Jan & Jeanet hebben een permanent visum!!!!

Het is al heel de dag op de radio, dus ik ben nu thuis en op het nieuws op tv aan het wachten.
Het heeft echt huisgehouden bij jullie zeg.
Succes met alles weer op orde krijgen.

Groetjes Jolanda  :up:

Ik sluit me aan bij Jolanda, succes met het opruimen,
verstand op nul en gaan met die banaan  :up:
succes he, ik hoop dat jullie spulletjes niet kapot zijn
of onbruikbaar!

Huis is niet beschadigd en er zijn niet echt spullen kapot maar het is gewoon een enorme bende! :-(
Onze meubels etc zijn gelukkig veilig in opslag bij vrienden (dus ik moet je teleurstellen perthpete; we hebben niet dezelfde pedaalemmer!  :wink:) Waar we nu wonen hebben we alleen een paar eigen dingen en die hebben we dus wel kunnen redden (op wat doorweekt papierwerk na)

We wonen nu boven en we hebben ook weer stroom sinds gisteravond maar we zullen op iemand van de verzekering moeten wachten; het liefst trekken we die vieze vloerbedekking er nu uit want dat wordt toch niet meer schoon

Veel gebeurd de afgelopen 2 maanden; zoveel dat ik niet eens tijd had om te posten!  :wink:

Eerst de mudslide maar eens; 2 dagen na de storm hebben we moeten verhuizen want de stank was niet te harden... We hebben gelukkig 2 maanden bij vrienden kunnen logeren  :up:
De eerste maand hebben we samen met de eigenaar de bende opgeruimd; we hebben zelfs op 1 zondag met een mannetje of 12 modder staan scheppen etc... daarna het huis eens goed laten opdrogen en 2 weken geleden heeft de eigenaar er weer vloerbedekking in laten leggen en zijn we erin getrokken. Dus back to normal op dat gebied

Visum.... vanwege de economische recessie heeft Immigration de regels per 1/1/09 veranderd en ze behandelen vooralsnog eerst mensen wiens beroep op de nieuw opgestelde Critical Skills List staat. Mijn beroep staat daar niet op en na correspondentie met Immigration kreeg ik te horen dat ik er niet op hoefde te rekenen dat mijn aanvraag dit program/financieel jaar nog behandeld zou worden  :-(
Lekker is dat: wacht je 11 maanden en mensen die vlak voor mij aangevraagd hadden, hebben hun visum vlak voor de kerst gekregen en dan besluiten ze de regels met terugwerkende kracht te veranderen.... :?

We waren er al snel uit dat we niet nog eens 6 maanden wilden wachten en bovendien: wat zou Immigration dan in petto kunnen hebben?
Lang verhaal kort: mijn werkgever (een recruitment agent) is bereid mee te werken aan een Employer Nominated Scheme (ENS) visum. Heel fijn natuurlijk!  :up: :smile:  Dus dat verhaal in gang gezet. Via een migration agent dit keer want het is een beetje een loophole om via een recruitment agency een PR te verkrijgen en bovendien ben ik nog steeds op een bridging visum. Toch maar wat risico afgekocht; deze migration agent is de vaste migration agent van m'n werkgever en hakt wekelijks met dit bijltje.
Zuur van de extra kosten natuurlijk maar we willen zo langzamerhand ons PR wel HEEL GRAAG HEBBEN!!!  :wink:

Immigration is zo aardig dat we niet weer de application fee hoeven te betalen maar omdat we op een bridging visum zitten kunnen we niet de onshore variant van een ENS aanvragen (subclass 856) maar moeten we de offshore variant (de 121) aanvragen wat helaas betekent dat we in NZ ons visum moeten ophalen... Nou ja: dat hadden we voor de 175 ook moeten doen

Kan me voorstellen dat het jullie nu duizelt...  :lol: Ik ben er uiteraard de afgelopen 2 weken constant mee bezig geweest dus heb alle opties etc verkend  :wink:
Maar goed; deze procedure zou maar een paar weken moeten duren dus we gokken er nu op dat we half maart onze PR hebben!

Nooit gedacht dat het zo'n gedoe zou worden... dit is de derde visumaanvraag binnen een jaar voor me! Eerst de verlenging van m'n 457 (die nog niet is behandeld omdat mijn werkgever nog geen houder is van de nieuwe Labour Hire Agreement en ik daardoor al bijna een jaar op een bridging visum zit), daarna de 175 en nu dus de 121.... Uiteindelijk komt het goed!  :smile:

Dat is inderdaad een behoorlijk lang verhaal omtrent de visa! Zodra je maar eenmaal je PR hebt (op welke manier dan ook) dan hoef je nergens meer over in te zitten! Succes in ieder geval!

