Job offers n.a.v. Expo

Hey Marty, hebben de recruiters nu ook al hun weg naar dit forum gevonden?  :evil:  :) Bedankt voor de inside view  :up:

Op dit moment zit ik hier ook bij de overheid gedetacheerd, bij Rijkswaterstaat. Maar dat hadden jullie natuurlijk al gezien aan het exorbitante aantal forumposts dat er tussen negen en vijf uit mijn koker komt  :donttell: de overheid is absoluut niet my cup of tea, ik geloof ook dat mijn huidige werkgever me er doelbeust heeft gedetacheerd met als doel mijn vrijwillige vertrek - en dat is ze aardig aan het lukken!!!

Ik ben zelf op zoek naar een job in de commerciele sector, met andere woorden de ingenieursbureaus en adviesbureaus. Er lopen nu gesprekken met Parsons Brinckerhoff, John Wilson Partners, Brown Consulting en GHD. Zou je me, vanuit het oogpunt van de opdrachtgever, wat kunnen vertellen over deze bureaus? Wat voor projecten doen ze, op wat voor schaal, hoe staan ze aangeschreven? Wie heeft de hoogwaardigste producten, wie de beste kennis in huis?

[quote author=landmiles link=topic=2836.msg43218#msg43218 date=1137157928]
Hey Marty, hebben de recruiters nu ook al hun weg naar dit forum gevonden?  :evil:  :) Bedankt voor de inside view  :up:

[/quote]

Lijkt er inderdaad wel op. Zeker niet mijn intentie  :oops:. Probeerde slechts een beeld te schetsen van de situatie op de Queensland arbeidsmarkt voor bepaalde beroepsgroepen vanuit de optiek van een van Queensland's grootse werkgevers. Kan wellicht een aanvullend perspectief bieden voor geinteresseerde NL job jeekers.  :up:.

Martijn

Hoe zit het met de arbeidsmarkt voor werktuigbouwkundig ingenieurs, werkzaam in de productontwikkeling/machinebouw?

Kun je daar iets op toelichten?

[quote author=Marty link=topic=2836.msg43312#msg43312 date=1137192400]Lijkt er inderdaad wel op. Zeker niet mijn intentie   :oops:. Probeerde slechts een beeld te schetsen van de situatie op de Queensland arbeidsmarkt voor bepaalde beroepsgroepen vanuit de optiek van een van Queensland's grootse werkgevers. Kan wellicht een aanvullend perspectief bieden voor geinteresseerde NL job jeekers.  :up:. [/quote]

Die werd er ook niet achter gezocht hoor, misschien had die smiley beter een vette wink kunnen wezen. Ik geloof zelfs dat er best wel een hoop forummers zijn die graag even over de schouder van een HR-person mee willen kijken - dit zijn uiteindelijk toch de mensen met wie je aan tafel zit om je start in Australie voor elkaar te krijgen.

Wat ons op dit moment een beetje bezig houdt: We krijgen het gevoel dat bedrijven die ons wel willen 'hebben' een beetje opzien tegen de kosten om ons zonder een eigen Skilled Independent visum naar Australie te halen, te meer omdat we aangeven in eerste instantie een jaar of twee aan de slag te willen. Hoeveel is zo'n bedrijf kwijt, en is dat ook allemaal verloren geld als je besluit om op een bepaald moment weer terug te keren naar Nederland?

No worries Landmiles  :up:. Zoals eerder gemeld, je hoort nog van me.

Bartman, vrees dat ik je geen pasklaar antwoord kan geven op je vraag :|. Wie weet kan de volgende website je wat meer in de richting van een antwoord sturen:

http://www.ieaust.org.au/

De website is onderdeel van Engineers Australia, de nationale, not for profit belangenbehartiger voor de Engineering beroepsgroep.

Good luck!

Yoohoo!!  :-D Eindelijk na ruim 4 maanden hebben wij ook een telephone interview!!!!!!!!!! We hadden de hoop eigenlijk al een beetje op gegeven en dan krijg ik opeens een mailtje van Nayler dat ze morgen bellen! :) Yoohoo!!

:dance:

Nou nog zien wat ze bieden en willen.. Iig een klein stapje in de goede richting!! :)

Grtz Tanne :cheer:

Nou Gefeliciteerd hoor,  :lol:

Ik hoop dat het allemaal wat wordt, houd ons in ieder geval op de hoogte.  :up:

Gr.Koen

En Tanne, met wie? Of weet je dat niet? Wij hebben contact met Paige Haines.

