Kathren's Journey

Goh Kathren, dat is inderdaad erg kl.t. die collega. Weliswaar is er ook een gezegde over dat een geheim alleen een geheim kan zijn als slechts 1 persoon het weet.... Ik vraag me zelfs af (zonder je baas en/of bedrijf te kennen) of je misschien niet net zo goed open kaart kunt spelen (dwz als je het je moeder al verteld hebt .. ??) op je werk ook. Ik zou verwachten dat 90% vd bazen / managers er alleen maar positief op zouden reageren. Ze zijn er ongetwijfeld wel aan gewend dat personeel weggaat (natuurlijk verloop) en dat dat dan naar Australie is maakt natuurlijk niet uit. Vaak kun je juist als je nog een paar maanden te gaan hebt juist nog eens een leuke, afgeronde klus krijgen......

@Pete,
Weet je.... normaal zou ik zoiets wel uiteindelijk vertellen, meer omdat ik blij ben met mijn beslissing. Maar ik heb het gevoel dat mijn functie op dit moment op de tocht staat. En nu weet ik wel dat ik toch geen invloed kan uitoefenen op hun beslissing om dat wel of niet te doen. Maar voor mijn eigen gevoel wil ik ze geen zetje in de rug geven.

Mijn moeder weet het inmiddels en begrijpt het helemaal  :up:

[quote author=Kathren link=topic=10022.msg144039#msg144039 date=1248687180]
Even een update voor de geintresseerden

Ben het op dit moment rustig aan mensen in mijn directe omgeving aan het vertellen dat ik volgend jaar naar Oz vertrek. 1,5 week geleden het aan de bandleden verteld en die stonden met hun mond open te luisten. Het was duidelijk een mega verrassing want ze waren eventjes van slag af en laste direct een pauze in... We hadden nog geen noot gespeeld of gezongen  :grin:
[/quote]

Wat doe je precies in de band? Zingen of spelen?

Hej Annemiek, ik zing. We hebben een Herman Brood Tribute band. Ik ben dus 1 van de zgn. Bombita's  :grin: Hoop in Oz ook weer een band te vinden waarin ik lekker mij ei kwijt kan.

Ben ondertussen weer terug van Parijs... wat was dat heerlijk zeg die 4 dagen.... het was ook zo goed als zomer.. heb lekker in een zomertopje rondgelopen... Ik had de Notre Dame e.d. al een aantal keren bekeken dus zijn we meer de kleinere wijken in het centrum in gedoken.... gezellige terrasjes, boetiekjes en kleinere bezienswaardigheden, verstopte parkjes en stadstuinen bekeken... allemaal dingen dingen gezien die ik nog niet eerder had bekeken.... echt super! We zijn ook nog in Disney geweest (yep lekker stereo) en ik heb voor het eerst in Space Mountain gezeten.... OH... MY... GOD!!!! Wat heb ik gegild!!!! Alleen zat ik even later onder de blauwe en beurze plekken...  Eén van de hoogtepunten was voor mij wel het optreden van het koor waar mijn zus in zingt. Ze hadden een optreden in het park van het Paleis Luxembourg... na afloop heb ik effe een potje zitten huilen... het was zo mooi en indukwekkend... ze hadden zo veel publiek (+/- 1500 man) die spontaan waren blijven staan om te luisteren.... realiseerde me ineens dat ik er waarschijnlijk voor het laatst zou zijn.. toch wel een vreemde gedachte....

Op het moment ben ik al mijn contacten in de Natural Horsemanship wereld aan het inlichten dat ik een plaatsje zoek voor mijn paarden... want de tijd vliegt en voor je het weet is het 2010 en heb ik nog maar een paar maanden voordat ik bij mijn plandatum kom.... Nu lees ik op het forum dat je een jaar voorgaande aankomstdatum in Oz voor je hond een rabies test moet laten uitvoeren.... ik ga toch maar al contact opnemen met de dierenkliniek waar ik kom om te vragen of zij hier meer van weten.... want ik lees en hoor nu verschillende dingen.

