L.S.V.Z.: Marika and family (ooit) op weg naar Queensland....

Heel veel succes. De strijdlust zit er in ieder geval in :up: Ik zal voor jullie duimen, gelukkig hebben jullie even dus ben er zeker van dat het goed komt!
Wel jammer dat je niet via een on shore visum kunt gaan, al zat dat er wel al in!

ah jammer joh. Maar goed dat je er al op bedacht was, dan valt het misschien niet zo tegen. Maar wel heel goed dat je alles probeerd!
Wens je man heel veel succes van ons, hij heeft genoeg oefenmateriaal he?
Heel veel zet 'm-ops  :wink:  :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:

Ingrid 

Dat was snel inderdaad van DIAC, wel jammer maar je hebt in ieder geval duidelijkheid.

Ik wens je man alvast ook veel succes met het halen van zijn 6-en  :up: :up: :up: :up:

Kennen jullie iemand engelstalig om mee te oefenen?   Ik ben zelf engelstalig dus als jullie vragen hebben over iets stuur me gewoon een PM.

Groetjes,
Susan

[quote author=Scutch link=topic=8965.msg142712#msg142712 date=1247187012]
Dat was snel inderdaad van DIAC, wel jammer maar je hebt in ieder geval duidelijkheid.

Ik wens je man alvast ook veel succes met het halen van zijn 6-en  :up: :up: :up: :up:

Kennen jullie iemand engelstalig om mee te oefenen?  Ik ben zelf engelstalig dus als jullie vragen hebben over iets stuur me gewoon een PM.

Groetjes,
Susan
[/quote]

Het was de Ambassade in Berlijn die antwoordde net zo duidelijk en een stuk sneller.

En wat het engels betreft misschien idd handig om bijv. een keer brieven uit te wisselen, iig bedankt voor
het aanbod!

En de rest bedankt voor het support, we hopen dat het gaat lukken!!

:up:
Marika

Nou, lang geleden dat ik op deze plek wat geschreven heb. Inmiddels is er veel veranderd in de regelgeving, zoals ik wel had vermoed, en gelukkig is het voor sommigen toch nog op het nippertje gelukt!
Wij hebben ons voorgenomen gewoon door te gaan. Voorlopig is C. nog aan het strijden om zijn IELTS te halen. Tot die tijd heeft het voor ons weinig zin ons druk te maken. En als hij het (eindelijk) gehaald heeft dan zien we wel weer hoe de situatie is. In ieder geval, waarom ik hier weer wat schrijf is omdat ik iedereen vanaf deze plek

:cheer: Een heel gelukkig nieuwjaar :cheer:

wil wensen. Hier en daar benee, en voor iedereen die daar nog niet is hoop ik dat het dit jaar lukken gaat!

:smile:
Marika

Jullie ook Marika, een heel goed nieuwjaar waarin je meer geluk mag hebben,je mannetje gauw mag slagen voor de Ielts en zo snel mogelijk het visum mag ontvangen! :up:

Groetjes Ingrid

Hoi Marika

ook van ons een spetterend jaar gewenst, en vooral heel veel succes met die !@#$* Ielts (vooral volhouden...) en dat jullie daarna pijlsnel een visum zullen krijgen! :up:

Jerden

Niet dat er erg veel nieuws te melden is maar gewoon omdat ik het allemaal niet meer zo snap :shock:

Eerst wilden we naar Queensland en hadden voldoende punten voor een Skilled Independent als C. nou maar zijn IELTS zou halen, toen nog met 5-en.

Toen veranderde de score naar 6-en en verdween de MODL. Om nog voldoende punten te krijgen vroegen en kregen we een sponsorship voor QLD.

Nog steeds geen IELTS van C.

Toen kwam er een stop op de aanvragen net toen ik aan het twijvelen was om de aanvraag maar gewoon te doen omdat SS anders zou verlopen. Dus: SS verlopen.

