Laptop...hier of daar...

Jack

Well-Known Member
Er zijn onwijs veel verschillende laptops.
Maar om toch te kunnen vergelijken met hier en daar in Australia.
Laptops met micro en webcams incl. ofcourse

Mij lijkt het meest logische een laptop daar te kopen i.v.m. garantie en service......maar toch dit buiten beschouwing te laten.

Wie is het goedkoopst op het gebied van laptops..the Netherlands of Australia.

Ik hoor het graag..

Jack :evil:
 
Goed topic Jack. :up:

Wij zijn ook van plan een laptop aan te schaffen voor we 20 januari vertrekken voor vakantie naar OZ.
Vrienden van ons hebben van de week deze aangaschaft http://www.ciao-shopping.nl/HP_Pavilion_Media_Center_Dv6137eu_Entertainment_Notebook__631236

Er schijnt volgend jaar ook een vervanger voor windows XP te komen  :dunno:

Ben ook benieuwd naar reacties welke het beste te nemen.
 
[quote author=Markus link=topic=6237.msg77658#msg77658 date=1167320649]
Goed topic Jack. :up:[/quote]

Thanks Markus...... :smile: :up:

[quote author=Markus link=topic=6237.msg77658#msg77658 date=1167320649]
Er schijnt volgend jaar ook een vervanger voor windows XP te komen  :dunno:
Ben ook benieuwd naar reacties welke het beste te nemen. [/quote]

En of het financieel verstandig is om er hier een te kopen of in Australia,.

Jack :evil:
 
Ook ik heb straks een nieuwe laptop nodig en ik ga hem in Australië kopen vanwege de garantie en omdat ik nog wel even kan wachten. Over prijsverschillen weet ik niets maar ik kan me niet voorstellen dat laptops in Australië veel duurder of goedkoper zouden zijn dan in Nederland.

[quote author=Markus link=topic=6237.msg77658#msg77658 date=1167320649]
Er schijnt volgend jaar ook een vervanger voor windows XP te komen  :dunno:
[/quote]

Windows Vista is recentelijk uitgebracht en ik verwacht dat laptops er ongeveer vanaf maart 2007 mee uitgerust zullen zijn.

:computer:
 
wij hebben hem in nederland gekocht. toshiba is in australie duurder. de garantie van toshiba geldt wereldwijd. het meenemen was heel makkelijk. z everagen bij de douane wel of je een laptop hebt en die moet je apart door de scanner doen en je moet zorgen dat je de bonnen bij je hebt. maar daar hebben ze niet om gevraagd.

mary
 
Ik heb een laptop met ingebouwde microfoon, maar enorm irritant omdat ie bij het msn-en gaat rondzingen.
 
Wij hebben een laptop hier in Australie gekocht, eigenlijk om een paar redenen (ik heb er ook lang over gewikt en gewogen). Ten eerste was mijn vorige laptop (die ik in Nederland had) ongeveer 3 jaar oud en vond ik het een mooi moment om deze te "vervangen" (via Marktplaats), ten tweede scheelt het weer bagage (wat je niet hebt hoef je ook niet mee te nemen) en ten derde de garantie die we nu hier in Australie hebben (voor een schijntje (iets van €60,-) 2 jaar bijgekocht).

Voor zover ik weet (en da's redelijk ver, we hebben zelf 2 maanden geleden een nieuwe laptop gekocht) zijn de prijsverschillen tussen Australie en Nederland niet erg groot op laptop gebied (Toshiba zou ik overigens niet weten, ik heb alleen Acer en HP vergeleken). Je kan zelf even zoeken en vergelijken op een aantal websites, Dick Smiths (www.dse.com.au) is een winkel met een behoorlijk groot aanbod evenals Harvey Norman (harveynorman.com.au) of Bing Lee (binglee.com.au) of zelfs de Myer (soort bijenkorf www.myer.com.au). Overigens moet je je ook weer niet teveel aantrekken van de prijzen op internet....... bij ons ging er zonder ook maar iets te vragen bij alle bovengenoemde winkels zo 10% van de prijs af van de complete set (computer, norton, muis, enz. enz.) en dat scheelt behoorlijk op dergelijke bedragen.

Ik heb wel het idee dat ze hier ongeveer een half jaartje achter lopen op computer gebied (ik zag bij Acer in ieder geval al types te koop staan in Nederland die hier nog uit moesten komen).

