Job offers n.a.v. Expo

Vanochtend 07.00u was het eindelijk ook zo ver voor mijn vriendin, telefoon uit Australie. Zij werd weer gebeld door Nayler, en terwijl ik onderweg was naar werk heeft zij zich, gewapend met wat voorwerk dat ze met mijn lijstje van 'standaardvragen' kon doen, kranig geweerd. Daarna belde ze me met de update, zelf niet helemaal tevreden (het is vast prima gegaan maar ze legt de lat vrij hoog) je moet toch proberen in dat halfuurtje jezelf zoveel mogelijk te verkopen.

En nu maar hopen dat er iets uit komt. Ik ben echt zo benieuwd... kunnen we beiden passend werk vinden? Wordt het Brisbane of Adelaide? Gaan we het een beetje redden met onze nederlandse ervaring in de australische praktijk? Zal het ons lukken om mee te doen in een beetje toonaangevende projecten of worden het stoffige landweggetjes? Kunnen we voldoende vrije tijd bedingen om er ook nog van te genieten? En vooral, als het echt zo gaaf wordt als ons wordt voorgespiegeld, willen we dan ooit nog terug?!?

Nou ja, ik ben al lang blij dat ik niet op het emperische meetsysteem over zal moeten schakelen, dus geen stones per square foot  :?

Zo lezende door jouw nachtelijke telefoonavonturen vraag ik me af of ik tegen de stroom in aan het zwemmen ben, landmijl.
Ik ben reeds 35, dus heb een STNI (of SIR) nodig. En ben daar al hard mee op weg. De spulletjes van de CDR waren net klaar en worden maandag naar Ieaust gestuurd.
Maar het kan dus ook op jullie manier, de bedrijven al de moeite laten doen.

Nu ben ik Mechanical Engineer, die dus wel op de Sol en niet op de MODL staan. Dat maakt een groot verschil.

Anyhow, Succes en hou ons op de hoogte.

Bart

:oops: uhh ja zo ik het nu teruglees klinkt het idd een beetje hoog van de toren, Bartman. Maar dat het voor ons wel eens wat makkelijker zou kunnen gaan (wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk ook zo zal zijn, wie weet wishful thinking) heeft er mee te maken dat we stomtoevallig ooit dit vakgebied hebben gekozen. En net zoals er hier in Nederland nu werkelijk geen klap te beleven valt in de infra is er nu een infra-boom aan de gang in Australie. Domme simpele mazzel, het is niet eerlijk en ik weet het.

Maar goed het is misschien verstandig om niet al te veel huid te gaan verkopen, het is nog lang niet zover en we hebben niet veel meer dan wat telefoontjes binnen. Dat is wel moeilijk, want ik merk hoe langer hoe meer dat ik er eigenlijk keihard aan toe ben! Ik ben ook in NL in de markt voor een nieuwe job, maar als het me lukt om in Australie een kans te grijpen...

Nee, helaas nog niks, maar ik vertrek sowieso over vier weken naar australia voor drie maanden en ga dan met de gegevens die ik heb nog eens aankloppen bij diegene waar ik mijn cv heb achtergelaten. Ben benieuwd..............

Ik heb ook nog niks gehoord en mijn man staat ook op de MODL lijst. Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben! :)

Grtz Tanne

Als je echt wat job offers wilt hebben en niet wilt wachten op eventuele reacties van de Expo,
dan adviseer ik dat je gewoon wat overkoepelende vakorganisaties in Australië aan moet schrijven.
Zoek ze op via internet, vertel je plannen via de email en stuur ook gelijk je CV mee.
Zo heb ik het ook gedaan.
Ik kreeg al vrij snel een bericht terug van die overkoepelende organisatie met wat extra vragen.
Die zijn voor mij op zoek gegaan en enkele weken later waren er al 2 bedrijven die interesse toonden.
Dus zo zie je maar........ook zonder de Expo moet het kunnen lukken.
Zeker als je beroep op de MODL staat zou dat geen probleem moeten zijn. (mijn beroep staat alleen op de SOL)

Succes allemaal!

Bert

@Tanne en Inky en eigenlijk ook Bartman: Mijn vriendin is nu pas gebeld omdat ik heb gezegd dat wij als package deal samen in de markt zijn. Anders had dat best nog even kunnen duren, de recruiter vertelde me dat ze nog niet aan de constructeurs was toegekomen. Het is dus heel goed mogelijk dat ze uit de Expo's een flinke stapel input hebben gekregen waar ze nu doorheen aan het werken zijn. Niet dat jullie maar lijdzaam moeten wachten natuurlijk maar het zou nog best in orde kunnen komen  :roll:

[quote author=TheBroute link=topic=2836.msg36223#msg36223 date=1131888901]
Als je echt wat job offers wilt hebben en niet wilt wachten op eventuele reacties van de Expo,
dan adviseer ik dat je gewoon wat overkoepelende vakorganisaties in Australië aan moet schrijven.
[/quote]
Bedoel je met vakorganistaie een recruitment agency of iets anders??  Gewoon via google gezocht?? Op wat voor term heb je gezocht?

