Jeroen&Karen
Active Member
Supervet Bob! Succes met de motivatiebrief!
Maar o wee wat is het daar heet, nog veel heter dan Cairns, moet je maar zin in hebben.
Dat valt wel mee toch?
On average 2 graden warmer. In de winter droger, in de zomer iets vochtiger. All in all één pot nat vanuit mijn Canberra perspective
NT is wel een avontuur. Erg gaaf voor een paar jaar.
Maar o wee wat is het daar heet, nog veel heter dan Cairns, moet je maar zin in hebben.
@BobtheCactus, Gaat helemaal goedkomen hoor. Fantastische natuur en lekker warm het hele jaar
Het is al eeuwen geleden dat ik er geweest ben, maar kon in Darwin alles vinden wat ik nodig had (en wat ik niet nodig had ook )
een 190 te kunnen scoren via 3 jaar in NT
Staat je beroep daadwerkelijk op de lijst in NT of kom je via de LIN eventueel in aanmerking? En heb je uiteindelijk een job offer nodig? Een tijdje terug hebben wij ons ook in NT verdiept. Het is mij onduidelijk gebleven wat exact de mogelijkheden zijn omdat de verhalen die ik gehoord heb niet overeenkomen met de info die ik online vind. Ik ben benieuwd! (ik blijf af en toe hier nog meekijken en de lijsten, tegen beter weten in, checken)
Klopt, anderhalf jaar in Darwin, 4 maanden op de Tiwi eilanden en een tijdje in Alice.
Ik vond het geweldig! Darwin is echt wel een flinke stad met alles erop en eraan. Gemiddeld warmer dan Broome maar door veel meer regen vond ik het veel dragelijker. Spectaculaire stormen en regens. Wel een korter droog seizoen. Schitterende natuur en weer eens heel wat anders.
Laat maar weten als je vragen hebt
Je hebt het over 3 jaar.
Is de tijdsduur veranderd? Het was altijd 2 jaar in het verleden.
Volgens mij geldt het sinds de visumregels zijn veranderd half november dat het 3 jaar is. Het tijdelijke visum is nu ook 5 jaar geldig (was voorheen 4 volgens mij).
Klopt, het is grijs (zie ergens in ons draadje)
En je ziet het ook in de copy die je hierboven hebt gezet. Het key woord is: Expected. (Niet Must)
Wij hebben een 190 voor ACT. Toen we de lokale government dame spraken zei ze ook: ‘...We verwachten je hier, maar als het na maanden werk zoeken nu echt niet lukt. Kom dan langs, vertel je verhaal en dan laten we het gaan. we willen niet dat je hier ongelukkig wordt...’
Uiteindelijk kan de staat je visum niet afpakken, het visum wordt afgegeven door de Federal State. Maar wij vinden wel dat als de staat je uitnodigt je moreel echt je best moet doen om er in die staat/Territory iets van te maken.
De 491 aanvraag voor Northern Territory is zojuist ingediend! Een 190 wordt nauwelijks uitgedeeld aan offshore kandidaten tenzij je echt aantoonbaar een sterke binding hebt met de staat (meestal familie of een stevige job offer).
Ik ben blij en positief gestemd zoals gewoonlijk... hopelijk vergroot dit onze kansen!
De verwerkingstijd die momenteel loopt in NT voor het verwerken van een EOI, staat nu op 4-6 maanden duurt lang...
Wordt vervolgd!
Yahoo! Good luck!De 491 aanvraag voor Northern Territory is zojuist ingediend! Een 190 wordt nauwelijks uitgedeeld aan offshore kandidaten tenzij je echt aantoonbaar een sterke binding hebt met de staat (meestal familie of een stevige job offer).
Ik ben blij en positief gestemd zoals gewoonlijk... hopelijk vergroot dit onze kansen!
De verwerkingstijd die momenteel loopt in NT voor het verwerken van een EOI, staat nu op 4-6 maanden duurt lang...
Wordt vervolgd!