Krijgen Britten voorrang?

Nou normaal gesproken levert dat geen problemen op, hoor!
Ik denk niet dat je je daar zorgen over moet maken. :up:

Mariette
 
[quote author=Catkin link=topic=6837.msg86364#msg86364 date=1175755908]
Mijn aanvraag is ook van 27 November en ik verwacht eigenlijk rond juni wel een CO. Veel mensen van September hebben al een CO. Meestal heb je na een maand of  6 wel een CO wat ik zo zie (engelsen hebben tegen die tijd al het visum).
[/quote]

Juni al? Dat is sneller dan ik dacht ;) Ik had september op zijn vroegst in mijn hoofd; dan eind 2007/begin 2008 naar Oz. Maar als we echt al in juni een CO krijgen dan moet ik mijn gedachten even bijstellen naar een vroeger vertrek. ;)
 
Ik denk niet dat het 10 maanden duurt voordat je een CO hebt, aangezien de hele aanvraag ongeveer 8 a 9 maanden in beslag neemt. Maar bijstellen naar voren is nooit erg toch? Hopelijk valt het alleen niet tegen straks  :| :grin:
 
Hoi, nog even een gedachte over het - misschien - voortrekken van Britten.  Er is, zoals iedereen wel weet, een gebrek aan verpleegpersoneel. Nu echter begint er een ander probleem te ontstaan; mensen wiens Engels eigenlijk niet goed genoeg is. Dat probleem doet zich vooral voor met Aziaten. Maar ja, het gebrek aan personeel is zó groot, dat men hen toch aanneemt.

Mogelijk dat de voorkeur voor Britten of anders Engelstaligen om zo'n reden voorrang heeft?

Groetjes,

Irene
 
Een nadeel van al die engelsen (Poms, mag ik dat hier zeggen ?) is dat er nogal veel zijn die deze kant op komen (lekker snel, dus niet zo ingrijpend) en na een paar maanden al weer terug gaan. Bekijk het dus maar van deze kant dat juist ook doordat het allemaal wat minder makkelijk / snel is voor ons Hollanders, wij wel heel wat degelijker (en langer) hier zitten ;-) ;-)
 
[quote author=Catkin link=topic=6837.msg86500#msg86500 date=1175956062]
Maar bijstellen naar voren is nooit erg toch? Hopelijk valt het alleen niet tegen straks  :| :grin:
[/quote]

Hehe nee hoor; maar ik vind het wel prettig om een soort van datum in mijn hoofd te hebben zitten omdat hiet natuurlijk nog eea geregeld moet worden. Op mijn werk mee delen dat ik het visum heb en dat ik wegga, kijken of ik misschien aan de slag kan bij ons Australische vestiging, hier alles opzeggen en familie & vrienden inlichten. Het is dus vooral praktisch om een soort van datum te weten ;) Maar in de lente Oz binnen komen is natuurlijk ook wel lekker :p
 
[quote author=AnSteveTomas link=topic=6837.msg86349#msg86349 date=1175710756]

Dus als Groot-Brittanië regio 1 is en Nederland regio 5, wie zijn dan 2,3 en 4?

[/quote]

Ik ben een Brit (Schots) en ik had Regio 2, dus niet alle Groot-Brittanie is Regio 1 blijkbaar!  Onze aanvraag ging ook wel snel, 3/3/06 opgestuurd, 34/5/06 oproep voor VOGs/Medicalsm, geen MODL beroep. 

Dus ik denk 4np dat je de titel van deze post kan aanpassen van Engelsen naar Britten :wink:

Groetjes,
Susan
 
[quote author=Scutch link=topic=6837.msg86600#msg86600 date=1176125750]
Dus ik denk 4np dat je de titel van deze post kan aanpassen van Engelsen naar Britten :wink:

Groetjes,
Susan
[/quote]

Haha, zou het misschien voor alle native English speakers gelden? :) Maar we hebben nu dus regio 1, 2 en 5 ontdekt? Welke zijn er nog meer? :)

ps. je kan goed Nederlands voor een Schotse; dat doe je beter dan een Schotse vriend van me die na ruim 1,5 jaar nog steeds nauwelijks Nederlands kan ;)
 
