Kathren's Journey

Heb nog niet zo veel spectaculairs te melden. Heb alleen jullie duimen weer nodig  :grin:

Er zijn 2 mensen geintreseerd in mijn paard. Nu hopen dat 1 er van een goede thuis is waar ik hem wel aan toe zou vertrouwen... zou fijn zijn want dan kan ik verder met plannen.

Heb al wel veel uitgezocht en een things to do lijst gemaakt. Zo af en toe pick ik hier dingen op die heel zinvol zijn en aan mijn lijst wordt toegevoegd. So thnx everyone!

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: Geweldig!!!!!!! bedankt voor jullie duimen.... is lief....

Kreeg alleen vanmorgen een bericht dat 1 van de kandidaten op dit moment even afhaakt  :-(... maar goed beter nu dan wanneer mijn paard er staat ... we hebben nog een kans wie weet wordt dat het wel.. met zoveel duimen kan het toch alleen maar goed gaan!?

Even een update voor de geintresseerden

Ben het op dit moment rustig aan mensen in mijn directe omgeving aan het vertellen dat ik volgend jaar naar Oz vertrek. 1,5 week geleden het aan de bandleden verteld en die stonden met hun mond open te luisten. Het was duidelijk een mega verrassing want ze waren eventjes van slag af en laste direct een pauze in... We hadden nog geen noot gespeeld of gezongen  :grin:

Afgelopen zaterdag mijn ex vriend op de hoogte gebracht. Die wilde graag de hond weer even zien... (tuurlijk  :wink:) Omdat we nog niet zo lang uit elkaar zijn, wilde ik dat hij het via mij te horen kreeg en zelf geen senarios kon maken wanneer hij het via iemand anders zou horen. Hij heeft al eens eerder drama op straat staan maken over dingen waar hij niets mee te maken had omdat we toen uit elkaar waren.. (zijn daarna toch weer bij elkaar gekomen) Hij vond het moedig van me om weer helemaal aan de ander kant van de aardkloot opnieuw te willen beginnen en hij snapt het ook heel goed gezien mijn verleden. Hij heeft ook aangeboden om voor de hond te willen zorgen zou er iets verkeerds gaan tijdens de voorbereidingen om de hond mee te krijgen, zodat ze langer in NL moet blijven dan ik. Maar goed, nu zal het nieuws wel als een lopend vuurtje door de groep van bekenden gaan.

Het vinden van een plekje voor mijn ene paard valt ook niet mee. Er zijn mensen die aangegeven hebben interesse te hebben alleen nemen ze geen contact op. Denk dat ik de dame die vroeger de hoeven van mijn paarden deed trimmen eens bel. Die heeft een behoorlijk netwerk van mensen die hun paarden zo natuurlijk mogelijk houden. Misschien dat daar iets lukt.

Zit op dit moment enorm te twijfelen of ik mijn jonge paard mee ga nemen.... :|  Moet ik hem die overtocht wel aan doen? Plus daarbij zal ik niet zo'n mega groot bedrag mee hebben naar Oz. Verzorgkosten krijg ik daar toch wel weer als zullen die minder groot zijn dan hier in het kleine NL. Er moet dan alleen niets met hem gebeuren anders heb ik een probleem. Gezien de berichten hier dat het niet altijd even makkelijk is om aan werk te komen, wil ik ook niet in een of ander buurt komen te wonen waar ik eigenlijk niet wil zijn maar wel moet omdat ik een paard moet onderhouden. Maar aan de ander kant.... hij is mijn maat... kan hem soms zo vreselijk missen als ik hem door bijv het slechte weer 2 dagen niet heb gezien. Vind dit echt het moeilijkste aan mijn hele beslissing om naar Oz te gaan.

Heb besloten volgend jaar juni/juli te vertrekken. Dit is na de 50ste verjaardag van mijn zus. Daar wil ik hier nog voor zijn plus dat het een mooie tijd is voor de hond om aan te komen. Ga dus in december het stappenplan voor de hond uit mijn hoofd te leren en helemaal in plannen.  :lol:

Hee Sheila,
Klinkt allemaal goed. Over een jaartje is het zo ver dus.. Dat je nog zo lang kan wachten zeg  :lol:
Wat betreft je paard; ik kan me voorstellen wat voor moeilijke beslissing dat is! Ik weet ook echt niet wat ik zou moeten zeggen, en heb ook geen tips voor je. Hopelijk anderen wel.
succes

voelt inderdaad nog zo ver weg 1 jaar... maar voor je het weet is het zover. Tuurlijk zou ik liever overmorgen vertrekken, maar heb een verantwoordelijkheid naar mijn dieren op me genomen en die kan ik niet zomaar laten vallen. Hoop wel dat ik vrij snel iets vind want de winterperiode is een slechte tijd om een paard te willen plaatsen.

