Is Australië leuker of Nederland?

Ach, ik was binnen een half jaar ook volledig gewend aan de Euro. Zal met de dollar niet anders zijn denk ik!

Alhoewel ik af en toe die mooie guldens wel mis.. ;)
 
om maar een beetje on-topic te blijven: Ik vind de Australisch dollar veel leuker  :grin: :grin: :evil: :evil:
 
Nou Joep, ik ben nieuwsgierig, waarom vind jij de Australische dollar leuker?

Ik ben op zich al wel gewend aan de dollar, na 6 maanden, maar vind wel dat de dollars zo snel mijn portomonnee uitrollen.... :p
Ik heb er zelfs moeite mee, als we het weer over euro's hebben, ik noem alles dollar tegenwoordig.....
 
[quote author=Luuk link=topic=8224.msg112460#msg112460 date=1204100148]
Ik denk dat iedereen hier binnen een tijdsbestek van 8 jaar aan 2x een nieuwe valuta moet wennen! Gulden -> Euro -> Dollar

:)
[/quote]

Dat was voor mij nog veel korter. De Euro is in 2002 ingevoerd en ik ben begin 2005 naar Australie gekomen. Toch vond ik het wennen aan de dollar veel makkelijker dan met de Euro. Dat komt waarschijnlijk doordat alles anders is en de andere munt hoort daar gewoon bij. Bij de invoering van de Euro bleef alles precies gelijk, behalve de munt. Dat kostte me de nodige maanden, terwijl ik binnen een paar weken aan de dollar gewend was.

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=Rixta link=topic=8224.msg112564#msg112564 date=1204165431]
Dat was voor mij nog veel korter. De Euro is in 2002 ingevoerd en ik ben begin 2005 naar Australie gekomen. Toch vond ik het wennen aan de dollar veel makkelijker dan met de Euro. Dat komt waarschijnlijk doordat alles anders is en de andere munt hoort daar gewoon bij. Bij de invoering van de Euro bleef alles precies gelijk, behalve de munt. Dat kostte me de nodige maanden, terwijl ik binnen een paar weken aan de dollar gewend was.

Groetjes,
Rixta
[/quote]

Ik denk dat je gelijk hebt. In Nederland zat er bijvoorbeeld op je zakje drop niet een sticker met 2.20 maar met 1,- Leek het opeens veel goedkoper. Maar je kreeg ook minder Euro's natuurlijk, jammer hoor. Hier krijg je dollars, en hebben ze niet dezelfde dingen. Je bent je referentiekader kwijt. Wij hebben sowieso erg opgepast in het begin met geld uitgeven. Liever iets te weinig dan iets te veel :up:.

Maar, om weer even on-topic te raken, dat maakt Australie niet beter dan Nederland vind ik. Zoals ik al eerder zei: het is gewoon ZO anders!
 
[quote author=Lilygirl link=topic=8224.msg112558#msg112558 date=1204154335]
Nou Joep, ik ben nieuwsgierig, waarom vind jij de Australische dollar leuker?
[/quote]

die plastic raampjes, net Monopoly geld  :grin:
 
Nou Juf rebekka,

Dan ben jij de enige Nederlandse waarbij 2,20 (Hollandsche Florijnen) 1,- Euro is geworden, Bij ons was het meer van Hfl 2,20 werd Euro 2,20.
 
Ja, inderdaad.. ;) Ik heb de hele overgang niet eens gemerkt.. er stond alleen een ander tekentje voor! ;)
 
heey ik ben roza, [11]
wij wachten nog op onze visum.
ik zou ook willen weten of het daar leuk is  :roll:
ik denk dat het daar wel leuker is dan in NL,
want het warmer dan hier maar ik wil ook wel wat meer duidelijkheid
heb je zelf een idee of het daar leuk is of NL leuker is ?
alleen ik moet nog een beetje engels gaan leren
hoever zijn jullie al met daar heen gaan ?
groetjes  :smile:
 
Back
Top