Krijgen Britten voorrang?

Thank you for the welcome :smile:

I'm from Germany and applied for a 136 non-MODL in December, frontloaded meds and PPC.

I found this forum a few weeks ago and have been reading silently since. I can't write in Dutch (yet :wink:) and thus didn't post anything because it's a Dutch forum and I didn't want to bump in.  :oops:

There are so few ETA-eligable european applicants apart from Brits. I was very happy when I found this forum, because it seems that Brits' timelines might be misleading. 

How long does it take to get a British or Irish passport?  :evil:
 
Ik moet zeggen, het zou me niks verbazen als inderdaad britten / amerikanen en andere landen waarvan engels de moedertaal is voorrang krijgen boven andere nationaliteiten. En aziaten? Ja, verbaast me echt niks dat ze die langer laten wachten, reden: het gerucht wat ik heb gehoord is dat veel australiers van aziaten zeggen: "Die nemen alles over". Bij DIAC zeggen ze natuurlijk altijd dat er geen onderscheid wordt gemaakt maar ondertussen......

En dan denken veel Australiers van mij vaak dat ik een canadees ben  :grin:
Nou ben ik benieuwd wanneer er eens iemand denkt dat ik een nederlander ben en dat tegen mij zegt.
 
Ik heb dit idee totaal NIET. Genoeg Britse vrienden hier die door dezelfde procedure gegaan zijn en gewoon dezelfde behandeling gehad hebben en dezelfde wachttijden meegemaakt hebben. Kom toch op mensen! Natuurlijk, het kan af en toe een frustrerende aangelegenheid zijn, maar om nu spoken te gaan zien....
 
Het is wel zo dat veel britten sneller hun visum hebben, dat is gewoon een feit (en geen spoken zien). Kijk maar eens op austimeline. Veel britten (misschien niet alle) hebben na een maand of 4 hun visum al en soms zelfs al eerder. Ennuh ik ben niet gefrustreerd door het wachten of de visumaanvraag, dus zie het allemaal nog helemaal helder  :grin:
 
[quote author=suske link=topic=6837.msg88083#msg88083 date=1177410989]
...maar om nu spoken te gaan zien....
[/quote]

Ik zie geen spoken hoor; als je bij austimeline kijkt zie je gewoon dat britten sneller een visum krijgen :)  Maar zo te lezen is het blijkbaar afhankelijk van de region waar je wordt ingedeeld.
 
ok. Ik had wellicht wat duidelijker moeten zijn en in plaats van 'spoken zien' moeten schrijven:

Misschien kan het zo zijn dat vanwege de banden tussen de UK en Oz en de daaruit voortvloeiende informatie infrastructuur of de taal van het bewijsmateriaal sommige aanvragen sneller verwerkt worden, maar om nu te stellen dat er actieve discriminatie is en Britten en andere engelstaligen voorrang krijgen, in het bijzonder ten opzichte van aziaten waarvan veel australiers zeggen dat die alles overnemen, lijkt me wat ver gaan.
 
Wij wachten al bijna 7 weken op een reactie van onze case officer, als we engels waren geweest waren we al lang daar, het schiet voor geen meter op.  :x
 
Hm, van dat migration bureau. Ja, zou ook nog eens kunnen. Bij mij ging het ook vrij vlot en ik heb het via het Migration Bureau in Amsterdam laten lopen.
 
Nou ja, die kunnen legaal wat meer druk zetten, zeg maar. Die van ons is ook gaan 'zeuren' om reactie en het heeft blijkbaar geholpen.
 
Even nog een puntje, de Minister van Immigratie, Amanda Vanstone, is er geloof ik begin dit jaar uitgekieperd. Dus het kan wel wat vertraging hebben opgeleverd dat de minister ineens foetsie is en dus de onderliggende ambtelijke molen daar even moeite mee heeft
 
Doortastend, gaat er gelijk helemaal voor. of is dat startersenthousiasme?
Als hij maar niet op alle slakken zout legt.

