Nee hoor Perthpete,
De laatste versie van MSN die gereleased is door M$ voor het MacOSX platform is MSN 6.0.1 (van 10 oktober 2006).
M$ heeft gewoon de arrogante houding dat ze meer voor hun eigen platform ontwikkelen. Ze hopen daarmee waarschijnlijk dat gebruikers van andere platformen juist hun Windows gaan gebruiken. Maar niets is minder waar, want van alle MacOSX machines die vorig jaar gekocht zijn is rond de 50% van ex-windows gebruikers die de virussen/spyware/adware helemaal zat waren (of de maatregelen die je moet nemen om je er continue tegen te beveiligen)
Want, wees eerlijk, voor MSN zijn er genoeg andere alternatieven (Skype, iChat, ICQ, AOL)
Een ander voorbeeld van hun arrogantie is het feit dat er wereldwijd een ISO-gecertificeerde indeling voor het opslaan van documenten (Open Document) is afgesproken en dat M$ er gewoon weer hun eigen product van maakt (OpenXML) en dat vervolgens er weer doorheen drukt, terwijl het niet ISO-gecertificeerd is. En omdat de meesten nog steeds Windows gebruiken, gaan ze weer voor de makkelijke oplossing, dus OpenXML en moet de rest van de wereld zich maar weer conformeren aan M$.
Maar genoeg M$ bashing alweer op een topic waar het ging om het aanschaffen van een laptop.
Ik hoop alleen dat ik hiermee een beetje meer inzicht heb kunnen geven dat er meer (en betere) alternatieven zijn dan de software van Microsoft. En dat houdt wel weer verband met de aanschaf van een eventuele laptop....
Want:
PC-laptop draait Windows, Linux (en nog wat andere op unix gebaseerde varianten)
Mac-laptop draait OSX, Windows, Linux (en ook nog andere unix gebaseerde varianten).
De keus lijkt mij duidelijk