LaStaVaZa BobtheCactus

We kunnen er weer een afvinken: mr. cactus is geslaagd voor zijn IELTS test! Vandaag het resultaat binnen.

lezen: 9.0
spreken: 8.5
luisteren: 7.0
schrijven: 6.0

Hij had zelf hoger willen scoren, maar gelukkig zijn deze cijfers voldoende voor 'competent english' als partner op de aanvraag, hij moest dus een 6.0 of hoger per onderdeel halen. Ik ben wel trots, het blijft een pittige toets die IELTS. We zouden eventueel in de toekomst nog eens een test doen (misschien PTE ook?) om zijn engels naar 'superior' te trekken... Dit zou voor ACT en de bijbehorende puntentelling extra punten kunnen toevoegen. Maar goed, dit is in een uiterst geval als alle andere wegen ophouden. Voor nu geslaagd, en dat voor de 16e, jippie!

🌵 🤓
 
Update november

Zo. Met smart zitten wachten op de bijgewerkte/nieuwe lijsten voor het 491 visum (tijdelijk, voorheen 489). Eigenlijk ziet er nog niet al te positief uit voor ons. Lang verhaal kort samengevat:

190 & 491 visums met grafisch ontwerpen op de lijst:
— ACT 190 en 491 (491 = nieuw voor ACT): hier komen we niet voor in aanmerking i.v.m. te weinig punten op de ACT Matrix puntentelling. Mochten we A. niveau engels partner een level hoger kunnen krijgen + B. minimaal 7 dagen op bezoek gaan in ACT (krijg je punten voor) + C. een baanaanbod kunnen bemachtigen, dan komen we op de minimale puntentelling uit. Dus al die acties moeten dan ondernomen worden en slagen. Zeer kleine kans dus denk ik. Niet onmogelijk.

— SA 190 en 491: Enkel een EOI voor in te dienen mits wordt voldaan aan 'special conditions', en daar voldoen wij niet aan. En kunnen we ook niet aan voldoen (je moet afgestudeerd zijn in SA, alleen onshore etc). Voor nu, onmogelijk. Volgende kans van indienen zal 1 juli 2020 zijn als alles 'net' weer open gaat en het op de lijst verschijnt.

— NSW 190: De EOI die we hier in augustus voor hebben ingediend loopt nog, en is dus per vorige week met 5 extra punten opgehoogd omdat ik nu 5 punten kan claimen voor partner engels. We doen dus nog steeds mee, maar ik zie op myimmitracker.com twee grafisch ontwerpers met 85/90 punten wel worden uitgenodigd. Ik heb slechts 70 punten op dit moment. Ik zou 5 extra punten kunnen claimen wanneer ik een NAATI test zou halen (alleen te maken in Australie, dus een dure test). Kleine kans, niet onmogelijk, maar ik zie het niet gebeuren...

— NSW 491: NSW heeft een stuk of 9 regionale deelstaten met elk hun eigen lijst. Grafisch ontwerpen staat op 1 lijst: die van regio Northern Rivers. Echter hebben zij deze lijst nog niet gepubliceerd en is het ook niet bekend of ze dat überhaupt nog doen.

Niet op de 190/491 lijsten van NT, WA, VIC, TAS en QLD.

However...

Er is een uitzondering voor de 491 TAS en de 491 VIC. Blijkbaar, ALS je een geldige job offer hebt, van een bedrijf wat onder de regionale postcodes valt etc, DAN maakt het niet uit dat je beroep niet op de lijst staat, of eigenlijk andersom gezegd: alle beroepen staan open MITS job offer op de 491's van deze staten. Dit was nieuwe informatie voor mij. Ik ruik kansen.

Wij gaan ons richten nu op onze regionale contacten in VIC.

🌵🤞🤞🤞
 
Last edited:
Ik zie dat je kiest voor Grafisch ontwerper, dat is best een ouderwets beroep eigenlijk. Niet echt meer van deze tijd. Staat er bv niet Experience designer of Visual designer or Interaction designer op de lijst. Dat zijn recente beroepen. Graphic designer komt nog nauwelijks voor volgens mij. Er wordt nog weinig met print gedaan. Tegenwoordig is alles digitaal, dus moet je met je tijd meegaan.
 
Ik zie dat je kiest voor Grafisch ontwerper, dat is best een ouderwets beroep eigenlijk. Niet echt meer van deze tijd. Staat er bv niet Experience designer of Visual designer or Interaction designer op de lijst. Dat zijn recente beroepen. Graphic designer komt nog nauwelijks voor volgens mij. Er wordt nog weinig met print gedaan. Tegenwoordig is alles digitaal, dus moet je met je tijd meegaan.
Ik werk in L&D en ook voor elearning hebben we het nog gewoon over graphic designers, dus ook voor digital.
 
Ik werk in L&D en ook voor elearning hebben we het nog gewoon over graphic designers, dus ook voor digital.
Klopt, grafisch ontwerpers werken juist ook digitaal. Is zeeeeeker nog niet passé dat beroep haha.

