Voor de mensen die mijn weg naar Oz volgen hieronder een update
Afgelopen zondag heb ik besloten dat ik mijn jongste paard niet mee ga nemen. Een hele moeilijke beslissing, is ook niet in 1 dag besloten en voorgaand aan deze beslissing zijn ook al heel wat traantjes gevallen. Ik heb de afgelopen periode ook mijn gevoel opzij gezet en alleen naar hem gekeken en beoordeeld wat goed voor hem zal zijn. Zijn karakter en behoefte kennende zal de tocht er naar toe vreselijk zijn! Hij is absoluut geen confident traveler en ik maak helaas te weinig km's met hem om hem daar doorheen te helpen. Hij is een dominant paard met een duidelijke mening en wanneer je het hem niet op de juiste manier vraagt doet hij het niet voor je. Dus ik zie allerlei scenario's in mijn hoofd waarbij hij met verkeerde dwang door andere mensen dingen moet doen die door een verkeerde manier van vragen hem angst zullen geven. Met het gevolg dat ik in Oz weer terug bij af ben.
Ik ben op dit moment mijn hele netwerk aan het inlichten van mijn beslissing. allemaal mensen die overtuigd Natural Horsemanship en aan natuurlijke verzorging van hun paarden doen. Doordat deze groep nog niet zo heel groot is zal het niet makkelijk zijn. Misschien moet ik mijn planning wel bijstellen, maar misschien ook niet. We zullen het zien.
Met betrekking tot mijn werk ben ik hier gisteren ontzettend boos, teleurgesteld, verdrietig geweest. Een collega, waarvan ik dacht dat DIE zeker te vertrouwen was, heeft zijn mond voorbij gepraat!!! :x Ik hoorde via betrouwbare bron dat hij mijn leidinggevende had verteld dat ik waarschijnlijk toch naar Oz vertrek. Ik heb mijn collega gevraagd of dit waar was en hij heeft inderdaad in een converstatie met mijn leidingegevende vermeld dat dit zo was. In welke context dat dit ter sprake kwam wilde hij niet zeggen. Dit terwijl ik hem tijdens elk gesprek over mijn plannen duidelijk had aangegeven dat ik niet wilde dat ze het hier te weten zouden komen ivm de inhoud van mijn functie. Als ik er aan terug denk was hij iedere keer bezig over het feit dat het allemaal bekend mocht worden als ik al zo ver was met mijn beslissingen. Daarom heb ik het iedere keer benadrukt. Ik heb te weinig werk en heb hier met mijn leidinggevende over gesproken, vind ik wel zo netjes. Plus dat ik een leuke functie wil hebben en niet hele dagen uit mijn neus wil zitten peuteren. Door het hier nog niet te vertellen wil gewoon voorkomen dat dit invloed op beslissingen over mijn functie zal hebben. Het excuus van mijn collega was dat ik een aantal maanden geleden aan het radio programma van Annemiek op 3FM zondagochtend, aan het onderdeel "De biecht". Ik had opgebiecht dat ik besloten had dat ik naar Oz ging maar het mijn moeder nog niet had verteld. Ze hebben mij toen terug gebeld en een paar dagen later hebben ze het interview opgenomen en zondags uitgezonden. Alleen mijn voornaam is gebruikt en je stem klinkt totaal anders door de telefoon, op de radio. Zijn excuus was dus als ik het op de radio vertelde mocht hij het wel aan andere mensen vertellen. Dit terwijl ik dus elke keer als we er over spraken echt heel uitdrukkelijk had verteld dat ik het op mijn werk nog niet bekend wilde maken. Heb hem zelfs mijn planning verteld, dat ik het ongeveer 3 maanden voor mijn vertrek pas zou gaan vertellen! Hoe duidelijk moet iemand zijn! :thinking: En buiten al zijn excuses, het is toch niet zijn plaats om dat te gaan vertellen aan mijn leidingegevende? Echt ongelooflijk allemaal! Het is notabene een manager op hoog niveau, waarvan je toch enig intelligentie mag verwachten.
Gisteren was ik toch wel verdrietig dat iemand die ik deed vertrouwen, mijn vertrouwen niet waard is geweest. Nu ben ik alleen nog maar boos :bangingdoor: .... maar dat zullen jullie ongetwijfeld wel gemerkt hebben.
Ondanks alles ben ik het advies van een aantal personen hier aan het opvolgen en ben ik leuke dingen aan het doen. Zaterdag hebben we lekker onze BBQ in Scheveningen, zondag a.s. hebben we met onze band www.BrooT.nu een optreden op het Leidseplein in Amsterdam. (voor de mensen die zondag wat leuks willen gaan doen, we treden om 16:00 uur op. Het is een muziekfestival. Er zullen nog meer goede bands zijn) En van 24 t/m 28 september zit ik samen met mijn zus en het koor waarin zij zingt in Parijs! Dit is een modern koor van 60 personen en zo cool! Niks stoffigs aan. Ze hebben speciaal voor deze gelegenheid nieuwe nummers ingestudeerd en gaan onder de Eifeltoren optreden! Heb er zo'n zin in. :lol: Mede ook omdat mijn zus en ik nog nooit zoiets samen hebben gedaan en we dit toch maar mooi meepikken voordat ik naar Oz vertrek.
Dus er gebeuren ook nog genoeg leuke dingen op dit moment :grin:
Nou dit was het weer voor eventjes en als je het helemaal door hebt gelezen.... bedankt voor de belangstellling