Succes met je paarden Kathren, en je beslissing over de jongste.  Ik zou zeggen ga met je gevoel, ook zal het niet makkelijk zijn om in Australie te beginnen.  Alles goed uitzoeken van tevoren dan kan je misschien makkelijker een besluit maken.

Thnx! Zal het inderdaad allemaal goed moeten uitzoeken, want ik moet mezelf ook een goede start geven in Oz.... Heb er wel een zus wonen maar wil daar niet op hoeven leunen.

Nu je een beetje vast hebt staan wanneer je vertrekt, kun je daar ook naartoe leven. Dat is erg fijn.
Wat betreft je paard: dat is een moeilijke beslissing. Ik heb dezelfde beslissing voor mijn poes Mouse moeten maken. Ik wilde haar heel graag meenemen, maar ze is vrij angstig en als de dood voor honden en andere katten. Ze zou dan eerst in nederland tijdelijk bij iemand anders moeten wonen en als ze daar net gewent is op het vliegtuig moeten. Vervolgens moet ze dan nog 6 weken in een quarantaine in een plaats waar allemaal honden en katten zitten alvorens ze weer moet gaan wennen waar ik woon. Gelukkig ken ik iemand die haar graag wil hebben en heb dus besloten haar een goed plekje in nederland te geven. Het is een lastige beslissing, maar als ik haar meeneem doe ik dat puur voor mezelf, niet voor haar!
Succes met het beslissen of je je paard meeneemt :up: En hopelijk vind je voor je andere paard sowieso een goed plekje.

@Femke
Kan me voorstellen dat je gezien de karakter van jouw poes deze beslissing heb genomen. Ook gezien je eerst naar NZ gaat lijkt me dit voor haar de beste oplossing. Gelukkig dat je iemand hebt waarbij je haar met een goed gevoel achter kan laten.

Voor de mensen die mijn weg naar Oz volgen hieronder een update

Afgelopen zondag heb ik besloten dat ik mijn jongste paard niet mee ga nemen. Een hele moeilijke beslissing, is ook niet in 1 dag besloten en voorgaand aan deze beslissing zijn ook al heel wat traantjes gevallen. Ik heb de afgelopen periode ook mijn gevoel opzij gezet en alleen naar hem gekeken en beoordeeld wat goed voor hem zal zijn. Zijn karakter en behoefte kennende zal de tocht er naar toe vreselijk zijn! Hij is absoluut geen confident traveler en ik maak helaas te weinig km's met hem om hem daar doorheen te helpen. Hij is een dominant paard met een duidelijke mening en wanneer je het hem niet op de juiste manier vraagt doet hij het niet voor je. Dus ik zie allerlei scenario's in mijn hoofd waarbij hij met verkeerde dwang door andere mensen dingen moet doen die door een verkeerde manier van vragen hem angst zullen geven. Met het gevolg dat ik in Oz weer terug bij af ben.

Ik ben op dit moment mijn hele netwerk aan het inlichten van mijn beslissing. allemaal mensen die overtuigd Natural Horsemanship en aan natuurlijke verzorging van hun paarden doen. Doordat deze groep nog niet zo heel groot is zal het niet makkelijk zijn. Misschien moet ik mijn planning wel bijstellen, maar misschien ook niet. We zullen het zien.

Met betrekking tot mijn werk ben ik hier gisteren ontzettend boos, teleurgesteld, verdrietig geweest. Een collega, waarvan ik dacht dat DIE zeker te vertrouwen was, heeft zijn mond voorbij gepraat!!!  :x  Ik hoorde via betrouwbare bron dat hij mijn leidinggevende had verteld dat ik waarschijnlijk toch naar Oz vertrek. Ik heb mijn collega gevraagd of dit waar was en hij heeft inderdaad in een converstatie met mijn leidingegevende vermeld dat dit zo was. In welke context dat dit ter sprake kwam wilde hij niet zeggen. Dit terwijl ik hem tijdens elk gesprek over mijn plannen duidelijk had aangegeven dat ik niet wilde dat ze het hier te weten zouden komen ivm de inhoud van mijn functie. Als ik er aan terug denk was hij iedere keer bezig over het feit dat het allemaal bekend mocht worden als ik al zo ver was met mijn beslissingen. Daarom heb ik het iedere keer benadrukt. Ik heb te weinig werk en heb hier met mijn leidinggevende over gesproken, vind ik wel zo netjes. Plus dat ik een leuke functie wil hebben en niet hele dagen uit mijn neus wil zitten peuteren. Door het hier nog niet te vertellen wil gewoon voorkomen dat dit invloed op beslissingen over mijn functie zal hebben. Het excuus van mijn collega was dat ik een aantal maanden geleden aan het radio programma van Annemiek op 3FM zondagochtend, aan het onderdeel "De biecht". Ik had opgebiecht dat ik besloten had dat ik naar Oz ging maar het mijn moeder nog niet had verteld. Ze hebben mij toen terug gebeld en een paar dagen later hebben ze het interview opgenomen en zondags uitgezonden. Alleen mijn voornaam is gebruikt en je stem klinkt totaal anders door de telefoon, op de radio. Zijn excuus was dus als ik het op de radio vertelde mocht hij het wel aan andere mensen vertellen. Dit terwijl ik dus elke keer als we er over spraken echt heel uitdrukkelijk had verteld dat ik het op mijn werk nog niet bekend wilde maken. Heb hem zelfs mijn planning verteld, dat ik het ongeveer 3 maanden voor mijn vertrek pas zou gaan vertellen! Hoe duidelijk moet iemand zijn!  :thinking: En buiten al zijn excuses, het is toch niet zijn plaats om dat te gaan vertellen aan mijn leidingegevende? Echt ongelooflijk allemaal! Het is notabene een manager op hoog niveau, waarvan je toch enig intelligentie mag verwachten.