[quote author=4np link=topic=6837.msg86601#msg86601 date=1176130605]

ps. je kan goed Nederlands voor een Schotse; dat doe je beter dan een Schotse vriend van me die na ruim 1,5 jaar nog steeds nauwelijks Nederlands kan ;)
[/quote]

Dank je wel voor de compliment 4np  :up:, het heeft even geduurd maar de truc voor mij was om naar Friesland te verhuizen (klinkt een beetje gek, Nederlands leren in Friesland  :grin:), maar ik moest voor mijn werk alles in Nederlands doen (daarvoor was alles in het Engels) dus moest ik snel leren! 

Groetjes,
Susan

PS.  Ik las in deze post dat Bono region 6 had, dus we missen nog 3 & 4 ??
 
[quote author=4np link=topic=6837.msg86601#msg86601 date=1176130605]
[quote author=Scutch link=topic=6837.msg86600#msg86600 date=1176125750]
Dus ik denk 4np dat je de titel van deze post kan aanpassen van Engelsen naar Britten :wink:

Groetjes,
Susan
[/quote]

Haha, zou het misschien voor alle native English speakers gelden? :) [/quote]


Ik noemde vroeger ook alle Britten Engelsen, tot ik mijn Welshman tegenkwam. Nu bega ik de fout niet meer om een Welshe, Schot of Ier, Engels te noemen. Ze gaan daar een beetje van op hun achterste poten staan.
Is een beetje vergelijkbaar met een Nederlander een Duitser noemen of een Vlaming een Waal. :p
Am i right Scutch?
- ook volledig akkoord met 4np, je Nederlands is uitstekend!-

groetjes,
An
 
[quote author=AnSteveTomas link=topic=6837.msg86606#msg86606 date=1176134535]

Ik noemde vroeger ook alle Britten Engelsen, tot ik mijn Welshman tegenkwam. Nu bega ik de fout niet meer om een Welshe, Schot of Ier, Engels te noemen. Ze gaan daar een beetje van op hun achterste poten staan.
Is een beetje vergelijkbaar met een Nederlander een Duitser noemen of een Vlaming een Waal. :p
Am i right Scutch?
- ook volledig akkoord met 4np, je Nederlands is uitstekend!-

groetjes,
An

[/quote]

Hi An, you are absolutely right  :up:  Ik ga nog vaak op mijn achterste poten staan  :grin:  Ik heb inmiddels mijn collega's en vrienden opgevoed  :smile: maar als ik iemand nieuw ontmoet denken ze meestal dat ik engels ben en als ik zeg dat ik schots ben zeggen ze 'het is allemaal hetzelfde', niet dus!

Groetjes,
Susan

PS.  Any other regions out there?
 
[quote author=4np link=topic=6837.msg86601#msg86601 date=1176130605]
ps. je kan goed Nederlands voor een Schotse; dat doe je beter dan een Schotse vriend van me die na ruim 1,5 jaar nog steeds nauwelijks Nederlands kan ;)
[/quote]

Susan, je engels is zelfs wat beter dan 4np's ;-)
 
[quote author=AnSteveTomas link=topic=6837.msg86606#msg86606 date=1176134535]
Ik noemde vroeger ook alle Britten Engelsen, tot ik mijn Welshman tegenkwam. Nu bega ik de fout niet meer om een Welshe, Schot of Ier, Engels te noemen. Ze gaan daar een beetje van op hun achterste poten staan.
Is een beetje vergelijkbaar met een Nederlander een Duitser noemen of een Vlaming een Waal. :p
[/quote]

Of een Nederlander een Hollander.

Houdoe,
Ben
 
[quote author=kallie link=topic=6837.msg86334#msg86334 date=1175694018]
Wij hadden region 5
[/quote]

Kallie, wij ook en bij ons is er ook geen doorkomen aan... zou die regio 5 sloom zijn?
 
