je hele hebben en houden meenemen

Het grappige bij ons is dat we in december vorig jaar onze nieuwe meubels kregen en begin januari hebben we besloten om de knoop door te hakken en toch te gaan.... Als we dat inderdaad eerder hadden geweten hadden we nooit de nieuwe meubels gekocht, want de vorige meubels waren 2e of 3e hands :) en niet alles pastte bij elkaar. Dat hadden we dan ook niet meegenomen. Het bed was er toen al bijna een jaar en dat is gewoon te duur geweest om te verkopen voor een leuke prijs.

Ergens heeft het ook wel wat... helemaal opnieuw beginnen. Toch ben ik gehecht aan een vertrouwde plek en zoals aussiebrissiebabe al heeft gezegd, het kan misschien schelen als je e.v.t. heimwee krijgt.

Wat gereedschap betreft..... Mark heeft niet zoveel en onze garage staat voor het grootste gedeelte vol met een motor en oude meubels die toch weg gaan.
 
Ik ben ook heel erg gehecht aan spulletjes maar achteraf stond ik bijna te grienen bij de theelepeltjes en niet bij de banken ;) drie keer raden wat duurder was om mee te nemen. En drie keer raden wat ik in mijn rugzak had mee kunnen nemen ;). Het gaat ook niet om wat je nou gelijk meeneemt. Maar meer hoe je hier heen gaat. Wij zijn hier niet met het idee om "opnieuw te beginnen". We zijn hier gewoon verder gegaan. Hangt ook van de persoon af. Ik ben heel blij dat we het mee hebben genomen. De eerste weken had ik genoeg aan mijn hoofd. Hoefde gelukkig niet ook nog meubels te gaan shoppen. En het is meer dan meubels. Bedenk maar eens hoe duur de inhoud van je keuken is: lepels, pannen, vergiet, snijplank, messen, waterkoker enzovoorts. Was heel blij toen bij het uitpakken de kastjes zich vulden :D.
 
de planning is om in september 2006 te vertrekken naar Brisbane. Al snel, na het nemen van het besluit om weg te gaan, hebben we afgesproken dat we zo min mogelijk meenemen. Tuurlijk de persoonlijke spullen. behalve mijn laptop gaat er niets van apparatuur mee. Altijd al een LCD tv willen hebben, dus zullen we die in Australie aanschaffen. Probeer me niet zo erg materialistisch op te stellen. Spullen komen er wel en een nieuw begin betekent ook een nieuwe inrichting. Twijfel over mijn fiets. Het is geen mountainbike maar een alu canondale. misschien een idee om een mountainbike  te kopen in NL en mee te nemen. De reden om niets van meubels mee te nemen zijn de kosten die het met zich meebrengt (ook opslagkosten) en ik me best de eerste 2 jaar wil behelpen met simpele 2e hands spullen. Misschien hebben mijn familie nog spullen die we mogen lenen.

We zijn nu al driftig bezig om de inboedel te verkopen. Liever nu even op een kistje zitten dan weg gaan en nog een hoop spullen niet verkocht hebben.

pascale
 
[quote author=heemskerk link=topic=2794.msg31354#msg31354 date=1129188231]
We zijn nu al driftig bezig om de inboedel te verkopen. Liever nu even op een kistje zitten dan weg gaan en nog een hoop spullen niet verkocht hebben.
[/quote]

Goed idee, maar om voor bijna een jaar op een kistje te zitten lijkt mij nu niet mijn idee van comfort. Ik neem aan dat je niet al je kussens gaat verkopen vóórdat je weg gaat? Zit je toch nog een beetje lekker. :-D

Gr. Rene
 
nha, mijn ouders wonen in de buurt, dus als ik op een bank wil zitten, ga ik gewoon daarheen. Familie en vrienden hebben wel stoelen die we kunnen lenen tot het zover is. (tuinstoelen hebben ze zat) Ruimt wel lekker op als de grote meubels weggaan.
Wat ik wel jammer vindt is de gel openhaard wegdoen na deze komende winter, maar in Brisbane zullen we niet zoveel kachels nodig hebben (hoewel 's avonds in de winter kan het toch goed afkoelen). Ach we kunnen altijd nog belsuiten om een paar dingen mee te nemen. Begreep dat bedden duur zijn, dus misschien die wel mee.

pascale
 
Wat heerlijk, al die bekende overwegingen!

