je hele hebben en houden meenemen

Hans en ik nemen enkel onze 35 kg bagage opt vliegtuig mee, maar misschien verstuur ik per post nog wat kleine dingen, zoals onze dvd's .... via de Nederlandse post is dat niet té duur, goedkoper dan de Belgische in ieder geval!
Heeft er iemand van jullie al eens via de TPG dingen opgestuurd? Ik was van plan nog wat dvd's en kleren na te sturen, zo'n 40 kg ongeveer ....  Al de rest wordt verkocht.

Sara
 
Hoi ,heb misschien een tip waar je enorm veel info vindt over wat je best wel meeneemt en wat niet .
http://www.australia-migration.com/page/About_ASA/109

Hopelijk dat dit sommige van ons nog kan helpen .
Groeten ,Katja
 
Meenemen of thuislaten??
Wij hebben best lang op onze spulletjes moeten wachten
Maar ik kan je vertellen als ik nu kijk naar het kastje van
mijn oma en de dekenkist waar ons huisje en onze geitjes,
die we achter hebben moeten laten, staan geschildert, je niet
weet hoe gelukkig dit je maakt. Oké je begint een nieuw leven
maar je hoeft toch niet alle schepen achter je te verbranden.
Wij prijzen ons super gelukkig met onze spulletjes en je
voelt je echt wel sneller thuis. Trouwens als te eenmaal bezig
bent een container te vullen maakt een paar m3 meer of
minder op een reis van je leven ook niks meer uit, toch...
Sabine
 
Je kunt ook de volgende overweging maken, dachten wij:
Volgens onze informatie kost een m3 ong 200-300 Euro, dus alles wat per m3 minder waard is en misbaar is kun je beter thuis laten en nieuw kopen? Toch?
 
@ sara.
Ik heb een doos opgestuurd van 16 kilo via tpg, en dat was 53 euro.
hij is nog onderweg, maar alle vertrouwen in dat het goedkomt, Marina heeft al haar dozen gewoon met de post verstuurd.

en vandaag de rekening van de rest van mijn spullen .

2096 euro voor 7m3 (bij van den Eijnden)

groetjes lin
 
Ik denk dat wij bijna alles meenemen.  Ben twee jaar geleden gescheiden dus moest ik toen mijn spullen delen - CD van jou, CD van mij  :-D  Heb dus opnieuw een bed, bank enz moeten kopen, dus die wil ik zeker meenemen. 

Vorig jaar heb ik ook grondig opgeruimd (ben verhuisd van mijn ouwe huis naar een huurwoning), ik had nog dozen op zolder staan die meegekomen waren uit Schotland toen ik in 93 naar Nederland kwam, en nooit opgemaakt!  Dus gelijk weggeflikkert.  En heel veel dozen laten ophalen door een collega en zijn zoon die toen alles op een rommelmarkt ging verkopen om zijn studie een beetje te betalen.

Ik probeer (maar ja ik ben zo'n vrouw die van winkelen houdt...... :)  ) niks nieuws te kopen.  Maar we hebben nu een kleine en die heeft bestwel veel dingen nodig voor zo'n klein mensje! 
 
Ik ben het ook met Sabine eens. Wij hebben 35 dozen meegenomen. Laten verschepen door Allways. 3 maanden hebben we hier zonder iets gezeten. Welja dat hoort bij het avontuur! Maar we hebben wel 2 kindjes. Helaas hadden we vertraging en kwamen onze spulletjes nog eens een paar weken later aan (kerst en oud&nieuw zat er tussen :lol:) Maar toen ik wist dat alles de volgende dag kwam, kon ik niet meer slapen!! Voelde me net een klein meisje wat de volgende dag op schoolreisje zou gaan!

Alle dozen stonden in de garage en ik ben gelijk aan het uitpakken geslagen, wat heerlijk om al je vertrouwde spulletjes weer te hebben! Inderdaad de antieke keukenweegschaal van mijn oma! Alle foto's die ik in Nederland aan de muur had hangen. En het vertrouwde speelgoed van de meiden. Voor mij was dit echt een hoogtepunt uit het hele emigratiegebeuren!

