Koninginnedag / Dutch Orange Day

DOD2008

New Member
Een aanrader voor iedereen - Koninginnedag in Melbourne!

Wordt dit jaar voor de vierde keer georganiseerd met veel live entertainment, NLse spelletjes (wie wil er weer eens sjoelen?) en een uitgebreide NLse keuken (kroketten, frikadellen, appeltaart, erwtensoep,....). En volop aktiviteiten voor de kinderen.

Ook leuk om niet-NLse familie en vrienden mee te nemen!

KLM Dutch Orange Day - zondag 27 April van 11 tot 5 - Queensbridge Square, Melbourne
www.dutchorangeday.com
 
Ik zal er zijn samen met mijn man. We maken er die dag gelijk een bedrijfsuitje van. Mijn man is een vestiging aan het opzetten in Australië van het Nederlandse bedrijf waar hij voor werkt. Kunnen de werknemers in Australië kennismaken met de Nederlandse cultuur. Het schijnt dat ze zich al verheugen op de poffertjes en stroopwafels! Ik verwen ze te veel :wink:
 
wij zijn er zeker!!! oh, als het net zo erg is als in spanje, dan wordt het een leuk feestje...
inge en dirk, jullie gaan toch ook? en aukje, arthur en eigenlijk de rest ook allemaal???
wie gaan er? wel humor met een groep te gaan misschien...
groetjes mariette
 
Hoi,
dit is eigenlijk een dubbel draadje, ik had het namelijk ook al gepost.
Maar zijn dus ook wel van plan om te komen.
Tot dan allemaal
Groetjes inge
 
ehhhhh... Mariette en Ico, Inge en Dirk... dat is wel tempting...

Moeten we in het oranje??

(we hadden eigenlijk een heel rustig weekeinde gepland...)
 
tuuuuuuuuuurlijk in het oranje!!!! enneh auk, je hebt de rest van je leven nog voor een rustig weekendje, dan zal je nog verlangend terugdenken aan die gezellige volle weekenden daar in het melbournse, haha...
orange it is!!! leuk inge, ik had ook allang op jouw draadje gepost dat wij kwamen en misschien hebben ze nog wel vrijwilligers nodig??? :grin: :lol: :smile:
see ya all, greetz mariette
 
Hallo mensen in Perth en suburbs,

Wordt er hier nog wat aan koninginnen dag gedaan?

Magda
 
Gelukkig, we zijn niet de enige die van plan zijn om te gaan. Wordt vast gezellig! Hopelijk hebben ze een broodje kroket, want dat zou er toch wel in gaan.

Tot zondag. 
 
oh nee, dadelijk staat er gewoon een rij voor de kroket kraam van al die hollanders die zonodig naar de andere kant van de wereld moeten gaan....en dan weemoedig terug denken aan zo'n lekker knapperig kroketje met een vers broodje en wat mosterd met in de andere hand een lekker biertje.... :p

Ok Ok, wij zijn er uiteraard ook. Gewoon voor de kinderen hoor :evil: niet voor de grolsch biergarden of zo

Tot zondag !!

Jeroen
 
kijk, hoe meer zielen hoe meer vreugd en zo groeit de kolonie weer gestaag....
tip: als je echt een broodje kroket wil, je eigen zachte witte broodjes meenemen, je krijgt ze volgens mij los.... laat ik het zo zeggen: er gaat toch niets boven een BRRODJE kroket, met dat biertje in de andere hand??? maarre, wees gerust, ook wij gaan echt alleen voor de kids. ze moeten toch ergens die oerhollandsche tradities zien om ze te behouden :grin: :grin: :grin:
de burgemeester schijnt ook wel een fenomeen te zijn om even mee te maken; heb begrepen dat het een bijzondere ervaring is de beste man te horen spreken!
greetz mariette
 
Orange Day Melbourne

Er staat een kroketten kraam en ook een aparte oliebollen kraam (6 x 3 meter) welke ook loempias gaat verkopen en niet alleen die kleine springrolls die je alleen in OZ kan krijgen maar ook de grotere loempias zoals in NL van de Chinees.
Dat is de stand van Tineke, ik zag ze deze week nog vandaar deze bevestiging...
Het programma van 's morgens wordt geheel herhaald in de middag.
Die Trevor Marmelade (Footy show) komt ook weer. Spreekt nog aardig Nederlands.
Groeten,
Jan
 
Hierbij een folder.

10hszyx.jpg



qqqow9.jpg
 
Jaaaaa, de straatmarkt moeten ze in voeren, dat is namelijk het eerste wat ik echt ga
missen dit jaar de Koninginnemarkt in Driebergen. Die was altijd zo ontzettend leuk en gezellig.
Maar ik heb ook zin in een kroket, die kreeg ik in Duitsland ook al niet, is dus al erg lang geleden.
 
wat houdt je tegen om je garage en de kamers van de kids leeg te ruimen en Sanne en Maarten op een kleedje te zetten?
:grin:
 
:grin: :grin: :grin:, met welke spullen??? :grin:
hoe laat gaan jullie trouwens allemaal ongeveer? ik vind het wel lachen om die opening te zien met onze "lord mayor" dus schuiven waarschijnlijk rond 11 daar aan het feest.
die jongens van ons willen ook een kleedje!!! maar volgens mij regent het zondag, volgens goed hollandsch gebruick...
 
Back
Top