Eerst zijn we met slechts twee (dikke vette joekels van) koffers naar Oz vertrokken en hebben we gemeubileerd gewoond in een verder leeg huis.  Essentiele dingen zoals CD speler, computer en tv hebben we nieuw gekocht. Al onze spulletjes hadden we in NL opgeslagen tot we zeker wisten dat we langer wilden blijven. En na twee jaar hebben we 5 m3 opgestuurd naar Oz. De belangijkste spulletjes die we als eerste selecteerden voor verschepen waren al onze boeken, onze 400 CD hoesjes (de CD waren reeds in die handige opbergmappen in Oz), onze 'schatten' (voor andere mensen lees: 'rommel'), keukenspullen en Tjarco's computerspullen. En toen hebben we ook onze favoriete meubels meegenomen die er nog bij in konden. En ook wij moesten nog heel veel dingen achterlaten  :cry: . Maar geen container die ooit zo efficient was ingepakt als die van ons: we hebben geen 1 cm3 van die 5 kuub onbenut gelaten.

En ik ben heel erg blij dat ik nu weer omringd ben door al die kleine beetjes uit onze geschiedenis. Ik voel me er eigenlijk gewoon wat (ja het klinkt suf, maar zo is het wel) completer door.
 
Juist Amoz, zo zie ik dat ook. Je kunt je gewoon completer voelen door bepaalde dingen. Ikzelf ben echt een emotioneel wrak wat dit soort dingen betreft en ben echt gehecht aan het vertrouwde gevoel.
Wij willen eerst een tijdje gaan rondreizen en dan lijkt me heerlijk om dan in een huis te komen waar je gewoon je eigen spullen in kunt zetten...
 
Wij nemen alleen de kasten en tafels mee, deze vergaan niet dus dat vinden we zonde en we zijn er ook aan gehecht. Voor de rest nemen we niks mee, we zien daar wel. Je begint toch een nieuw leven, dus waarom niet helemaal nieuw!!!! :up:
 
:lol: Joepie ,hebben we geluk.
Mijn moeder heeft eindelijk geinformeerd bij het bedrijf waar ze werkt ,wat een container ons gaat kosten .
Was al bang als ik de prijzen hier overal las .En dachten we er sterk over na of we wel dingen zouden meenemen . :cry:
Nu heeft ze het ons eindelijk verteld .EEn container van 20 kubiekemeters kost ons +/- 2500 euro's .
Vervoer van Oudenaarde naar Antwerpen ,behandelen van hout ,taksen ,vervoer van Antwerpen naar Brisbane .
Dan komt er nog het vervoer van Brisbane tot de plaats waar we gaan wonen bij ,dus ik neem dan aan zo'n 3000 euro's in totaal .
Kunnen dan beter zoveel mogelijk meenemen ,behalve elektrische spullen  :up:
Oef een pak van mijn hart .
Katja
 
Waarom geen electrische spullen?  In Australië is ook 220-240 Volt.....
Zelfs het televisie-systeem (PAL-B) is hetzelfde.

Zilver
 
Het nadeel is dan wel dat je alle stekkers moet gaan veranderen. Of overal wereldstekkers inpluggen, maar dat lijkt me ook niet handig. Er is hier ook al eens iets over gezegd in een ander topic. Koelkasten zouden niet werken of zoiets.
Volgens mij kun je maar beter zo weinig mogelijk risico lopen en alles zo goed mogelijk schoon maken. Een stofzuiger lijkt me daarom absoluut niet handig om mee te nemen. Je kunt ze tegenwoordig bijna overal kopen en ze zijn echt zo duur niet meer.
Aan de andere kant. Ik heb hier al een paar mensen gehoord die enorme spijt hebben dat ze de droger niet hebben meegenomen. Je moet deze dus ook goed schoon maken en volgens mij moet ie er gewoon uitzien alsof ie nog nooit gebruikt is. Dat is een enorme klus volgens mij. Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen daar absoluut geen zin in hebben.
DVD spelers kun je regiocode-vrij laten maken en dat is wel handig. de dvd's hier zijn allemaal van code 2, terwijl Australie code 4 heeft. Je kunt daar natuurlijk ook een 2e dvd speler kopen voor alle dvd's daar, maar dat lijkt me niet handig. Kleine dingetjes waar je allemaal op moet letten :)
 
