Jan & Jeanet hebben een permanent visum!!!!

Woohoo! :)

Gefeliciteerd!!!
Dat is ineens snel gegaan, achteraf is 't dus niet zo erg dat ze de regels voor de skilled visa in jullie nadeel hebben veranderd  :lol:
 
Ook gefeliciteerd van ons!  Geweldig nieuws.

[move] :happysun: :cheer: :happysun: :cheer: :happysun: :cheer: :happysun: :cheer:[/move]

En alvast veel plezier tijden jullie wereldreis  :plane:

Groetjes,
Susan
 
Thanks all!

@Amoz: we drinken er zeker wel meer op! We zijn gisteravond al begonnen; ik hoop dat de hoofdpijn gezakt is vanavond  :wink:

@Jolanda: yep we gaan lekker op vakantie voor 5 maanden. Kijken we uiteraard erg naar uit

@Perthpete: Geen seconde overwogen om baan niet op te zeggen  :wink: Had het niet echt naar m'n zin en zat daar alleen omdat ik vanwege sponsorvisum niet weg kon. Ondanks het ecomische klimaat heb ik er vertrouwen in dat ik in september wel weer wat anders vindt. Maak me er niet zo druk om; heb wel eerder dit soort beslissingen genomen en is uiteindelijk altijd goed gekomen. Scheelt natuurlijk dat ik me niet druk hoef te maken om zaken als hypotheek, geen kinderen heb etc

@Annemiek: wij vinden inderdaad ook wel dat wij het verdient hebben... zo lang gewacht en door zoveel 'hoops' moeten springen!  :wink:
Je moet 5 werkdagen in NZ zijn (heeeeel vervelend  :wink:) alhoewel het vaak de eerste of tweede dag al geregeld is; we vliegen volgend weekend en komen weekend erop weer terug. Daarna Jeanet nog 1 week werken en ik nog 3 weken; Jeanet vliegt nl 2 weken eerder want ze wil graag langer in NL zijn om tijd met vrienden door te brengen

@Loecky: deal met m'n werkgever  :smile: Ik heb er 4 jaar gewerkt en ze wisten dat ik met de Skilled Independent/175 bezig was en daarna weg wilde. Toen die aanvraag on hold kwam te staan hebben ze me een favour gedaan door een nomination beschikbaar te stellen  :up:
Ze moeten wel verklaren dat ze de komende 3 jaar een baan voor me hebben maar het is geen verplichting van mij om daar gebruik van te maken

@Hans de Visser: zo ver wilde ik niet gaan Hans!  :wink: Als ze de regels niet hadden veranderd hadden we heel waarschijnlijk in januari het 175 visum gehad en hadden we niet een smak geld extra moeten betalen. Maar goed: daar denken we al niet meer aan! Als alles goed gaat plakken ze ergens volgende week in NZ dat felbegeerde stickertje in onze paspoorten  :up: :smile:

Wij gaan tickets boeken vandaag!  :smile:
 
Whooohooooooo yippie gefeliciteerd, eindelijk!!!! Geniet ervan en
ook van je tripje naar NZ, is het alleen sticker ophalen en weg? Of
ook nog even rondkijken,

Veel plezier,

Miranda  :grin: :grin:
 
Sorry voor de late reaktie maar alsnog van harte gefeliciteerd!  :up:

Veel plezier tijdens jullie vakantie!!!

Groetjes Chantal
 
:congrats:!

Van harte met jullie permanent visum  :up:  :lol: 

Ik ben erg blij voor jullie  :lol: maar alleen zakelijk gezien natuurlijk niet  :cry:.
De Duyfkenschool zal je missen, Jeanet.

Geniet van jullie reis en hopelijk zien we jullie daarna weer terug in Brisbane  :smile: .

Felicitaties van David natuurlijk ook!
Anne Marije
 
Hey guys,

Het is gelukt hoor... nog een paar flinke laatste hobbels overwonnen... dat wel...
Bij het inchecken voor onze vlucht naar Auckland konden ze ons niet op de vlucht toelaten omdat we geen visum hadden voor Australie... nee: ons bridging visum verliep zodra we Oz zouden verlaten maar we zouden dus een PR ophalen in NZ... Niets hielp en we mochten niet mee. Gelukkig konden hele lieve vrienden ons helpen met het snel financieren van onward tickets naar NL (!) voor de terugweg  :up: (onze spaarcentjes kunnen we niet per direct bij; altijd 1 werkdag wachten... niet handig in dit geval...)
Die zouden we dan meteen in NZ aangekomen cancellen
Betekende wel dat we de volgende dag pas konden vliegen  :-(

Op de eerste (werk)dag in Auckland werd onze Case Officer ziek zodat we tot dinsdag moesten wachten... maar goed:

3343979516_dfa6109927_b.jpg


We hebben hem en de rest van de week gaan we lekker genieten in NZ!  :smile:

Cheers,
Een hele blije Jan (en Jeanet)
 
Yoeheheheoehehheoheoehoheoeoeooeoeoe!!!!!!!!!!!!!! EINDELIJK. He jongens, van harte gefeliciteerd. Laat ZA nu maar komen :) Hou je ons op de hoogte?
Lieve groet,
Kathleen
 
Hey Jeanet, leg die kinderboeken maar even aan de kant en schrijf eens een boek over het verkrijgen van een visum (or should I say visas  :evil:)  en alle mogelijke hobbels onderweg.

enniewee: gefeliciteerd... nice one guys!
 
He Jan en Jeanet,

Gefeliciteerd hoor, jullie hebben er even voor moeten zweten maar dan heb je ook wat!  :up:

Mariette
 
Thanks guys!

Na alle moeite om in Oz te blijven zijn we meteen na het verkrijgen van onze PR alweer vertrokken... Voor een half jaartje hoor! We komen zeker terug!!!
Omdat we geen PR hadden konden we een geplande wereldreis niet maken (want dan zouden we onze 457 verliezen)
Na een paar weken Europa en 3 weken Cuba zitten we nu in Chili en vrijdag vliegen we naar het zuiden (Patagonie); heerlijk!!!

Ik zal de komende tijd dus niet zoveel op het forum zijn (was al niet zo actief meer); in september zijn we weer terug in het land (Oz welteverstaan!!)
Je kunt ons volgen via www.dewegkwijt.nl of www.traveladdicts.com.au (al heeft het laatste adres nu even wat problemen)

Cheers!
Jan
 
Super dat jullie op wereldreis gaan. I feel jealous  :wink: In ieder geval heel veel plezier toegewenst en geniet er van. Voor je het weet zijn je 6 maanden om en moet je weer aan het werk (met als voordeel dat het in Australie is  :up:)
 
Back
Top