LaStaVa BartJeannou

Wel vreemd dat de ervaringen zover uit elkaar lopen :confused:
Misschien hangt het ook wel een beetje van de periode af en wij waren wel een simpel geval. We hadden alles al uitgezocht en schoongemaakt nadat we advies hadden gekregen wat wel en niet mee mocht en waar we op moesten letten, dus voor hun was het gewoon inpakken en verschepen. Wij zijn in november 2010 verhuisd.

Even een update na enige tijd radiostilte!! We gaan nu de laatste fase in, nog 4,5 maanden resteren in Nederland. Per 1 maart ben ik in een reorganisatie boventallig geworden, dat was dus een mooie financiële meevaller. Gisteren heeft Jeannou haar werkgever ingelicht dat ze er per 1 september mee gaat ophouden. 16 september 11:15, one way richting Sydney. Oh ja en tussendoor op 23 augustus trouwen we nog en nemen we afscheid van onze vrienden en familie in Nederland!

18 september om 11:15 gaat Singapore Airlines ons naar Sydney brengen! Heel raar idee dat we over ongeveer 7 weken letterlijk aan de andere kant van de wereld wonen, op een betere manier uit je comfort zone stappen is er bijna niet. Dan begint het ECHTE avontuur, heel veel zin in. Verder is het heel raar om nu met vrienden af te spreken omdat je bij sommigen weet dat je ze lange tijd niet meer gaat zien. Ouders beginnen het nu ook lastiger te vinden dat we weggaan, het is immers nu heel concreet!

Geniet nog maar van het gezelschap van je vrienden en al het goeds wat Nederland te bieden heeft, voordat je je in het Australische avontuur stort. Ook heel mooi, maar anders. Succes met de laatste hectische en soms emotionele weken!

Spannend! Lijkt me inderdaad erg onwerkelijk te beseffen dat je dierbaren lange tijd niet gaat zien. Dat heeft tijd nodig om te landen. Succes met afscheid nemen en heel veel plezier met het grote avontuur dat jullie wacht!

Succes, je erop voorbereiden kan volgens mij persoonlijk niet echt. Ik heb iedereen die ik wilde zien, nog gezien voor vertrek en mijn dierbaren op de luchthaven. Dat moment vergeet ik nooit meer..........kippenvel echt.
Brings tears to my eyes to this day. Maar ik zie dat als een goed ding.

Wat het afscheid nemen betreft, hadden wij ons voorgenomen om met twee jaar voor vakantie weer terug naar Nederland te gaan. Dan lijkt het meer een hele lange vakantie en voelt het minder definitief. Zo hebben we het ook gedaan en geloof me, die twee jaar waren zo voorbij :)

Wat het afscheid nemen betreft, hadden wij ons voorgenomen om met twee jaar voor vakantie weer terug naar Nederland te gaan. Dan lijkt het meer een hele lange vakantie en voelt het minder definitief. Zo hebben we het ook gedaan en geloof me, die twee jaar waren zo voorbij :)

Janneke, dank voor je post. Tegen ouders zeggen we ook dat we op een lange vakantie gaan met onbekende einddatum!

Net jullie hele rollercoaster gelezen (wij staan nog aan het begin dus bijzonder om het via jullie posts te beleven) wat fijn dat jullie vertrekdatum zo dichtbij is.
Heel veel plezier downunder!

Spannend dat alles nu zo dichtbij komt. En nog meer "bekenden" in Sydney. Ik kan niet wachten tot wij ook gaan in de loop van 2015. Zucht, nog zo ver weg.

Er is veel gebeurd de afgelopen dagen. De eerdere verhuur ging niet door, totdat we 30 augustus hoorden dat er zich een nieuwe huurder had aangediend en dat deze er 5 september in wilde. We zijn als een dolle aan de slag gegaan om het appartement leeg te halen en alles in onze garage op te slaan. Afgelopen maandag is de verhuizer onze spullen komen ophalen (tot over 6 weken). Nu zitten we echt in een rollercoaster met afscheidsetentjes en borrels, erg leuk maar ook vermoeiend. Nog 8 dagen en dan gaan we aan ons avontuur beginnen. Looking forward to it!!

Back