Ondertussen probeer ik niet te vergeten dat ik nog in NL leef en dingen vergeet te onderhouden.

Hi Kathren,
ik las dat ook dat je je hond een jaar van te voren een rabies test moet laten doen, dacht toen al : dat klopt niet.
Het is zelfs zo dat de bloedtest niet ouder als een jaar mag zijn.
Ik had m'n hond in juni 2008 laten vaccineren en de bloedtest 30 dagen later. Omdat het jaar bijna om was, heb ik opnieuw een bloedtest laten doen (net binnen dat jaar) en die kwam terug met tekort antistoffen.
Dat betekende : weer vaccineren, 30 dagen wachten, bloedtest en dan weer 150 dagen wachten.
Mijn advies is, probeer de bloedtest te laten doen ongeveer 150 dagen voor je vertrektijd.

Groetjes  Johan

@Johan,

De enting en test is maar 1 jaar geldig en het is dus niet verplicht om dit 1 jaar voorgaand vertrekdatum te laten doen. Dit kan ook bijv 8 maanden zijn. Onderstaande heb ik gekopieerd uit de information package van de Australian Gouvernment

[size=11pt]Step 3: Check Rabies Vaccination
Time Frame: Within the 12 months prior to export.
Every cat and dog must be vaccinated against rabies with an approved inactivated rabies
virus vaccine within the 12 months prior to export and when the animal is at least 3 months
old.[/size]

En stap 5 geeft ook de nodige info

[size=11pt]Step 5: Rabies Neutralising Antibody Titre Test (RNATT)
Time frame: Between 60 days and 12 months prior to export.
For pregnant animals: between 150 days and 12 months prior to export.
If the animal has never been previously rabies vaccinated AQIS recommends that at least 4
weeks elapse between the rabies vaccination and blood sampling. This will enable the
animal to produce sufficient antibodies to record a positive test result.
The date of blood sampling for the RNATT will determine the amount of time the animal
must stay in Australian quarantine.
One hundred and eighty (180) days must elapse from the date that the blood is
sampled for the RNAT test (with a satisfactory result) before the animal can be
released from quarantine in Australia.
Cats and dogs must remain in the country of export for at least 60 days from the date of
blood sampling for the RNATT, prior to arrival in Australia.
Cats and dogs must be held in Australian quarantine for a minimum of 30 days.
The remaining 90 days must be spent in the country of export or added to the Australian
quarantine period.
The table below shows examples of how the 180-day requirement may be met:
Time from RNATT blood sampling            Minimum                          Total time from
date, prior to arrival in Australia              quarantine period              RNATT blood
                                                        in Australia                        sampling date

150 days or more                                30 days                            180 days
135 days                                            45 days                            180 days
120 days                                            60 days                            180 days
90 days                                              90 days                            180 days
60 days                                            120 days                            180 days
[/size]

Mijn hond heeft begint dit jaar haar 1ste rabies enting gehad omdat ik regelmatig de Belgische grens over ga en het de bedoeling was dat ik dit jaar mijn vakantie in Zweden zou houden. Dus begin dit jaar gaat ze opnieuw haar enting krijgen. Zodra ik een plaats heb voor mijn paarden kan ik een vertrekdatum plannen en kan ik met de procedure voor Reava beginnen.

Jeezzzzz hebben jullie dat ook dat je soms meer met je hoofd al in Oz zit dan hier in NL... nou ik wel en vandaag heb ik zo'n dag dat het erger is dan normaal.... ik wil weg!  :loudcry:

