Veel gebeurd de afgelopen 2 maanden; zoveel dat ik niet eens tijd had om te posten! :wink:
Eerst de mudslide maar eens; 2 dagen na de storm hebben we moeten verhuizen want de stank was niet te harden... We hebben gelukkig 2 maanden bij vrienden kunnen logeren
De eerste maand hebben we samen met de eigenaar de bende opgeruimd; we hebben zelfs op 1 zondag met een mannetje of 12 modder staan scheppen etc... daarna het huis eens goed laten opdrogen en 2 weken geleden heeft de eigenaar er weer vloerbedekking in laten leggen en zijn we erin getrokken. Dus back to normal op dat gebied
Visum.... vanwege de economische recessie heeft Immigration de regels per 1/1/09 veranderd en ze behandelen vooralsnog eerst mensen wiens beroep op de nieuw opgestelde Critical Skills List staat. Mijn beroep staat daar niet op en na correspondentie met Immigration kreeg ik te horen dat ik er niet op hoefde te rekenen dat mijn aanvraag dit program/financieel jaar nog behandeld zou worden :-(
Lekker is dat: wacht je 11 maanden en mensen die vlak voor mij aangevraagd hadden, hebben hun visum vlak voor de kerst gekregen en dan besluiten ze de regels met terugwerkende kracht te veranderen.... :?
We waren er al snel uit dat we niet nog eens 6 maanden wilden wachten en bovendien: wat zou Immigration dan in petto kunnen hebben?
Lang verhaal kort: mijn werkgever (een recruitment agent) is bereid mee te werken aan een Employer Nominated Scheme (ENS) visum. Heel fijn natuurlijk!
:smile: Dus dat verhaal in gang gezet. Via een migration agent dit keer want het is een beetje een loophole om via een recruitment agency een PR te verkrijgen en bovendien ben ik nog steeds op een bridging visum. Toch maar wat risico afgekocht; deze migration agent is de vaste migration agent van m'n werkgever en hakt wekelijks met dit bijltje.
Zuur van de extra kosten natuurlijk maar we willen zo langzamerhand ons PR wel HEEL GRAAG HEBBEN!!! :wink:
Immigration is zo aardig dat we niet weer de application fee hoeven te betalen maar omdat we op een bridging visum zitten kunnen we niet de onshore variant van een ENS aanvragen (subclass 856) maar moeten we de offshore variant (de 121) aanvragen wat helaas betekent dat we in NZ ons visum moeten ophalen... Nou ja: dat hadden we voor de 175 ook moeten doen
Kan me voorstellen dat het jullie nu duizelt... :lol: Ik ben er uiteraard de afgelopen 2 weken constant mee bezig geweest dus heb alle opties etc verkend :wink:
Maar goed; deze procedure zou maar een paar weken moeten duren dus we gokken er nu op dat we half maart onze PR hebben!
Nooit gedacht dat het zo'n gedoe zou worden... dit is de derde visumaanvraag binnen een jaar voor me! Eerst de verlenging van m'n 457 (die nog niet is behandeld omdat mijn werkgever nog geen houder is van de nieuwe Labour Hire Agreement en ik daardoor al bijna een jaar op een bridging visum zit), daarna de 175 en nu dus de 121.... Uiteindelijk komt het goed! :smile: