[quote author=suske link=topic=8712.msg117060#msg117060 date=1209296265]
Natuurlijk is het te waarderen dat mensen zich hier voor inzetten, maar dat betekent niet automatisch dat je 'het maar leuk moet vinden en zo niet zelf organiseren of wegblijven'.
[/quote]
dat is in veel gevallen misschien zo, maar ik ben het toch niet helemaal met je eens. Iedereen die zondag gekomen is, vond het toch leuk om iets nederlands mee te maken, anders waren ze niet gegaan. De gemeenschap hier, in 'Niet Nederland' is gewoon kleiner, dus als je 'iets Nederlands' wil blijven genieten, moet je je hier dus wel inzetten!
Er zijn mensen die een playgroup organiseren, mensen die feestjes organiseren, en als je zelf iets leuks wil doen, dan kun je zelf ook iets bijdragen, sterker, als je het graag wil, zal dat wel moeten. Het op anderen afschuiven is te makkelijk! Flink mopperen is denk ik ook niet de manier...
Misschien heb je ideeën hoe het leuker kan, misschien heb je tijd...
De mensen die het nu organiseren doen dat (denk ik) al een hele tijd en gaan niet ineens nieuwe dingen bedenken omdat de nieuwkomers graag wat anders willen, maar geen zin hebben om daar iets voor te doen, en de consul heeft hoop ik betere dingen te doen dan feestjes organiseren.
Ik heb zelf wel wat ideeen, en als de lokatie een probleem is vanwege vergunningen, is het misschien een idee om daarmee te beginnen??