Laptop...hier of daar...

[quote author=-+henk+- link=topic=6237.msg78942#msg78942 date=1168902730]
................omdat ik hier ook ergens heb gelezen dat internet in OZ erg duur is.

Ik heb geen idee wat internet tegenwoordig in NL kost want we zijn voor het "breedband-tijdperk" vertrokken. In NL had ik ISDN en met de "timed local calls" daar was dat zeker niet goedkoop (1994-1999).

In Oz heb je broadband plannen vanaf $ 10 per maand gebaseerd op access time of op byte-volume en uiteraard afhankelijk van de gekozen snelheid. Zelf heb ik - omdat ik veel internet, websites en servers beheer enz - een 1500/256 broadband plan met een volume van 12 Gb voor $69.95 per maand bij Bigpond.  Ik weet 't, 't kan voordeliger.... maar dit is tot nog toe zeer bedrijfszeker en sommige anderen vallen nog wel eens uit. Alle waar is naar z'n geld.

Als je geen broadband kunt krijgen - omdat je te ver van de centrale af woont - dan zijn er voordelige analoge plannen. En het voordeel in Oz is dat lokale telefoongesprekken "untimed" zijn: je kunt zo lang blijven hangen als je zelf wilt - als je een volume plan hebt.
[/quote]

'k heb net zelf ADSL2+ via TPG ..

[`[*Test Results*]`]
[(----------------------------------
Test run on [*18/01/2007*] @ [*12:29 AM*]

Mirror: [*TPG*]
Data: [*3 MB*]
Test Time: [*3.62 secs*]

Your line speed is [*6.78 Mbps*] (6776 kbps).
Your download speed is [*847 KB/s*] (0.83 MB/s). )]

Razendsnel dus, 18 gb limiet en $ 50 per maand, met ADSL2+ modem wat ik nog uit NL had overgehouden dus gratis.... prima service en snelle aansluiting. Bellen gaat voortaan gratis via voipbuster, daarom het goedkoopste Telstra tel abo genomen van $20 p/m Al met al ben ik nu sneller en goedkoper uit als in NL met internet en telefoon samen...

en qua laptop.... qua garantie en zo denk ik dat je beter hier een kunt halen.... qua prijs heb ik geen idee maar kijk een op www.tweakers.net onder pricewatch, daar kun je aardig zien wat je in NL kunt krijgen...
 
[quote author=Red link=topic=6237.msg79115#msg79115 date=1169041389]
Bellen gaat voortaan gratis via voipbuster, daarom het goedkoopste Telstra tel abo genomen van $20 p/m Al met al ben ik nu sneller en goedkoper uit als in NL met internet en telefoon samen...[/quote]

Voipbuster is dat net zoiets als "Skype".

Jack :evil:
 
Yep, maar dan goedkoper. Voor 10 euri koop je 120 gratis beldagen kun je gratis vaste nummers (niet mobiel ) bellen in o.a. Australie en NL na die 120 dagen gaat er 1 cent per minuut van je 10 euro af. Kijk maar eens op www.voipbuster.nl Ook, zoals bij skype, gratis van comp naar comp. Op een laptop helemaal ideaal, ergens een netwerk vinden en bellen maar !! (of draaien vanaf een USB stick op een willekeurige computer gaat ook goed trouwens)

maar da's off topic, sorry
 
Tja, leuk en aardig, maar Voipbuster is er weer alleen voor het PC platform. Skype is er voor alle platforms (Linux, MacOSX en Windows)....Het zal maar wat zijn: probeer je je kennis met een comp to comp call te bellen met Voipbuster, heeft die ander geen Windows.....

Nog beter dan Skype zou het zijn om Open Source alternatieven te gebruiken.....
 
[quote author=Maluka link=topic=6237.msg79196#msg79196 date=1169112386]
Tja, leuk en aardig, maar Voipbuster is er weer alleen voor het PC platform. Skype is er voor alle platforms (Linux, MacOSX en Windows)....Het zal maar wat zijn: probeer je je kennis met een comp to comp call te bellen met Voipbuster, heeft die ander geen Windows.....

Nog beter dan Skype zou het zijn om Open Source alternatieven te gebruiken.....
[/quote]

tja, dan bel je'm op z'n vast nummer... da's namelijk gratis via voipuster :)
 
Skype is volledig gratis, heb je een vast abbonement op internet kost dit niks meer......Toch???

