je hele hebben en houden meenemen

sarabaes

XPdite Sponsor
Hey iedereen, als ik eens 'rondlees' op het forum, neemt bijna iedereen alles (of toch veel) mee naar Oz, in een container. Hans en ik gaan bijna niks meenemen, we verkopen onze inboedel hier en gaan in het begin in Oz een gemeubileerd huis huren en nadien een paar dingen opnieuw kopen.
Wat zijn jullie drijfveren om alles mee te nemen? Ik heb het dan niet om foto's of zo, maar echt om meubelen en van die dingen...

Sara
 
Wij hadden eigenlijk in de planning om aan het einde van dit jaar al in Oz te zitten, maar door een te kort aan werkervaring gaat dat nog niet door. Wij hebben in december 2004 onze nieuwe meubels gekregen (dressoir, bank, 2 feautuils (schrijf je dat zo ;) ), salontafel, eetkamertafel met 6 stoelen) Het zijn dus 'nieuwe' meubels, dus we vonden het zonde om die te verkopen.

Begin 2004 heeft Mark zijn nieuwe bed gehad (kingsize met goede lattenbodems en matrassen) Als we alles zouden moeten verkopen en opnieuw kopen in Oz, dan gaan we er waarschijnlijk meer op achteruit dan wanneer we alles in een container laten verschepen. En daarbij zijn we nog lang niet uitgekeken op onze nieuwe meubels :)

Er zijn al wel wat dingen verkocht, maar dat waren meer kleine dingen waar ik toch niet veel meer mee deed zoals m'n vakantiefietstassen, basgitaar, zangmonitor etc.
 
Hi Sara

Wij hadden detijds maar een kleine kist met voornamelijk persoonlijk spul, boeken, snuisterijen en dan wel wat electronisch apparatuur. Maar geen bedden, tafels en kasten etc. En je roeit gewoon met de riemen die je hebt die eerste tijd :up: Lekker hoor al die ruimte........voordat je het weet staat je huis weer stamp vol. De eerste maaaaaanden op een luchtbed geslapen (prima voor je rug :roll: :-o) We zaten op zijn "japans" op de grond en hadden van de deksel van "onze kist" een tafel gemaakt (die nog jaaaaaren mee ging).

Voor iedereen persoonlijk natuurlijk maar ik zou het weer zo doen, alleen de bare essentials en een paar extraatjes om de kist op te vullen.

Groetjes
Syl :)
 
Onze drijfveer om alles mee te nemen was:1) heb veel oude spullen, niet meer te koop. ( sommige spullen ooit in Australie gekocht, in een container naar Nederland vervoert, naar Belgie en weer terug naar Nederland en nu staat het weer hier in West Beach  :lol: ). we hebben 6 fietsen meegenomen en die kan je hier never nooit kopen. 2) Je krijgt er tweedehands in Nl niets voor terug en hier moet je het toch weer opnieuw kopen. 3)  Vooral met kinderen heb je bergen speelgoed, maar zeg maar eens dat dat niet meekan, dat werkt dus niet, verder komen ze met de oude spullen weer in een soort vertrouwde omgeving en vooral kinderen hebben dat nodig ( maar ik ook hoor ). ach als je wellicht nog niet veel hebt, er niet aan gehecht bent etc. is het beter om het hier opnieuw te kopen. Ik zou er niet aan moeten denken, voor 5000 euro helemaal kant en klaar hoefde niets in en uit te pakken. Voor dat geld had ik nooit maar dan ook nooit de spullen opnieuw kunnen kopen.

Willem
 
Ook bij ons is het deels een financiele overweging, hier verkopen en daar nieuw kopen is altijd nog duurder dan meesjouwen. Bovendien hebben we ook twee kinderen en die kun je echt niet op een luchtbed leggen :-D.
Ondanks dat proberen we het wel zo beperkt als mogelijk te houden(wel de m3 in de container voldouwen!)
 
Wij hebben natuurlijk geen kinderen, dus dat scheelt weer een hoop.... Alles verkopen levert ons een beetje geld op en de dingen waar we echt aan gehecht zijn (dvd's, wat foto's, een paar beelden die Hans gemaakt heeft,...) blijven bij mijn ouders. We hebben 40 kg de man om mee te nemen en dat zal dan voornamelijk gaan om kleren, papieren,...  En in Oz opnieuw beginnen heeft inderdaad ook zijn charmes!  :-D De luchtmatras licht al klaar en ook wij zjin van plan om het in het begin 'sober' aan te doen!

