Inburgeren ?? !!

Over het Anthem gesproken: onze dochter (5) en haar vriendinnetje zaten een tijdje geleden samen in de hangmat op onze verandah en wat zongen ze uit volle borst? Inderdaad het Australische volkslied!!!  :-D  (Dat wordt hier inderdaad iedere vrijdag ochtend gezongen op school.)

Groetjes
Syl
 
[quote author=Robby link=topic=1804.msg17314#msg17314 date=1117919793]
Hallo Tanne
Als je de tekst en de song wil hebben stuur maar een pm

Hoi Ton,
Ik wil em natuurlijk ook hebben :up:

Grt
Rob[/quote]

en ik ook......? :lol:

Gr. Sab
 
Wij hebben dus een didgeridoo, maar dat is nog moeilijk hoor!! Er is wel uit testen gebleken dat als ja dat kunt bespelen je ook de blaastest kunt omzeilen.. :) Zit iets met de ademhaling..

Grtz Tanne
 
[quote author=Cajendra link=topic=1804.msg17681#msg17681 date=1118346928]
Wij hebben dus een didgeridoo, maar dat is nog moeilijk hoor!! Er is wel uit testen gebleken dat als ja dat kunt bespelen je ook de blaastest kunt omzeilen.. :) Zit iets met de ademhaling..

Grtz Tanne
[/quote]

Hey we hebben ook eentje!
Lekker onspannend zo'n ding. want dat is de truck.  :-D
Ik krijg er ook maar een toontje uit, maar ja.
Mijn vriend is er al beter in  :)

[quote author=sidonia link=topic=1804.msg17688#msg17688 date=1118350969]
Maar heeft niets met inburgeren te maken.
[/quote]

... nou ....  :?
:-D
 
Hoi

Ik bedoel dus, dat als je bij je Australische vrienden komt, gaan we dus niet gezellig met zijn allen didgeridoo spelen.  Ik vraag me zelfs af hoeveel Australiers er een hebben???

Ik denk dat het meer iets is van nieuwe emigranten of backpackers.
 
[quote author=Ton en Ineke link=topic=1804.msg17699#msg17699 date=1118376578]
Klompen zijn hier ook voor de toeristen  :-D
[/quote]En de red light district ook :-D
 
[quote author=Cajendra link=topic=1804.msg17681#msg17681 date=1118346928]
Er is wel uit testen gebleken dat als ja dat kunt bespelen je ook de blaastest kunt omzeilen.. :) Zit iets met de ademhaling..
[/quote]

Het bespelen van de didgeridoo vereist inderdaad een speciale techniek. De mensen die dus wel zo'n ding kunnen bespelen (ikke niet) kunnen hun lucht circuleren, zodat bij het uitblazen door de mond, ze toch tegelijkertijd weer lucht innemen via de neus. Je lichaam wordt dus een buffer van lucht (vergelijk het met een doedelzak waar je continue lucht inblaast en de grote zak als buffer wordt gebruikt voor de uitgaande tonen (via de grondtoonpijpen aan de bovenkant op de doedelzak en het "fluitgedeelte" voor het weergeven van de melodie).

Het is knap hoor dat mensen dat kunnen, maar het schijnt te leren te zijn. Ik heb vroeger bij een drumband gespeeld waar een trompettist deze techniek ook beheerste. Dan kun je dus veel langer de tonen vasthouden, dan wat je normaal zou kunnen....

In het geval van het omzeilen van de blaastest i.v.m. met alcohol zou je inderdaad kunnen indenken dat de door de neus ingeademde lucht direct weer via de mond in het blaaspijpje wordt geblazen. Je neemt dan geen "alcohol" die in het lichaam zit mee naar buiten door het blaaspijpje....(kunt trouwens gewoon veel beter zonder alcohol achter het stuur gaan zitten, toch?)
 
[quote author=sidonia link=topic=1804.msg17690#msg17690 date=1118351695]
Hoi

Ik bedoel dus, dat als je bij je Australische vrienden komt, gaan we dus niet gezellig met zijn allen didgeridoo spelen.  Ik vraag me zelfs af hoeveel Australiers er een hebben???

Ik denk dat het meer iets is van nieuwe emigranten of backpackers.
[/quote]

:-D

Was niet letterlijk bedoeld, hoor!

maar toch. Plus vergeet niet, er zijn twee soorten australiers, de immigranten,
en diegenen die er al waren (OK, die zijn ook ooit immigranten gewest, lang geleden :) )
Het is dus helemaal niet verkeerd om ook over cultuur meer te leren,
ook is het maar intuitief.
Je moet het zo zien, je krijgt nog een extra connectie met het land.
Emotionele, misschien zelfs spirituele connectie bedoel ik nu.


Gaat dus meer de phylosophische kant op.
Had jullie misschien moeten waarschuwen. :wink:

:)
Annemarie
 
Ik heb net een tip gekregen uit Oz voor de mannen om in teburgeren  :up:

Real Man's Cooking
It's the only type of cooking a "real" man will do. When a man volunteers to do the 'BBQ' the following chain of events are put into motion:

1. The woman goes to the store.
2. The woman fixes the salad, vegetables, and dessert.
3. The woman prepares the meat for cooking, places it on a tray along with the necessary cooking utensils, and takes it to the man, who is lounging beside the grill, beer in hand.
4. The man places the meat on the grill.
5. The woman goes inside to set the table and check the vegetables.
6. The woman comes out to tell the man that the meat is burning.
7. The man takes the meat off the grill and hands it to the woman.
8. The woman prepares the plates and brings them to the table.
9. After eating, the woman clears the table and does the dishes.
10. Everyone praises man and thanks him for his cooking efforts.
11. The man asks the woman how she enjoyed "her night off."
And, upon seeing her annoyed reaction, concludes that there's just no pleasing some women.

Zo moet het lukken om je snel "thuis" te voelen  :lol1:
 
Back
Top