LaStaVaZa BobtheCactus

NT is wel een avontuur. Erg gaaf voor een paar jaar.

Maar o wee wat is het daar heet, nog veel heter dan Cairns, moet je maar zin in hebben. :p
 
Dat valt wel mee toch?

On average 2 graden warmer. In de winter droger, in de zomer iets vochtiger. All in all één pot nat vanuit mijn Canberra perspective 😉

Build op naar wet season is veel langer en vochtiger/heter. Al met al zal het niet zo heel veel schelen jaarrond. Maar die paar graden lijkt niet veel maar kan wel zo aanvoelen.
Collega van me heeft paar jaar in Darwin gezeten en die was blij om naar een iets koeler plekje terug te komen. (Cairns) maar idd voor een southerner is het 1 pot nat. Dinsdag naar Sydney. Dat wordt ' s avonds weer een jas aan.
 
@BobtheCactus, Gaat helemaal goedkomen hoor. Fantastische natuur en lekker warm het hele jaar ;)

Het is al eeuwen geleden dat ik er geweest ben, maar kon in Darwin alles vinden wat ik nodig had (en wat ik niet nodig had ook ;) )
 
NT is wel een avontuur. Erg gaaf voor een paar jaar.

Maar o wee wat is het daar heet, nog veel heter dan Cairns, moet je maar zin in hebben. :p


Hahaha zin, zin,.... ik zou zeggen dat het niet mijn (/onze) voorkeur heeft maar mocht ik het geluk hebben een 190 te kunnen scoren via 3 jaar in NT, dan "moet" het maar... ;)

Nee hoor ik zou me gelukkig prijzen als we een uitnodiging krijgen en ik vermaak me vast ook wel in het hoge noorden. Zal wel warm zijn ja! Ik kan me 3 maanden in Broome nog goed herinneren. Challenge accepted zullen we maar zeggen :p
 
Staat je beroep daadwerkelijk op de lijst in NT of kom je via de LIN eventueel in aanmerking? En heb je uiteindelijk een job offer nodig? Een tijdje terug hebben wij ons ook in NT verdiept. Het is mij onduidelijk gebleven wat exact de mogelijkheden zijn omdat de verhalen die ik gehoord heb niet overeenkomen met de info die ik online vind. Ik ben benieuwd! (ik blijf af en toe hier nog meekijken en de lijsten, tegen beter weten in, checken)
 
😬

@Kims Had jij niet ook in NT gezeten? Of alleen hoog in WA?

Klopt, anderhalf jaar in Darwin, 4 maanden op de Tiwi eilanden en een tijdje in Alice.

Ik vond het geweldig! Darwin is echt wel een flinke stad met alles erop en eraan. Gemiddeld warmer dan Broome maar door veel meer regen vond ik het veel dragelijker. Spectaculaire stormen en regens. Wel een korter droog seizoen. Schitterende natuur en weer eens heel wat anders.

Laat maar weten als je vragen hebt :up:
 
Staat je beroep daadwerkelijk op de lijst in NT of kom je via de LIN eventueel in aanmerking? En heb je uiteindelijk een job offer nodig? Een tijdje terug hebben wij ons ook in NT verdiept. Het is mij onduidelijk gebleven wat exact de mogelijkheden zijn omdat de verhalen die ik gehoord heb niet overeenkomen met de info die ik online vind. Ik ben benieuwd! (ik blijf af en toe hier nog meekijken en de lijsten, tegen beter weten in, checken)

Vooralsnog staat het nog op de lijst. Heb wel over het hoofd gezien dat NT nauwelijks offshore kandidaten uitnodigt voor een 190, en ze meestal voor een 491 (voorheen 489) uitnodigt, dus dit is wel even jammer maar goed, jammer dan. Vooralsnog staat het zonder voorwaarden op

de LIN? wat bedoel je daarmee?


 

Attachments

  • Schermafbeelding 2019-12-24 om 09.15.10.png
    Schermafbeelding 2019-12-24 om 09.15.10.png
    104.9 KB · Views: 2
Klopt, anderhalf jaar in Darwin, 4 maanden op de Tiwi eilanden en een tijdje in Alice.

Ik vond het geweldig! Darwin is echt wel een flinke stad met alles erop en eraan. Gemiddeld warmer dan Broome maar door veel meer regen vond ik het veel dragelijker. Spectaculaire stormen en regens. Wel een korter droog seizoen. Schitterende natuur en weer eens heel wat anders.