Mariette
 
[quote author=suske link=topic=6837.msg88083#msg88083 date=1177410989]
Ik heb dit idee totaal NIET. Genoeg Britse vrienden hier die door dezelfde procedure gegaan zijn en gewoon dezelfde behandeling gehad hebben en dezelfde wachttijden meegemaakt hebben. Kom toch op mensen! Natuurlijk, het kan af en toe een frustrerende aangelegenheid zijn, maar om nu spoken te gaan zien....
[/quote]

Nou ik ben het met jou dus absoluut niet eens.
http://www.austimeline.com/aus/displayApp.jsp?id=4687
Dit is nog maar 1 voorbeeldje, ik heb een half jaar geleden een schema bijgehouden van alle snelle aanvragen, van de 75 was er 1 uit Israel, 1 uit Canada en 1 uit Mexico en de rest was allemaal uit UK.
Dus ga me nu niet vertellen dat we dat uit ons duim lopen te zuigen.

Mariette
 
Mariette: Ok dan zal ik het nog maar eens proberen uit te leggen:
Van de 26,895 noord-west Europeanen die zich in 2005/2006 permanent in Australisch vestigden waren er 23,290 Brits.  Dit zijn cijfers van het Australian Bureau of Statistics.

Op jouw lijstje, dat je knarsetandend gemaakt hebt, is de verhouding van snelle aanvragen van Britten 72:1 t.o.v bijvoorbeeld israel.
Volgens het Australian Bureau of Statistics waren er 322 nieuwkomers uit Israel. Die verhouding is 23290 / 322 en dat is 72:1 .
Volgens die berekening zou er overigens ook een Nederlander op jouw lijstje moeten staan:maar ik denk dat ik de combinatie van jouw hobby en austimeline maar niet als compleet beschouw.

En ik had het overigens niet eens echt over snelheid, maar over actieve discriminatie.
Want ik kan me best voorstellen dat met zo'n enorm percentage aan Britse aanvragen het allemaal een stuk efficiënter verwerkt kan worden. Zeker als je bedenkt dat er een gedeelde geschiedenis en taal is die het erkennen van 'bewijsmateriaal' veel gemakkelijk maakt.

Mijn uitspraak over spoken zien kwam na een stelling als:

"En Aziaten? Ja, verbaast me echt niks dat ze die langer laten wachten, reden: het gerucht wat ik heb gehoord is dat veel australiers van aziaten zeggen: "Die nemen alles over". Bij DIAC zeggen ze natuurlijk altijd dat er geen onderscheid wordt gemaakt maar ondertussen......"

success met die duim van je.
 
Ja, dat is het gerucht wat ik heb gehoord. Maar als ik het dan zo bekijk dat er twee afdelingen zijn, 1 waarop o.a. britten worden behandeld en de andere afdeling waarop veel andere nationaliteiten worden behandeld dan zou je toch kunnen concluderen dat het voor britten sneller gaat.
Ik vermoed dan ook dat er op de afdeling waar de britten worden behandeld veel meer mensen werken, een verhouding van 1:5 wellicht? Wie weet.
Maar goed, je kan allerlei dingen bedenken. Net als het bedenken dat Australiers eerder worden aangenomen dan buitenlanders, ook zo'n gerucht wat hier vaak wordt vermeld. Feit blijft, je kan er niks aan veranderen.
 
Ik zie net de volgende timeline van een Brit op britishexpats staan:

24.04.07 application arrived at ASPC
04.06.07 Pre acknowledgement
14.08.07 Case officer assigned
16.08.07 PCC sent
31.07.07 Meds arrived at LCU
05.10.07 Visa granted

Het is dan wel een 136 modl; maar dat doet ie wel even een stukje sneller dan de meeste van ons :S
 
zou het heel misschien ook nog aan het soort beroep kunnen liggen en of je beroep op de SOL of MODL staat......?

Britten sneller of niet, ik heb mijn 136 aangevraagd 28 oktober en mijn beroep stond op de MODL. pre visa grant op 14 februari....geloof dat dat binnen 4 maanden is..?
 
Back
Top