L.S.V.Z.: Marika and family (ooit) op weg naar Queensland....

Gisteren de IELTS gedaan en ik ben nu heel pessimistisch. Niet om mijn punten want als meeliftende spouse moet ik een 4,5 gemiddeld halen; Maar ik vond de manier van examineren nog best wel pittig! En ik denk dat mijn echtgenoot - oorspronkelijk franstalig en geen engels gehad op school - hier niet zo snel een 5 op alle onderdelen kan halen.
Ik wilde graag snel de visumaanvraag doen omdat ik ongerust ben dat, vanwege de kredietcrisis, het aantal toelatingen drastisch teruggebracht gaat worden en dan zit je in ieder geval al in het proces. Toch?

Mijn brandende vraag: MOET je nou die IELTS test gedaan hebben om het visum te kunnen krijgen ook als je zonder al tot de 120 komt of niet?? Verschilt dat per staat of geldt dat voor allemaal. Heel graag antwoord want we zitten nu een beetje in zak en as.. :-(

Volgens mij moet je zowiezo je IELTS doen, je moet kunnen aantonen wat jouw kennis van het egnels is.

Gewoon voor de zekerheid nog een keer examen aanvragen en dan misschien met cursus voor je man. Ik hoop dat het allemaal lukt!

Sacha

P.S. Zou me niet te druk maken om de krediet crisis ivm de aanvraag, het vertrouwen in de banken mag dan misschien een beetje wankelen, maar er zijn nog altijd skilled workers nodig in Oz, crisis of niet!

Een kleine update: wat gaat het langzaam nu, terwijl ik meer dan ooit het gevoel van haast heb met al die veranderingen in verband met de @#$! crisis.
Het wachten is op de IELTS van mijn man  - de hoofdaanvrager - de rest is gedaan. Omdat we verwachten, hij is nu nog bezig met een cursus, dat hij het de eerste keer niet gaat halen en misschien ook niet de tweede keer; Wilden wij wachten tot zijn cursus is afgelopen in mei.
Dan een eerste examen, en mocht hij het niet gelijk halen een aanvraag indienen; Nog net voor juni als het financiele jaar afloopt en er mogelijk weer ( nadelige) veranderingen komen, met een bewijs van een aankomend examen erbij.
Zodat hij, mocht hij die ook niet halen, nog een tweede kans heeft. I ELTS is voor hem een grote moeilijkheidsfactor ( zie boven).

Hij moet een 5 op alle onderdelen halen dan komen we in aanmerking voor een 'skilled- independend'. Wat ik me afvraag, stel nou dat hij het ook na de herkansing - terwijl we 't al aangevraagd hebben - niet haalt, wat dan..Zijn beroep staat op de CSL maar dat zal daarvoor verder niet uitmaken.
En als het dan einde verhaal is maar je hebt wel een 4,5 (of was het 5,5) gemiddeld kan je dan voor een skilled- sponsored gaan of moet je dan opnieuw aanvragen/ betalen? Ik vrees van wel, heeft iemand daar ervaring mee?

Het is wel flink balen al die veranderingen, vooral voor diegene die al zo lang bezig zijn en/of aan het wachten zijn en dan niet weten of beroepen op de MODL maar niet op de CSL uberhaupt nog wel kans maken... waarschijnlijk weten we eind februari meer, als ik me de topic van Rob Breumelhof goed herinner..

Laten we er het beste van hopen :up:
Marika

We gaan nu proberen de aanvraag vast te doen zonder de IELTS :naughty2: en die later (hopelijk) na te sturen.
Ik ga maar op m'n gevoel af en we zien wel hoever we komen. Als er straks allerlei veranderingen komen waardoor we er helemaal niet meer door komen heb ik liever het gevoel dat we het in ieder geval geprobeerd hebben.

Het viel me op dat je bij het online invullen van de aanvraag o.a. ook half- broers en zussen moet opgeven.
Nou heeft mijn man 15 (!) half- broers en zussen. Dit is in Afrika (waar hij vandaan komt) een heel normaal aantal maar het lijkt me wat overdreven om ze allemaal op te geven..
Nou ja, de ambassade maar even bellen..

