LaStaVaZa Cappuccino

Ha Red Dust, bedankt voor je berichtje. Helaas nog niks vernomen. Patience....
Jullie al aan het aftellen?
Zeker weten! Nog vier weken en dan zijn we er. Veel 'laatste keren' deze weken. Eerste echte afscheid vrijdag genomen van mijn zwager die in buitenland woont, wel even slikken, maar ik heb heb het droog gehouden. Kijken of dat volgende week bij ons feestje ook gaat lukken. Vrees van niet, schiet al vol als ik er alleen maar aan denk!

Zeker weten! Nog vier weken en dan zijn we er. Veel 'laatste keren' deze weken. Eerste echte afscheid vrijdag genomen van mijn zwager die in buitenland woont, wel even slikken, maar ik heb heb het droog gehouden. Kijken of dat volgende week bij ons feestje ook gaat lukken. Vrees van niet, schiet al vol als ik er alleen maar aan denk!

Begint nu dan toch echt dichterbij te komen hè? Veel plezier tijdens jullie afscheidsfeestje en tranen horen erbij!

Wat een spannende tijden met veel tegengestelde emoties kan ik voorstellen!
Hopelijk ook gewoon veel genieten van al wat voorbij komt!!

Hi everyone, vandaag even een belletje gedaan naar Canberra om te vragen wat de status van het skills assessment is. Helaas hebben ze het na twee maanden nog niet opnieuw in behandeling genomen vanwege ziekte en vakantie... Damn... nog weer even wachten dus. Maar hey ho, het is mooi weer en daar gaan we van genieten! Net een heerlijk weekendje Schiermonnikoog achter de rug, deed mijn ogen dicht en waande me zo in Australië!
To be continued...

*Not like* hoop dat ze er snel aan toekomen! Wachten als je weet wanneer je iets te horen krijgt is 1, maar de onzekerheid van niet weten wanneer ze er eens naar gaan kijken is echt s**. Maar het gaat je lukken!

:mad::mad::mad::mad::mad::mad:
Vanochtend mail gehad dat skills assessment op de post werd gedaan, morgen officiële mail nog. Jippie! Maar te vroeg happy... Keek net even op de lijst van SA, beroep weg! Foetsie!! Droom in duigen... Na 7 jaar wachten in NL dacht ik even dat het ging lukken, helaas. Ik moet het 'even' verwerken...

He?? Nee toch! Jeetje, da's nogal wat om te verwerken. Andere staten nog wel op lijst? Sterkte zeg!

Oooooowwwww Cappuccinooooowwww!!!!!
Damn! Kan me voorstellen dat je het nou echt even niet meer weet... Sterkte.
Hier ook ongerustheid, Social Work ook niet meer kunnen terugvinden.
Brandmail naar M2A gedaan wat dit voor ons betekent, ons dossier is al compleet.

Thanks guys voor het medeleven. Het voelt nog steeds erg klote... Geen andere mogelijkheden op dit moment.
@Mountains , jullie al antwoord gekregen? Maar jullie hadden het visum al ingediend voor 1 juli toch? Dan gelden die voorwaarden van dat moment hoop ik.

7 jaar wachten.... Balen zeg! Je zou er moedeloos van worden. Is NZ geen optie?
Ik leef met je mee.

7 jaar wachten.... Balen zeg! Je zou er moedeloos van worden. Is NZ geen optie?
Ik leef met je mee.
Hi @HardCore , bedankt voor je bericht, doet me goed!
Het is nog steeds erg moeilijk, vooral reacties uit mijn omgeving zijn hard. Die snappen dat niet en denken dat het toch maar een gekke droom is. Maar het heeft tijd nodig om het te accepteren, maar wie weet geeft die tijd ook weer neiuwe kansen! Heb ook wel eens naar NZ gekeken inderdaad, maar het is eigenlijk gelijk aan de procedure van Oz.

Hoe gaat het met met je opleiding trouwens, eerste jaar alweer voorbij! Nu zomervakantie?

Hoi Cappucino,

Ohhh ik vind het zo rot voor je, als je ergens 7 jaar mee bezig bent verdient dat toch een beter lot! Heel veel sterkte en hopen dat je beroep weer ergens op een lijst verschijnt!

Zo, dat is lang geleden dat ik een update heb geplaatst… Maar omdat het vandaag precies 10 jaar geleden is dat ik voor twee jaar Australia ging, is dit een goed moment om te kijken wat mijn opties nu zijn en jullie even bij te praten sinds mijn laatste update.

In 2012 met skills assessment bezig geweest, die even later weer werd veranderd en ik daardoor te laat was voor het indienen van het state sponsorship voor SA. Daarna state government van Victoria gesproken in oktober 2014 en daar sponsorship aangevraagd. Maar helaas zelfs met de benodigde punten hebben zij de aanvraag afgekeurd. Ze zijn niet verplicht om het goed te keuren blijkt… U mag altijd over een paar maanden opnieuw ss aanvragen, dan kan het weer anders zijn… Pff frustatratie!!

Sinds 2012 ook nog 4 sollicitatiegesprekken gehad, de 4e was vanochtend om half 7! Erg spannend altijd weer. De 1e 3 zijn het dus niet geworden, maar er hoeft maar 1 ja te zeggen en dan kan via employer sponsored het land binnen. Vanochtend was een erg leuk gesprek en ze vertelden zelfs dat ze moeite hadden om een kandidaat te vinden voor de job. Dus wie weet!

Vorig weekend een erg gezellig dagje op de emigratiebeurs gehad, maar dat lag meer aan de gezellige 'meet' met de forumleden dan het aanbod van standjes van Australia… Heb nog wel een vraag kunnen stellen aan state government van Victoria. Als ik een job offer (buiten Melbourne) krijg, dan kunnen zij de werkgever helpen met de aanvraag van het visum. Dat heb ik ook nog even tijdens het gesprek laten vallen.

Morgen ben ik vrij en dan maar weer eens alle opties op een rijtje zetten en ondertussen weer flink sparen, mocht de oversteek er ooit van komen… Ik mis Australia en mijn vrienden daar zo! En natuurlijk alvast wat vakanties plannen voor het voorjaar en zomer, maar dan in Europa (al vergelijk ik steeds prijzen van vliegticktets naar Oz..) want eenmaal in Australia ga je niet meer zo gauw op vakantie in Europa.

I’ll keep you all posted!

Wellicht is er dus goed nieuws op komst, ik stook wel weer wat kaarsjes op :D
En herkenbaar die vakanties boeken, iedere keer dacht ik ook, nou een keertje ergens anders heen, maar nee, toch weer naar Oz. Want voor datzelfde geld kan ik naar Oz, ja dan hoef ik niet meer na te denken.
Gelukkig heb ik toch nog een stukje America en Africa gezien. Dat zijn ook erg mooi landen, voor vakantie...

Back