even over de dvd's
De dvd's die we nu hebben voor de dvd speler kunnen die dus NIET op australische afgespeeld worden? (Hoe zit dat met vhs dan?)
Hoe zit dat dan met de muziek cd's?
Welke techneut kan mij hierover wat info geven?
:-(

pascale
 
Je moet zorgen dat je in Oz een dvd-speler koopt/gebruikt die alle types dvd's uit alle zones kan spelen. Standaard hebben ze in Oze enkel dvd-spelers die Oz-dvd's kunnen spelen en das een andere zones dan Nl/B, maar als je dara dus een dvd-speler koopt die alle zones aankan, is het geen probleem! Die zijn ietsje duurder, maar echt niet veel hoor!
Via internet bestaan er ook sites waar je programmaatjes kan downloaden die je dvd omzetten naar de zone die je wenst, ik denk dat dat hier al eens eerder gepost is, misschien de Search-button eens gebruiken?

Ik heb ook nog een vraag: Hans en ik hebben een aantal gekopieerde dvd's die we wel graag zouden meenemen, maar als je met zo'n dvd-map met 240 dvd's door de duane moet, bekijken ze dat dan? Kzou niet graag opgepakt worden of een boete moeten betalen omdat er een paar dvd-kopies bij zijn! Of stuur ik die dan beter op met de post, wordt dat dan niet gecontroleerd?

Sara
 
Het enige elektrische dat ik wil meenemen is ons broodmachien en ons gourmet en fondue stel .Blijkbaar vindt je (gourmet) daar niet ,dus lijkt ons tof om het te introduceren :wink:
Groeten ,Katja
 
Je kunt sowieso in Nederland bij een aantal bedrijven je dvd-speler code-vrij laten maken. Voor zover ik weet zit er een in Zwijndrecht. Wat het precies kostte weet ik niet, maar ik dacht ergens rond de 50 - 60 euro, dus dat is toch altijd goedkoper dan een nieuwe dvd-speler te moeten kopen. Informeer anders eens bij een winkel waar ze dit soort spul verkopen. Die kunnen je misschien meer vertellen. Hoe dat VHS zit weet ik niet, maar volgens mij is dat geen probleem. In Nederland worden ook wel dvd's verkocht zonder code, maar dat zie je niet vaak.

Heb je die films alleen op gekopieerde dvd? of ook op je harde schijf? Die harde schijf kunnen ze volgens mij niet controleren, maar zo'n map inderdaad wel. Kan misschien ook gewoon ergens "verstoppen" in de container ofzo...
 
Annemiek, wij nemen zo weinig mogelijk mee naar Oz en hebben dus spijtig genoeg geen container ter onze beschikking....  :-(
Misschien dan toch maar via de post ipv onze koffers? Das misschien al iets 'veiliger'...?

Sara
 
Zet er een fictieve naam op zoals Vakantie foto's "Kaatsheuvel aan zee" of zoiets. Het lijkt mij erg vreemd dat ze alle dvd's na gaan kijken wat er op staat.
Dan moeten ze meer mensen aannemen bij de douane. Het zou wel weer meer werkverschaffing zijn.

Soliciteren voor een luize baantje?? :lol: :lol:

Rene
 
Ik kopieer al jaren films, zet er ook de "originele label" op, lijkt net echt, alles gewoon in de container ( en het waren er echt wel een zooi) niks van gehoord. zoeken ze ook niet naar, gaat puur om produkten waar leven in zit, een teil met openhaardhout wat ingepakt was  werd er dus wel uitgehaald en.......vernietigd. Alle dvd spelers zijn door een simpele code ( indrukken op je AB) regiovrij te maken, Australische winkels/fabrikanten/importeurs willen alleen niet de code geven ( doen ze in Nederland helemaal niet moeilijk over) op verschillende sites, oa http://www.videohelp.com/dvdhacks.php kan je de code aflezen of even je dvd speler met het woord "hack" Googelen. Ik zou op de DVD's  geen andere naam schrijven, dan doe je het dus express!! en wist je dat het niet mocht. Hou je maar blont  :blond: of niets opzetten of de juiste naam. kunnen ze het ten hoogste in beslag nemen.Ze zoeken niet naar wat gekopieerde DVD's tenzij je er een handeltje in bent begonnen met aantallen van dezelfde DVD ( je mag treouwens wel de DVD's die je zelf bezit legaal kopieren). Ik heb nog steeds mijn DVD speler uit Nederland, was al regiovrij, zo gekocht bij de Mediamarkt........

Willem
 
Back
Top