Kathren's Journey

Hoe verleidelijk het ook is om eerst te gaan reizen heb ik dit keer verstandig gekozen en de baan genomen. Inderdaad zoals FOL zegt het lijkt me verstandig om eerst ervaring op de doen en aangezien er hier op dit moment erg veel werk voor mij is en er genoeg kansen zijn.

Gisteren een tweede gesprek gehad tijdens een diner. Ging heel relaxt en er was een super klik tussen de CEO en een van de ander executives. Het resultaat is dat ik aangenomen ben. Nooit gedacht dat ik binnen 3 maanden een vaste aanstelling zou kunnen bemachtigen. Zeker is het maar afwachten, maar aangezien het bij The Tradies is zal het niet aan het bedrijf liggen. Nu hard werken om het allemaal waar te maken. In iedergeval een super salaris, dus veeeeel sparen! Mijn B&B/Farm/Natural Equine Centre moet gerealiseerd kunnen worden ;) Het is zo'n lekker gevoel dat mijn 'pad' weer helder is. Iets wat in NL niet duidelijk was, waarschijnlijk omdat ik me er niet gelukkig voelde.

Ik hoop zo voor iedereen hier dat de stickers snel in de paspoorten komen, want het is hier echt zo gaaf! Hou alleen in je achterhoofd dat het moeilijk zal zijn in het begin. Ik hoop hier snel een vriendengroep op te bouwen, want dat is iets wat ik heel erg mis. Ik ontmoet heel veel leuke mensen maar omdat ik allemaal tijdelijk banen heb gehad moet ik ook iedere keer afscheid nemen. Het is allemaal net te kort om er een leuke vriendschap aan over te houden. Gelukkig heb ik Rob want anders was het voor mij toch wel zwaar geweest om helemaal alleen te starten. Ondanks dat ik heel makkelijk contact maak met mensen.

Tjonge wat een week! Huis verkocht en een baan :lol: Vanavond lekker uit eten om het allemaal te vieren.

Life is sweet Kathren enjoy it!
afro.gif

Gefeliciteerd Kathren, je bent echt 'op je pootjes terecht gekomen'. Fijn dat het zo goed voelt, dan is het op dit moment de juiste keus voor jou.

Geniet ervan,
Annemarie

Wow, dit loopt allemaal op rolletjes. Huisje boompje, beestje yep alles is daar.
Nog even en die B&B/Farm/Natural Equine Centre is ook al geopend. Hmm vraag mij alleen wel af waarom er zoveel Nederlanders met de droom om een B&B o.i.d. te openen naar Australie verhuizen.

Chantal

Hi everyone!

Weer tijd voor een update.

Ik geniet! Elke dag weer. En dit is niet alleen omdat ik mijn Ozzie Bloke :wink: heb gevonden. Oz is mijn thuis, altijd geweest. Er zijn momenten dat ik me heel bewust ben van mijn stap en ik zou zo ter plekke een happy dance kunnen doen.

Ben nog steeds aan het werk bij de werkgever waarmee ik een tweede gesprek heb gehad. Het bevalt nog steeds. Het is een leuke omgeving om in te werken en ik heb super leuke collega's. Met 2 heb ik een hele leuke vriendschap. Inmiddels heb ik een aantal vriendinnen waarmee ik heel close ben. Heerlijk, want ik had niet verwacht dat dat zo snel zou zijn. Onze vriendschap is gegroeid nadat ik een cursus heb gevolgd in Equine Assisted Learning. Een geef ik nu regelmatig les en werk ik af en toe op haar farm wanneer ze hulp nodig heeft en voor een andere vriendin heb ik een photo sessie gedaan op haar farm zodat ze beeldmateriaal had voor op haar website.

Ondanks dat mijn engels niet slecht was, gaat het spreken en schrijven steeds beter. Kan ook niet anders als je de hele dag niets anders doet. Maak af en toe nog wat gramaticale foutjes (bouw mijn zinnen soms nog op de Nederlandse manier) en zoek af en toe naar een woord.