Anyway:  Ik heb zelf ook nog weinig gehoord. Vorige week een mailtje van SA defence force dat ze mijn CV hebben verspreid naar verschillende werkgevers. Verder wel verschillenden vacatures gezien op een aantal vacaturen sites. Maar ja, Daar kan je natuurlijk niet op reageren met een vaag verhaal van ik kom over 3 maanden naar Australië bla bla. Die bedrijven die een advertentie plaatsen zoeken meestal; toch per direct een werknemer :oops: of zou ik toch maar een mailtje sturen

He barry:
gewoon sturen zou ik zeggen.....niet geschoten is altijd mis. Geef aan per wanneer je in australie bent, dat je al een werkvisum hebt, en dan zie je wel of er wat uitkomt.... :up:

Het is niet zo dat het nog maanden duurt voordat jullie er zijn....het gaat sneller dan je denkt :wink:

Gr. Sab

[quote author=Bear link=topic=2836.msg36305#msg36305 date=1131967662]
[quote author=TheBroute link=topic=2836.msg36223#msg36223 date=1131888901]
[/quote]
Bedoel je met vakorganistaie een recruitment agency of iets anders??  Gewoon via google gezocht?? Op wat voor term heb je gezocht?

Anyway:  Ik heb zelf ook nog weinig gehoord. Vorige week een mailtje van SA defence force dat ze mijn CV hebben verspreid naar verschillende werkgevers. Verder wel verschillenden vacatures gezien op een aantal vacaturen sites. Maar ja, Daar kan je natuurlijk niet op reageren met een vaag verhaal van ik kom over 3 maanden naar Australië bla bla. Die bedrijven die een advertentie plaatsen zoeken meestal; toch per direct een werknemer :oops: of zou ik toch maar een mailtje sturen

[/quote]

Barry,

Ik heb inderdaad via google gezocht.
Ik werk in de grafische industrie, dus ik heb gewoon de zoekterm Graphic Industry Australia en Printing Industry Australia  ingetoetst en toen kwam er van alles uitrollen.........en dus ook zo'n overkoepelende organisatie.....in mijn geval kwam o.a. PrintNet en nog een aantal interessante sites uit te voorschijn.
Die heb ik dus aangeschreven en dus ook reply op gehad met als resultaat dus die paar geïnteresseerde bedrijven.

Bert

Da's waar, ik wilde zoeken naar ontwerpafpraken binnen Mx voor australie dus ik googelde op "mx australia" en ik kreeg alleen maar vacatures!

Hey, Sabien, ff stil geweest, ben je zo druk met inpakken  :) ?

En Bear, til niet te zwaar aan 'per direct'. Die gasten weten heus wel dat dat soort dingen tijd vergt, opzegtermijn is wel het minste. Zorg gewoon voor een goeie puntige cover letter bij je CV en stuur het op. Voor tips en voorbeelden weer googelen: "cover letter example" of "cover letter tips". Niet geschoten is altijd mis (okee, je moet natuurlijk niet overdrijven  :wink: )

@landmiles: :eek:fftopic:

ha ha! ja erg druk. Behalve de gangbare dingen dan ineens alles doornemen voor contract en sponsorship, bla bla bla.....en een dag heeft nog steeds maar 24 uur...Maar laat ik vooral niet klagen, nog 2 weken knallen en dan kan ik gaan genieten van een welverdiende vakantie in Maleisie.....

Gr. SAb

Rub it in, Sab, rub it in. Weer on topic, wat zijn de vereisten voor een sponsorship? Ik neem toch aan dat je daarmee niet ineens onder ik zeg maar wat je IELTS uit komt? We proberen wat te voorspellen voor de planning na de rally - als we volgend jaar weer thuis komen.

Groetjes l&miles

Het enige wat ik heb aan moeten leveren is een kopie van mijn diploma + cijferlijst en een kopie van mijn paspoort......

voor zover ik weet geen IELTS of skill assessment nodig..... :up:

Gr. Sab

Is Sab nou de enige die een contract uit die expo heeft weten te slepen? Of zijn er nog meer mensen (bijna) rond.

Sabke is inmiddels al eventjes in de weer - wij komen nog net over het randje kijken.