Veel succes met de afweging en de groeten uit Sydney.

Martijn
 
De laptop waar ik dit forum mee bezoek is een in Australie aangeschafte Dell Insperion 6400.
Tevens is dit de eerste laptop en ik ben er zeer tevreden mee. De desktop staat nu ongeveer in de hoek te verstoffen.
Volgens mij zijn de prijzen iets duurder hier.
 
Hi,
Ook wij hebben nog voor ons vertrek een laptop gekocht in Belgie (vooral omdat we het aan een voordelige prijs konden krijgen  :grin:

Waar je wel rekening mee kan houden is dat hier alle computers qwerty zijn. Eenmaal je dat gewoon bent, is je azerty toetsenbord ietwat vervelend. (toch voor iemand die normaal heel snel met de tien vingers typt, denk dat voor wie maar 2 vingers gebruikt het niet veel uitmaakt, no offense !)

Prijs die ik me herinner : laptop (Compaq)  1600 dollar

Grtjs,
Nath
 
Toen ik in Antwerpen werkte had ik ook zo'n azerty toestenbord. Het heeft lang geduurd voordat ik daar aan gewend was. Alleen het nadeel was als ik thuis achter de pc zat, maakte ik veel fouten: want daar heb ik qwerty.
Rare jongens die Belgen/Fransen. :p
 
Toch opmerkelijk dat iedereen die hier laptop modellen opnoemt, eigenlijk alleen maar over PC laptops heeft. Waarom niet eens overwegen om een Macbook of Macbook Pro aan te schaffen.

Nu verwacht ik wel enkele reacties van mensen die zeggen dat een Mac te duur is qua aanschaf. Dan vraag ik me af of ze alle frustraties m.b.t. uitkijken voor virussen, spyware, adware, trojan horses etc. niet wat waard vinden. Of alleen de tijd al die ze bezig zijn om hun machine "netjes" te houden. Dit kost mij op mijn Macintosh maar liefst 0,0 uur per week (of maand of jaar :) ). En tegenwoordig is er software genoeg te krijgen voor OSX. En wil je dan toch nog het onveilige Windows gaan draaien (zelfs Vista heeft, voordat het officieel op de markt is gebracht al virussen die het systeem infecteren) dan wordt dat ook op een Macbook of Macbook Pro aangeboden. En dan het leuke dat Windows dus sneller draait op een Macintosh (met Intel processor) dan een pc van vergelijkbare configuratie....

En OSX (het besturingssysteem) werkt eenvoudiger dan Windows. Als je toch al met de overstap van XP naar Vista zit, zou ik overwegen om een Macintosh aan te schaffen. Het internet zal heel wat veiliger worden als meer mensen een Macintosh zouden aanschaffen omdat dan virussen geen kans meer hebben om een pc te infecteren en daarmee een spam-server op te zetten (zonder dat de eigenaar van de pc het weet dan)

En of het forum goed werkt op OSX?? Ja hoor...ik doe al niet anders meer dan het forum checken op een OSX machine :)
 
[quote author=Maluka link=topic=6237.msg77916#msg77916 date=1167648007]

Nu verwacht ik wel enkele reacties van mensen die zeggen dat een Mac te duur is qua aanschaf. [/quote]


Eeuuhh  :? :| No, wel een reactie van , " wat is een Macbook, Macbook pro".

By the way....OSX-machine.....ppfeeuhh...
even uitleggen in gewone leke taal..

Jack :evil:
 
Nou dan kan ik maar het beste reageren :D. Ik heb nu een echte medion ;) (aldi) laptop, uit Nederland. En die doet het al jaren prima. Maar is misschien toch wel aan vervanging toe aan het raken. Ik ben dus hier in Australie eens gaan rondkijken. Ik twijfel tussen een "gewone" laptop/computer en eenApple iMac/macbook -> www.apple.com.au . Qua prijs maakt het hier niet heel veel uit. Met name omdat ik als leerkracht goede korting krijg bij apple. Qua werkgemak kies ik denk ik een apple boven een windows computer.

