Jack's end

Zal ik dan tussendoor een biologisch kamilletheetje brengen??.............  :lmao: :lmao: :lmao:

Over die biologische TV... nou ehhh... die moet op zonneënergie werken (of Luuk op de fiets, dè ken ok), hij moet natuurlijk groen zijn en wortels hebben. Zoiets hè!
1219.gif

Reentje,

Ik denk dat Luuk met alle plezier op de fiets wil, breng Luuk elk 4 uur een kamilletheetje zodat hij niet uitdroogt. (mot hem ook niet te verwennen).
Markus bouwt wel een rieten dakje boven de fiets tegen de zon.

Damned ik ben weer op dreef  :up:

Alleen dat Luuk groen moet zijn en wortels moet hebben , die komt effe niet door, please explain.

Jack :evil:

ps; Luuk word vanzelf groen na een dagje kamillethee
Bloody, soms is het onderwerp op zo'n hoog niveau dat IK zelfs moeite heb om het bij te blijven.......... :cool:

Ah, ja, misverstandje. Als Luuk groen zou zijn en wortels hebben, dat zou natuurlijk extra mooi zijn (of niet??), maar vooraleerst bedoelde ik de TV.

Maar Luuk, just out of interest, hoe zit het met jouw kleur en wortels?

En Jack, misschien wil je nog 's met ons delen hoe het block of land er uitziet waar jullie gaan bouwen? En is dat voor de doorverkoop of voor de blijf?

Reentje-met-d'n-jarige-Steve :)  :balloons2:

Luuk wil maar 1 ding en dat is zo snel mogelijk deze kant opkomen zodat hij erachter komt dat hij het volledig aflegt in het vangen van vissen tegen ...ME  :grin: :lol:

Huisje is nu bij de tekenaar en het zwembadje is gisteren uitgezocht, wow.
Het blok land is bush.
alle blokken zijn zo'n 5 acres met enkele uitzonderingen.
Ons stukje land is 100 breed en 200meter diep , 2 hectare of 5 acre.
Zo'n 250 meter van de verharde weg die net aangelegd is. achterin springt skippy met zijn familie rond.
Vliegen de kakatoos van de ene boom naar de andere.... en staat de bbq buiten op temperatuur :grin:

We gaan van ons centjes hier bouwen en daarna doorverkopen. dit enkele malen en dan zoekend naar iets vast waar we een leuk stekkie vinden dat we ons thuis mogen noemen.

Waar , who knows..........

Leuk! Klinkt goed, en ik hoop dat het soepel verloopt, die bouw. Overigens, wij hebben ooit in Daisy Hill gewoond (Brisbane), en daar hadden we heel veel wallabies, maar die zijn niet dol op honden, en dat is wel jammer, anders zouden ze nog dichterbij zijn gekomen. Nou ja, het is natuurlijk al hartstikke geinig om ze te kunnen zien!
Er zat trouwens van de week een jonge bush turkey in de tuin, die daar vrijelijk een berg begon te maken. Gelukkig was ik er vroeg bij en heb 'm weggejaagd, anders zit je toch mooi met zo'n nest in de tuin!

[quote author=Jack link=topic=7973.msg108527#msg108527 date=1200790901]

Huisje is nu bij de tekenaar en het zwembadje is gisteren uitgezocht, wow.
Het blok land is bush.
alle blokken zijn zo'n 5 acres met enkele uitzonderingen.
Ons stukje land is 100 breed en 200meter diep , 2 hectare of 5 acre.
Zo'n 250 meter van de verharde weg die net aangelegd is. achterin springt skippy met zijn familie rond.
Vliegen de kakatoos van de ene boom naar de andere.... en staat de bbq buiten op temperatuur :grin:

We gaan van ons centjes hier bouwen en daarna doorverkopen. dit enkele malen en dan zoekend naar iets vast waar we een leuk stekkie vinden dat we ons thuis mogen noemen.

Waar , who knows..........

[/quote]

Dat is de info waar ik (en vast meer op dit forum ) op zaten te wachten Jack. :up:

5 acre geweldig ,gezien de vraag naar huizen en de stijgende huizenprijzen weet ik zeker dat je op deze manier geld kunt verdienen.

[quote author=Jack link=topic=7973.msg108383#msg108383 date=1200652153]

Jouw dakjes liggen zeker vast maar zijn ook zo weg, hier staat genoeg riet en in het droog seizoen is het ook in enkel uurtjes weg en blijft alleen veel rook over ...heb je 'em  :roll:

[/quote]

Ja ik denk dat het klimaat in NT iets te extreem is voor mijn rieten dakjes  :-(
Ik heb nu wat contacten in Sydney (northern beaches) die wel wat zien in mijn rieten daken .
Zodra wij aankomen in OZ gaan we even om de tafel en bekijken de mogelijkheden.

Mag je in OZ onbeperkt huizen bouwen en door verkopen of zijn hier wel regels aan verbonden?
Vind je plan geweldig Jack en ben net zoals Kallie benieuwd naar foto"s  :cool:

Markus

ofcourse als de tekeningen klaar zijn dan scan ik ze in en laat ik ze zien.

Je eerste huis mag je bouwen dit onder het genot van een opzichterige engineering (Cycloons rules).
Is dit eenmaal gebeurd dan mag je de komende 6 jaar geen 2de huis meer bouwen op jouw naam.

Wil je dit wel dan vraag je een builder license aan , dan mag je er zo veel zetten als je wilt dit tot huizen van 2 verdiepingen.
Vreemde regel maar goed , ik heb ze niet bedacht.

[quote author=Jack link=topic=7973.msg108540#msg108540 date=1200820193]

Je eerste huis mag je bouwen dit onder het genot van een opzichterige engineering (Cycloons rules).
Is dit eenmaal gebeurd dan mag je de komende 6 jaar geen 2de huis meer bouwen op jouw naam.