Houd er rekening mee dat dit een recruiter is, en dat het eerste gesprek alleen bedoeld is om te kijken bij welk(e) bedrijf (bedrijven) ze je zouden kunnen plaatsen. Er zal dus nog geen sprake zijn van een aanbod, hooguit komt de vraag "Wat denk je te willen gaan verdienen?".

Succes in ieder geval, straks zit jij ook 's ochtends vroeg met een sterke bak koffie en je haar nog door de war klaar voor een intake-gesprek (super is dat, nou ja blij dat beeldtelefoon nog geen common practice is...)

Vandaag is een dag met ups and downs...

Eerst de up  :happy: :
Het interview ging heeeeel goed! Ze (mijn man en de recruiter van Nayler (Michael Simony)) waren met een kwartier al uit gepraat omdat we zo'n goed en uitgebreid CV had gemaakt. Ook herinnerde de man ons nog van de expo, dus dat is ook een goed teken. Hij zou alle informatie doorgeven aan O'Donnel Griffin en binnen een week zouden we bericht terug krijgen. Omdat wij ons huis en alles al verkocht hebben, zou het zomaar kunnen zijn dat we met 2 maanden al weg kunnen  :-D

De down  :cry2: :
Na dit leuke gesprek kreeg ik een telefoontje van mijn moeder dat mijn tante is overleden. Ze had terminale longkanker en anorexia, waardoor ze zichzelf dus letterlijk dood heeft verhongerd. Is wel triest en drukt een klein beetje het gelukkige gevoel wat we hadden over het gesprek. Maar het zat er al een beetje aan te komen en we waren al dagen aan het tellen eigenlijk.

Maar goed, al met al zijn we toch blij met de voorgang. Nu hopen dat O'Donnel het ook ziet zitten!!

Grtz Tanne en John  :cheer:

PS. Heel erg bedankt voor de steun en de tips!!!

Wat een naar nieuws... Hou je haaks de komende tijd. Natuurlijk is het een streep door de euforie, maar zo te horen zat het er al een tijdje aan te komen.

Waar moet je nu op rekenen? De recruiter zal contact opnemen met mogelijke bedrijven, mogelijk op basis van het gesprek, soms hebben ze al wat voor je in gedachten en wordt dat al dan niet bevestigd door het gesprek. Deze bedrijven zullen ook willen praten, en soms gaat er in dit heen-en-weer-gebel wat tijd verloren. Ik waarschuw hiervoor omdat onze recruiter van Nayler ook eerst vrij hoog van de toren blaast over de begindatum en dan zelf aankomt met een vervolggesprek over anderhalve week pas. Wie is O'Donnel Griffin? Een collega van de recruiter of een mogelijke werkgever?

Dat is een van de grootste electricien bedrijven uit Aussie. Zij zitten echt in alles, van mijnen tot nieuwbouw. Daar had de recruiter het al bij de expo over gehad en daar gaat hij nu dus verder achteraan. Ze zochten namelijk iets van 2000 nieuwe mensen..

Hoe lang ben jij nou eigenlijk al bezig met Nayler? Ookal een flinke poos toch? Zit er al wat voor je bij?

Grtz Tanne

Onze belevenissen zijn hier te bekijken. Ze hebben mij in contact gebracht met Brown Consulting en GHD. Daarnaast hebben we contact met een recruiter van Downing Teal, die mij in contact bracht met John Wilson Partners en die ons beiden heeft voorgesteld aan Parons Brinckerhoff. Dat geeft DT op dit moment de beste kaarten, Nayler heeft tot dusver te weinig energie gestoken in de verwerving van YaLiShanDa, maar het is ook mogelijk dat we uiteindelijk toch bij verschillende bedrijven terechtkomen.

Of er wat voor me bij zit? NOU EN OF!! Waar hier in NL nog steeds somber gesteld is met de projecten moeten er allen al in Brisbane talloze miljarden dollars worden omgezet!

Hey Landmiles

Heb zojuist een mailtje teruggekregen van Andrew, m'n Engineer maat met daarin wat meer info over de verschillende Engineering firms in OZ & Brisbane. Heb hieronder wat tekst uit zijn mail 'gepasted'. :up:

The good news for anyone looking to emigrate to Australia is that South-east Queensland is presently crying out for engineers – I think that if this bloke had a couple of years experience behind him, he would walk into a job over here.  With a lot of firms, I don’t think he would even need to apply for a specific vacancy, I think it would be enough for him to just send his CV in and they would find him something.

