Laptop...hier of daar...

Ok,
heb ik er hier nog eentje!

Wat zijn de voors en tegens wat betreft Skype versus Voip?

Mariette
 
VOIP ben ik niet bekend mee. Ik geloof dat Whale zoiets heeft. Maar skype is prima, ik gebruik het praktisch elke dag, als ik zie dat een vriend / kennis / familielid van mij in Nederland zijn / haar computer aan heeft staan.
 
als je SkypeOut gebruikt (je Skyped naar een telefoon ipv een computer) moet je credit kopen.
 
Wat een grap, die VOip buster, gratis bellen zeggen ze?!

Ik heb hem net even gedownload / geinstalleerd en geregistreerd. Wat denk je? Ik krijg een e-mail dat ik gratis kan bellen en dat deze telefoongesprekken maximaal 1 minuut mogen duren. Ik kijk op de website en zie dat ik "60 minuten" krijg. En als ik vaker wil bellen, dan moest ik CREDIT kopen. Even gekeken of ik 1 cent credit kon kopen? Nee, $ 10,=.

Okee, het is goedkoper dan Skype waar je $0,02 per minuut betaalt maar dat je "gratis" belt, niet helemaal waar. Nu eens even kijken hoe lang dat credit, waarvan ik geen enkele cent gebruik dan geldig is.

Even spieken, a ha 120 dagen! Bij skype dus 6 maanden. Verder kan ik bij skype tenminste achter mijn computer blijven zitten, dat is even wat anders dan dat ik mijn telefoon op moet pakken. Nu bel ik handsfree............

Ja ja, ik weet het, het is nogal een antireclame maar ik heb zo'n hekel aan allerlei addertjes onder het gras en het lijkt erop dat Voipbuster dat heeft.
 
[quote author=hawk link=topic=6237.msg81110#msg81110 date=1171322628]
Nu eens even kijken hoe lang dat credit, waarvan ik geen enkele cent gebruik dan geldig is.

Even spieken, a ha 120 dagen! Bij skype dus 6 maanden. Verder kan ik bij skype tenminste achter mijn computer blijven zitten, dat is even wat anders dan dat ik mijn telefoon op moet pakken. Nu bel ik handsfree............
[/quote]

Volgens mij zie je het verkeerd. Als je bij VoipBuster beltegoed koopt (minimum $10), dan krijg je daar 120 dagen gratis bellen bij (300 minuten per week). Als je meer dan 300 minuten per week belt of je belt nadat je 120 gratis beldagen verlopen zijn, dan gaat het van je beltegoed af. Je beltegoed is volgens mij onbeperkt houdbaar. Als je je beltegoed aanvult, krijg je weer 120 gratis beldagen.

VoipBuster is net als Skype een softphone, dus hoe je tot de conclusie komt dat je bij Skype lekker achter de pc kan blijven zitten en bij VoipBuster niet, vat ik even niet.

Dus even samengevat:
Je Skype tegoed is maar 6 maanden houdbaar, terwijl je VoipBuster tegoed onbeperkt houdbaar is. Bovendien krijg je bij VoipBuster bij het aanschaffen van je beltegoed 120 gratis beldagen (met een restrictie van 300 minuten per week) en zijn de gesprekskosten lager.


Ik zie net dat ze een aanbieding hebben voor VoipBuster Pro:

Get 1 YEAR OF UNLIMITED FREE CALLS to LOTS of popular destinations for just € 10,- . This offer includes € 5,- of calling credit.
 
Hm, ja okee Lost.

Ik kan erin komen dat je dan 120 dagen gratis bellen krijgt en dat je daarna gaat betalen voor je gesprekskosten, maar dan vraag ik me even af hoeveel je dan gaat betalen. Er staat overal op die site dat je naar zowel Australie als Nederland gratis kan bellen. Hoe zit dat dan?

Wat betreft het handsfree bellen vanaf de PC met skype en met Voipbuster niet, dat concludeer ik als ik op de button "Make a call" klik, dat je dan zowel je eigen telefoonnr moet doorgeven als het telefoonnr dat je wilt bellen. Ik geloof dat er elders op die site ook stond dat dat zo werkte, eerst belden ze jouw op en als je de telefoon had opgepakt, dan werd degene die je wilde bellen opgebeld.
 