Het is alleen zo'n moeilijk tijd om een plaats te vinden voor mijn mooie jongens... Mijn oudste gaat gratis weg in ruil voor een goede thuis.. Heb al met heel veel paarden gewerkt, maar ben nog nooit zo'n braaf paard en lief tegen gekomen.(en dat zeg ik niet alleen omdat hij van mij is  :smile:) Je slaat soms steil achterover waar mensen over kunnen pietlutten. Nu is het wel goed dat ze er niet impulsief voor gaan natuurlijk maar je kan ook doorslaan over bepaalde dingen. Voorbeeld: ja maar als ik op hem zit dan kan ik met mijn hoofd tegen takken aankomen...AAAAhhhrrrrrrr dat kan op elk paard!!!!! ... al eens gehoord van bukken???  :x  :thinking:  pfffff gaat denk ik nog wel even duren voordat ik goede thuizen heb voor ze.  :cry: Maar goed alles maakt het dat ik nog geen planning kan maken, and that sucks! Ik moet het maar positief blijven bekijken... ik mag nog langer van hun genieten, want ze zijn wel lachen samen.

ff een foto van ze terwijl even een onderonsje hebben  :wink:  Rechts Okidoki (20jr) en links Mister T (11jr) heerlijk in hun wintervacht  :-*

Dejongens.jpg

Op mijn werk is er op dit moment geen verandering.. ben er al wel achter gekomen dat ze mijn functie zullen laten vervallen op het moment dat ik wegga.. dus zullen ze ook geen moeite doen om het voor mij op dit moment intressanter te maken qua werk. Ze concentreren zich op dit moment op andere dingen. Maar goed zit niet stil ga zelf wel op zoek naar leuke dingen om te doen voor collega's.

Goed heb even een poging gedaan om het van me af te schrijven, het voelt alleen nog niet zo.

Thnx for reading it!

X
Kathren

I know the feeling Kathren. Wij weten nog niet een sop we mogen gaan , maar we zijn er natuurlijk wel van overtuigd en je loopt dat al zo lang met dromen in je hoofd. Het kan mij eigenlijk ook niet snel genoeg gaan, maar helaas zullen we moeten wachten tot ongeveer sept 2010. ( ivm sparen enzo)
Wat wel een voordeel is, dat we dus nog even in NL moeten blijven , is dat we veel info kunnen vergaren. Op je gemakje kijken waar je de eerste dagen wil verblijven, wat er te halen is op het gebied van huren,etc etc.

Nou ben ik niet echt een paardenfan ( sorry!! ) maar die 2 van jou zijn echt poepies!! Wat een mooi ras zeg.

Ja het is inderdaad wel een stel samen  :lol:

Heb zelf geen visa problemen maar kan wel enigsinds voorstellen hoe het voor jullie moet zijn... Sommige van jullie zijn al zo lang bezig en weten nog niets of hebben net te horen gekregen dat het nog eens 3 jaar langer kan gaan duren  :cry: En ik tuurlijk mag ik eigenlijk niet klagen want dat ik er kom is zeker.

Dit zal allemaal bij het proces van er naar toe leven horen denk ik maar. Net zals gisteren toen ik het bericht van Stefmar zat te lezen vanaf hun blog en dan bedoel ik het moment dat ze op schilhol staan en het tijd is om door de douane te gaan... kreeg er zelf even de zenuwen van en zat mezelf voor te stellen hoe het zou zijn wanneer ik er door ga... lijkt me zo'n onwerkelijk moment. Ben blij dat mensen dat willen delen met ons, we kunnen ons er alleen maar beter op voorbereiden.

Hele mooie foto Kathren (en ook hele mooie paarden  :up:)!! Kan me voorstellen dat je ze met pijn in het hart achterlaat! Hopelijk vindt je binnenkort een baasje waar het goed mee voelt.

[quote author=Kathren link=topic=10022.msg148452#msg148452 date=1256029653]
Thnx for reading it!
[/quote]

no worries!

Het is weer eventjes geleden dat ik hier iets heb geschreven over de voortgang van mijn weg naar Oz..

Kan je eerlijk vertellen dat ik blij ben dat kerst en oud & nieuw voorbij is. Pfff wat zag ik daar tegenop! Had nergens zin in, niet om iets te doen met mijn paarden (nou was dat ook niet moeilijk met dit weer) niets te doen in huis, niet langs vrienden te gaan. Had echt zo iets van “laat me maar”. Normaal zou ik daar vreselijk van balen, vind dat zonde van mijn dagen, maar had nu echt zoiets van het is goed zo. Het is niet erg om dit te voelen. Dit hoort ook bij de weg naar een nieuwe start.

