Blijkbaar kan Australie heel anders zijn voor de een dan voor de ander. En het ligt vaak ook erg aan waar je woont natuurlijk!! ( je kunt Spanje ook niet vergelijken met Zweden he)
Ik heb b.v nog nooit zo heerlijk geslapen als in Maroochydore,toch een stadje met veel inwoners,maar nooit geen hond horen blaffen!Of laat herrie of muziek ofzo. Heerlijk. (laat ik die ene keer van de achterlijke buurvrouw dan niet mee tellen
)
Wij hebben heeeeeeel lang op onze belasting teruggave moeten wachten, bijna 1 jaar.Heel veel telefoontjes en geduld aan besteed...maar ja, we mochten dan ook wel een leuk bedrag terug krijgen,dus dat geven ze niet zo snel hahaha.
Ik vond de mensen in the Sunshine Coast erg aardig over het algemeen,hier in Byron stukken minder. Komt misschien door het toerisme want eerlijk gezegd, in de zomer tref je de nodige eikels en feestgangers die zich niet echt gedragen...
Maar over het algemeen vind ik Ozzies minder snel op hun p*k getrapt en veel behulpzamer dan Nederlanders.
Ook wat betreft het rijgedrag vind ik ze hier net ff wat minder gestresst en denken ze (soms) met je mee. Waar je in NL geen ruimte krijgt om in te voegen,krijg je dat hier wel.
De jeugd die je op straat zag in the Sunshine Coast vond ik altijd aardig en zeiden netjes gedag...het zal er wel aan liggen waar je woont! De meeste kinderen ( en ouders ) tref je in de parken waar vaak ook speeltoestellen zijn. Ik heb niet het idee dat ze allemaal binnen zitten,juist meer actief ( skateboard enzo)
Klopt wat Moon zegt, met zaken regelen ligt het erg aan wie je treft.Als je een irritant mens achter de balie hebt,en je krijgt iets niet voor elkaar, probeer het op een ander moment nog eens, als er iemand anders is, en wie weet gaan de deuren dan wel (sneller) open!
Waar ik niet zo blij mee ben is de manier waarop hier heel veel banen casual zijn. Je bent een soort van uitzendkracht, en als het niet meer lekker loopt doordat er minder werk is (rustige periode) lig je er meteen uit, of zit je dagen/weken thuis zonder inkomen. Ik hoorde wel eens iemand zeggen dat het in NL zo ook kan zijn, maar dat geloof ik niet.
En als je niet bijverzekerd kun je door ziekte ook inderdaad behoorlijk het l*lletje zijn. Ik voelde me wat dat betreft wel zekerder op mijn goede oude plekje in NL, maar hee, als ik daar dan tegenover zet hoe wij onze vrije tijd kunnen besteden, dan wil ik niet ruilen! Bijna elk weekend strand,zon,zee,regenwoud,bergen beklimmen,kanoeen of heerlijk op een terrasje zitten.....