[quote author=hawk link=topic=6237.msg81117#msg81117 date=1171335216]
Ik kan erin komen dat je dan 120 dagen gratis bellen krijgt en dat je daarna gaat betalen voor je gesprekskosten, maar dan vraag ik me even af hoeveel je dan gaat betalen.
[/quote]

Als je meer dan 300 minuten per week belt, of nadat je gratis beldagen verlopen zijn, betaal je 1 eurocent per minuut (http://www.voipbuster.com/en/freetrial.html)

[quote author=hawk link=topic=6237.msg81117#msg81117 date=1171335216]
Wat betreft het handsfree bellen vanaf de PC met skype en met Voipbuster niet, dat concludeer ik als ik op de button "Make a call" klik, dat je dan zowel je eigen telefoonnr moet doorgeven als het telefoonnr dat je wilt bellen.
[/quote]

Ah... ik begrijp wat je bedoeld. Dat is alleen voor het testen. Je kunt als je beltegoed hebt aangeschaft gewoon bellen via de softphone. Je kunt dan gewoon je headset gebruiken.

Ik gebruik zelf VoipBuster (nog) niet en Skype alleen voor pc-pc gesprekken en daarnaast een andere voip provider waarbij ik een test tegoed had gekregen. Als dat beltegoed op is, stap ik denk ik over op VoipBuster. Ik kan je nu dus nog niet uit persoonlijke ervaring vertellen hoe goed VoipBuster is, maar volgens mij gebruikt Jack VopiBuster dus die zal je vast wel meer kunnen vertellen.
 
Al gedacht aan een extern HD-tje van 2,5" en zo'n 100Gb. Reuze handig om mee te nemen met je handbagage en dan in OZ te koppelen aan welke computer dan ook. Kun je meteen al je data op zetten en heb je dus alles meteen bij de hand.
 
Dat heb ik dus gedaan. Ik kon gelukkig alles inlezen behalve (dit is balen) mijn e-mail die in Nederland was opgemaakt in de Nederlandse Outlook Express en die hier niet kon worden ingelezen in de Engelse versie van Outlook Express. Misschien ook iets om rekening mee te houden.

Weg alle loginnamen en passwords......
 
Werk daarom nooit met Outlook express, maar met Outlook. Daar kun je ook veel gemakkelijker een backup mee maken.

Je kunt je mailtjes uit outlook express importeren in Outlook, en daarna een backup maken (een zogenaamd .PST bestand) wat je dan in je nieuwe PC kunt importeren. Dan heb je alles weer!!

Bart
 
Hmm, hopenlijk kan ik dan nu nog mijn nederlandse e-mail weer ophalen met de engelse versie van Outlook. Het is in ieder geval het proberen waard. Bedankt Bartman
 
Er zijn ook wat programma's in omloop die je email inzichtelijk kunnen maken. Als je wat hulp hierbij nodig hebt dan hoor ik het wel. Ik heb hier wel wat ervaring mee. :wink:
 
nog een laatste woord over de keuze tussen een mac of pc laptop:

http://www.techeblog.com/index.php/tech-gadget/get-a-pc-ads
 
Nee ..... :lol: neeeeneeeee, niet weer iemand met een laatste woord, :lol: :grin:....
ik begin nooit meer een topic over computers.....

TINUSV where the $#@(( are you :grin: :up:

Jack :evil:
 
[quote author=suske link=topic=6237.msg81652#msg81652 date=1171876415]
nog een laatste woord over de keuze tussen een mac of pc laptop:

http://www.techeblog.com/index.php/tech-gadget/get-a-pc-ads
[/quote]

haha, wie zegt dat jij het laatste woord had? ;) Maar die reclame pakt in de UK in ieder geval helemaal verkeerd uit; hadden ze beter niet kunnen doen.
 
Weet iemand of het schadelijk is voor je NL laptop als je deze in Oz structureel gebruikt met een verloopstekkertje ipv met een Oz snoer/adapter?

:?
 
[quote author=kookaburra link=topic=6237.msg81715#msg81715 date=1171911934]

IK WIL EEN MAC OMDAT IE ZO MOOI BIJ ONZE MEUBELS STAAT!!!!  :nana:
[/quote]

:lol1:
 
Back
Top