Niet dat er erg veel nieuws te melden is maar gewoon omdat ik het allemaal niet meer zo snap :shock:
Eerst wilden we naar Queensland en hadden voldoende punten voor een Skilled Independent als C. nou maar zijn IELTS zou halen, toen nog met 5-en.
Toen veranderde de score naar 6-en en verdween de MODL. Om nog voldoende punten te krijgen vroegen en kregen we een sponsorship voor QLD.
Nog steeds geen IELTS van C.
Toen kwam er een stop op de aanvragen net toen ik aan het twijvelen was om de aanvraag maar gewoon te doen omdat SS anders zou verlopen. Dus: SS verlopen.
Toen kwam de nieuwe SOL, daar staan we op maar hebben zonder SS niet voldoende punten. Maar inmiddels staat 'ons' beroep: Airco- and refrigeration mechanic niet meer op de sponsorlijst van QLD. Heeft er geloof ik ook maar 2 maanden opgestaan.
Dus dan via een Employer Sponsored visum. Blijkt het beroep - ondanks dat het wel op de voorlopige/advies lijsten staat - ook niet op de Eligible Skills list te staan van QLD waardoor het, voor zover ik het nog begrijp, ook niet voor een Employer Sponsored visum in aanmerking komt. Klopt het dat je daarvoor én een joboffer moet hebben én in een designated area moet wonen?
Ik begrijp het niet meer
En nou zijn er ook weer SMP's
Ik ben de draad hélemaal kwijt.
C. heeft inmiddels een keer IELTS gedaan en heeft een gemiddelde van 4,5. De weg naar 6-en is dus nog langer en gaan we nu voor een visum wat beter aansluit bij de huidige score. Waarschijnlijk moet dat eerst via een andere staat maar so be it.
Dus: weer aan het puzzelen wat nou nog lukken gaat en wat nou het verschil is tussen ENS 121 of RSMS 119 een 457-visum of een 475-visum. :|
En dan waarschijnlijk solliciteren..
Volgende keer hopelijk een flinke stap dichterbij het felbegeerde visum :roll:
:smile:
Marika