Toch zit de vaart er in, mijn vriendin werd tot haar schrik gebeld door Dauwneng Teyal - ze verstond er geen bal van maar dan is de slechte verbinding een welkome smoes. We proberen zo'n gesprek altijd met wat koetjes en kalfjes op te starten om zodoende aan de stem te wennen maar deze gast heeft soms een vet accent... In de loop van de week verwachten we telefoontjes van Parsons Brinckerhoff (moeten ze wel snel zijn, over 10 nachtjes slapen vertrekken we naar Afrika!! (zie http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3109.0)

:yawn: 0600 vanochtend ging de telefoon, ik zat al klaar gewapend met een kop koffie en mijn resume. Het was het aangekondigde interview met Parsons Brinckerhoff Adelaide, geregeld door Downing Teal recruiters.

Prima gesprek gehad, ondanks de korte nacht (avond tevoren tot laat gesleuteld aan de Kadettilac),we hebben gesproken over projecten die zij (gaan) doen en projecten die ik heb gedaan. Ze gaven me echt het gevoel dat als ik dat wil, ik met ingang van volgend jaar daar al aan de slag kan zijn! Ze lieten al vooraf vragen of we per 6 januari zouden kunnen beginnen... dern!!! Op die dag landen we net op Schiphol vanuit Dakar!!!  :w00t: Toch maar even aangegeven dat we eerst onze huidige banen vaarwel moeten zeggen, ons huis moeten verhuren en onze zooi moeten opslaan.

Mijn vriendin werd aansluitend gebeld, die had aanvankelijk wat gedonder met de telefoon (hellup, nog meer stress  :blink: ) maar met mijn mobje ging het een stuk beter. Zij hing ook op met een positief gevoel...

...en de hele ochtend liep SupeRGRoveR vrolijk rond onze benen te draaien, normaal blijven we 's ochtends nooit zo lang, vond ie enorm gezellig. Ik begin me steeds schuldiger te voelen tegenover hem, nu wat wij de Australie-optie noemen met de dag concreter wordt!!!

Volgende week maandagochtend krijg ik nog een interview met PB Brisbane, mijn vriendin spreekt ze woensdagochtend. Beiden voelen we enorm de spanning, dat komt ook omdat we nu net even wat te veel dingen tegelijk op ons af zien komen. En naar mate Australie groter in beeld verschijnt realiseer ik me ook dat ik hard toe ben aan deze kans...

:yawn: 0600 vanochtend ging de telefoon, ik zat al klaar gewapend met een kop koffie en mijn resume. Het was het aangekondigde interview met Brown Consulting Canberra, geregeld door Nayler recruiters.

Prima gesprek gehad, ondanks de korte nacht (avond tevoren tot laat georienteerd op het gesprek), we hebben gesproken over hun ambities om de wegontwerp-tak uit te breiden en over de talrijke goede redenen om voor hen aan de slag te gaan. Hij vertelde dat hij me wat hem betrof binnen een maand daar binnen kon hebben! Toch maar even aangegeven dat we eerst beiden een geschikte opportunity willen vinden, onze huidige banen vaarwel moeten zeggen, ons huis moeten verhuren en onze zooi moeten opslaan.

Mijn vriendin was nog niet eens in beeld gekomen, maar hij vond het super dat zij ook een civil engineer was, dan wel aan de constructieve kant. Daar zou hij Nayler eens voor aan hun jasje gaan trekken (hoezo, is zij dan nog niet bij jullie aangeboden?!) Maar mij is inmiddels wel zoveel duidelijk: in Australie is een regelrechte Mx-hype aan de gang!

Deze week donderdag- en vrijdagochtend krijg ik nog een interview met GHD North Queensland en Brisbane. Beiden zijn we dus weer tot over onze oren terug in onze Australieplannen!

Hardstikke leuk joh dat het al zo lekker gaat, en het zou natuurlijk helemaal geweldig zijn wanneer zsm die kant op kan gaan.

Ik ben benieuwd hoe de andere gesprekken gaan verlopen... :-D
Hoop gauw weer wat van jullie te vernemen.  :up:

Gr.Koen

Werk zelf als HR Consultant in Queensland Transport (overheid) en wij (evenals onze grote broer Main Roads) zitten te springen om Civil Engineers, Town Planners, Behavioural Scientists en Transport Analysts. Om maar een paar jobs te noemen. Met name aan Engineers bestaat er een zwaar tekort. De Departments hebben juist een grote zak met geld van de Premier gekregen om maar vooral meer wegen te bouwen en de transport infrastructure op te krikken. Ook meegenomen is dat de overheid een genereuze werkgever is. Zowel financieel als ook op het gebied van  flexibele arbeidsvoorwaarden. En, geloof het of niet, de werkomgeving zelf is behoorlijk dynamisch. Je zult je zeker niet vervelen (ligt natuurlijk ook helemaal aan je zelf). Anyway, zeker het overwegen waard zou ik zeggen. Kijk eens op  http://www.jobs.qld.gov.au/ om een indruk te krijgen van het soort vacature dat er zoal wordt aangeboden hier in Queensland. Success.

Back