Krijgen Britten voorrang?

4np

Member
Mijn visum aanvraag is 27 november in Adelaide gearriveerd en 16 januari heb ik de acknowledgement ontvangen. Omdat mailtjes naar aspc.processing@dimmi.gov.au nogal vreemde statistiekjes weergeven ben ik nog even op austimeline gaan kijken (waar ik ook een overzichtje bijhoud). Wat me hier opviel was dat diverse Engelsen die later hun visum aanvraag hadden opgestuurd nu al het verzoek hebben ontvangen hun medicals op te sturen? Een van hen had zelfs op 15 december 2006 zijn aanvraag opgestuurd en op 22 jan 2007 al het verzoek heeft ontvangen om zijn medicals op te sturen? Het vreemde is ook dat anderen (bijvoorbeeld uit India etc) nog niets hebben gehoord. Typisch...

Als ik de aspc.processing emails mag geloven zijn ze nu bij (offshore) aanvragen van 26 juni 2006 aanbeland:
Applications for Classes BN, BQ, BR and UZ (subclasses 134, 136, 137, 138,
139 and 496)

Priority Applications: 10 July 2006
Non-Priority Applications:  26 June 2006

Skilled Independent Regional (Provisional) (SIR VISA)

Paper based applications: 30 August 2006
E-lodged (online) applications: 01 February 2007

Hier vier voorbeelden: een (nota bene zelfde ASCO beroep als ik), twee,
drie, vier.
 
Ik zou er niet rouwig om zijn. (hubby is Brit en main applicant)
Onze acknowledgement kwam er ook al na 4,5 weken. Had eigenlijk al na 4 weken geweest ware het niet voor een kredietlimiet op onze credit card.
Maar 't zou natuurlijk niet fair zijn!
Ben benieuwd naar andere ervaringen.

groetjes,
An
-jij stelt vandaag interessante vragen!- :up:
 
Heb zelf ook de boel een beetje bijgehouden via Austimeline en ben het er wel mee eens.
De britten worden eerder behandeld en afgegeven ongeacht de Skills die ze hebben.

Mariette
 
Ben toch heel benieuwd waarom dat is, moeten ze misschien minder info opsturen (i.e. IELTS) waardoor men bij de ASPC eerder door de stapels heen is?

Groetjes,
Lela
 
Ik heb het ook een tijd gedacht.....zag er allemaal engelsen om ons heen hun visum krijgen....en wij maar wachten :smile:.

Totdat wij zelf binnen 6 maanden ons visum kregen :up: :up: (skilled independent op MODL).....dus tja......
 
De info die moet opgestuurd worden is volledig hetzelfde, alleen dan zonder de IELTS.
Nu ik erover nadenk, wij hadden ook vrij snel antwoord voor onze STNI sponsoring van Victoria: al na 4 weken terwijl men 8 weken had gezegd.
Maar ik zie dat sommigen hier toch ook snel door de procedure cruisen, vb Mammavark in 5 maanden dacht ik.
 
Net VORIG bericht gepost en wat zie ik, we hebben vandaag onze request voor medicals en PCC gekregen!!
WOOOOOW!!! :wow3: :wow3: :wow3:
Niet normaal, hoekanda?? 't is nog geen 2 maanden sinds het weg is!
Sorry, ben effe aan het flippen nu!
 
Volgens mij is de wereld opgedeeld in sectoren en gaan sommige sectoren sneller en andere wat minder snel. Daar zou het dus aan kunnen liggen.
 