Tot zover, ik vind het doodeng!

:smile:
Marika

Marika,

de hoofdaanvrager van het visum moet de IELTS test doen, de andere kan je afkopen en de cursus waar jij het over hebt is niet verplicht.
Weet je trouwens zeker dat je een 5 of 5.5 hoeft te halen en geen 6 ?

Groeten,
Johan

@Johan, bedankt voor je berichtje

We gaan denk ik toch maar in een rustiger versnelling i.p.v. alles hals-over-kop op te sturen...

We zien wel waar het schip strandt, of niet! :up:

Marika

Zo, daar ben ik dan weer eens, we hebben het heel erg druk gehad met de IELTS- test in een poging die voor 1 juli te halen ( kan dan nog net met 5-en voor trades) maar het is helaas niet gelukt.. Ik heb het ook even voor me uit zitten schuiven om weer een berichtje te plaatsen want ik had zooooooooo gehoopt dat het wel zou lukken en ik positief nieuws zou hebben.

We hebben nu wel ons sponsorship binnen - per 18 juni - en hebben dus nu nog een jaar om 4 6-en te scoren. Als er tenminste niet weer veranderingen komen. Het is alleen weer zo onzeker, je wilt nu eindelijk eens van start, en nu moeten we nog langen ´in de wacht´. Enfin, we zijn niet de enige in dit schuitje en we gaan gewoon door! Ik vraag me trouwens wel soms af of het geen waanzin is om hier zoveel tijd en geld en energie in te steken en alles nog langer ´on hold ´ te zetten zonder dat we er ooit geweest zijn. Het leek zo´n logische stap maar de tijd die het nu duurt en alle energie die erin gaat zitten....
Anyway toch voelt het nog steeds (meestal dan) goed om deze stap te zetten.

Misschien trouwens een leuke mogelijkheid om eens sfeer te gaan proeven: ik las dat het voor onshore-aanvragen pas op 1-1 2010 ingaat, die IELTS aanpassingen, is het dan gewoon een kwestie van daarheen vliegen als toerist en de aanvraag in Australie te versturen of is dat wel erg kort door de bocht?
Het zou wel nieuwe kansen bieden!!!

Marika

Hoi Marika,
Ik heb net je topic door zitten lezen. Kan me voorstellen dat het vreselijk frustrerend is dat jullie nu niet verder kunnen. Ik hoop voor je dat je mag de test snel haalt.
Wat super leuk dat jullie naar Cairns willen. Ik denk altijd alleen maar aan Melbourne, Brisbane en Sydney als optie. Omdat Cainrs niet als een echte woonstad, maar als een vakantieplek voelde. Maar als wij ooit nog gaan, ga ik Cairns ook overwegen  :smile:. Lekker eeuwig op vakantie  :lol:, dat wil ik ook wel  :lol:.
Succes met alles!

Het is alleen weer zo onzeker, je wilt nu eindelijk eens van start, en nu moeten we nog langen ´in de wacht´.

Oh, dit is zo herkenbaar! Wij hadden ook gehoopt om onze aanvraag voor 1 juli te doen, op 26 juni kreeg Jeroen de uitslag van zijn tweede Ielts-test, en guess what: 0,5 puntje te kort!  Gggrrrr! Dat is echt enorm frustrerend en meteen zitten we al bijna een half jaar verder vooraleer we evt een aanvraag kunnen indienen (volgende Ielts op 26/09, uitslag ergens midden oktober...). Hopelijk veranderen voor ons niet ook de eisen  :|

Wat spijtig dat jullie nu op elk onderdeel een 6 moeten halen! Het is niet makkelijk, en het is zo stom als die hele emigratie door zoiets niet zou kunnen doorgaan. Succes in elk geval, en hou de moed (en het geduld!) erin!  :up:

grtjs
Jerden

hai Marika, wat ontzettend balen dat de Ielts niet gelukt. Heeft je man nu wel een idee waar ie aan moet werken? Of heeft het hem alleen maar onzeker gemaakt? Hoop het niet!
Misschien kun je jou vraag over off-onshore eens aan Rob van M2A stellen? Die weet daar vast antwoord op.
Succes in ieder geval!  :up:

Groetjes Ingrid

Wat ik weet over on shore aanvragen is dat je er op een toeristenvisum heenkan, maar dan mag je niet werken. zodra je de procedure voor je sponsored visum aanvraagt krijg je een bridging visum. Die neemt eigenlijk alle regels van je toeristenvisum over, dus mag je nog steeds niet werken totdat je je sponsored visum hebt. Dat kan nadelig zijn, omdat je niet weet hoe lang het duurt en je in de tussentijd dus op je spaargeld moet teren.

