LaStaVaZa Cappuccino

Mmm, misschien toch even te snel gedacht. Ik denk toch dat ik de remark aan ga vragen, ach ja wat is 60 pond op al het geld dat het uiteindelijk waard is. Voor mij dus verschil in visa type. Maar wel weer 6-8 weken wachten. Ik denk er nog even over na dit weekend.

Veel plezier in Perth Gwen! Wish I was there...

Succes met denken! (en balen van dat halve puntje, ik zou de remark wel doen, even los van je situatie en wachttijd etc.)

Hi Cappuccino, wat jammer van de IELTS, je zat er zo dichtbij! En wat een prachtcijfers verder... Maar daar koop je nu helaas niets voor dus.. Ik heb in verschillende draadjes gelezen dat een remark (zeker op writing) meer dan eens extra punten opgeleverd heeft, het is de moeite van het proberen waard dus. Maar geniet eerst lekker van het weekend - eindelijk lente, jippie!

Hè, da's balen. Een remark op writing.....dat zou toch vruchten kunnen afwerpen. Misschien het proberen waard als je daardoor een ander type visum kan aanvragen? Succes met denken en beslissen!
Life is a great ride, just keep on going (en je komt op een dag hier terecht) ;)

Balen. Opmerkelijk wel dat alle andere onderdelen zo goed gaan. Aan je niveau ligt het dus niet. Dat is toch best een argument? En natuurlijk weet je wel waar je zwakkere kant ligt en kun je je volledig daarop focussen en trainen.

Succes met de remark!

Bedankt allemaal voor de bemoedigende reacties! Vandaag een mailtje gestuurd voor de remark, dan zien we wel weer verder. Erg jammer inderdaad van het writing onderdeel, maar wie weet gaat de mark nog omhoog. Ik ga maar weer eens paar weekjes wachten!

Betekend een remark dat je 1 gedeelte opnieuw kunt doen?

Remark betekent dat ze de onderdelen die jij kiest opnieuw gaan beoordelen. Hier moet je fors voor betalen (rond de 100 euro meen ik). Verandert je cijfer echter, dan krijg je je geld terug van de remark.

Het kost 60 pond, ik heb nu inderdaad €72 overgemaakt. Laten we hopen dat het niet voor niks is!

Heb jij de IELTS ook al gedaan Juanita (kan me even niet meer herinneren welk stadium jullie nu zijn...)?

Hi Cappucino,

Hebben ze nog aangegeven hoe lang je moest wachten op de remark? Bij ons duurde het 8 weken en heeft helaas niets opgeleverd....:( Ik heb trouwens wel begrepen dat ongeveer 50% van de mensen die een remark aanvraagt een hoger punt krijgt!

Hi Michiel! Ik kreeg een mailtje van BLTC amsterdam dat de richtlijn 6 weken is, maar dat de ervaring is dat het 8-10 weken kan duren. Dus ik wacht nog wel even... Ik hoop dat het positief uit zal pakken voor mij!

Wat jammer dat het voor jullie niet heeft geholpen! Wat is je volgende stap? Nog een keer de IELTS? Nu maar hopen dat er niet al teveel verandert per 1 juli.

Hi Cappucino,

Nee het was voor ons waarschijnlijk niet heel belangrijk, ik ben zelf hoofdaanvrager en had voldoende aan mijn IELTS maar mochten we nog moeten switchen van hoofdaanvrager dan moet de IELTS van mijn darling waarschijnlijk over... Balen want het heeft een boel tijd gekost maar waarschijnlijk is het niet relevant. Heb jij de 8 nodig?

Ik wacht nu op de uitkomst van de skill assessment maar dat duurt 12-16 weken...:( nog een week of 8 minstens wachten dus....

Ciao Cappuccino!

Hoe gaat het ermee? Ik was benieuwd of je al je remark hebt gehad van de IELTS :) Moeten we de duimen nog even voor je laten draaien?

Hi! Leuk dat je een berichtje plaatst! Ik heb nog geen bericht gehad van de remark... Het kan wel 8 tot 10 weken duren, ik hoop deze maand nog bericht. Dan kijken we weer verder. Ondertussen blijven dromen...

Hi everyone!

Even weer een update uit het hoge noorden! Ik heb vrijdag het resultaat van mijn remark teruggekregen. Helaas is het resultaat hetzelfde gebleven, erg jammer maar zeker niet the end of the world..

Heb daarnaast weer even de voorwaarden gecheckt voor de skills, zodat ik alle papieren bij de hand heb. Blijkt dat de skills organisatie waar ik vorig jaar het hele jaar mee bezig ben geweest nog een voorwaarde erbij heeft gedaan sinds 1 juli! Paniek! Voor het werkervaring gedeelte had ik vorig jaar alleen mijn contracten op moeten sturen. Nu willen ze precies weten hoeveel uur ik daar heb gewerkt. Ik moet kunnen aantonen dat ik van twee jaar werkervaring minstens 1 jaar 24 uur per week heb gewerkt. Dit wordt nogal een klus aangezien ik betaalt wordt per cliënt die ik zie. Het kan dus zomaar zijn dat er op een dag een paar cliënten uitvallen/afzeggen. Pff geen idee hoe ik dit ga aanpakken...

Maar ga eerst weer even lekker genieten van het lekkere weer hier in NL en ga kamperen op Ameland! Dan zien we wel weer verder!

Woops! Dat is vervelend. Vooral voor jouw constructie!

Kan je niet op basis van je salaris het gemiddeld aantal clienten bepalen rn per client een gemiddeld aantal uur? Laten ondertekenen door je werkgever dat het een goede inschatting is en voila? Dan heb je zelfs nog een beetje speelruimte om de schatting te maken ;)

Staan er niet gewoon uren op je loonstrook? Of werkte je als Freelancer.. Ik heb niet echt meegelezen de laatste tijd.

Net terug van Ameland, helemaal doorweekt van de regenbuien van de laatste 2 dagen, maar daarvoor was het heerlijk!

Bedankt voor de tips FOL en Gwen! Inderdaad freelance en dan wordt je ook nog eens betaald door de zorgverzekeraar, waar er ook weer tig van zijn. Maar ik ga er dit weekend eens induiken en bekijken hoe ik het bewijs ga verzamelen. Het houdt je wel scherp hè, dat emigratie gebeuren!

Back