I have spoken to one or two mates of mine and have come up with a list of the main civil engineering consultancies in the Brisbane area.  All of these firms are pretty big, do a lot of general work in the civil engineering field (structural design, roads, rail, water and hydraulics, environmental etc…).  I think he could try to contact any of these firms, I have included their websites and they would have details of their human resources/recruitment sections.

GHD  (Gutteridge, Haskin and Davey)
http://www.ghd.com.au/

SKM (Sinclair Knight Merz)
http://www.skmconsulting.com/default.htm

KBR (Kellogg Brown & Root)
http://www.halliburton.com/kbr/index.jsp

Connell Wagner
http://www.conwag.com/

Parsons Brinckerhoff
http://www.pb.com.au/

JWP (John Wilson & Partners)
http://www.jwp.com.au/default.htm

Cardno
http://www.cardno.com.au/

Ove Arup
http://www.arup.com/australasia/

I would in particular recommend trying out the first firm on that list, GHD, I have a couple of mates working there and they tell me that they are looking for new people all the time.  Just in the last month, they put on 55 graduate engineers in their SE Qld offices alone.  They are also very open to overseas applicants and have recently had a number of British and South African engineers join them. 

So there you go, I hope that is helpful.  Any more questions, just fire away.

Hoop dat dit je weer iets wijzer maakt buddy. Mischien geen gek idee om eens je CV direct naar zo'n HR section te sturen. Kan eventueel ook proberen je in contact te brengen met een van Andrew's mates die bij GHD werken. Kunnen ze de deur alvast op een kiertje zitten  :wink:

:dancing: :happy: :dancing:
:dancing: :happy: :happysun: :happy: :dancing:
:dancing: :happy: :dancing:​
Dit soort berichten kan ik op dit moment heel goed gebruiken! Ik zit zelf op de 9 jaar ervaring, YaLiShanDa op 5.

[quote author=Marty link=topic=2836.msg44768#msg44768 date=1138097791]
GHD  (Gutteridge, Haskin and Davey)
[/quote]
Heb ik al contact mee via Nayler, 2 februari vervolggesprek :happysun:

SKM (Sinclair Knight Merz)
Hebben we CV's naar verstuurd, ontvangsbevestiging gekregen, nooit meer wat van gehoord.

KBR (Kellogg Brown & Root)
http://www.halliburton.com/kbr/index.jsp
Uhhh.... Halliburton? Je bedoelt van Dick Cheney? Van Irak? Van al die schandalen? Neeh. Ik heb Fahrenheit 911 gezien... als maar de helft daarvan waar is...

Connell Wagner
Da's eentje die ik nog niet had gehoord.

Parsons Brinckerhoff
Hebben we contact mee via Downing Teal, hopen we binnenzeerkort meer van te horen :wow3: waarom zijn die Australiers zo lang met vakantie?!?

JWP (John Wilson & Partners)
Hebben we ook contact mee via Downing Teal, hopen we binnenzeerkort meer van te horen :wow3: waarom zijn die Australiers zo lang met vakantie?!?

Nog een tot dusver onbekende...

...en nog een.

I would in particular recommend trying out the first firm on that list, GHD, I have a couple of mates working there and they tell me that they are looking for new people all the time.  Just in the last month, they put on 55 graduate engineers in their SE Qld offices alone.  They are also very open to overseas applicants and have recently had a number of British and South African engineers join them. 
Had ik al verteld dat YaLiShanDa uit South Africa komt?

So there you go, I hope that is helpful.  Any more questions, just fire away. [/color]

Hoop dat dit je weer iets wijzer maakt buddy. Mischien geen gek idee om eens je CV direct naar zo'n HR section te sturen. Kan eventueel ook proberen je in contact te brengen met een van Andrew's mates die bij GHD werken. Kunnen ze de deur alvast op een kiertje zitten  :wink:

Nou, op een kiertje staat ie al. Nu nog ver genoeg open zodat wij erdoor kunnen (we zijn niet zo dik)!! Heerlijk zeg dit soort verhalen. Kan ik morgen weer vol super goeie moed naar mijn treurige baantje...  :happysun:

Na de job expo in a'dam heeft mijn man 1 keer een telefonisch gesprek gehad  :-D en 1 keer heeft hij later nog (van een ander) een mailtje gehad met de vraag hoe ver hij nu was en dat hij door was naar de "2"de ronde.  :-D
Vandaag opende ik onze mail box en komt er een mail binnen van IPA Queensland met 4 eventuele vacatures.  :happysun:  :applaus: :dancing: :happy:

Dit wordt dus even rustig doorlezen, uitzoeken en in het bedrijf verdiepen. Het liefste pakken we natuurlijk meteen het  :plane:, maar de spullen zijn nog niet rond.