2e-Kerstdag is de persoon die geïnteresseerd is in mijn oudste paard langs geweest samen met zijn vrouw en dochter. Hij gaf direct na de kennismaking met mijn paard aan dat hij terug wilde komen om een wandeling richting bos te kunnen doen. We hebben een aantal datums gepland en afhankelijk van het weer, komen ze eind januari begin februari.
Nu heeft een vriendin van mij contact met een dame die voor haar paard een weide maatje zoekt. Doet ook aan natural horsemanship, heeft 4 hectare grond en klinkt verder als een adres wat misschien beter bij mijn paard past. Zij komt over 1,5 week bij mijn vriendin en misschien komen ze door naar mij. Afwachten dus.

Verder heb ik een planning gemaakt voor de komende maanden en ik streef er naar om in maart mijn huis te koop te zetten. Ben op dit moment alles een vers laagje verf aan het geven. Eerste indruk is belangrijk! Weg is weg en dan huur ik zo lang maar mocht ik er snel uit moeten. Sta ik tenminste startklaar om te gaan wanneer ik voor mijn jongste paard een adres heb. Dus de komende maanden ga ik het druk hebben met van alles te verkopen en puin te ruimen. Maakt niet uit want ik heb er zin in! Kan me niet snel genoeg gaan nu!

Hee Katie,

Kan je jongste paardje dan niet in de weide bij die ene mevrouw??
Ik hoop voor je dat er nu allemaal een beetje vaart in komt te zitten, en dat je ook snel van je huis af bent, zodat je eindelijk kan beginnen met je leven in Australië, en weer blij bent met de kerst.
xx

Hé Kathren, vroeg me gister nog af hoe het met jou stond. Goed bezig zo te horen, huisje verkoopklaar maken en mensen voor de paarden over de vloer.
Wij hebben ons huis ook maar verkocht lang voordat we iets wisten (weten we nog niet). Maar als je weet dat je wil gaan moet je inderdaad niet met een huis blijven zitten. Tijdelijk huren is een prima oplossing, doen wij nu ook en bevalt uitstekend.
Wat je paarden betreft: is het niet een optie om ook die jonge inderdaad onder te brengen waar je je goed bij voelt en die mensen te vragen een eventuele verkoop af te handelen? Klinkt makkelijker dan het is misschien hoor, ik heb er geen verstand van. Maar als het kan zou het mooi zijn toch, wie zegt dat jij in persoon moet wachten in NL tot dat gebeurt.
Anyway, ik gun jou ook je moment op Schiphol!

@ bloemetjes
Ik zou er zelf geen goed gevoel bij hebben om de jongste zo achter te laten en het door iemand anders te laten afhandelen.... daar is hij mij gewoon te dierbaar voor. Denk dat ik anders ook niet met een rustig gevoel kan vertrekken.

Voor mij is het vooraf verkopen van mijn huis geen probleem, ik ben tenslotte niet afhankelijk van een visum. Wanneer dat wel zo zou zijn weet ik niet of ik mijn huis zou verkopen voordat ik het papiertje in mijn handen zou hebben. Ik vind het zo knap van jullie!

@Gwen
Helaas is het houden van een paard vrij kostbaar, dus er zomaar 2 paarden bij nemen zal niet snel gebeuren. Plus dat hij nog veel te jong en speels is om met pensioen te gaan. :)

Ga vanmiddag mijn verhuisdozen tevoorschijn halen en alvast dingen uitzoeken. Heb nog een aantal carnavalsoutfits liggen, die gaan marktplaats op nu het zin heeft. Kan maar gebeurd zijn!

Wat een vreselijke keuze, van je paard houden en dan moeten kiezen tussen hem een reis laten doormaken of afscheid nemen! Allebei zwaar!
Ik zat te denken (maar nogmaals: ik heb er geen verstand van), kijk je ook over de grens? Ik bedoel: Duitsland lijkt mij best een land waar aandacht is voor natural horsemanship, misschien wel meer dan NL? En België? Er is meer ruimte in die landen ook, dus wellicht meer kans? Dat zou je kans vergroten om een goed tehuis te vinden voor je jongste.
Nou ja, ik probeer maar mee te denken.

