Koos en familie op weg naar Brisbane

Koos, is dat jullie container die in augustus aankomt in Brissie?
Mijn spulletjes komen dan aan in ieder geval.
 
Ja, dat klopt. We zijn nu druk op zoek naar woonruimte. Het verloop is erg hoog in Brisbane: here today, gone tomorrow.
We moeten dus rap zijn. We hebben een auto op het oog. Morgen gaat een bevriende garagehouder naar de technische staat ervan kijken.
Ondertussen ben ik op zoek naar werk.
 
Ja, die eerste dagen zijn druk en rommelig. Succes met alles en probeer ook nog wat te genieten tussendoor!
 
Druk druk druk zo te horen, maar op een goede manier, nietwaar? ;) Hopelijk vinden jullie snel een woning en een baan. Hoe vinden jullie dochters het tot nog toe?
 
Van harte welkom in Oz! Veel plezier met shoppen. En ik weet niet of het ook in Queensland geldt, maar in NSW betaal je 3% belasting over de aanschafprijs van een tweedehands auto. het is maar dat je het weet :)
 
Dank voor alle reacties! Onze dochters gaan het wel redden hier. Ze kunnen niet wachten naar school te gaan.
Wat betreft die belasting op tweedehands auto's: hoe weten ze hoeveel ik voor de auto betaald heb?
Gisteren een applicatie ingediend voor een huurhuis in Brisbane. Fingers crossed!
 
Ze vragen bij de department of transportation bij het overschrijven hoeveel de auto waard is, geen idee of ze dat kunnen controleren. Succes met de huuraanvraag, waar willen jullie gaan settelen?
 
In verband met de school van onze dochters willen we in Indooroopilly of Kenmore wonen. Eerst een tijdje (zo kort mogelijk) huren en zodra we werk hebben willen we op zoek naar een koophuis. Het huis wat we hebben bekeken is van ons als we dat willen maar dan moeten we het meteen voor een jaar nemen. Niet ideaal maar beggers can't be choosers I suppose.
 
Mhh je hebt gelijk dat bedelaaars hebben geen keus??? Maar als je de buurt bevalt en het is dichtbij alles wat je wilt, heb je een jaar de tijd om te sparen etc. TOCH?
 
Precies! Een jaar is zo voorbij en dat geeft je wel de tijd om op je gemak om rond te kijken en vooral te sparen. Hoe meer deposit je kan betalen, hoe voordeliger. In elk geval heb je een dak boven je hoofd, nu nog een baan. Succes!
 
Wij hebben juist aangedrongen op een jaar huur. Dan hoef je, als je nog niet wilt of kunt kopen, in ieder geval niet binnen 6 maanden weer te verkassen. Geeft ons juist rustig gevoel. De bewoners van ons huis zijn naar Finland, dus ik hoop dat ze nog wat langer wegblijven en we er zelfs nog wat langer kunnen blijven zitten. Wij verwachten niet 1 2 3 een vaste baan te vinden en willen dus nog even wachten met weer een huis kopen.
 
Ja, wij zijn er ook wel uit. Ik ga zo de borg overmaken en dan kunnen we er eind volgende week in. Vanmiddag pikken we de auto op die we vanochtend gekocht hebben. So far, so good. Morgen ga ik weer CV's flyeren in de industriegebieden rond Brisbane.
 
Dachten we daar een huis gescoord te hebben, borg overgemaakt en alle koek en ei. Heeft de eigenaar toch maar besloten het aan een ander te gunnen. Via een andere estate agent :-(
We kunnen dus weer opnieuw gaan zoeken en de auto die we gisteren gekocht hebben kunnen we ook niet op onze naam zetten.. Even diep ademhalen en door maar weer.
 
Nee hoor, daar is meer voor nodig :)
Inmiddels een ander (beter!) huis gevonden en morgen halen we de auto op. We carry on!
 
Als bij ons het eens tegen zat met huizen, zeiden we altijd tegen elkaar: Er is vast een reden voor of er is een nog mooier huis dat voor ons bestemd is. En meestal kwam het ook zo uit, dat we achteraf zeiden: Maar goed dat dat andere huis het niet geworden is. Grappig dat het bij jullie ook op schijnt te gaan :) Gefeliciteerd met jullie huis en auto! Weer twee stapjes verder.
 
Hoi Koos. Leuk even mee te lezen met de rollarcoaster! Ik hoop dat er ook snel een baan aan zit te komen ;) (ik maak ondertussen ook even gebruik van de tips van Wimmel als dat goed is)
 
We zitten inmiddels in ons huurhuis in Kenmore, een erg leuke wijk in Brisbane. Internet wordt volgende week aangesloten, de container komt over een week of drie als t goed is. De kinderen gaan naar school en lijken het redelijk naar hun zin te hebben. Het uniform is na twee dagen al geen issue meer. Vanaf maandag ga ik aan t werk in een ramenfabriek. Het verdiend genoeg om de huur en de reiskosten te betalen. Daarmee hebben we dus veel tijd gewonnen. We kunnen nu rustig van het leven hier genieten tot er wat beters op mijn pad komt. Tot nu toe gaat alles redelijk voorspoedig. Niet helemaal zonder hobbels maar we mogen zeker niet klagen. Nobody said it was going to be easy :) ...or cheap, for that matter...
 
Back
Top