Maar dat je na bijna 4 maanden een mailtje krijgt, daar reken je bijna niet meer op. Wie weet komen er nog meer?

groetjes Astrid  :fish:

Kijk eens aan Astrid, allemaal blije gezichtjes. Wie of wat is IPA Qld? En de vacatures, zijn dat op jullie toegesneden jobs of vrijblijvende uitnodigingen? Willen ze je ervoor hebben of willen ze dat er meerderen op gaan reageren? Hebben jullie ook al contact met recruiters?

Ik heb nog in het 'archief'zitten bladeren, maar mark heeft meer reacties gehad op de job expo. Het telefoongesprek was met Nayler. Dan nog berichten van Downing Teal, Global Placement Solutions, SKM (?) en natuurlijk IPA.

Hier een stukje van de mail:

IPA Personnel has recently developed a team which will specialize in International Recruitment. We currently have a number of positions available at various Council's in the Queensland area that we feel you would be suitable for. I have attached a few position descriptions for your perusal.

Niet mis, toch?! Maar het kaartje waar de betekenis opstaat van IPA kan ik nu niet vinden.

Landmiles: Dit is dus van een recruiter en Nayler is dit ook. De banen gelden alleen voor Mark, Ik ben lekker lui :beach:  en lift alleen maar mee.

Groetjes Astrid  :fish:

[quote author=groentje link=topic=2836.msg45884#msg45884 date=1138713497]Ik heb nog in het 'archief'zitten bladeren, maar mark heeft meer reacties gehad op de job expo. Het telefoongesprek was met Nayler. Dan nog berichten van Downing Teal, Global Placement Solutions, SKM (?) en natuurlijk IPA.[/quote]
SKM is Sinclair Knight Merz. Ik herinner me nu ook van jullie gesprek met Nayler...

IPA Personnel has recently developed a team which will specialize in International Recruitment. We currently have a number of positions available at various Council's in the Queensland area that we feel you would be suitable for. I have attached a few position descriptions for your perusal.
Niet mis, toch?! Maar het kaartje waar de betekenis opstaat van IPA kan ik nu niet vinden.
Meer over IPA op http://www.ipa.com.au/ gevonden. Ik zou op basis van bovenstaand nog niet durven zeggen of ze concreet bezig zijn of alleen maar 'vissen' :fish: :) maar daar ga je natuurlijk niet op gokken... gewoon doen!

Landmiles: Dit is dus van een recruiter en Nayler is dit ook. De banen gelden alleen voor Mark, Ik ben lekker lui :beach:  en lift alleen maar mee.
Ik heb de eerste (intake)gesprekken met de recruiters al gehad, en met een paar bedrijven dus ook (interviews). Nu is het tijd voor enter next level, morgen een tweede gesprek met GHD waarin ze waarschijnlijk (en hopelijk) concreet gaan worden...

Ik heb vanochtend een gesprek van een uur gehad met Bob Mitson van IPA. IPA is in principe gewoon een headhunter, die voor bedrijven personeel zoekt.

Ze hebben mij benaderd voor een functie als Senior Mechanical Engineer bij een bedrijf in Melbourne. Donderdagochtend heb ik een gesprek met het bedrijf zelf, en ik heb er behoorlijk hoge verwachtingen van.

IPA komt op mij in ieder geval als heel betrouwbaar over. Ze houden zich aan hun afspraak, en zijn op de hoogte van de mores die bij het vak komen kijken. Vanochtend sprak ik met een consultant voor mechanical Engineering en een Account Manager, die me beiden heel goede tips gaven voor a.s. donderdag.

Bart

:up: Goed nieuws gozer, dat schiet lekker op! En Senior Mechanical Engineer, dat klinkt natuurlijk als een klok :lol: Doe je best overmorgen, dan doe ik dat ook!! Aardig gek zeg trouwens, dat de intermediair je met twee man bestookt. Nou ja het toppunt aan deze zijde was een gesprek met 4(!!) mensen van GHD!

Back