Kathren's Journey

Kathren

XPdite Sponsor
Vind het zelf zo leuk om te lezen hoe het verloop van andere mensen gedurende de jaren is gegaan, om vervolgens berichtjes vanuit Oz te lezen dat ze goed zijn aangekomen en hoe het verder gaat. Dacht laat ik dat ook maar eens gaan doen.

Niet dat ik de lange weg van visumaanvragen in hoef te slaan heb immers mijn Australische paspoort sinds half april op zak. Hij is no zo glimmend nieuw. Ghe, ghe, ghe ben er ook wel trots op. Moest mezelf onlangs legitimeren en heb expres mijn Australische paspoort gepakt... ben net een klein kind met een nieuw speelgoedautootje  :p

Op dit moment ben ik heel erg druk bezig om voor mijn oudste paard een nieuw thuis te zoeken. Dat valt niet mee omdat ik niet van het traditionele Engelse stijl van rijden ben. Mijn paarden staan nooit op stal, maar altijd op een grote wei met schuil mogelijkheden. Gezien het grootste deel van de nederlandse paardenbevolking op stal komt te staan gaat het langzaam. Ben vorige week zaterdag helemaal naar de achterhoek gereden (ik woon in Roosendaal vlakbij de Belgische grens) want daar was iemand in mijn paard geintresseerd. Jammer van mijn moeite want zij hadden toch hele andere ideeën over hoe er met paarden omgegaan zou moeten worden.  :? Maar ik geef niet op natuurlijk.  :smile:

Verder ben ik in mijn vrije tijd veel bezig met het opknappen van mijn woning. Woon hier sindskort weer zelf in. Heb het verhuurd gehad. Ongelooflijk hoe mensen een huis in 1 jaar tijd kunnen uitleven!  :x  Zal als het er allemaal weer fatsoenlijk uit ziet een makelaar langs laten komen om in te schatten hoeveel het gaat opleveren. Dan weet ik ook of ik mijn jongste paard kan gaan meenemen. Pas wanneer ik weet wat ik met mijn paarden kan doen kan ik vandaar uit datums gaan plannen voor de overtocht.

Zo vreemd...Iedereen begint op het moment te vragen of ik echt wel ga?  :|  ûh... alsof er niets geregeld moet worden  :thinking: Je zou bijna gaan denken dat ze me kwijt willen  :wink: Ben op het moment ook allemaal aan het uitzoeken wat er voor mijn vertrek allemaal nog meer geregeld moet worden. Kan hier gelukkig allemaal wel informatie op terugvinden. Dus bedankt allemaal!  :up:

Groetjes,
Kathren

Welkom bij de rest van de LaStaVaZa's  :up:

[quote author=Kathren link=topic=10022.msg138439#msg138439 date=1242296420]
Moest mezelf onlangs legitimeren en heb expres mijn Australische paspoort gepakt... ben net een klein kind met een nieuw speelgoedautootje  :p

[/quote]
Haha kan ik me helemaal voorstellen, zou ik ook doen!  :grin:

Veel succes met alles wat komen gaat!

Groetjes Ingrid

@Skippy
Moest ook wel om mezelf lachen toen ik dat deed. Mijn zus en ik hebben toen ik het paspoort in handen had eerst een fles bubbels opgetrokken en er een feestje van gemaakt. Heb me altijd Australische gevoeld, maar ben het nu officieel.

@Scamp
Weet nog niet waar ik me definitief wil vestigen. Mijn oudste zus woont in de omgeving van Melbourne, maar weet niet of ik me daar wel wil vestigen. Moet zeggen dat NSW me wel trekt. Ligt er uiteraard ook aan waar ik een leuk plekje vind met werk wat ik wil doen. Ik ben helemaal geen stadse, dus zal niet in de grote steden terecht komen. Dat overleef ik niet, heb rust en ruimte nodig.  Maar ach wie weet eindig ik wel in Perth  :p

Leuk om te lezen je verhaal, succes met je huis/flat en het vinden van een goed tehuis voor je "oude" paard.

Gr. Ingrid

[quote author=Ingriddh link=topic=10022.msg138484#msg138484 date=1242370492]
Leuk om te lezen je verhaal, succes met je huis/flat en het vinden van een goed tehuis voor je "oude" paard.

Gr. Ingrid
[/quote]

Thnx Ingrid!  :smile:

Wij hebben inmiddels besloten om naar deze stad te migreren. 10 punten voor degene die raadt welke stad dit is ( in 2016 ) :

guess.jpg

Wordt erg lastig zo zonder foto  :p :lol: (niet zichtbaar voor mij in ieder geval)

[quote author=alieNL link=topic=10022.msg138516#msg138516 date=1242399536]
Wordt erg lastig zo zonder foto  :p :lol: (niet zichtbaar voor mij in ieder geval)
[/quote]
Bij mij is de foto ook een kruisje..