Jack :evil:
 
[quote author=Red link=topic=6237.msg79224#msg79224 date=1169128748]
tja, dan bel je'm op z'n vast nummer... da's namelijk gratis via voipuster :)
[/quote]

Meer en meer mensen doen hun vaste lijn eruit....(waaronder ik)....meer en meer mensen kiezen bewust voor een ander besturingssysteem dan Windows.....daar ga je dan met je single-platform application. :)
 
Als ik de prijzen vergelijk aan de hand van advertenties in de Telegraaf en wat ik hier in de winkel zie, denk ik dat computers, ondanks de 19% BTW t.o.v. de 10% GST in Nederland net even goedkoper zijn. Grotere markt en meer concurrentie? :unsure:

Aan de andere kant, als je toch hier heen komt kun je misschien beter in Oz kopen, vanwege garantie enz.... Zo heel veel scheelt het niet.
 
Aan de andere kant, als je toch hier heen komt kun je misschien beter in Oz kopen, vanwege garantie enz.... Zo heel veel scheelt het niet.

Wat garantie betreft hoef je het niet te laten hoor. Heb zelf altijd een HP notebook gehad met wereldwijde ondersteuning/garantie. Deze was was langzaam en wat groot (4 jaar oud) dus heb ik sinds 2 maand een nieuw exemplaar ditmaal van Dell. Reden ook ditmaal wereldwijde ondersteuning en extra licht (1,4 kg) zodat deze makkelijk in mijn handbagage kan naar Australie. Voordeel je hebt daar gelijk alle gegevens bij de hand en kunt direct het WWW weer op. Het enige dat ik dan nog moet is een nieuwe lader kopen maar met een verloopstekker zal het de eerste tijd ook wel lukken.

Dus de keuze is geheel persoonlijk wat merk en besturingssysteem betreft aangezien alle grote merken je wereldwijd wel garantie verlenen. Dus hier of in OZ een notebook kopen maakt niets uit........alhoewel ik nu wel sneller en makkelijker (heb nu een draadloos netwerk) dit geweldige forum kan bezoeken.
 
Momenteel heeft ASUS hele goede en betaalbare laptops met een 1,3 megapixel webcam en een stereo microfoon, de garantie is wereldwijd en ze geven bij levering ook een telefoonnummer in australië waar je aldaar je garantieafhandeling kan verwezelijken, (2 jaar garantie).
deze week een voor mijn vader gekocht voor 699 euro bij maxwell, amd processor met dvd brander 15" glare scherm, firewire, draadloos netwerk, gigabit lan, 80 gig hd etc.etc.
de 1,3 megapixel webcam is een enorm verschil met de standaard webcams die je overal krijg voor rond de 30 euro deze zijn nl maar 320 pixels en bij skype kan je een volledig beeld alleen een beetje fatsoendlijk krijgen met een 1,3 mp camera.
 
[quote author=Maluka link=topic=6237.msg78811#msg78811 date=1168675689]
De keus lijkt mij duidelijk :)
[/quote]

Inderdaad, een Windows machine. :up:

Voor degenen die nog een laptop willen aanschaffen:
Windows Vista is vanaf heden ook voor de consument verkrijgbaar.

:computer:
 
Rond veel geld Jack.... ...en dan heb je nog steeds veel kans op spyware... (http://www.nu.nl/news/959405/53/rss/%27Vista%27s_spywarebeveiliging_is_onvoldoende%27.html)
en virussen (http://www.macobserver.com/article/2005/08/05.2.shtml)

Je laptop MOET aan veel hardware-eisen voldoen wil Vista een beetje vloeiend draaien..
En we kunnen er hele discussies over houden.......Vista is niks meer dan een "opgeleukte" XP. Er zitten geen spannende nieuwe dingen in t.o.v. XP. En wat er dan anders is, is gewoonweg gejat van MacOSX....(zoals de calendarfunctie, zoekfunctie)...(vergelijk de screenshots maar van OSX en Vista)....
 
En de vista is weer niet ''waterdicht'' heb ik gehoord.
2 fouten zijn al boven komen drijven

Keuze blijft toch moeilijk......

Jack :evil:
 
2 maar???

Das weinig Jack...

Een bedrijfje heeft al een test gedaan met het afvuren van Spyware op Windows Vista....84% van de spyware kwam door de ingebouwde spyware killer van M$. (jaja, ze hebben zelf geprobeerd een muurtje te metselen om hun systeem heen, terwijl ze veel beter hun systeem in de basis (kernel) al veilig hadden kunnen maken. Dat scheelt ze weer het metselen van het muurtje)...1 spyware applicatie had zelfs beheerdersrechten weten te bemachtigen en kan daardoor zeer rare dingen met je systeem uitvoeren....

En virussen voor Windows (140.000) tegenover MacOSX (0).....het lijkt me duidelijk...

