Ik denk dat het een interessante vraag is...is het beter hier...Dat is voor ons nooit de hoofdmoot geweest om te emigreren want we hadden het zeer goed in NL, materieel, job wise en zo.Wij wilden anders. en het is anders hier. Heeft geleidt tot persoonlijke veranderingen die we als zeer positief ervaren!
Maar...ik werk in beroep waar ik toch het idee heb dat ik zwaar op heb ingeleverd...werken in de psychiatrie...medisch model hier, veel geld verspilling door veel verschillende services, het ' cover your ass' model, ik kan zo nog veel zaken opnoemen waar ik tegen aan loop. Komt misschien ook omdat ik de laatste jaren in NL betrokken was bij veel internationale werkgroepen, dwang en drang werkgroepen en hoog complexe zorg. Laatste 2 jaar hier ben ik voor mijn gevoel alleen bezig geweest met "containment" ...behandelen, begeleiden en daadwerkelijk gepaste zorg verlenen..NEE! Ik word vaak geconfronteerd met psych nurses die de kern van het beroep niet meer weten..iets waar mijn "oude" collega's hier ook over klagen.
Dus om de vraag te beantwoorden...NEE, het is niet beter hier...wel anders.....
We hebben hier ook NL'ers leren kennen...gezellig!!Maar ik moet zeggen dat ik nog steeds allergisch ben voor diegene die NL helemaal afzeiken, vergelijken en opfleuren als ze wat negatiefs over NL kunnen vertellen...waarom hebben ze dat nodig??? Wij vinden NL nog steeds heel best, maar we we zijn nu hier.
wij vinden OZ geweldig...maar ik mis de gedemedicaliseerde benadering van psychiatrische clienten!!