Die foto liet de skyline van Brisbane zien met futuristische wolkenkrabbers. Ik heb me de lazerus gegoogled maar kan nergens meer die foto vinden.  :p

oops, ging iets verkeerd met de links... hm.. nouja hier dus :

guess.jpg

( voor als ie weer verdwijnt :
http://img604.imageshack.us/content.php?page=blogpost&files=img198/2882/guess.jpg )

Gefeliciteerd met je eigen draadje, lekker he? Zou voor Perth gaan, heel erg gezellig! En wat goed dat je zo enorm bezig bent met het vinden van een goed huis voor je paard, helemaal top!

[quote author=Sacha link=topic=10022.msg138530#msg138530 date=1242414379]
Gefeliciteerd met je eigen draadje, lekker he? Zou voor Perth gaan, heel erg gezellig! En wat goed dat je zo enorm bezig bent met het vinden van een goed huis voor je paard, helemaal top!
[/quote]

Bij ons was het inderdaad Perth of Brisbane. Uiteindelijk voor werk-redenen om Brisbane gekozen ( plus wat andere kleine redenen )
Maar ergens anders naartoe gaan was geen optie : Wij willen zon ! :)

Zal niet in een grote stad willen wonen, helemaal aan de rand misschien wel. Ik heb het nodig om natuur en stilte om me heen te hebben. Weet wel dat genoeg wijken veel groen hebben, maar dat zullen wijken zijn die ik me waarschijnlijk niet kan veroorloven. Heb als meisje ook in de heuvels gewoond en dat is tot nu toe de beste tijd geweest. Na 3,5 week in Canada alleen maar natuur beleefd te hebben herkende ik mezelf niet meer. Leek wel 10 jaar jonger! (nou ja, bijna dan  :p) De natuur geeft mij zo veel positieve energie. Nog een reden voor mij om echt uit Nederland te vertrekken. Het enige wat een probleem kan opleveren is het vinden van werk in de dunner bevolkte gedeelten. (en het vinden van mijn outback Jack  :blush:) Zit gelukkig niet vast aan een bepaalde vak. Heb al veel gedaan en kan gelukkig ook veel.

[quote author=Sacha link=topic=10022.msg138530#msg138530 date=1242414379]
[/quote]
Heb in andere posts de meningen van mensen gelezen over waarom ze voor een bepaalde stad hebben gekozen. (bewust of "gedwongen") Denk alleen dat je een keuze kan maken wanneer je er zelf bent geweest. Tja, er zit maar 1 ding op..... veel km's maken!

Okidoki verdient inderdaad een goede nieuwe thuis. Het is zo'n lief en braaf paard! Ik wil ook helemaal niets voor hem hebben, het enige wat ik voor hem wil is een persoon die hem geeft wat hij nodig heeft. Een grote wei waarin hij lekker 24/7 met andere paarden in kan lopen en af en toe een lekkere buitenrit zodat hij weet dat hij gewoon meetelt. Ben voldoende contacten aan het maken op dit moment. (zelfs met hulp van iemand op dit forum  :up:) Vanavond heb ik een les geboekt staan met mensen die mij gebeld hadden omdat ze graag les van mij wilde met hun jong paard. Daar ga ik ook aangeven dat ik een thuis zoek. Meestal is het toch via via...

Hee, ik had een jaar of 5 geleden een cavia die Oki Doki heette!

Hoop dat je een goeie plek vind voor je paard (en voor jezelf natuurlijk ook!),

Ireen :)

Veel succes met het maken van je keuze, dat valt inderdaad niet mee.
Wij hebben ons een beetje door ons gevoel laten leiden, en dat heeft
tot nu toe goed uitgepakt!

groetjes, Marja

Ps. wat een leuke naam voor je paard!

Goed voor je; je nieuwe paspoort! Ik heb zelf een Connemara die 24/7 in de wei loopt en ik denk ook dat het moeilijk wordt om een goed ander thuis voor haar te vinden. Zal haar ook niet aan een handelaar of zoiets verkopen. Dus zodra we zeker zijn van ons visum en nog steeds willen gaan, gaat ze in de verkoop. Ik heb nog een tip voor je; misschien kan je je paard aanbieden op www.zorgboeren.nl, onder de advertenties. Kost niets, staan vaker oude paarden op die een plekje op een zorgboerderij zoeken (naja, de baasjes dan :roll:), meestal krijgen ze dan voldoende zorg en aandacht en een wei om in te lopen. Veel succes!

ter aanvulling; als je op de site bent vind je de advertenties onder "vraag en aanbod" en dan verder onder "overig aanbod"  :wink:

Back