Zoals al eerder gezegd, je hoeft niet alles mee te nemen. Wij hebben alleen gekozen voor persoonlijke spullen.
 
[quote author=groentje link=topic=3945.msg48463#msg48463 date=1140105612]
@ sara.
Ik heb een doos opgestuurd van 16 kilo via tpg, en dat was 53 euro.
hij is nog onderweg, maar alle vertrouwen in dat het goedkomt, Marina heeft al haar dozen gewoon met de post verstuurd.


Dat klinkt idd goedkoper dan meenemen met het vliegtuig.
:fish:
[/quote]

Dat zou voor ons betekend hebben 1855 euro voor 35 dozen. Met Allways waren we 800 euro kwijt. Met nog wat losse schilderijen en een spiegel erbij.
 
Nog een tip:

Als je naast je normale bagage maar een paar dozen wilt mee nemen, is het ook de moeite waard om te kijken naar "unaccompanied luggage". De meeste vliegmaatschappijen bieden dit aan. Tarieven varieren per maatschappij en staan niet op internet, maar het is stukken goedkoper dan excess bagage en vaak ook goedkoper dan per post. Gewoon even navragen - gewoonlijk via de cargo / freight afdeling van die maatschappij.

Waar het op neerkomt is dat je een paar dozen met persoonlijke spullen zoals boeken, kleren, dvd's etc op het vliegveld kunt afgeven bij een speciaal loket op vertoon van je ticket en identificatie. Deze spullen worden dan meegegeven op de eerste vlucht waar ze ruimte over hebben - dus niet noodzakelijkerwijs jouw vlucht! Het doet er meestal een paar dagen langer over.

Dat is dan ook het enige nadeel: je moet hoogstwaarschijnlijk een extra reisje naar het vliegveld maken, hetzij in NL/Belgie voordat je zelf vertrekt, hetzij in Australie na aankomst. Maar als je al van plan was om een paar dagen in Kuala Lumpur of Singapore te blijven, dan kan het perfect uitkomen qua timing.

http://www.qantas.com.au/freight/dyn/products/unaccompaniedBaggage

groetjes,
Trude
 
Hoi Trude, dat van die unaccompanied bagage, had ik al eens opgezocht en ik had een prijslijst aangevraagd om iets als unaccompanied bagage van Brussel naar Melbourne te laten vliegen:

een vaste kost van 137 euro en dan per kg 6.50 euro  :-(

Dat komt duurder uit dan iets met de TPG post sturen (Belgische post is ietsje duurder) én je moest het naar hun brengen.
Misschien moet ik maar eens naar de luchthaven rijden en kijken of ik daar zo'n loket vind ...  :| 

Sara
 
Hello
Ik hoor van veel mensen dat pakketen geregeld kwijt raken via TGP?? Voor een paar cd's of dvd's is dat niet zo erg. Maar wij hebben 3 dozen met foto's en familie opnamens. Als die kwijt raken dan is dat echt een ramp :cry:

We hebben een bedrijf op schiphol gevonden World Wide Bagage. Een best goedkoop bedrijf zo'n 300euro voor 1m[sup]3[/sup] dan komen ze het nog halen ook. Iemand ervaring met dit bedrijf. Ik hoor er nooit iemand over?? 
 
Ik heb er nog niet van gehoord, maar is het in zo'n geval niet handig om kleding na te sturen en wat persoonlijke dingen in je koffer te doen? De echt dierbare dingen zou ik zo mee nemen denk ik. Kleding is altijd wel vervangbaar, maar foto's en dat soort dingen niet (tenzijn je een back up hebt of negatieven, maar toch ;) )

Wij nemen ook heel veel mee, maar dat is meer, omdat al onze meubels net een jaar oud zijn. Een week of 4 voordat we de knoop doorhakten kreegn we de meubels. Als we alles hier zouden verkopen en daar nieuwe zouden kopen, zijn we veel duurder uit dan alles mee nemen. We moeten alleen wel even uitzoeken hoe het zit met spullen later na sturen, of eerst een tijdje op laten slaan in Oz, want we willen eerst een maand of 4 rondreizen.
 