Laat maar weten als je vragen hebt :up:

Thanks, dat ga ik vast nog doen! (Je pm'en tzt bedoel ik). Ben benieuwd naar je verhalen! Eerst maar eens indienen ;)
 
Je hebt het over 3 jaar.

Is de tijdsduur veranderd? Het was altijd 2 jaar in het verleden.

Volgens mij geldt het sinds de visumregels zijn veranderd half november dat het 3 jaar is. Het tijdelijke visum is nu ook 5 jaar geldig (was voorheen 4 volgens mij).
 
Het zal ook per staat misschien verschillen? Het schijnt ook dat het in sommige gevallen een morele verplichting is, in andere gevallen weer niet... Als je echt geen baan kunt vinden kun je er kennelijk soms weer onderuit komen zonder dat je visum dan gecanceld wordt.... Het is een erg grijs gebied in elk geval als je er zo naar zoekt op internet. Maar nu ook nog niet van toepassing, dus ik heb me er nog niet heel erg in verdiept.

Dit staat in elk geval op de site van NT

Schermafbeelding 2019-12-29 om 11.41.14.png
 
Klopt, het is grijs (zie ergens in ons draadje)
En je ziet het ook in de copy die je hierboven hebt gezet. Het key woord is: Expected. (Niet Must)

Wij hebben een 190 voor ACT. Toen we de lokale government dame spraken zei ze ook: ‘...We verwachten je hier, maar als het na maanden werk zoeken nu echt niet lukt. Kom dan langs, vertel je verhaal en dan laten we het gaan. we willen niet dat je hier ongelukkig wordt...’

Uiteindelijk kan de staat je visum niet afpakken, het visum wordt afgegeven door de Federal State. Maar wij vinden wel dat als de staat je uitnodigt je moreel echt je best moet doen om er in die staat/Territory iets van te maken.
 
Klopt, het is grijs (zie ergens in ons draadje)
En je ziet het ook in de copy die je hierboven hebt gezet. Het key woord is: Expected. (Niet Must)

Wij hebben een 190 voor ACT. Toen we de lokale government dame spraken zei ze ook: ‘...We verwachten je hier, maar als het na maanden werk zoeken nu echt niet lukt. Kom dan langs, vertel je verhaal en dan laten we het gaan. we willen niet dat je hier ongelukkig wordt...’

Uiteindelijk kan de staat je visum niet afpakken, het visum wordt afgegeven door de Federal State. Maar wij vinden wel dat als de staat je uitnodigt je moreel echt je best moet doen om er in die staat/Territory iets van te maken.

Ja helemaal mee eens, ik zou me bevoorrecht voelen als ik uitgenodigd zou worden en zou het zeker als een avontuur en een uitdaging zien daar te kunnen starten! We zullen het wel zien! Zijn nog bezig de laatste documenten aan te vullen en dan gok ik deze week een EOI voor NT te kunnen indienen :)
 
De 491 aanvraag voor Northern Territory is zojuist ingediend! Een 190 wordt nauwelijks uitgedeeld aan offshore kandidaten tenzij je echt aantoonbaar een sterke binding hebt met de staat (meestal familie of een stevige job offer).

Ik ben blij en positief gestemd zoals gewoonlijk... hopelijk vergroot dit onze kansen!

De verwerkingstijd die momenteel loopt in NT voor het verwerken van een EOI, staat nu op 4-6 maanden 🙄 duurt lang...

Wordt vervolgd!

🌵😁🤙
 
De 491 aanvraag voor Northern Territory is zojuist ingediend! Een 190 wordt nauwelijks uitgedeeld aan offshore kandidaten tenzij je echt aantoonbaar een sterke binding hebt met de staat (meestal familie of een stevige job offer).

Ik ben blij en positief gestemd zoals gewoonlijk... hopelijk vergroot dit onze kansen!

De verwerkingstijd die momenteel loopt in NT voor het verwerken van een EOI, staat nu op 4-6 maanden 🙄 duurt lang...

Wordt vervolgd!

🌵😁🤙

spannend! We duimen voor jullie!
 
De 491 aanvraag voor Northern Territory is zojuist ingediend! Een 190 wordt nauwelijks uitgedeeld aan offshore kandidaten tenzij je echt aantoonbaar een sterke binding hebt met de staat (meestal familie of een stevige job offer).

Ik ben blij en positief gestemd zoals gewoonlijk... hopelijk vergroot dit onze kansen!

De verwerkingstijd die momenteel loopt in NT voor het verwerken van een EOI, staat nu op 4-6 maanden 🙄 duurt lang...

Wordt vervolgd!

🌵😁🤙
Yahoo! Good luck!
 


OFX
Back
Top