Toen kwam de nieuwe SOL, daar staan we op maar hebben zonder SS niet voldoende punten. Maar inmiddels staat 'ons' beroep: Airco- and refrigeration mechanic niet meer op de sponsorlijst van QLD. Heeft er geloof ik ook maar 2 maanden opgestaan.

Dus dan via een Employer Sponsored visum. Blijkt het beroep - ondanks dat het wel op de voorlopige/advies lijsten staat - ook niet op de Eligible Skills list te staan van QLD waardoor het, voor zover ik het nog begrijp, ook niet voor een Employer Sponsored visum in aanmerking komt. Klopt het dat je daarvoor én een joboffer moet hebben én in een designated area moet wonen?
Ik begrijp het niet meer :p

En nou zijn er ook weer SMP's :D

Ik ben de draad hélemaal kwijt.

C. heeft inmiddels een keer IELTS gedaan en heeft een gemiddelde van 4,5. De weg naar 6-en is dus nog langer en gaan we nu voor een visum wat beter aansluit bij de huidige score. Waarschijnlijk moet dat eerst via een andere staat maar so be it.

Dus: weer aan het puzzelen wat nou nog lukken gaat en wat nou het verschil is tussen ENS 121 of RSMS 119 een 457-visum of een 475-visum. :|
En dan waarschijnlijk solliciteren..

Volgende keer hopelijk een flinke stap dichterbij het felbegeerde visum :roll:

Marika

Jeetje wat een gedoe voor jullie!
Is er niemand die C kan helpen met zijn Engels??
Fokko heeft serieus IELTS les gehad en gemiddeld daarna een 6,5 gehaald.
Wij wachten ook op de SMP's....

Heb jullie Lsvz gelezen...maar wat een tegenslagen bij jullie zeg!
Hoop dat de SMP's voor jullie gunstig zullen uitpakken! :up:

Wij doen het traject ook zelf..en net als je denk dat je het doorhebt...veranderd de boel weer :-(
Maar hebben weer even bijgestudeerd en de veranderingen vallen op zich mee.

Succes in iedergeval!! :up:

Groeten Steven

C. heeft inmiddels een keer IELTS gedaan en heeft een gemiddelde van 4,5. De weg naar 6-en is dus nog langer en gaan we nu voor een visum wat beter aansluit bij de huidige score. Waarschijnlijk moet dat eerst via een andere staat maar so be it.

Kan hij niet ergens 2 weken ofzo ongedompeld worden in de Engelse taal, ergens waar hij alleen maar Engels hoort/spreekt/ziet...

Succes met alles! Idd heel veel tegenslagen!

Idd heel veel tegenslagen!

..tegenslagen..tja, zo had ik het nog niet eens gezien. Het hoort er een beetje bij dacht ik, zeker met al die veranderingen. En we maken nog steeds kans, in tegenstelling tot sommige anderen.

Heb gister de hele middag (kindjes waren weg) zitten studeren. En ben inmiddels inderdaad weer redelijk op de hoogte al weet ik nog niet zo goed wat die State Migration Plans inhouden: welke eisen eraan gesteld worden etc.

Als ik het goed heb uitgevogeld kunnen we nog wél naar Queensland mits we van te voren een baan vinden en dat binnen bepaalde postcode-gebieden. Ik meende dat we hiervoor ook op de Eligible Skills List van QLD moesten staan maar voor zover ik daar achter kon komen hoeft dit niet. Vannacht voor de zekerheid bellen, dan weet ik het zeker..

Wat betreft de Ielts van C. Hij heeft echt géén engelse voorkennis (is ook geen nederlander van oorsprong). En is al zeker één tot anderhalf jaar cursussen aan het volgen bij BLTC in Amsterdam, daar waar je ook de IELTS tests doet.

We hebben wel zitten denken aan mogelijkheden voor hem om een paar maanden alleen engels te horen,spreken en lezen door bijv. naar een engelstalig land te gaan. Maar in de praktijk is dit lastig.

We gaan gewoon verder en kijken of het lukt op een RSMS 119 te gaan en als er zich gaandeweg betere mogelijkheden aandienen dan switchen we wel weer om.

