Job offers n.a.v. Expo

Tjonge, het was wel vroeg vanochtend. Om 6 uur ging mijn mobieltje, en ik zat klaar met pen en papier nadat ik me eerst had opgehyped met een bak koffie. Gelukkig schoot mijn brein direct in "running mode" en kwamen er geen rare woorden uit.

De dame van het bedrijf (Invetech in Melbourne) vroeg me het ei uit mijn kont over zaken zoals ervaring met leidinggeven, ontwikkelen en testen. Hoe een ontwikkeltraject er bij ons uitzag. Wat ik vond dat de belangrijkste documenten waren in een project, met welke disciplines ik samen moet werken, wat voor disciplines mijn ondergeschikten hebben, wat voor salaris ik wil verdienen, waarom ik naar Oz wil, hoe mijn ideale baan er uit ziet (degene op de vacature natuurlijk, duh!). Daarna kwam mijn vragen rondje. Afijn, toen ik dan klaar was, werd ik vervolgens gebeld door de Headhunter, hoe alles gegaan was. Al met al anderhalf uur telefoneren.
Toen ik eindelijk op mijn werk aankwam, was de scherpte er bij mij al een beetje af  :-(

Maar goed, nu krijg ik waarschijnlijk nog een psychologische test voor mijn kiezen, en wellicht nog een andere test. Hoe ze dat op afstand gaan doen is me nog niet duidelijk, maar dat zal wel blijken. De headhunter zal waarschijnlijk het visum gaan verzorgen (wat tricky kan zijn, want ik wil dat het bedrijf mij sponsort) wat ook in dit een geval een 2 jarig 457 visum wordt.

Goed, ik hou jullie op de hoogte

Groeten, Bart

Waarom ga jij eigenlijk voor een 457 visum?
Ik dacht dat je met een STNI visum een stuk sterker stond.

:cool:

Ja AJ, daar heb je in principe gelijk in, maar:

Het bedrijf ligt wel heel goed in mijn straatje, maar staat in Melbourne (vic)

Het STNI wat ik wilde halen was voor SA of wellicht WA. In VIC staan helaas geen mechanical engineers op de lijst.

Daarom dus...

Bart

Way to go Bartman. Bekende verhalen, vooral van die koffie en zo. Maar het klinkt wel meer als een kruisverhoor vergeleken met de 'gezellige' gesprekken die ik heb (als niemand vergeet dat er eendje gepland was). En dan nog zo'n psychologische test... Wat ziet u hier? -'n Vlek. Ja, natuurlijk, maar wat zie u IN die vlek? -Inkt. (schrijft op het notitieblok: Subject is recalcitrant, cynisch en wantrouwig jegens psychologen. Toch nog een hoop waarheid in zo'n test...

Hopelijk nu niet al te lang wachten!

Van de week weer een mailtje gekregen n.a.v. de job expo. Deze kwam van uit South Australia. Of we nog interesse hebben?  :?  JA dat hebben wij nog! Dat van IPA loopt ook nog steeds. So we are in the running!

:fish:

Gisteren nog een vacature binnen gekregen voor Duaringa/Blackwater. Met huis en auto en een goed salaris. Oke het is de outback, maar je moet je grenzen ook eens gaan verleggen en een uitdaging durven aangaan. Het is wel heel wat anders dan hier in Nederland. Hier mag je blij zijn als je een baan kan vinden, daar heb je ze voor het uitzoeken. Vreemde gewaarwording!

Way to go, Greenhorn!  :wink: Lekker he? Om ineens weer gewild te wezen. Maar zie je dat dan zitten, ergens in de bush met alleen je werk in de buurt? Of hou je de andere opties open?

We houden momenteel alle opties open. We kijken naar de faciliteiten en de mogelijke aktiviteiten die in de buurt zijn. Onze jongste heeft in het ziekenhuis gelegen met een koortsstuip, dus ik vind het wel belangrijk dat er goede medische zorg in de buurt moet zijn. Zeker als mijn man ver van huis mocht zitten voor zijn werk en ik er alleen voor sta! Zo wie zo met kleine kinderen is het fijn dat je even om raad kan vragen bij een huisarts en dat je dan niet een week moet wachten omdat dan pas weer een arts in de buurt is. Dus we wegen alles tegen elkaar af.

volgens mij was dit eenmalig, maar als je op internet zoekt naar recruiterbureau's dan kan je daar ook je cv naar toe zenden. Dan moet het balletje ook wel gaan rollen. Succes! :up:

[quote author=clair link=topic=2836.msg54924#msg54924 date=1144356263]
Ik heb wat recruiters ge-emaild maar tot nu toe zonder resultaat. :-(
[/quote]

Dat kan ook wel een tijd duren. Wij hadden er een die 5 maanden na de jobexpo nog om de hoek kwam kijken. zo lang kan dat dus duren. En wij zijn niet de enigen heb ik begrepen die na zo'n lange tijd nog iets te horen krijgen. Een kennis van ons heeft ook een tijdje terug naar recruiters geschreven en ook nog niets gehoord. Kan je vast wennen aan de Australische mentaliteit....take it easy....Alles op zijn tijd.

Ter geruststelling, ook wij hebben 2 weken geleden!! naar aanleiding van de expo in oktober pas contakt gekregen met een recruitment-bureau.

Back