Hi!
Nee nog niks, het staat nog steeds helemaal stil... Dat is wel echt balen maar dit had ik wel vanaf 100 km al zien aankomen natuurlijk. De hele wereld staat stil, al een tijdje en dus ook de immigratiediensten bij NT / heel Australië.
Wat betreft de opening van het nieuwe financiële jaar: op 1 juli kregen we een overzichtje van onze visumagente hoe het er nu voor staat in Australië. Grotendeels informatie die ik zelf ook wel had gevonden, maar toch wel fijn. Het komt er op neer dat de begroting in Australië nog niet bekend/definitief is, en daardoor dus ook de plekken voor visumnominaties per staat nog niet bekend zijn. Dit verklaar waarom staten niet per 1 juli hun lijsten open hebben gezet, want ze weten dus nog niet hoeveel plekken er voor aankomend jaar te vergeven zijn. Ze verwachten deze begroting in oktober, geloof ik.
Los daarvan zag ik daarnaast een overzicht per staat voor wat betreft de ingediende aanvragen en lopende zaken. Voor ons geldt natuurlijk momenteel eigenlijk alleen NT. (NSW hebben we ook een aanvraag voor - maar nogmaals daar verwacht ik 0% reactie op). NT zegt nog steeds, de aanvragen die betaald zijn en ingediend voor 24 maart (toen sloten zij de 491 lijst al) te zullen behandelen. Waaronder dus die van ons. Echter staat er niet bij voor wanneer je eventueel iets hoort. Ik zou zelf denken, voor oktober, wanneer de begroting gepland staat, zullen ze wellicht dan met een schone lei hun nieuwe visumaanvragen willen behandelen, en de huidige aanvragen behandeld willen hebben. (maar dat is slechts mijn logica haha).
Morgen is het zes maanden geleden dat we die EOI voor NT491 hebben ingediend, ons geduld begint langzamerhand een klein beetje om te slaan in ongeduld. Maar goed, ik wist dat dit een lang proces zou zijn.
Verder zag ik dat SA hun lijsten mogelijk begin augustus open zetten. (Hoe dat kan ivm die begroting snap ik dan ook even niet, maar het staat op hun site). Graphic Design heeft eerder op hun lijsten gestaan zonder aanvullende eisen, dus mogelijk komt hier weer een klein kansje te voorschijn piepen. Vorig jaar, toen ze hun lijst openden stond het beroep 'gewoon' op de lijst, enkele weken later met allerlei vereisten (SA graduate geloof ik) en toen hield het op voor mij. Ik hoop dus op een herhaling van dit scenario en zal proberen mijn kans dan te grijpen, meteen als die lijst open gaat.
Zo dit is een wat uitgebreider antwoord dan ik dacht, gelijk maar een update eigenlijk