Want geduld en flexibiliteit dát leer je wel in dit proces!

Marika

Hoi Marika,

Tippie voor C, veel BBC kijken liefst met ondertiteling. En als je een DVDtje kijkt, ondertiteling in het engels zetten.
Misschien een idee om samen engels te praten in en buiten huis?

Wij hebben nog een Ielts oefenboek incl cd's liggen...misschien heb je daar wat aan?

Gr,
Steven

Hey Steven,

Bedankt voor het aanbod.. We hebben boeken en c.d's om mee te oefenen. En die andere tips, zullen we zeker wat mee doen :up:

Marika

Nou, zijn ons inmiddels suf aan het solliciteren maar we krijgen óf geen reactie óf een afwijzing.
Nadeel is ook dat voor het beroep 'Airconditioning and Refrigeration mechanic' het hebben van een aantal 'licenses' noodzakelijk is. Nou heeft hij wel de europese versies daarvan, en is het veelal gewoon een kwestie van omzetten, het blijkt toch een groot struikelblok.

Ik snap het ook wel, op dit moment is er weer meer vraag dan aanbod in banen, én voor ons moeten ze een hele papierwinkel aangaan, én wachten tot e.e.a. geregeld is. Én, volgens mij héél belangrijk daar, ze kennen je niet. Via via binnenkomen werkt het beste maar kom er maar om van zo'n grote afstand.

Nou, we solliciteren toch stug door, al kijk ik inmiddels ook naar vacatures in andere staten. We gaan misschien ook (weer) naar de beurs in London, misschien dat dat iets opleverd.

Anyway, zomaar even een tussenstandje..

Marika

Aanhouder wint Marika!!

Hebben jullie een Skype adres? Misschien is het handig om deze duidelijk in je CV zetten en aangeven dat je open staat voor een interview via Skype?

Wat is die beurs in London by the way?

Succes en sterkte!

Groeten Steven

Hey Steven,

Hoe was Zweden? Lekker gehad?

Hebben jullie een Skype adres? Misschien is het handig om deze duidelijk in je CV zetten en aangeven dat je open staat voor een interview via Skype?

Hoezo, skypeadres? Ik heb me ooit op deze computer aangemeld. Maar weet niet wat ik verder moet doen. Heb ik niet zo'n telefoontje nodig en waar kun je die kopen? :unsure:

Het is wel slim inderdaad om dat te vermelden, good one :up:

Wat is die beurs in London by the way?

De beurs in London is een emigartiebeurs waar ook jobrecruiters zijn, soms nemen ze je ter plekke een interview af. Er is er binnenkort een in London en een paar weken later in Manchester.

Ik vond het de vorige keer iets tegenvallen qua grote en hoeveelheid recruiters maar het kan de moeite waard zijn. Op de volgende link vindt je alle info:

http://www.expo-australia.com/jobs_at_expo.aspx

Maar gingen jullie niet op een zelfstandig visum?

Bedankt verder en jullie ook succes!

Marika

Hoi,

Sweden was super, we zijn tot aan de Noordkaap geweest in Noorwegen en terug!:smile:

Skype is een programmatje dat je kan installeren op je computer. Je maakt een account aan en daarmee geeft het je de mogelijkheid om te videobellen. Het is allemaal geheel gratis en word wereldwijd gebruikt!
Het is natuurlijk erg handig om contact met het thuisfront te houden als je eenmaal in Australie bent.
Maar zeker ook handig om daar mee een interview te geven aan een werkgever.

Het enige wat he nodig hebt is een microfoon en een webcam, op de meeste nieuwe laptops zit het er al staandaard op!
Ik zal je de link mee sturen. Als je nog vragen hebt, laat maar horen, geen probleem!

http://www.skype.com...l/en/get-skype/

Wij gaan idd op een zelfstandig skilled visum...

Succes!

Groeten Steven

Ik heb Skype ook geinstalleerd op de laptop, het is echt een aanbeveling, werkt helemaal super! :up:

Back