S
 
Zonder kinderen en met wat meer financiele middelen zou ik ook back to basic gaan!!
Ik red mij ook met een slaapzak en een sinaasappelkistje :-D
 
Hoi hoi
We nemen ook niks mee, Maar dat komt omdat we eigelijk bijna niks hadden :roll: Wat we hadden komt nog uit de tijd van mijn vrouw zo'n 9jaar geleden. Dus ook nog is totaal haar smaak, niet dat het zo afschuwlijk is hoor :wink:
Nee, ik ben blij dat we straks opnieuw kunnen begin. Het enigste wat uiteindelijk na veel twijfelen mee gaat is mijn computer. Ik laat hem versturen door Fedex, 25KG box voor iets van 300euro. Binnen 3 dagen van deur tot deur. :up:
gr. Barry
 
Zo een paar kleine dingen, zoals dvd's en zo laten versturen via Fedex is wel een idee, daar ga ik me eens over informeren. Thx Bear!
:up:
Sara
 
Wij zijn ook van plan alles achter te laten. Zijn al zo lang bezig met emigratieplannen en hebben dus gedurende de tijd niks nieuws meer gekocht. Willen gewoon de onvervangbare dingen/herinneringen meenemen, verder daar opnieuw. Ze hebben daar immers ook Ikea  :)
Goede tip, fietsen meenemen. Vind Australie alleen niet echt een fietsland, maar wie weet komt het wel van pas. Eerst maar eens het visum bemachtigen, daarna gaan we desnoods zwemmen  met het paspoort met elastiek om het hoofd...
 
Ons eerste idee was om in ieder geval alles mee te nemen. Een aantal grote dingen zoals de bedden zijn een paar jaar oud, maar in prima staat, en ontzettend goede bedden. De stereoapparatuur (beide filmfreaks, dus dan weet je hetwl) met dvd´s en cd´s, de eethoek en zo nog wat dingen willen we in ieder geval meenemen. Dus als je dan toch al een container nodig hebt, vul hem dan ook maar gewoon af.
Veel dingen die je zou willen verkopen leveren sowieso weinig meer op (ok, niet meenemen scheelt ook weer geld per kuub natuurlijk) en wanneer je emigreert gaat sowieso je woonomgeving EN je werkomgeving al ´op de schop´. Best leuk om dan nog wat bekende spullen om je heen te hebben staan.

Ondertussen hebben we echter toch een aantal spullen al wel verkocht (zoals bankje, stoelen, wasmachine en droger). Dit uit een overweging om toch ons nieuwe huis straks opnieuw te kunnen inrichten.
Maar de bedden, eethoek, bureau, tafeltennistafel, vitrinekast en boekenkasten gaan toch mee. Die hebben teveel nuttige waarde voor ons. Zitten kunnen we in het begin desnoods ook op onze tuinstoelen als het nodig is (;-).

De fietsen laten we toch hier achter. We hebben in Perth ervaren dat jedaar beter uit de voeten kunt met een mountainbike achtige fiets. En volgens ons is dat daar heel wat goedkoper dan hier in NL. Is ook nog de vraag of je voor onderdelen e.d. mogelijk compatibiliteitsproblemen (galgje?) kunt hebben. Daarboven niet te vergeten ook nog de verhuis kosten... Familie in NL is er blij mee ;-).

Linnenkasten (voor beddengoed en kleding) gaan in ieder geval NIET mee. De meeste huizen (die waar wij in geinteresseerd zijn tenminste) hebben eigenlijk altijd walk-in-robes, dus die kasten zouden overbodig zijn.

Affijn, in de loop der tijd veranderd er dus wel iets aan de inzichten, maar een stukje eigen, vertrouwd NL meenemen is toch wel een goed idee (volgens dan).

M.vr.gr.

Perthete
 
Ik neem helemaal niks mee, behalve een aantal fotoboeken. Lekker opnieuw beginnen.
Wel raar, want normaal hecht ik me overal onwijs aan, maar ik kan er nu echt naar uitkijken om alles weg te geven/gooien/verkopen.
 
Hi,

Wij hebben besloten om alles mee te nemen. Deels omdat er nogal wat bij zit wat wat waard is en deels omdat je daar dan toch in een soort van "vertrouwde" omgeving bent. Mocht je heimwee krijgen (alhoewel we dat niet denken maar je weet maar nooit.....) heb je in ieder geval je vertrouwde spulletjes om je heen. Wij hebben het idee dat we sneller kunnen wennen aldaar indien we onze eigen "goodies" om ons heen hebben. Jacqueline heeft een complete bibliotheek die ze anders achter moet laten en ook onze kunst is ons nogal wat waard.

Hans
 
Tom en ik hebben beslist enkele dingen mee te nemen .
Ik heb ooit voor mijn 21 ste verjaardag van mijn bomma een mooi rustiek kastje mogen uitkiezen .In dat bleke hout ,een beetje provencaals .En heb ook van haar een handgeknoopt tapijt annex wand dinges (ja hoe noemt nu zoiets) :-o gekregen ,dat ze bij de hara krishna had gekocht .Ik ben daar nogal emotioneel aan gehecht .tom wil nog een kast van zijn familie meenemen ,maar ik weet niet wat er wel en niet in kan .Het zit nml zo ,mijn moeder werkt bij een non-fero bedrijf die dagelijks containers verschepen naar alle plekken van de wereld .Dus zou ze proberen om een ons deel daar bij te steken .Hoe dat in ze werk gaat weet ik nog niet ,maar zal wel zien .En ja ,ook onze collectie DVD'S en CD's gaan mee .Ook mijn potten werk vanuit de provence en dekbedovertrekken , tafellakens (allemaal provencaals) .Zou graag nog een beetje in de zuiderse sfeer willen wonen .Ik ging als kind 4 maal per jaar naar Z- Frankrijk ,dus ....een beetje oversentimenteel zeker ?
Voila dat zal het zijn denk ik ,hoop ik . :-D
 