Wil je dit wel dan vraag je een builder license aan , dan mag je er zo veel zetten als je wilt dit tot huizen van 2 verdiepingen.
Vreemde regel maar goed , ik heb ze niet bedacht.

[/quote]

Mooie info Jack
Moet niet iedereen die in de bouw (of een andere branche )werkt een license halen ?
Of bedoel je met  builder license dat dit een soort aannemers papieren zijn?

Misschien is het mij ontgaan maar ben je in het bezit van deze license?
6 jaar is anders al wel een hele poos voor je aan een nieuw project mag beginnen. :|

Groet Markus

Nu vraag ik mij af waarom moet je dan zolang wachten....

In ieder geval erg knap dat je je eigen huis gaat bouwen, good luck :up:

He Markus,

Als je aannemer of een bouwonderneming bent of hebt in NL is mooi.
Toch moet je als je dit door wilt zetten in Australia aanvragen en je diplomas ervaringen aantonen.

Vooral hier met die ''strenge'' tropische cycloonrules (die eigenlijk weinig voorstellen).
Met alle respect voor sommige landen, er zijn landen die laag zijn aangeschreven, dit zoeken zij uitgelukkig staat NL zeer hoog aangeschreven.

ga je werken voor een builder dan werk je voor hem in dienst verband of als subcontractor.
Wil je zelf je bedrijf (als rietdekker) doorzetten dan zul je dit moeten aanvragen en een taxnummer moeten aanvragen.

Veel gel&*l maar eigenlijk heel gemakkelijk alles.

Iemand nog meer ervaring of nieuwtjes of reacties op de informatie hierboven (ALS JE DURFT)  :devil:  :grin: ...........
Lijkt me alleen maar positief als anderen nog andere ervaring hiermee hebben. :up:

Cheers,

He Jack

Dank voor info.

ik heb hier in NL sinds 8 jaar ons eigen rietdekkersbedrijf.
Heb hier in mijn schooltijd (LTS) diploma's gehaald van het timmeren ,metselen ,schilderen.
Met onze visa aanvraag mijn hele hebben en houden opgstuurd via move2australia.
Echt een dik pak documenten want vooral als je in NL een eigen bedrijf hebt moet je alles kunnen overleggen (jaarcijfers,referenties van klanten,leveranciers en noem maar op  :shock:

Gezien mijn beroep rietdekker (nog  :smile: ) niet voorkomt in OZ en ik gewend ben om als zelfstandig ondernemer (zzp er) in NL ,is werken voor een builder in dienstverband voor mij (of het moet niet anders kunnen) geen optie.
Dus dat wordt werken als contractor in eerste instantie.

Maar ook als contractor moet je een license halen om werkzaamheden te kunnen (mogen) verrichten.
Ik heb begrepen dat het best lastig en lang kan duren voor je een license krijgt?
Alle info hierover is welkom zoals je zei Jack. :up:

Groet Markus

Beste Markus,

Je eigen laten registreren als sub contractor is heel gemakkelijk, dit heb je binnen 5 minuten...echt waar.
Je vult een form in krijgt onmiddelijk een taxnumber en je kunt beginnen.
Zo blijf je eigen baas en verricht je het werk in overeenkomst van ''de builder''.
Wel (maar dat had jij ook al in NL ...denk ik) heb je dan om de 3 maanden een tax opgave die je naar je address krijgt opgestuurd.
Je eigen administratie bijhouden...... en uitetentjes benzine invoices etc. etc. kun je aftrekken van de tax... :grin: :up:

Wil je zoals je dat in NL had, werk aannemen rechtstreeks van de customer en de werkzaamheden verrichten dan moet je eigen laten registreren in die richting.
Zal met jouw ervaring en diplomas ook geen probleem zijn.
Dit kan soms effe duren want je hebt met bloody ambtenaren te maken die koffie en op tijd naar huis willen gaan.. veel belangrijker vinden.

Well, heeft iemand die ons meer informatie kan geven of misschien......commentaar :x          :smile:  ik hoor het graag.

Cheers

[quote author=Jack link=topic=7973.msg108550#msg108550 date=1200828878]
Beste Markus,

Je eigen laten registreren als sub contractor is heel gemakkelijk, dit heb je binnen 5 minuten...echt waar.
Je vult een form in krijgt onmiddelijk een taxnumber en je kunt beginnen.
Zo blijf je eigen baas en verricht je het werk in overeenkomst van ''de builder''.

Cheers

Bij wie moet je je eigen laten registreren Jack?

Mariette

(Ik red het niet hoor in 5 minuten naar de NT????)

[/quote]

Wil je als soletrader aan de gang dan heb je naast je taxnumber ook een ABN number nodig.
Dit kan simpel door de tax line te bellen en vertellen dat je aan de gang kunt als soletrader.
Ze vragen je taxnumber aan de phone en je ABN number krijg je dan onmiddelijk, deze krijg je natuurlijk ook via post naar je address opgestuurd.

Waarom red je het niet in 5 minuten Kallie, is het de leeftijd.

Cheers,

Jack

ps; soletrader = sub contractor

:grin:

Verstand komt met de jaren.............loop ik toch wel heel wat jaartjes voor  :evil:

:grin: :grin:

Bij mij groeit het nog steeds en je weet het (is algemeen bekend) na je 45ste takel je langzaam af.
Dan komt de periode van ik weet het beter... ik heb gelijk, ik heb overal verstand van.
Terwijl de menigte denkt van, die zit er aardig langs te l%llen

tsja niks aan te doen je hoort eenmaal bij de oudjes  Kalie... :smile:

Back