L.S.V.Z.: Marika and family (ooit) op weg naar Queensland....

Hi Chantal,

Nu ben ik erg benieuwd met welke migratiebureau jullie werken? Heel raar dat ze niet van die skilled regional lists weten :huh:
(Of misschien toch wel vanaf weten, maar om jullie via een ander weg te leiden kunnen ze hun zakken meer vullen :D )

Ik ben ook benieuwd welk bureau jullie hebben?

Ik ben blij als ik iemand kan helpen, zou inmiddels m'n eigen migratiebureau kunnen beginnen met alle info die ik zelf heb opgezocht :-D :-D :-D

Groetjes Lobsters :smile:

Same here! :grin: :grin:

Hai ,

Ons bureau heeft zeker ook extra dingen voor ons geregeld zoals het omzetten van mijn man's CV naar de Australische maatstaven en over het algemeen zijn we zeker tevreden.Ik vind het dus niet netjes om dit bureau dan te vermelden.Dat wekt dan de indruk dat ze niet doen wat hoort en dat heeft dit bureau zeer zeker niet verdiend.Het is geen akelig bedrijf zoals dat van Buysse bijvoorbeeld.

groetjes en allemaal een fijn weekend ! Chantal1

Hey Marika,

Lang niets van je gehoord.Hoe gaat het nu met de sollicitaties, zit er al schot in de zaak ?

groetjes Chantal1 :smile:

Hey Chantal1,

Eerlijk gezegd gaat het nog niet zo denderend. Van de ca. 50 sollicitaties hebben er 2 mensen positief gereageerd d.w.z. lieten zich niet (meteen) afschrikken door het sponsorship. Bij de één ketste het uiteindelijk af op het omzetten van de licenties, althans dat vermoed ik. Want na een telefonisch interview met mijn man waren ze erg positief - dat zegt ook wel weer wat over zijn engelse spreekvaardigheid :smile: - maar nadat we gemaild hadden dat het omzetten van de licenties van enige weken tot ca. 1 1/2 maand gaat duren hebben we niks meer gehoord
cry.gif

De ander was ook zeer positief maar vond het te lang duren eer het visum erdoor zou zijn :mad:

Het is om moedeloos van te worden want aan geen van beide kan je iets doen..
Ik ga gewoon stug door. Vandaag ga ik me aanmelden bij een site waar je voor een paar dollar per maand vacatures kan vinden van werkgevers die bereidt zijn te sponsoren. Een tip van iemand op het forum, las ik ergens. Ik laat wel weten of het wat is...voor andere geïnteresseerden.

Wel heb ik het gevoel dat als er over een half jaar geen schot in de zaak zit, we het maar eens op moet geven. Ik ben er al lang genoeg mee bezig en op een gegeven moment denk ik dat je aan jezelf toe moet geven dat het er gewoon niet in zit. Anders blijf je in zo'n schemergebied hangen van weg willen maar nog hier zijn.

Nou, heel verhaal..
Ben uiteraard ook heel benieuwd hoe het met jullie staat? Ik zal ook de rest van het forum weer eens gaan afschuimen hoe de vorderingen zijn van de anderen want ik ben alweer een tijdje niet op het forum geweest.

All the best :up:
:smile: Marika

Wij kennen dat gevoel van dit jaar of mischien dan toch maar in Nederland verder, al die onzekerheid en je leven dat een beetje in de pauze stand staat. We doen nog wel leuke dingen en gaan op vakantie maar altijd met het idee dat we niet te veel willen uitgeven want dat geled kunnen we "zometeen" goed gebruiken. maar dat zomeeteen gaat steeds langer duren. Wanneer voor ons de Staatssponsoring niet doorgaat dan stoppen we er mee hebben we besproken. Maar als het eenmaal zover is weet ik niet of ik de droom al kan opgeven. Het wordt zeker nogmaals een lange vakantie naar Oz om het af te leren maar ik ben bang dat het virus dan weer in alle hevigheid toeslaat. Veel succces met solliciteren en hier nog een paar :up: :up: :up: voor betere berichten

Groetjes
Yvonne

Hey Yvonne,

Weet precies wat je bedoeld..! Inderdaad, zonde om zoveel geld uit te geven voor je vakantie. Als ook: laten we maar wachten met die schilderklus of zou ik die opleiding wel starten als ik 'm misschien niet af kan maken etc. En toch...je wilt die droom (nog) niet laten schieten... :rolleyes:

Anyway, heel wat anders, heb me net opgegeven voor een jobsite voor vacatures met sponsorship. Stonden erg veel banen op maar weinig simpele trades jobs. (adverteerden ze wel mee <_< )