Wij zijn recentelijk op vakantie geweest naar NL en Singapore. Dus kan ik een beetje de prijzen vergelijken. Nederland heeft soms goede aanbiedingen (www.tweakers.net/pricewatch) maar dan moet je er wel een stukje voor rijden. En dan maakt het uiteindelijk niet meer zoveel uit waar je nou je computertje koopt. Singapore kan goede aanbiedingen hebben. Maar je moet wel goed kunnen afdingen. De apples zijn niet echt goed naar beneden te krijgen qua prijs. De marges erop zijn al niet zo groot. Maar het zijn wel uitstekende machines. En zoals Maluka uitlegd heb je minder last van virussen enzo. De meeste virussen zijn namelijk geschreven voor Windows, en apple computers hebben een ander/eigen besturingssyteem.

Wij hebben ook een PDA (=navigatie + agenda), hier gekocht. Het scherm reageerde opeens niet meer goed. Terug gebracht naar de Harvey Norman en binnen twee weken werd mijn (geheel gerepareerde en geupgrade) pda'tje thuis afgeleverd! Als ik permanent in Australie zou gaan wonen, weet ik niet of ik dan mijn laptop in NL zou aanschaffen (tenzij je een enorm goede deal kunt maken).

Mijn advies: kijk op internet - www.harveynorman.com.au en www.dse.com.au zijn goede beginpunten. Kies een merk dat je zowel in NL/Europa als hier hebt in Australie. En als je niet zeker weet of een apple misschien wat voor je is: ga naar een winkel waar ze die hebben en ga er een tijdje mee proberen. En zoals met alles, Windows of apple: ze hebben allebei dingen die je misschien liever anders zou zien...

Succes met kiezen/denken/kopen :D.
 
Onze planning was om daar een nieuwe te kopen, maar de onze ging stuk dus toen was de keus makkelijk.
We hebben nu een compaq.
We zijn er tevreden mee.

Nadeel is de garantie, maar bij ons gaat meestal iets stuk als de garantie net verlopen is.

Voordeel is dat ik nou lekker op m'n nieuwe laptoppie aan het bezig zijn ben eehhhh jaa klopt geloof ik wel  :lol:

Groetjes van Jolanda  :up:
 
Ik hoop dat ik mijn laptop van de zaak over kan nemen in ruil voor overuren en vakantiedagen. Eigenlijk mag dat niet meer, geloof ik.. maar soms zien ze nog wat door de vingers  :donttell:
 
Sinds Maluka de Macbook Pro heeft werk ik er ook regelmatig mee. Niet dat ik er nu zoveel van af weet, maar ik weet wel dat het veeel fijner en makkelijker werkt dan een windows machine :)

Ik hoop voor vertrek zodanig veel centjes gespaard te hebben dat ik een Macbook aan kan schaffen en nog genoeg geld over te houden op de spaarrekening.

Ik zou zeker gaan voor een Mac! Zoveel duurder zijn ze niet eens en het scheelt je een hoop gevloek ;)
 
Beste Annemiek,

Ik heb een window machine :smile: en het werkt fijn.
De Macbook pro ken ik niet maar ga ik zeker bekijken.

Verder de informatie die op pag. 1 staat beschreven is uitermate zeer goede informatie....Daar kan ik wat mee  :up: :smile:.

Enne Annemiek,  ik hoef op mijn computer nooit te vloe ..-----*/**p$^ùµµùµ wat gebeurt^$ùµ"(§894  stop stop5845986^$m$
g$dv$rd$mme.......dit is de druppel ik wil een Mac pro.


Jack :evil:
 
Hoi Wilsil,

Liam en ik hebben een Dell inspiron 1300 in Ierland aangeschaft in 2006  via internet (dell wordt in Ierland geproduceert) voor een mooie prijs.Gebruiken deze gewoon voor de basics. Liam's vriend die veel verstand heeft van computers heeft alle programma's die handig/nodig zijn erop gezet.  Heb nl net als Liam de ballen verstand van computers dus t leek ons wel zo handig om er van te voren een aan te schaffen (laptop) en er al flink mee te oefenen en alle belangrijke info en data op te zetten, zodat ie klaar voor gebruik is in Oz (als we OOIT ns een positieve reply van de ambassade krijgen, haha).
 
Ik zit er ook aan te denken een laptop aan te schaffen voordat in naar australie vertrek, of in australie zelf. Bijna even duur als een computer en toch wel handig. Mn keuze is door dit topic (hier kopen en meenemen of daar kopen) nog niet echt door gehakt.
 
Back
Top