LaStaVaZa Christoffel en Annemarie

Het nieuwe jaar is begonnen, en met recht een nieuw begin voor ons hier in Oz. Wat is er sinds mijn vorige berichtje gebeurd? Heeeeeeeel veel.

Allereerst een update inzake onze verhuizing en de afhandeling van de schade. Zoals jullie hebben kunnen lezen, is er nogal wat stuk gegaan onderweg, waaronder een dure kast en gordijnen. Niemand weet wat er met onze container gebeurd is, je kunt gewoon pech hebben. Misschien ergens van een kraan gevallen? Geen idee, ook de verhuizer baalde er verschrikkelijk van. Uiteindelijk heb ik 'onderhandeld' met de expert die ingeschakeld was door de verzekeraar en is er een flink bedrag uitgekeerd. Daarvan hebben we een deel van de schade laten herstellen, andere dingen hebben we vervangen. In ieder geval is het naar redelijke tevredenheid opgelost (waarbij ik dit niemand gun, het geeft ook een hoop stress, extra werk etc.). Ach, het kan iedereen overkomen en ik duim dat het jullie bespaard blijft. Overigens is Hazeleger erg betrokken geweest het hele proces, hij zat erbovenop.

Dan het heftigste nieuws: ons huwelijk heeft de emigratie niet doorstaan........ :cry: . Die mooie droom is even een wat minder mooie geworden, jammer genoeg. Raar is dat hoor, wat zo'n proces met je kan doen, dat is ook de belangrijkste reden dat ik het hier vertel: het is echt heftig en je moet erg bij de les blijven, elkaar in zo'n proces niet verliezen en dat is bij ons wel gebeurd. Vanaf het moment van landen hier in Oz, voelde ik me thuis, als een vis in het water. Chris had het veel moeilijker. Niet dat hij terug wilde maar gewoon veel te moe en niet happy (en het was ook nog winter). We hebben beiden de eerste 7 maanden niet gewerkt wat heel luxe klinkt maar je ook volledig terugwerpt op elkaar: 24/7 bij elkaar is niet niks en kan een behoorlijke wissel trekken op je relatie, helemaal als je niet in die relatie investeert maar vooral met van alles om je heen bezig bent. We hadden er bewust voor gekozen en dat hadden we achteraf toch niet zo moeten doen (tip voor anderen misschien). Je komt daardoor ook moeilijker in het echte leven, met Ozzies etc. Ergens in dat proces zijn we de connectie met elkaar kwijtgeraakt, het gevoel wat je nodig hebt om echt partners te zijn.

Chris woont nog in ons paleisje op de heuvel, ik ben verhuisd naar mijn eigen 'retreat': een 2 bedroom unit pal aan zee, uitzicht op twee eilandjes en regelmatig zwemmen de dolfijnen voor mijn deur. Kan slechter toch? We zijn nog goede vrienden, dat is veel waard. Natuurlijk moeten we alle 'rompslomp' nog regelen maar dat komt allemaal wel. Voorlopig proberen we allebei zoveel mogelijk te genieten van ons eigen zelfstandige leven, nieuwe vrienden en relaties. Beiden willen we niets liever dan hier in Oz blijven wonen, ook Chris. Over een jaar kunnen we hier waarschijnlijk met elkaar over lachen, nu voelt het soms als falen en we hebben een hoop te verwerken. Ik heb ook getwijfeld om het hier op het forum te zetten maar vind het niet meer dan eerlijk dat jullie ook de andere kant horen van onze mooie 'droom'.

Groet, Annemarie
 
Heel goed dat je mensen ook de andere kant van de medaille eens laat weten. Emigreren is emotioneel 1 van de zwaarste dingen die je in een relatie te verwerken krijgt en soms stappen mensen daar helaas te makkelijk overheen, heel dapper om het hier aan iedereen te laten weten en laat het voor andere mensen een goede waarschuwing zijn.

Heel veel sterkte en mijn aanbod staat nog altijd als je richting het noorden komt om, je weet dat je altijd welkom bent hier.
 
Hai Annemarie, wat een lef hoor er zo open over te zijn! Heel veel sterkte allebei om weer een andere invulling van je leven hier te vinden. Al gun ik het niemand, ik vind het heel goed om ook andere kanten van de medaille te lezen.

Blijven de katten in het huis wonen?

Succes in je nieuwe huisje, Shoalwaterkust is heerlijk.

groetjes Simone
 
Ow, wat heftig zeg!
Dat is toch een scenario waar je niet echt rekening mee houd...

Ik wil jullie alle wijsheid toe wensen en hoop voor jullie allebei dat jullie je draai kunnen vinden.
Wel knap dat je het hier deelt, is weer stof tot nadenken.

Liefs, Marie
 
Wow, dat is heftig. Dapper om hier je verhaal te vertellen. Heel veel sterkte voor jullie beiden.

Groetjes,
Sacha
 
PPffff....Jeetje zeg! Ik weet niet wat ik lees... Erg moedig om het zo te delen, heel veel stekte!
afro.gif


Groeten Steven

ps. Hoe zit het eigenlijk met je visum? Kun je wel gewoon blijven als je gaat scheiden?
 
Thanks allemaal, voor jullie medeleven, we slaan ons er wel doorheen.

@ Scooby, ja de katten wonen nu in Wellard, mis ze wel erg moet ik zeggen maar officieel mag ik hier niet eens katten hebben. We moeten maar zien of en wanneer we het huis verkopen, dan zullen we ook voor de katten weer een oplossing moeten hebben. Voorlopig hebben zij het in het huis erg naar hun zin, dat is het belangrijkste. Het mannetje is echt mijn knuffeldier, die mis ik het ergst.... :cry:

@ Steven, wat betreft het visum hebben we gelukkig geen enkel probleem, we hebben een 175 en de enige voorwaarden waren dat Chris na mij het land binnenkwam en dat we van de 5 jaar 2 jaar hier zouden wonen. Dit hebben we direct nagevraagd, anders zou het een reden zijn om in ieder geval officieel niet te scheiden, beetje lullig als Chris daardoor ineens terug moet.

@ Sacha, ik hou het zeker in gedachten, kom niet zo vaak NOR maar het gaat zeker gebeuren in de komende tijd.

Groet, Annemarie
 
Emigreren is inderdaad niet niks. Jammer dat het voor jullie zo gelopen is, heel veel sterkte voor beiden.

Inderdaad dapper dat je dit op het forum durft neer te zetten.

Groetjes Chantal
 
wat een verhaal zeg! Inderdaad wel knap dat je het op het forum neerzet. Is denk ik hoe het eventueel ook zou kunnen gaan! een goede waarschuwing voor iedereen. Emigreren en het proces voorafgaand aan gaat niet in je koude kleren zitten. En ook als je hier bent komt er nog vanalles op je af.

De enige "wijze" woorden die me nu te binnen schieten: Sterkte zowel voor jou als voor Chris. Het zal geen makkelijke beslissing geweest zijn.
 
Hoi Annemarie,

Heel vervelend en pijnlijk deze situatie. Been there, done that. Ook ons huwelijk overleefde de emigratie niet maar als individuen overleefden we het wel. Zijn beiden gelukkig nu en we zijn vrienden gebleven. