Koos en familie op weg naar Brisbane

Inmiddels een heerlijk huis gescoord in Kenmore, Brisbane. Het is prijzig maar dan heb je ook wat :) We wonen er nu twee weken maar het lijkt veeeel langer.
De container komt ergens eind deze maand aan dus het huis is nog vrij leeg en dat is eigenlijk wel prettig. Waarschijnlijk gaan we een grote garage sale houden zodra de container geland is :) Een paar dagen nadat we de sleutel van ons huis kregen heb ik mij weer in mijn pak gehesen en ben ik met een stapel CV's onder mijn arm industriegebieden (ik ben techneut) afgelopen om mezelf te verkopen. Dat was erg leuk want je komt veel leuke mensen tegen en je hoort leuke verhalen. Na iets minder dan twee weken (ca 100 bedrijven afgegaan in die tijd) kreeg ik een baan aangeboden in een ramenfabriek. De GM van die fabriek dacht niet dat ik t aan zou nemen omdat het werk onder mijn niveau is. Maar wie ben ik om te weigeren. Ik heb mijn eerste week erop zitten en ik heb erg gelachen. Het loon dekt de huur en de reiskosten waardoor we niet al ons spaargeld opeten. Het geeft ons wat meer tijd om iets passends te zoeken. De kinderen gaan hun tweede week school in en komen elke dag thuis met een grote glimlach op hun gezicht. Ik heb het idee dat ze wat lesstof betreft niet erg uitgedaagd worden maar het is wel goed om rustig aan te beginnen zodat ze wat kunnen wennen. Wat ze zelf als heel prettig ervaren is dat de medeleerlingen heel aardig zijn. Dat is een sterk contrast met hun scholen in Amsterdam, waar je je voortdurend moet laten gelden. Onze oudste dochter wil nog steeds terug naar NL maar heeft inmiddels wel besloten hier high school af te maken. We zitten hier op onze plek. Het is hier heerlijk!!
 
Je gaat lekker daar Koos en ik ben voor het aannemen van werk, ook al zou dat "onder je kunnen zijn". Gewoon lekker een ritme opbouwen en inderdaad het dekt de kosten. En van een baan kom je ook gemakkelijker aan een andere baan. Bovendien kun je mensen leren kennen nu en wellicht zitten er potentiële vrienden voor het leven tussen. Aanpakken en gaan! Volle kracht vooruit! Zet hem op!
 
Hoe staat het met de container Koos? Ik heb bericht gekregen dat alles er is en al goed gekeurd ook. Moet alleen nog naar Sydney. Dus zouden in theorie jullie spullen er ook moeten zijn toch?
 
Hoi ja, hij is er en geinspecteerd. Ik heb 120 aud moeten dokken omdat ze de fietsen graag gestoomreinigd hadden willen hebben en afgenomen met een zacht wollen doekje. Ik vind het meevallen. Afleverdatum is nog niet geprikt maar ik verwacht dat morgen te horen.
 
hihi zacht WOLLEN doekje, mag dat wel??? Het is ook altijd wat hè. Nou ja we hebben bijna onze spulletjes. Fijn hè
 
Back
Top