Zo veel mensen, zo veel wensen.
Ik heb op diverse draadjes al gelezen hoe en wat iedereen wel of niet mee wil nemen. Het vertrouwde om je heen is natuurlijk goed. Er zijn welliswaar veel dingen (persoonlijk) die je nooit of te minner kwijt wil. Maar er schijnt toch wel (heb ik tenminste begrepen uit replys van diegenen die er al zitten), dat er genoeg secondhand shops zijn waar je goede tot zeer redelijke spullen kan kopen. Als je pas nieuwe spullen heb gekocht, is het natuurlijk jammer om ze voor een habbekrats van de hand te doen. Maar heb je toch oude(re) spullen, waarom dan een redelijk groot bedrag betalen voor de verscheping, als je dat geld kan gebruiken om daar spulletjes aan te schaffen.
Ik denk dat als wij gaan, er alleen persoonlijke spullen mee gaan. Misschien een aantal (oudere) boeken en aandenken.
Mijn vrouw kennende zullen er wel méér spullen mee gaan dan dat de bedoeling is. :-D

Rene
 
Beetje dezelfde redenen als vele anderen voor ons om de meeste meuk mee te nemen: behoorlijk wat antieke zooi (veeeeeeeeel geld waar in Oz, als we het ooit nog kwijt willen...), stevig wat nieuwe tot bijna nieuwe spullen (die leveren bij verkoop bijna noppes op), een megaberg studieboeken (ja, ik ben een boekenwurm), en voor de rest van alles los-en-vast spul (fotoboeken, tuinmeubilair, onze FIETSEN, gereedschappen, etc.)

Probleem was ook een beetje dat wij drie huishoudens hadden: spul van mijn overleden moeder, mijn zooi en Simones rommel.

Wij hebben wel gruwelijk geruimd, zodat uiteindelijk alles in een 20 voets container paste. Ik vond het de moeite wel waard. Voor die 5000 euro hadden wij nooit en tenimmer onze 45000 euro-waard-zijnde spullen herkopen.

Soms, heel soms, denk ik wel eens: hadden we inderdaad maar geen spullen meer. We hebben een jaar rond Oz gecrossed met onze caravan, en niks van onze spullen gemist. Toen de container kwam moest ik even slikken.....Wat een hoop sh..

Marc
 
[quote author=SiMaKy link=topic=2794.msg30909#msg30909 date=1128723893]

Soms, heel soms, denk ik wel eens: hadden we inderdaad maar geen spullen meer. We hebben een jaar rond Oz gecrossed met onze caravan, en niks van onze spullen gemist. Toen de container kwam moest ik even slikken.....Wat een hoop sh..

Marc
[/quote]

Dank, dank, Marc voor deze opmerking. Heb het snel even aan Jan laten lezen. Ik ben alles al kwijt, maar HIJ ....? Enfin, daar is al meer over geschreven op dit forum.

Maar toch, heb ik hem net zover dat hij weer eens de garage binnenloopt om nog maar eens opnieuw te kijken of al dat oude gereedschap nu echt   :x bij m'n moeder opgeslagen moet worden en dan gaat 'ie zo'n vreemd gedrag vertonen.
Zo van: alles nog eens goed bekijken. Zeggen van: het is toch doodzonde om dit weg te gooien" Grrrrrrrrrrrrrr (helaas Ineke, heb m'n zweepje ook al weggeven). HELP

Wij gaan straks in een caravan rondreizen (of het nu in Australie is of in Europa) en als ik eerlijk ben wil ik de inhoud van onze garage NOOIT weer terug zien.

Maar ja, jij in ieder geval veel sterkte met de inhoud van jullie container  :up:

groetjes
 
Natuurlijk nemen we allemaal dingen mee van huis.... inderdaad, cd's, dvd's, boeken en ga zo maar door. Ik ben wel inmiddels begonnen met ALLE foto's op cd te zetten. Is veel werk, maar wel zo makkelijk mee te nemen. Ben begonnen bij de trouwfoto's van mijn ouders en zit nu zo'n beetje eind jaren 80. Nog heel veel werk, maar ook heel leuk om te doen.
Ben heel wat oude vriendjes tegengekomen (hemel, wat zagen wij er allemaal (niet) uit in de jaren 80)!

Misschien een ideetje voor anderen...

Groetjes Ellen
 
Ik kan het heel goed begrijpen van Annelies' Jan. Ik zou ook heel veel moeite hebben om mijn gereedschappen weg te moeten doen. Veel van de gereedschappen zou ons helpen om diverse dingen in en om het huis in orde te maken. En om dan weer nieuwe gereedschappen te moeten kopen?? jammer.

Maar het idee van ellen is een goed idee. (als het maar niet zo veel waren, zoals mijn dia's enzo.

Rene
 
Back
Top