Maar hopen dat het gaat lukken Kath! Dat de beesies die mensen maar mogen overtuigen om te adopteren.
Dan nog je huisje, maar ik denk zo, jou een beetje kennende dat het een gezellig leuk huis zal zijn, en dat die dus zo verkocht is (met een hele hoop overwaarde) :up:
Dan kunnen we alle drie in augustus op het vliegtuig stappen. 16 augustus, zet maar vast in je agenda :wink:

@ Bloemetjes
Lief dat je meedenkt. Ik ben lid van een internationale NH Club die o.a. ook een forum hebben. Hier ga ik ook een post plaatsen. Dan bereik ik o.a. Duitsland, België en Engeland. Afgelopen maandag heeft een vriendin van mij de tekst geschreven hiervoor. Zij is daar veel beter in dan ik. Moet het alleen nog vertalen.
Het afscheid van hem nemen gaat voor mij het meest moeilijke zijn aan het hele traject. :cry:

@ Skippie
Gisteren is een collega/vriendin van mij langs geweest. Die had mijn huisje nog niet gezien en die vond het heel knus en gezellig. Maak me ook niet zo druk dat het niet zal verkopen, wil alleen dat het genoeg opbrengt. Tja, wie wilt dat niet! :wink: Dat zou wat zijn om 16-8 samen in het vliegtuig te zitten!!! :lol:

Ben gisterenmiddag goed bezig geweest. Heb al zoveel puin geruimd, een kast uit elkaar gehaald, spullen, die verkoopbaar zijn en weggegooid kunnen worden, gesorteerd. Morgen ben ik vrij en ga ik verder met het schilderen van de deuren, plinten en de trap. Moet er even flink tegen aan!

Is het eindelijk allemaal weer begaanbaar om te genieten van m'n paarden, staat de jongste ineens kreupel. En dan ook echt kreupel. Wil liever niet lopen en strompeld maar wat. Z'n voet is heel warm dus zit er een flinke hoefontsteking dwars. Dit is zo pijnlijk voor ze. Zo zielig :cry: Normaal is hij heel stoer en niet snel onder de indruk van een wondje. Had zich een aantal jaren geleden flink opgehaald aan prikkeldraad, hij knipperde nog niet eens met zijn ogen wanneer je het aan het behandelen was!

Wat heel aandoenlijk was dat toen ik hem van de wei afhaalde de andere paarden allemaal om hem heen gingen staan en hem met hun neuzen begon aan te raken. Stond ineens tussen een groep knuffelende paarden. GROUP HUG! Heerlijk gevoel :wub:

Wat balen is dat ik op dit moment dus geen advertenties kan plaatsen. Hij zal eerst hersteld moeten zijn.

Ineens realiseer je jezelf hoe gek je dan van zo'n dier bent. *zucht* ... wat gaat dat moeilijk worden om van hem afscheid te nemen.

Had gisteren ff een :cry2: moment. Een vriendin van mij had mijn verhaal gelezen via mijn blogpagina en had daar zo ongelooflijk lief op gereageerd. Ben maar ff snel de wc ingedoken, want als een collega me zo had gezien zouden ze er niets van gesnapt hebben....Krijg wel steeds meer zin om het op mijn werk te gaan vertellen, maar daar wacht ik nog heel eventjes mee

In mijn huis ben ik goed bezig, vanavond nog even langs de Gamma. Heb een lijst gemaakt met de klussen die nog gedaan moeten worden en ik wil gaan afstrepen :mad:

Toch ondanks 'alles' ben ik heel volijk en heb overal wel zin in.

Hoezo een emotionele rollercoaster.... :roll:

Ooh Kathy toch..
cry.gif
Heeeeel veel sterkte met je mooie beestje. Hopelijk komt hij er snel bovenop.
Succes meis.

Back