Laptop...hier of daar...

[quote author=AJ link=topic=6237.msg82904#msg82904 date=1172872232]
Weet iemand of het schadelijk is voor je NL laptop als je deze in Oz structureel gebruikt met een verloopstekkertje ipv met een Oz snoer/adapter?

:?
[/quote]
Waarom zou dat schadelijk kunnen zijn AJ?
Er komt nog steeds 230-240 Volt door het snoertje in je voeding terecht, die het omtransformeert naar een gelijkstroompje. Als er iets kapot kan, dan is het je voeding.

Die voeding heeft mijn vorige laptop eens beschermd tegen een bliksem. Voedingsadapter volledig zum kloten, maar laptop nog prima!

Bart
 
[quote author=Bartman link=topic=6237.msg82910#msg82910 date=1172872762]
Waarom zou dat schadelijk kunnen zijn AJ?
[/quote]

Geen idee Bart, maar ik ben niet zo van de elektriciteit. :grin:
Maar als jij zegt dat het geen kwaad kan dan geloof ik dat meteen.
Hoewel... Volgens mij heb ik jou wel eens zien posten dat je een Oz snoer/adapter ging regelen voor je laptop.

Maar eh, moet jij niet eens je koffers gaan pakken? :cool:
 
Ome Dick (Smith) heeft waarschijnlijk wel een voeding die bij je laptop past. Is helaas vaak duurder dan een verloopstekker. Momenteel gaat mijn moeder haar fohn om de 1/2 minuut uit omdat het apparaat te warm wordt. Ook zoiets.
 
[quote author=AJ link=topic=6237.msg82911#msg82911 date=1172873006]
[quote author=Bartman link=topic=6237.msg82910#msg82910 date=1172872762]
Waarom zou dat schadelijk kunnen zijn AJ?
[/quote]

Geen idee Bart, maar ik ben niet zo van de elektriciteit. :grin:
Maar als jij zegt dat het geen kwaad kan dan geloof ik dat meteen.
Hoewel... Volgens mij heb ik jou wel eens zien posten dat je een Oz snoer/adapter ging regelen voor je laptop.

Maar eh, moet jij niet eens je koffers gaan pakken? :cool:
[/quote]

De koffers staan al dagen klaar AJ. (ik probeer rond de 30 kilo te blijven, waarvoor ik met veel moeite en geld toestemming heb gekregen bij Sing Air. Betreffende het snoer: In de Dell adapter zit een speciale aansluitstekker, dus je kunt daar niet zomaar elk snoer in steken. Ik hoop een nieuw snoer bij Dell Oz te kunnen vinden, anders zet ik zelf wel een nieuwe stekker er aan :x (hoewel die kluit dan weer moeilijk in mijn laptop tas gaat) Zo'n wereld adapter kan ook altijd nog.

Bart
 
Een nieuw snoer voor een Dell is moeilijk te vinden (of ik zoek weer eens niet goed). Maar voor enkele typen verkopen ze bij dell wel gehele nieuwe adapters http://dellstore01.dell.com.au/public/catalog_dellware02.jsp?&sno=0.959260686698776

Heb hier zelf ook na gekeken aangezien ik sinds 3 maand een nieuwe laptop heb en deze graag mee wil nemen. Moet wel zeggen dat de keus bij Dell in australie wel minimaal is vergeleken met Nederland en ze verkopen dus ook het type wat ik heb (D420) niet. Dus als je wat anders vindt Bart dan hoor ik het graag.

Groeten, Chantal
 
[quote author=tweety link=topic=6237.msg83024#msg83024 date=1172920403]
Een nieuw snoer voor een Dell is moeilijk te vinden (of ik zoek weer eens niet goed).
[/quote]

Als het dus geen kwaad kan om met een simpel verloopstekkertje te werken dan is dat opgelost, toch? :up:

[quote author=tweety link=topic=6237.msg83024#msg83024 date=1172920403]
Moet wel zeggen dat de keus bij Dell in australie wel minimaal is vergeleken met Nederland en ze verkopen dus ook het type wat ik heb (D420) niet.
[/quote]

En de Oz Dell prijzen liggen ook een stuk hoger dan de NL Dell prijzen. :x
 
[quote author=AJ link=topic=6237.msg82904#msg82904 date=1172872232]
Weet iemand of het schadelijk is voor je NL laptop als je deze in Oz structureel gebruikt met een verloopstekkertje ipv met een Oz snoer/adapter?
[/quote]