Ik ga voor je duimen cactus! VIC ay? Hmmm interessant.. Iets met misschien dicht bij Melbourne? ;) Dat zou natuurlijk heel goed uit kunnen pakken! Toen ik er was in 2018 viel Geelong ook nog onder regional ;) dat ligt heel dichtbij Melbs!

Afijn, goed om te lezen dat er zeker nog dingen mogelijk zijn voor jullie! Sending positive thoughts!! 😊🙏
 
Ik zie dat je kiest voor Grafisch ontwerper, dat is best een ouderwets beroep eigenlijk. Niet echt meer van deze tijd. Staat er bv niet Experience designer of Visual designer or Interaction designer op de lijst. Dat zijn recente beroepen. Graphic designer komt nog nauwelijks voor volgens mij. Er wordt nog weinig met print gedaan. Tegenwoordig is alles digitaal, dus moet je met je tijd meegaan.

Grafisch ontwerpen beperkt zich niet alleen tot print. Dat is een ouderwetse gedachte, en een ongegronde aanname. Ik werk als grafisch ontwerper en in mijn huidige job ontwerp ik 100% voor print-uitingen, en ik kan je vertellen dat ik het elke week erg druk heb :)

Ik 'kies' hiervoor omdat mijn profiel het meest overeenkomt met de in de Anzsco omschreven functies en skills die toebehoren aan een grafisch ontwerper. Bovendien staat deze titel op mijn Bachelor diploma. Ik kan dus wel leuk mezelf als bijvoorbeeld 'multimedia designer' classificeren, dan zou de kans op een positieve skills assessment erg klein zijn.

En zolang grafisch ontwerpen op de lijsten staat, betekent dat dat het kennelijk niet een achterhaald beroep is in Australië. Voor sommige EOI's moet je relevante vacatures opzoeken, en ook daar worden nog steeds veel 'graphic designers' gevraagd (ja, letterlijk zo in de vacature titel zelfs), met in de gevraagde skillsets ontwerpers die aan de slag kunnen voor zowel digitale als print uitingen.

Grafisch ontwerpen heeft binnen de beroepen categorie 'design' ook nog de meeste opties voor de meeste staten. Meer dan webdesigner of multimedia designer...
 
Last edited:
Klopt, grafisch ontwerpers werken juist ook digitaal. Is zeeeeeker nog niet passé dat beroep haha.

Ik ga voor je duimen cactus! VIC ay? Hmmm interessant.. Iets met misschien dicht bij Melbourne? ;) Dat zou natuurlijk heel goed uit kunnen pakken! Toen ik er was in 2018 viel Geelong ook nog onder regional ;) dat ligt heel dichtbij Melbs!

Afijn, goed om te lezen dat er zeker nog dingen mogelijk zijn voor jullie! Sending positive thoughts!! 😊🙏

Geelong valt er nu volgens mij niet meer onder volgens mij! Helaas... Maar gelukkig is Victoria groter dan alleen Melbourne en Geelong :)

Edit: TOCH WEL! te snel overheen gelezen... yay!
 
Last edited:
Ik zit in Melbourne en kom af en toe in de regio. Als ik ergens mee kan helpen, laat maar weten.

Super aardig! Het zal nog geen vaart lopen (zoals gewoon alles traag gaat in dit proces haha) maar ik zal het zeker onthouden! Wie weet. Ik verwacht eerst nog het e.e.a. van onze visumagent en ga daarna een plan uitstippelen... Komt nog wel wat bij kijken. Portfolio even nieuw leven inblazen, cv opstellen volgens Australische 'regels', weer een commitment statement pakket samenstellen, blablabla. Maar t.z.t. heb ik hier wellicht nog iets aan. Wordt zeer gewaardeerd, dank je wel!
 
Ennnnn dan staat mijn beroep ineens op de lijst van NT!

Zomaar, zonder voorwaarden, job offer, wat dan ook...., voor een 190 (permanent) visum, hoppa.
Hun lijst is pas vernieuwd namelijk!

Dit weekend heb ik dus weer huiswerk te doen: een motivatie pakketje in elkaar zetten en hopelijk na het weekend of in elk geval zo snel mogelijk een EOI indienen!

YEW!🤙🌵
 
Ennnnn dan staat mijn beroep ineens op de lijst van NT!

Zomaar, zonder voorwaarden, job offer, wat dan ook...., voor een 190 (permanent) visum, hoppa.
Hun lijst is pas vernieuwd namelijk!

Dit weekend heb ik dus weer huiswerk te doen: een motivatie pakketje in elkaar zetten en hopelijk na het weekend of in elk geval zo snel mogelijk een EOI indienen!

YEW!🤙🌵
Hoooly shit!!! Super gaaf,wat chill ineens dit! Wat fijn dat het zonder voorwaarden etc is ook. Succes!!
 


OFX
Back
Top