Ik heb geen idee hoe oud of jong jullie zijn, maar misschien is een WHV dan een optie. Dan mag je in ieder geval wel werken (al is het dan maar een half jaar voor dezelfde werkgever). Dan krijgt je bridging visum dezelfde regels als je WHV.

Wat ik hierboven vermeld weet ik niet 100% zeker, maar misschien dat anderen er meer over weten.

Over je twijfels om er zoveel tijd en geld in te steken als je er nog nooit bent geweest... Wij hebben 3 jaar over de hele visum procedure gedaan en ik was er ook nog nooit geweest. Maluka dan weer wel, maar dat was alweer een jaar of 5 daarvoor. Ook ik heb twijfels gehad hoor... Meer dan genoeg en nog steeds ben ik er niet uit of dit voor mij het beloofde land is, maar als je het niet doet, weet je het nooit. Dan zul je je zo vaak af blijven vragen "Wat als we het wel hadden gedaan".

Er zijn al meer mensen hier geweest die zeiden dat je alleen spijt kunt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan. So What als je na een paar jaar weer terug gaat, omdat Australië toch niet het land voor jou is. Je hebt dan een geweldige ervaring en je kunt jezelf het niet kwalijk nemen dat je het nooit hebt geprobeerd. Voor hetzelfde geldt voel je je hier als een vis in het water en wil je nooit meer terug!

Heel veel succes met de IELTS en het gaat uiteindelijk echt wel lukken! Vertrouwen hebben en oefenen. Het fijne is wel dat hij nu weet wat er op hem af komt op zo'n dag, dus daar hoeft hij al niet zenuwachtig meer voor te zijn of zich zorgen over te maken.

Wij hadden de IELTS gedaan en ook gehaald, maar door vertragingen was het papiertje niet meer geldig toen we het nodig hadden, dus moesten we opnieuw. De eerste keer was ik behoorlijk zenuwachtig, omdat ik geen idee had wat me te wachten stond. De tweede keer had ik tegen mezelf gezegd "Als ik het dan toch overnieuw moet doen, dan wil ik ook hogere punten!" Ik was een stuk relaxter dan de eerste keer, omdat ik wist wat er ging gebeuren en hoe alles werkte. 10 dagen na de IELTS kregen we de uitslag en ik had 2.5 punt meer in totaal dan bij de eerste keer! Oefen op internet, kijk dvd's zonder ondertitels, lees engelse boeken. Zal alvast beginnen te duimen :up:

[quote author=skippie link=topic=8965.msg141862#msg141862 date=1246377538]
Misschien kun je jou vraag over off-onshore eens aan Rob van M2A stellen? Die weet daar vast antwoord op.
[/quote]

Hey meiden!

Bedankt voor jullie opbeurende berichtjes!
Wat betreft bovenstaand citaat, dat heb ik al gedaan maar hij zegt dat hij het beantwoorden van dit soort vragen reserveert voor klanten en dat hij op dit moment wegens drukte ook geen nieuwe mensen meer aanneemt.

[quote author=Annemiek link=topic=8965.msg141903#msg141903 date=1246419487]
Wat ik weet over on shore aanvragen is dat je er op een toeristenvisum heenkan, maar dan mag je niet werken. zodra je de procedure voor je sponsored visum aanvraagt krijg je een bridging visum. Die neemt eigenlijk alle regels van je toeristenvisum over, dus mag je nog steeds niet werken totdat je je sponsored visum hebt. Dat kan nadelig zijn, omdat je niet weet hoe lang het duurt en je in de tussentijd dus op je spaargeld moet teren.