Gisteren was ik toch wel verdrietig dat iemand die ik deed vertrouwen, mijn vertrouwen niet waard is geweest. Nu ben ik alleen nog maar boos  :bangingdoor: .... maar dat zullen jullie ongetwijfeld wel gemerkt hebben.

Ondanks alles ben ik het advies van een aantal personen hier aan het opvolgen en ben ik leuke dingen aan het doen. Zaterdag hebben we lekker onze BBQ in Scheveningen, zondag a.s. hebben we met onze band www.BrooT.nu een optreden op het Leidseplein in Amsterdam. (voor de mensen die zondag wat leuks willen gaan doen, we treden om 16:00 uur op. Het is een muziekfestival. Er zullen nog meer goede bands zijn) En van 24 t/m 28 september zit ik samen met mijn zus en het koor waarin zij zingt in Parijs! Dit is een modern koor van 60 personen en zo cool! Niks stoffigs aan. Ze hebben speciaal voor deze gelegenheid nieuwe nummers ingestudeerd en gaan onder de Eifeltoren optreden! Heb er zo'n zin in.  :lol: Mede ook omdat mijn zus en ik nog nooit zoiets samen hebben gedaan en we dit toch maar mooi meepikken voordat ik naar Oz vertrek.

Dus er gebeuren ook nog genoeg leuke dingen op dit moment  :grin:

Nou dit was het weer voor eventjes en als je het helemaal door hebt gelezen.... bedankt voor de belangstellling  :up:

Wat een verhaal.
Ik begrijp je keuze wat betreft je paard heel goed. Ik denk dat het heel goed is een beslissing te nemen op basis van je eigen dier, ipv dat je hem zelf wilt meenemen. Het is geen makkelijke keuze, maar om een dier onnodig veel stress te bezorgen is ook niet alles. Ik hoop dat je snel iemand vind die hem een goed thuis kan geven en dat ie de rest van zijn leventje gelukkig in nederland kan slijten. Jij in ieder geval veel succes gewenst met het zoeken naar een goed huis, maar ook veel sterkte gewenst met het afscheid!

Wat betreft je werk; wat een eikel zeg! Als ik het zo lees ben je erg duidelijk geweest. Niemand heeft het recht voor jou te beslissen wanneer en aan wie je je plannen bekend maakt. Heb je je leidinggevende hier al over gesproken? Hoe reageerde die?
Succes ermee, ik hoop niet dat dit invloed gaat hebben op je werk en je relatie met je leidinggevende.

Goed te lezen dat je naast die ellende ook leuke dingen aan het doen bent. geniet gewoon nog lekker van de laatste tijd in nederland. Dat is ook belangrijk :up: En tot zaterdag :wink:

Soohee Kathren, wat is me dat een grote sukkel zeg! Je zou dit bordje langs zijn buro moeten zetten :stupid: en met de zweep er over!:whip:

Maar goed dat je zo'n positivo bent, want je gaat idd heel veel leuke dingen doen.
Hahah ik zie het al voor me, zaterdag gaan er heel wat frustraties geuit worden, want wij begrijpen elkaar allemaal beter

Inderdaad een ongelooflijke eikel!  :x hij heeft ook helemaal afgedaan bij mij. Hij gaf aan niet meer dan "die vertrekt toch naar Australië" gezegd te hebben... Of hij over een tijdspad heeft gesproken liet hij niet vallen. En al zou hij zeggen van niet, moet ik hem dan nog geloven?.... Ik ga er niet met mijn leidinggevende over praten. Het gaat hem eenvoudig weg niets aan. Hij mag mij deze vraag ook niet stellen ivm de privacy wet, dus hoef ik ook niet te antwoorden mocht hij toch proberen een antwoord te krijgen.

Het vervelendste vind ik dat ik weer iemand vertrouwd heb die mijn vertrouwen heeft geschaad. Ach ja hij zal waarschijnlijk niet de laatste zijn. Een vriendin van mij zei gisteren iets tegen mij "vertrouwen kan je geven, maar krijgen..." Weet alleen niet of ik daar in wil geloven.

Back