Hi
Behalve de slang te leren moet je denk ik de harde Nederlandse mentaliteit achterlaten in Nederland. Ik ken een vrouwtje die na 10 jaar nog loopt te klagen, niets is goed en alles kan beter. Ik denk altijd, ga terug naar Nederland de mentaliteit die ze heeft is gewoon te hard. Alles moet volgens haar veranderd worden, niets gaat goed?!
Hier loopt alles wat langzamer, mensen wachten netjes op hun beurt, dus niet even snel voorpiepen maar juist zeggen, "was U niet eerst?". Keuring in de rij staan en wachten op de bus, dus niet met een hoopje opelkaar en elkaar wegduwen om eerst binnen te komen. Als de timmerman zegt dat hij morgen komt, reken op volgende week en wordt niet boos op hem want zo gaat het hier.
Wordt niet boos op de dame bij de bank omdat alles zo moeilijk lijkt te gaan (bankrek in beide naam, je gaat verhuizen en ze veranderen alleen het adres van degene die belt en niet van de persoon waar je dus de account mee samenhebt). Die moet zelf bellen, maakt niet uit of je getrouwd bent. Dat is nu eenmaal de manier waarop ze het hier doen, don't worry be happy.
Ik denk dat die dingetjes het moeilijkst zijn. Je bent gewend dat alles makkelijk gaat en sommige dingen lopen wat achter.
De meeste Australiers zullen je echter heel interessant vinden en zijn vanaf de eerste dag super aardig en zo blijft het. Je wordt uitgenodigd bij 'whatever' om je welkom te heten maar dat wil niet zeggen dat ze ook je daadwerkelijke vrienden worden soms blijft het jaren oppervlakkig. Ze zijn gewoon aardig.
PS Vegimite doe je dun op je brood, niet dik. Mocht je het ooit willen proberen, doe het eerst op een geroosterde boterham, dan is het het minst vies.