Wat grappig was, in mijn eerste weken moest ik me concentreren op het passeren van mensen aan de linker kant. In het begin had ik het niet in de gaten, totdat ik me realiseerde waarom mensen zo naar mij keken :roll: Het links rijden heeft wel even geduurd voordat ik me echt op mijn gemak voelde. Ben benieuwd hoe het zal zijn wanneer ik NL bezoek.

In maart zijn Rob en ik naar een andere woning verhuist net buiten Murrumbateman (NSW) met 2 hectare grond eraan. We hebben inmiddels beiden een paard thuis staan. Wat een zaligheid om wakker te worden, het raam uit te kijken en de paarden te zien grazen. Ik heb nu een 3-jarige Quarter Horse, een palomino merrie. Ondanks dat ik mijn paarden in NL nog steeds mis, geniet ik volop van mijn nieuwe aanwinst.

Heb pech gehad met mijn Landrover. Achterste differentieel begaf het na 6 maanden. Koste dusdanig veel dat het zinvoller was om een nieuwe auto te kopen. Niet iets waar ik nou zo'n zin in had uiteraard. Dus daar ging een stuk van mijn geld wat ik voor mijn huis had ontvangen. Bummer! (Gelukkig had ik het)

In mei 1 jaar nadat ik Rob had 'ontmoet' heeft hij mij ten huwelijk gevraagd, en zoals jullie misschien hebben gelezen heb ik ja gezegd. Onze trouwdatum is 11 feb 2012. Had mezelf er nooit in verdiept hoe ik deze dag er uit zou willen laten zien. Een hoop geregel omdat we het thuis willen doen. We wonen zo mooi en een andere locatie kan ons bepaalde dingen niet bieden die we hier thuis wel kunnen doen.

Volgende week gaan Rob en ik naar Townsville, zijn dochter, schoonzoon en kleinzoon! opzoeken. Rob is nl. 2 weken geleden voor het eerst opa geworden. :lol: Heel misschien maken we de oversteek naar Magnetic Island waar Rob 2 appartementen heeft in een resort. Heerlijk weekje weg! :beach:

Vandaag is het 20 graden en ziet het er naar uit dat winter eindelijk echt de deur uit is.... die kan hier nl. super koud zijn! Zelf voor een NL-er. Volgende maand gaat de klok weer aangepast worden en hebben we in de avond tenminste weer daglicht.

Hmmm denk dat ik vanavond lekker wat prawns op de Barbie gooi.... ahhhh life's great!

X
Kathren

PS Oh enne Reava mijn hond... is een echt farm dog aan het worden. Heeft onlangs succesvol 7 konijnen gevangen, die door haar honden vriend Blue Boy met smaak zijn opgegeten.

Oh en voor mensen die geinteresseerd zijn een kort filmpje van mijn nieuwe aanwinst RRQ Diamond Stella and a guest appearance by Blondie (en een enthousiaste Rob) :grin:

Wow, wat klinkt dat allemaal heerlijk, Kathren! Je bent duidelijk echt thuis gekomen. En dan ook nog trouwen begin volgend jaar en een lief nieuw paard, het leven is mooi toch?!

Geniet lekker, heel veel plezier in Townsville!

Groet,
Annemarie

Prachtige paarden!!! Ben zelf paardengek en heb vroeger paarden gehad...je hart gaat harder kloppen als je de jouwe ziet in die prachtige omgeving!!!

Greetz, Mien

Echt zo fijn Kathren, ben heel blij voor je, dat je zo goed op je pootjes terecht bent gekomen :smile:
Die paardjes zien er heel schattig uit! Lijkt bijna een scene uit McLeods Daughters :wink:

Big hug, Ingrid

Wow, beautiful horsies, gorgeous place, fairytale story! Congrats!
Dikke pluim voor jezelf, geniet ervan!

Groetjes
Truus

Back