Daar zit wat in Anemiek. Maar papier is zwaar en klein. Dus dan krijg je half gevulde lood zware koffers. We hebben op dit moment 80KG bagage minus de hand bagage. Eigelijk vrij weinig kleding maar ander belangrijk spul. Desalniettemin een goede sugestie. :up:  Van de week maar weer is alles doorspitten. 
 
Zitten die foto's allemaal in grote fotoboeken? Je moet eens even opzoeken op internet wat de afmetingen van handbagage zijn, want ik weet het niet meer uit m'n hoofd. Ik dacht ergens ron de 55x45x20. Dat komt neer op een kleine trolly. Hoeveel kg er in zit maakt in principe niet echt uit. Ze zeggen wel max. 5, maar dat controleren ze niet echt. Daar kun je vast wel wat fotodingesen in kwijt. Je mag als vrouw naast je handbagage ook een damestas meenemen, dus wie weet heeft Muis een aardige damestas waar je nog wat in kwijt kan? Die van mij puilde helemaal uit toen we vlogen naar Liverpool. Ik had een trolly, vrij grote handtas en m'n camera als handbagage. Ging perfect!
 
Wat ik dan zelf altijd doe is 'loden handbagage' maken. Dat doe je als volgt: Ga na wat de toegestane afmetingen van handbagage zijn. Zorg voor een tas die daar redelijk aan voldoet. Ga naar de airport met
  • Je koffers die je incheckt
  • Je handbagage met in de tas ruimte voor je zware zooi
  • Je zware zooi in een aparte plastic tas
Waarom? Vaak wordt bij checkin je handbagage goedgekeurd als deze het juiste formaat (h+b+d < ? moet je even opzoeken) heeft en niet te zwaar is. Dan krijg je daar een approved cabin luggage tag aan. Maar wat let je dan om nadien er nog effe een paar looiige foto-albums bij te proppen? Die tas met het zware spul geef je tijdens het inchecken gewoon even af aan een uitzwaaier...
 
Mmmmm :up: :up: Dat wist ik nie dus muis mag inprinciepen 2 tassen mee het vliegtuig in nemen. Een rugzak en een dames tas?? Is dat een hand tasje of beauticase of hoe heet zo'n ding. Ik heb ook nog een lege laptop tas. Daar past ook nog wel een fotoboek in :-D :lol:

edit: dat is ook een goeie landmiles :evil: Die gaan we zeker doen. Bij het inchecken een rug tas met een appeltje en droppjes. Dan bij het instappen puilt die zelfde tas uit met foto's en ander belangrijk emigrtie papier :-D :evil: :evil:
 
Ja daar staat het.  faq van Singaporeairlines :up: :up:


Economy Class (Y)
One piece of in-cabin baggage
Total weight not to exceed 7 kg (15 lb) per piece
Maximum size not to exceed 115 cm (45 in) - sum of the height, width, and depth of the bag



In addition to the free baggage allowance, the following items may be carried in the aircraft cabin, free of charge:
-A lady's handbag, pocketbook, or purse
-An overcoat, wrap, or blanket
-A fully collapsible wheelchair and/or a pair of crutches, provided that the passenger is dependent upon them
-A reasonable amount of reading material
-Infant food for consumption in flight and an infant carrying basket*, when the infant is travelling
-An umbrella or walking stick
-A small camera and/or a pair of binoculars   
 
Mark had, toen hij naar Oz vloog, handbagage EN een laptop :) Ging ook goed! Ik zou wel even kijken naar een troley Bear. Die is net iets groter dan een rugzak en zijn helemaal niet duur.
Mijn handbagage vorig jaar was rond de 11 kg en daar kraaide geen haan naar :) Gewoon op de band gelegd en kreeg niet te horen dat ie te zwaar was. In die troly zat mijn bagage voor 5 dagen :)
Mijn damestad was qua afmetingen ongeveer 30 bij 20 bij 5 cm en daar kon echt veel in! De rits kon niet meer dicht, maar dat foefelde ik wel een beetje weg, zodat ze dat niet zagen ;)
 
Back
Top