primitief zeg maar dus het verbaast me niet dat het niet per puter kan  :lol:
De luistertest bijvoorbeeld..je zit in een klasje met 20 poppetjes..ergens in een hoekje vooraan staat een draagbare cassetterecorder en dat is het dan  :? De persoon die recht voor deze mega geluidsinstallatie (not) zit wordt zo ongeveer weggeblazen door het geluid en de persoon achterin in de andere hoek (ik!! onder een schuin dakje ook nog!!) moet de oren spitsen hahahaha
Als je eenmaal in het klasje bent mag je niet meer weg tot na de leestest..dus: eerst even plassen!! tussen leestest en schrijftest kregen wij een break van 5 minuten.
Het is best wel stevig doorklussen om alles op tijd af te hebben..vooral de 2 schrijfopdrachten maar misschien klets ik gewoon wel te veel  :p
Luistertest is wel te doen..wel handig om even te oefenen vond ik..lezen is prima te doen en schrijven dat verschilt pp denk ik..ligt er ook een beetje aan hoe crea je bent.
Het mondeling vonden wij allebei een beeeeeeeeeeeeeeeeeetje raar..het is een beetje van de hak op de takkerig en er ontstaat niet echt een gesprek..wees voorbereid op een poppetje met een map en die gaat dan al bladerend op zoek naar de volgende niet ter zake doende vraag lol
Anyway..wij krijgen eind volgende week de uitslag hoop ik..ik hou jullie op de hoogte!!

Mir  :)
[/quote]

Jouw verhaal zo aanhorende kom ik maar tot 1 conclusie: Jij bent geslaagd!!!
(kweet nu precies waar je hebt gezeten :p - heb ook IELTS in Utrecht gedaan)
 
Ha die Mir!
Nou meid klinkt niet eens zo slecht, het was dus eigenlijk wel goed te doen?
We gaan voor je duimen!!!  :up:

Groetjes Linda
 
ha die mensen,

Ik zou graag willen weten hoelang jullie hebben moet wachten voordat jullie de ielts test mochten komen doen.
Ik heb het application form gedowload, maar moet ik eerst contact opnemen met de instantie die de test afneemt of moet ik het formulier invullen en dan naar de gewenste instantie sturen of hoe gaat het precies? :|
En met betaling moet ik er een betaalkaart bij doen als ik mijn formulier opstuur?

BvD marc-el
 
Ik heb gekeken op hun website op welke data er nog plekken vrij waren om de IELTS te doen. Heb vervolgens het formulier gedownload, foto's gemaakt en de hele handel opgestuurd. Ik moest toen volgens mij zelf geld overmaken op hun rekeningnummer.

De zaterdag lijkt over het algemeen wat sneller vol te zitten, dus als je op een donderdag kan.....kun je misschien sneller de test doen....(ikzelf heb hem wel op de zaterdag gedaan). IELTS is net begin van dit jaar begonnen in Utrecht (daarvoor alleen maar in Amsterdam) en ik was volgens mij bij de 2e lichting!
 
Ik plak hier even mijn report uit 'jassian goes Wallaby' (De laatste stand van zaken ) in
De test was op 16 Juli in Amsterdam:

----------------------------------------------------------------------------------

IELTS  (academic) ...

Holy macharoony!
Wat is dat vermoeiend!

Listening en reading liepen volgens mij prima.

In writing I had ik drie pie-charts. Werknemer meningen over training.
Ja, daar kon ik iets mee. Het hielp ook dat de ruimte op je 'answer sheet'
beperkt was. Omdat ik voor gewoonlijk veel te veel schrijf. Heb op het laatste
moment wel nog de tijd moeten aanpassen, want  de data stamde uit 2001.
Dus past tense.

writing II was een onderwerp dat me helemaal niet inspireerde.
Is het verkeert als tradities woorden gebruikt om
touristen aan te trekken, en ze voor geld  gepresenteerd worden?
Is het de einige mogelijkheid om de tradities te bewaren?
Nou ik heb er een hoop zaai bla bla omheen geschreven, want ik wist helemaal niet
wat ik ermee moest.
Ik heb wel een mening, maar die is iets van : Zoek een middenweg....
En er was een schrijffout... participate zonder 'e'. Die heb ik gezien nadat we
moesten stoppen met schrijven. Dat is frustrerend!

Speaking. Hier heb ik echt niet mijn best gedaan. Ik wilde het op een gegeven
punt gewoon achter mijn rug hebben. En ik was zo zenuwachtig.
Mijn stem deed het dus ook niet zo goed, en ik had perse vanochten nog
stemoefeningen gedaan.(op treinstation ,heheh)
Het is erg raar, je krijgt maar een korte vraag en dan maar heel kort tijd om te antworden.
En dan komt weer en de volgende.
Ik heb dus mijn mening bijna helemaal niet beredeneerd. Lijkte voor mijn gevoel
ook echt niet op een gesprek. Was meer iets van een interview. Maar ze noemen
het ook soms interview.
(is misscien handig voor als ik straks bekend word  )

Yo , that's my IELTS report.
 
Even een vraagje waar deze topic mee begon, maar ik nog steeds niet sjnap...

:blond:

Door het beperkte aanbod van IELTS tests wil ik me alvast aanmelden, nog voordat ik mijn skills heb laten assessen. De IELTS heb ik niet nodig voor de assessment, wel voor DIMIA, indien mijn skills goed zijn.

Maar, op het aanvraagformulier bij vraag 24 staat waar je het resultaat naar toe kunt laten sturen. Kan ik dit dan gewoon leeg laten, omdat ik het resultaat zelf wil ontvangen? En kan ik dit resultaat dan eigenhandig naar DIMIA sturen als het zover is? Of moet dit resultaat perse van het test center afkomen?

:up:
 
Volgens mij als je die ruimte leeg laat word het gewoon naar je huis gestuurd, en hoef je alleen maar het certificaatnummer van de ielts uitslag op je aanvraag in te vullen.
 
Klopt. Dat opsturen vanaf het IELTS-centre is voor mensen die willen studeren in het buitenland en dus al een universiteit hebben gekozen waar het document naartoe gestuurd moet worden. Voor de DIMIA of Skills Assessment Authority (SAA) hoef je het niet rechtstreeks vanaf het IELTS-centre te laten versturen...

Maar AJ: Ik heb ook mijn IELTS gedaan voordat ik de Skills Assessment heb laten doen en zoals je wel weet is het nu zonde van mijn geld (170 euro per persoon)...misschien dat je kunt overwegen om je IELTS pas na het positieve resultaat van de Skills Assessment te doen.
 
Back
Top