Als iemand een lijstje wil ontvangen met wat voor een banen daarop staan en daarna eventueel een link naar de desbetreffende advertentie. Stuur gerust een PM, hoeven we niet allemaal lid te worden :grin: Ja, we blijven toch Hollanders :up:

:smile:
Marika

Hai Marika,

Goed om te horen dat jullie nog steeds doorzetten.Rottig dat die geinteresseerde werkgever niet wilde wachten...Dat maakt het allemaal zo onlogisch.Bij DIAC kunnen ze toch ook op vijf vingers natellen dat voor potentiele werkgevers het lange wachten voor het visum een probleem is :shock: !Wijzelf hebben in december de SS van NSW ontvangen en direct het visum aangevraagd.Nu is het wachten op de SMP om te zien of we daar nog voordeel uit kunnen halen.Ik zou willen dat we iets konden doen om jullie ook vooruit te helpen :up: .
Is het misschien een optie om bij DIAC je probleem voor te leggen?Je hebt nu immers concrete namen van geinteresseerde werkgevers en redenen van afhaken.Baat het niet, dan schaadt het niet toch ?

groetjes Chantal1

Heel herkenbaar allemaal; jaren in schemergebied leven en twijfelen om dan de beslissing te nemen er maar mee te stoppen.
Na 4,5 jaar schemergebied, heb ik voor mezelf besloten in Nederland mijn leven op te bouwen en dus toch de opleiding te gaan volgen die ik ook al vier jaar wilde gaan doen. Maar wel met een kier de deur openhoudend richting Australie, door de visumaanvraag gewoon door te laten lopen.
Met een beetje geluk (dat ik mijn opleiding mag afmaken), zit ik dus nog zeker 2,5 jaar aan Nederland vast. Heb ook net een appartementje gekocht. Aan de andere kant heb ik dan ook de mogelijkheid, mocht ik mijn visum nog krijgen, om uiteindelijk na mijn opleiding naar Australie te gaan. Afhankelijk van hoe mijn leven er dan uitziet.
Ik hoop voor jullie dat jullie deze beslissing niet hoeven te nemen en gewoon naar autralie kunnen gaan. Echter heb ik gemerkt dat voor een droom ook nieuwe dromen in de plaats komen, hoe vervelend ook soms. Maar een oude droom vervaagd nooit helemaal. Dus stiekem blijf ik altijd wel een beetje over Australie dromen, ondanks dat ik me momenteel in nederland ook goed vermaak.
Succes...

Hallo allemaal,

Allereerst wilde ik sorry zeggen dat ik zo lang niet op het forum ben geweest. Dat wil niet zeggen dat ik niet regelmatig gedacht heb hoe het met deze of gene zal zijn en hoever iedereen is met de aanvraag.
Ik ben heel lang niet op het forum geweest omdat we heel lang met ingehouden adem hebben geleefd. We hebben namelijk het risico genomen toch een aanvraag de lodgen (voor 1 juli 2011) om de verandering van de IELTS punten voor te zijn. Zoals misschien nog bekend hangt daar bij ons alles vanaf. Mijn man heeft daar dus moeite mee vanwege het feit dat hij vroeger op school (franstalig land) nooit engels heeft gehad. Inmiddels ligt zijn niveau een stuk hoger. We hebben de aanvraag dus gedaan met een examenbewijs erbij. Inmiddels heeft hij de test gedaan en kwam net tekort. We hebben het daarom nog één keer geprobeerd maar – waarschijnlijk door de druk – kwam het nog iets lager uit.

Inmiddels zijn we zover dat ik eindelijk moet gaan toegeven dat het er niet inzit. Terwijl ik dit typ voel ik de tranen branden achter mijn ogen. Het is daarom ook dat het zolang geduurd heeft (we weten het al een paar maanden) voor ik de moed gevat heb om dit bericht te schrijven. Daarmee wordt het voor mijn gevoel zo definitief.
Ik had me al zo lang voorgesteld met goed nieuws te kunnen komen - je kan niet zeggen dat we het niet geprobeerd hebben - maar helaas.

Ik zeg nooit, nooit, de wonderen zijn hopelijk de wereld nog niet uit maar ik denk dat we nu eindelijk moeten stoppen met leven met het idee dat we ooit gaan. Het is niet eerlijk tegenover de kinderen, de omgeving en ook niet tegenover mezelf.

Iedereen die wel gaat of inmiddels al in Australië zijn gearriveerd heel erg veel geluk!

:smile:
Marika

Een dappere beslissing, en ik zie aan je handtekening dat je de droom niet volledig hebt opgegeven. Dat is goed, leven in het nu, maar die droom bewaren :)

Back