vlasjes
New Member
Ook van mijn even een reactie. Misschien heb ik nog geen recht van spreken, want ik ben hier nog maar drie maanden. Maar in bijna alle opzichten vind ik dat wij er met onze emigratie er giga op vooruit zijn gegaan. Als eerste wonen we in een prachtige plaats, Aspendale een suburb van Melbourne. In 10 minuten lopen en 2 minuten auto ben ik heerlijk bij het strand, waar we met het heerlijke weer dat er hier is regelmatig te vinden zijn. Ja het is wel warmer dan in Nederland, maar ik vind het wel veel minder benauwd dan als het in Nederland is. Ja de prijs van ons huis in niet laag, maar in Nederland woonde we in midden Nederland en daar betaalde ik voor mijn eensgezinswoning net zoveel als ik nu voor een vrijstaand, heerlijk ruime huis met een heerlijke grote tuin; met een uitzicht van ook niet te vergelijken is. In de vier weken dat ik hier in Aspendale woon en de kids op school zitten, ben ik al zoveel ontzettend lieve, aardige en behulpzame mensen tegen gekomen. En ik ben echt niet alleen maar zelf op ze afstapt hoor. Ja en mijn man moet idd voor zijn werk ruim een uur met de trein reizen, maar door zijn werk is hij in Nederland ook altijd al onderweg geweest, dus ook dat is niet veel anders. En daarbij zijn we er financieel ook op vooruit gegaan. Door de loonsverhoging die Arjon kreeg en de lagere belasting hier, hebben we het verlies van mijn inkomen al gecompenseerd. Maar misschien krijg ik over een tijdje ook wel de heimweekriebels; wie zal het zeggen.