Maar nu scheid ik er echt mee uit met het promoten van MacOSX. Begint een beetje op een flame-war te lijken van mijn kant.....maar het verschil tussen MacOSX en Windows lijkt me voldoende bewezen nu!! :)
 
Na zo'n 15 jaar met zowel macs als pc's te werken ben ik zo moe van die discussie.

Werk je in een specifieke industrie of ben je een snob met veel geld die een oplossing uit een doos wil, koop je zo'n fijne mac.
je bent gelimiteerd maar wel veilig. In een volvo boodschappen doen.
Of je koopt een PC, installeert Firefox en kijkt links en rechts met oversteken. Of je knutselt lekker met een fijne linux box.
Er valt voor ALLE oplossingen wat te zeggen en er is volgens mij helemeaal niets bewezen.
 
[quote author=Maluka link=topic=6237.msg80536#msg80536 date=1170576648]
Maar nu scheid ik er echt mee uit met het promoten van MacOSX. Begint een beetje op een flame-war te lijken van mijn kant.....maar het verschil tussen MacOSX en Windows lijkt me voldoende bewezen nu!! :)
[/quote]

[quote author=suske link=topic=6237.msg80541#msg80541 date=1170580591]
Er valt voor ALLE oplossingen wat te zeggen en er is volgens mij helemeaal niets bewezen.[/quote]


:lol1:      :loldevil:     :loldevil:      :lol1:         :humble:
 
Leuk die discussie over MAC en Windows. :angeldevil:

:smash: :sorry: :smash: :shocking: :shutup: :redcard: :error:

We weten nu dat AJ voor Windows gaat en van Maluka weten we al heel lang dat die trouw blijft aan Mac.
 
[quote author=kallie link=topic=6237.msg80601#msg80601 date=1170682749]
Leuk die discussie over MAC en Windows.
[/quote]

Mijn vingers jeuken Kallie, maar ja, in discussie gaan met verstokte Maccers heeft zo weinig zin.
Afgunst he... :grin:
 
[quote author=suske link=topic=6237.msg80541#msg80541 date=1170580591]
Na zo'n 15 jaar met zowel macs als pc's te werken ben ik zo moe van die discussie.

Werk je in een specifieke industrie of ben je een snob met veel geld die een oplossing uit een doos wil, koop je zo'n fijne mac.
je bent gelimiteerd maar wel veilig. In een volvo boodschappen doen.
Of je koopt een PC, installeert Firefox en kijkt links en rechts met oversteken. Of je knutselt lekker met een fijne linux box.
Er valt voor ALLE oplossingen wat te zeggen en er is volgens mij helemeaal niets bewezen.
[/quote]

Ik denk dat je met een (mn huidige generatie) mac juist niet gelimiteerd bent; je hebt juist alle opties open. Je draait lekker OS X wat uitstekend performed en ik ben (buiten mn games) nog niet echt tegen issues aangelopen die ontbreken of niet kunnen. Ik denk zelfs dat een standaard gebruiker beter uit de voeten kan op een mac (ik noem iPhoto, iMovie, iDVD, etc). Deze Apple software is superieur qua gebruiksgemak en integratie vergeleken met software beschikbaar voor het windows platform. Daarnaast is de hardware ook absoluut niet duurder; een MacBook, een Mac Mini of een iMac zitten echt in dezelfde prijsklasse als vergelijkbare windows systemen.

Linux is geen optie voor de doorsnee gebruiker; dat is -hoewel het wel steeds beter wordt- nog steeds alleen geschikt voor een nerd die het geen probleem vind om 3 dagen bezig te zijn zijn X Windows server en zijn KDE/Gnome te configureren naar zijn smaak. Laat staan de eerder genoemde (vergelijkbare) foto, video en dvd bewerkings software te willen gebruiken.

En als je dan toch niet zonder windows, linux of wat voor ander besturingssysteem kan dan draai je die toch lekker in bootcamp of in je virtual machine? (Parallels, wine, etc).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in eerste instantie evenals jij ook kritisch was ten opzichte van een Mac. Professioneel gebruik ik windows en linux vrij intensief. Ruim 2 jaar geleden ben ik (prive) geswitched naar een Mac, met name om de hardware, OS X, BSD ipv een DOS prompt, het design en de gebruikersvriendelijkheid. Ik zal niet snel terugstappen naar een windows pc.

Ik denk echt dat een heleboel andere gebruikers het op zijn minst ook eens zouden moeten bekijken / proberen :)


ps. mijn mac draait ook FireFox hoor :)
 
Back
Top