Wat ik hierboven vermeld weet ik niet 100% zeker, maar misschien dat anderen er meer over weten.
[/quote]

Het zou geweldig zijn als dit zo was, ik heb op de site van DIAC gelezen dat je de uitkomst van de aanvraag buiten Australie moet afwachten. Wij willen niet meteen blijven, slechts aanvragen dan afwachten in n.l. en pas als we ´t visum krijgen met ons hele gezin en het hele hebben-en-houwen gaan.

We zijn 38 en 40 met 2 kids dus WHV zit er niet in, bovendien wil ik die stap pas zetten als we een ´echt´ visum hebben.

Is er iemand die een 100% antwoord heeft op mijn vraag over on-shore visum aanvraag of weet waar ik het wel kan vinden/vragen??? :|

:up:
Marika

Volgens mij moet je, als je je visum in Australie aanvraagt, ook in Australie blijven totdat je visum is toegekend. Iemand hier andere berichten over??

[quote author=Marika link=topic=8965.msg142321#msg142321 date=1246800157]
[/quote]

Wat betreft bovenstaand citaat, dat heb ik al gedaan maar hij zegt dat hij het beantwoorden van dit soort vragen reserveert voor klanten en dat hij op dit moment wegens drukte ook geen nieuwe mensen meer aanneemt.

[/quote]

Kan ik me ook wel voorstellen van Rob. Daarom ben ik juist zo blij dat we het door hun laten doen, zij weten alles, en ik hoef niks zelf uit te zoeken.Het is vaak ook zo moeilijk, dat merk jij nu wel. Ik hoop dat je er uit komt! Succes  :up:

Heel veel succes in ieder geval met het uitzoeken van alles en het wachten natuurlijk!

[quote author=skippie link=topic=8965.msg142504#msg142504 date=1247044536]
[quote author=Marika link=topic=8965.msg142321#msg142321 date=1246800157]
[/quote]

[/quote]

Kan ik me ook wel voorstellen van Rob. Daarom ben ik juist zo blij dat we het door hun laten doen, zij weten alles, en ik hoef niks zelf uit te zoeken.Het is vaak ook zo moeilijk, dat merk jij nu wel. Ik hoop dat je er uit komt! Succes  :up:
[/quote]

Ik kan het me ook voorstellen alleen was het wel heel fijn geweest als hij kon antwoorden, ik heb ook Buysse gebeld maar zij rekenden 225,00 Euro Ex. BTW voor een telefonisch consult!! Niet gedaan dus.. ik heb er alle begrip voor als iemand iets rekend maar dit is absurd. Anyway, ik heb DIAC nu gemaild met een zo neutraal mogelijk gestelde vraag en hoop ik dat ik er zo uitkom.

@ Catkin/Femke: bedankt, en jij ook!

Marika

Marika, ik kan je helaas niet helpen met aan antwoord, maar hopelijk krijg je snel een antwoord van DIAC  :up:

[quote author=Scutch link=topic=8965.msg142557#msg142557 date=1247099375]

Marika, ik kan je helaas niet helpen met aan antwoord, maar hopelijk krijg je snel een antwoord van DIAC  :up:

[/quote]

Thanks, als ik nieuws heb meld ik me weer!

Marika

[quote author=Marika link=topic=8965.msg142588#msg142588 date=1247128170]
Thanks, als ik nieuws heb meld ik me weer!
[/quote]

Nou, dat is snel.. krijg net het volgende mailtje uit Berlijn:

This visa (886) is for you if you are in Australia and you are one of the following:

an overseas student or former overseas student
a holder of a Skilled – Graduate (Temporary) visa (subclass 485) or Skilled – Recognised Graduate (Temporary) visa (subclass 476)
a holder of a Trade Skills Training visa (subclass 471).  

886 is dus het on-shore equivalent van 176 en zou ons een half jaar speling geven met de verscherpte IELTS-eisen. Leuk bedacht maar zat er ook wel een beetje in dat dit niet kon. Anyway nu weet ik het zeker. We gaan nu dus tot volgend jaar juni (afloop van ons sponsorship) strijden voor vier 6-en!

En nu maar hopen dat de regels niet verder veranderen, ..voor ons allemaal trouwens!

:grin:
Marika

Back