Waar ik destijds wel "last" van had, is dat de wereldstekker (zo'n dik zwart blok van de ANWB) het niet zo heel erg leuk vond. Die was eigenlijk niet geschikt om meer dan 8 uur per dag gebruikt te worden. Maar Apple verkoopt een "World Travellers Kit", waarbij je dus alle aansluitingen van je adapter op aan kan sluiten....dus hier zowieso geen probleem :)
 
B000BMC5NM.01-A2AU5MMZ6AS9MP._AA280_SCLZZZZZZZ_.jpg


da's alles
 
[quote author=hawk link=topic=6237.msg82960#msg82960 date=1172893432]
Momenteel gaat mijn moeder haar fohn om de 1/2 minuut uit omdat het apparaat te warm wordt. Ook zoiets.
[/quote]

kan je haar niet gewoon in de zonn zetten om te drogen?  :evil:
 
Maar Apple verkoopt een "World Travellers Kit", waarbij je dus alle aansluitingen van je adapter op aan kan sluiten....dus hier zowieso geen probleem

@ Maluka
Zie dat je het niet kan laten om Apple te promoten.  :grin:
 
[quote author=tweety link=topic=6237.msg83113#msg83113 date=1172968963]
@ Maluka
Zie dat je het niet kan laten om Apple te promoten.  :grin:
[/quote]

Niet echt een promotie-actie. Meer een constatering lijkt me dat deze fabrikant het wel levert (wereldwijd) en dat je bij andere fabrikanten meer moeite moet doen om dit voor elkaar te krijgen!!!
 
[quote author=linda link=topic=6237.msg83110#msg83110 date=1172968138]
kan je haar niet gewoon in de zonn zetten om te drogen?  :evil:
[/quote]

:lol1: Ze zegt dat haar haar er dan niet uit ziet en dat het niet goed in model gaat zitten. Wat een gedoe ook allemaal he
 
[quote author=AJ link=topic=6237.msg83051#msg83051 date=1172929584]
[quote author=tweety link=topic=6237.msg83024#msg83024 date=1172920403]
Een nieuw snoer voor een Dell is moeilijk te vinden (of ik zoek weer eens niet goed).
[/quote]

Als het dus geen kwaad kan om met een simpel verloopstekkertje te werken dan is dat opgelost, toch? :up:

[quote author=tweety link=topic=6237.msg83024#msg83024 date=1172920403]
Moet wel zeggen dat de keus bij Dell in australie wel minimaal is vergeleken met Nederland en ze verkopen dus ook het type wat ik heb (D420) niet.
[/quote]

En de Oz Dell prijzen liggen ook een stuk hoger dan de NL Dell prijzen. :x
[/quote]

Ik heb bij "good old" Dickie Smith een nieuwe Oz netkabel gekocht die in de voeding kan worden geklikt. Ik heb niks gedaan dat de garantie laat vervallen, want ik heb ook nog de originele netkabel. Kosten: Ongeveer 10 dollar!! :smile:
 
[quote author=Bartman link=topic=6237.msg83881#msg83881 date=1173579799]
Ik heb bij "good old" Dickie Smith een nieuwe Oz netkabel gekocht die in de voeding kan worden geklikt. Ik heb niks gedaan dat de garantie laat vervallen, want ik heb ook nog de originele netkabel. Kosten: Ongeveer 10 dollar!! :smile:
[/quote]

Dat is mooi dan!
Ik heb net een gepimpte versie van jouw laptop gekocht dus ik ga straks ook maar even bij Dickie Dick langs.

:up:
 
Hoe is de controle bij de douane op de legaliteit van software die op je pc of evt CD/DVD/USB-stick staat?
Wordt daar ook naar gekeken? :|

Marc
 
Weet niet of het bij emigratie anders gaat, maar tijdens al onze vakanties hebben we een laptop meegezeuld (ja, hij is en blijft een IT nerd...) en daar is nooit naar gekeken, ook niet naar de stapels DVD's die we altijd meesjouwen voor onze kinderen (allemaal illegale barbie films) of de spullen op de USBsticks.

Zal dus allemaal wel meevallen!
 
[quote author=Sacha link=topic=6237.msg138534#msg138534 date=1242415328]
Weet niet of het bij emigratie anders gaat, maar tijdens al onze vakanties hebben we een laptop meegezeuld (ja, hij is en blijft een IT nerd...) en daar is nooit naar gekeken, ook niet naar de stapels DVD's die we altijd meesjouwen voor onze kinderen (allemaal illegale barbie films) of de spullen op de USBsticks.

Zal dus allemaal wel meevallen!
[/quote]

Onze ervaringen (vakantie EN emigratie): vindt men niet interessant. Dus no worries!
 
Back
Top