Hi Jan & Jeanet

Sjemig wat een verhaal, dacht eigenlijk dat alles al helemaal rond was voor jullie. Heel vervelend in ieder geval. Nou nu maar hopen dat je snel richting NZ mag!! :up:

Nog even volhouden
Syl

Dag Jan en Jeanette,

Wat vervelend van jullie woning maar gelukkig is dat opgelost.

Wij zijn ook druk bezig met een ENS visum. Alleen heeft het iets langer geduurd dan enkele weken. De goedkeuring dan mijn neiuwe werkgever een buitenlander mag aannemen heeft i.p.v. 3 maanden 6 1/2 maand geduurd. Daarna hebben wij ons deel van het visum aangevraagd en we verwachten dat ergens medio februari. (Jacky moets toch nog een Ielts doen en dat was niet helemaal duidelijk vandaar ´n beetje vertraging).
Het ENS visum wordt volgens mij niet zoveel aangevraagd door nederlanders terwijl het m.i. toch een erg goed visum is.

Mocht je vragen over dit visum hebben dan kan je die altijd stellen.

Ik ben er wel nog niet helemaal achter wt er nu gebeurt als ik bv na 6 maanden wordt ontslagen (daar gaan we niet vanuit maar toch) of als ik dan naar een andere werkgever wil gaan. Mijn werkgever heeft immers moeten verklaren dat de positie voor minimaal 3 jaar permanent is. Maar hoe/wie controleert nou dat ik er ook minimaal 3 jaar werk?
Volgens mij maakt het niks uit als ik eerder stop of wil switchen.

Cheers,
Loek Munnichs

Goed nieuws Jan...... Ik kan me voorstellen dat het een zenuwen tijd voor jullie is geweest...........

Ik heb ook een PR via ENS gedaan.........
dat is volgens mij de meest eenvoudige en snelle methode.........
Ik moest wel eerst 2 jaar volmaken bij mn werkgever voordat ie wilde sponsoren........ Maar die 2 jaren waren snel voorbij......

Voor degenen die van te voren een 856 krijgen, moeten wel zorgen dat je niet binnen 2 jaar je baan kwijt raakt anders kan je visum alsnog ingetrokken worden.

Thanks guys

@ Syl: yep... wij hadden ook al laaaaang verwacht dat het rond zou zijn en we inmiddels in een kano in de amazone zouden zitten...helaas nog steeds niet  :cry: Maar we houden moed!  :wink:

@Tekkel; met een ENS visum sta ik inderdaad ineens vooraan de rij  :smile:

@Loek: mijn werkgever heeft de nominatie al geregeld en ik heb al het papierwerk (IELTS, medicals, police clearances etc) al gedaan voor m'n 175 aanvraag dus het zou best binnen 2 a 3 weken geregeld kunnen worden. Maar goed: eerst zien en dan geloven

@Cosmo modo: ik heb al 4 jaar voor deze werkgever gewerkt dus dat zit wel goed  :up: Ze moeten inderdaad verklaren dat ze nog 3 jaar werk voor me hebben en als recruitment agent hebben ze altijd banen beschikbaar dus tsja... volgens hun hoef ik me niet druk te maken als ik eenmaal het visum heb; Immigration komt echt niet elk jaar controleren ofzo

Wat maakt het inderdaad uit, links of rechts om, als die PR er maar komt!!!!

Succes,
Sacha

We hebben 'm hoor!!! YEEEEHAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
Nou ja: de pre-grant maar nu kan het toch niet meer misgaan!

Vorige week woensdag de acknowledgement letter ontvangen en tegelijk de approval van de nomination application en nu (7 werkdagen later!) de pre-grant

Meteen baan opgezegd; we vliegen volgend weekend naar NZ om de sticker te halen, dan nog 3 weken werken en dan 5 maanden Europa/Zuid-Amerika  :smile:

Wat een opluchting na meer dan een jaar gewacht te hebben...

Ik zat al een poosje te checken wanneer je het hier zou publiceren: GEFELICITEERD! 

Eindelijk verder met jullie leven, hoera!

We drinken er morgen eentje (of waarschijnlijk vel meer) op :up:

He, he, die is binnen hoor!! Gefeliciteerd! Het is natuurlijk wel wat om meteen je baan op te zeggen en een paar maanden te gaan reizen (in deze tijd dan). Niet overwogen om eerst nog even door te werken?

YIHAAA!!! Eindelijk zeg! Nou... jullie hebben het, na al dat wachten, toch wel dubbel en dwars verdient! :up:
Wordt het gewoon even een weekendje NZ heen en weer alleen voor de sticker? Of blijven jullie er iets langer?

Congrats met jullie PR!!! :happysun: :happysun: :happysun:

Wat ik wel niet snap is dat je je eerst laat sponsoren door je baas en dan meteen je baan opzegt? Waarschijnlijk heb ik iets gemist. Of heb je je door een andere werkgever laten sponsoren?

In ieder geval veel plezier in Afrika en Europa.
Cheers,

Back