[quote author=perthpete link=topic=6837.msg86638#msg86638 date=1176182814]
[quote author=4np link=topic=6837.msg86601#msg86601 date=1176130605]
ps. je kan goed Nederlands voor een Schotse; dat doe je beter dan een Schotse vriend van me die na ruim 1,5 jaar nog steeds nauwelijks Nederlands kan ;)
[/quote]

Susan, je engels is zelfs wat beter dan 4np's ;-)
[/quote]

Hahaha :grin:, maar jij zit net een jaartje in Oz en je hebt al het begrip 'Nederlands' verruild voor 'Engels' ;) Maaruh... zo foutief Nederlands is 'je kan goed Nederlands' toch niet?

[quote author=AnSteveTomas link=topic=6837.msg86606#msg86606 date=1176134535]
Nu bega ik de fout niet meer om een Welshe, Schot of Ier, Engels te noemen. Ze gaan daar een beetje van op hun achterste poten staan.
[/quote]

Inderdaad; mijn Schotse en Ierse collega's gaan ook stijgeren als je ze Engels noemt; soms doe ik het even express 'for having a laugh' :up: En daarna drinken we een Guinness ;)

[quote author=Scutch link=topic=6837.msg86600#msg86600 date=1176125750]
Dus ik denk 4np dat je de titel van deze post kan aanpassen van Engelsen naar Britten :wink:
[/quote]

Bij deze gedaan :roll:

Oké, even resumerend hebben we dus de volgende regio's:
1. Engeland (tot nu toe)
2. Schotland / USA
3. ?
4. South Africa?
5. Nederland
6. Nederland (ook NL?)

Ik bedenk met trouwens net dat de regio natuurlijk ook de regio kan zijn waar je hebt opgegeven héén te willen emigreren...  :? Hoe zit dat voor jullie?

Ik heb maar even gegoogled en kwam wel wat posts tegen die wat extra vragen oproepen; zo schrijft iemand:
As one agent said to me, "Region 3 caseworkers are very accommodating".

Waarna iemand replied met het volgende:
Our agents have confirmed region 5 are helping out region 3 at the moment as they are so swamped with applications. Should speed things up for everybody with any luck!

Dat kan misschien verklaren waarom regio 5 langzamer gaat? Dan ben ik wel benieuwd wat regio 3 is...

Nu lees ik hier weer dat regio 5 USA en Canada is?! Er is echt geen pijl op te trekken?  :-(
The US is region 5 which is the fastest region to process (we are Canadian also region 5).
 
Nou vooruit, hier de verlossende info over de regio's :

http://forums.australia-migration.com/showthread.php?t=5872

ps. wij hadden regio 5 en waren er behoorlijk snel doorheen als ik dat zo lees.

gr.

Arthur
 
Ik vond zojuist de volgende post:

Heres a short explanation on Regions
Case Officers work in teams called regions
Country's are allocated to a region
U.K is not allocated to one region but split over all regions
therefore a U.K applicant can end up in any region
some regions have a faster process rate due to less complications compared to others

[quote author=artvark link=topic=6837.msg86710#msg86710 date=1176234835]
Nou vooruit, hier de verlossende info over de regio's :
[/quote]

Hmm... blijft vaag want die pagina zegt dat 5 'Jakarta, Beirut & Washington regions (the Americas)' is terwijl hier Nederlanders ook regio 5 hebben...  :?

Maar duidelijk is wel dat de ene regio een stuk sneller wordt geprocessed dan een andere regio.
 
Excuse me please for writing in English.

DIAC recently reorganised the regions. PR applications are assessed by 2 branches:

branch1 (region 1-3): applicants from the United Kingdom and Ireland, Gibraltar, Channel Islands, Isle of Man, India, Pakistan, Sri Lanka, Afghanistan, Bangladesh, Bhutan Nepal, Maldives or Madagascar

branch2 (region 4-6): applicants from any other country

http://www.immi.gov.au/contacts/visa-enquiries/professionals.htm

The regions were posted by an agent in another forum. Let's hope that it is not true that region 5 helps out, although this would explain the timelines observed...

edit: just found this http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=432120&highlight=branch post#7

Sorry again, but couldn't share the info in Dutch. :oops:

Good luck to all who are waiting.
 
Hi Bea,

Now we are getting curious, who you might be, because this is the only thing you posted.
Did you apply or are you intend to or just interested.

Btw, Welcome to the forum :hi:

Mariette
 
Back
Top