Hey An,

Ja ik had een heldere dag gisteren ofzo haha ;) Maar gefeliciteerd dat jullie toevallig net een reactie hebben! Maaruh, jouw man was ook Brit toch? ;) Woon je ook in de UK dan, of gewoon in NL? Ik wist helemaal niet dat aanvragen werden ingedeeld in regios? Dat maakt het mailtje dat je van aspc.processing terug krijgt wel heel erg onbetrouwbaar dan... Maar ik blijf het wel vreemd vinden dat Britten -blijkbaar- zo worden 'voorgetrokken'; zou het iets met de commonwealth zijn? Dan zouden Canadezen ook een voordeel moeten hebben en Amerikanen dus weer niet... eens uitzoeken :)

Ik denk zelf eigenlijk -zo kijkend naar overige aanvragen- dat ik zo rond september 2007 een CO toegewezen zal krijgen en het verzoek ontvang mijn medicals op te gaan sturen. Ik ben benieuwd...
 
hi 4np,

mijn man is idd een Brit (Welsh) en ik een Belg en we wonen (nog even) in België. :cheers:

Ik had er ook geen flauw benul van dat er gekeken werd naar regio's , ik vind het ook maar raar dat er zulk onderscheid in gemaakt wordt. Je zou toch denken dat de EU 1 regio zou zijn. Ik vind toch dat er weinig verschil zit op het niveau  van studies en werkervaring. Alleen de taal dan.
Maar ja, blijkbaar dan toch wel. Ik denk dat we vandaag wel hebben bewezen dat Britten voorrang krijgen...
Man,man, 3 weken tussen acknowledgement en CO, ik ben er nog ondersteboven van!!  :wow3:
Zelfs voor een Brit is dit echt wel snel!

Dus als Groot-Brittanië regio 1 is en Nederland regio 5, wie zijn dan 2,3 en 4?

Alleszins, veel succes en hopelijk krijgen de wachtenden allemaal snel antwoord. Voel me een beetje schuldig nu.

groetjes,
An
 
[quote author=4np link=topic=6837.msg86342#msg86342 date=1175704110]
Hey An,

Ja ik had een heldere dag gisteren ofzo haha ;) Maar gefeliciteerd dat jullie toevallig net een reactie hebben! Maaruh, jouw man was ook Brit toch? ;) Woon je ook in de UK dan, of gewoon in NL? Ik wist helemaal niet dat aanvragen werden ingedeeld in regios? Dat maakt het mailtje dat je van aspc.processing terug krijgt wel heel erg onbetrouwbaar dan... Maar ik blijf het wel vreemd vinden dat Britten -blijkbaar- zo worden 'voorgetrokken'; zou het iets met de commonwealth zijn? Dan zouden Canadezen ook een voordeel moeten hebben en Amerikanen dus weer niet... eens uitzoeken :)

Ik denk zelf eigenlijk -zo kijkend naar overige aanvragen- dat ik zo rond september 2007 een CO toegewezen zal krijgen en het verzoek ontvang mijn medicals op te gaan sturen. Ik ben benieuwd...


[/quote]

Mijn aanvraag is ook van 27 November en ik verwacht eigenlijk rond juni wel een CO. Veel mensen van September hebben al een CO. Meestal heb je na een maand of  6 wel een CO wat ik zo zie (engelsen hebben tegen die tijd al het visum).
 
Hey An,

Machtig dat het zo lekker gaat bij jullie, Gefeliciteerd hoor!
:congrats:

Zou je ons misschien ook wat van die vibes kunnen sturen, doe maar gelijk een hele boel want volgens mij gaan wij dat wel nodig krijgen.

Groetjes, Mariette
 
Hee Gefeliciteerd !!!! Lekker snel. :up:
Wij hadden regio 6, hoeveel zijn er eigenlijk?????

Groetjes
Ineke
 
Hey iedereen,

Wij zijn ingedeeld in region 5.
Mijn man is de main applicant en Nederlander. Heb geen idee wie in de andere regions zitten.

Groetjes

Ines
 
[quote author=kallie link=topic=6837.msg86375#msg86375 date=1175765694]
Zou je ons misschien ook wat van die vibes kunnen sturen, doe maar gelijk een hele boel want volgens mij gaan wij dat wel nodig krijgen.[/quote]

Tuurlijk!! [glow=red,2,300]~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/glow]
Ik weet niet meer of ik in jullie lastavaza al gepost heb maar ik ben jullie zoiezo mee aan het volgen en incognito aan het duimen. Ik heb nu ook een heilige schrik voor de longfoto als ex-roker.
Veel succes!

groetjes,
An
 
Back
Top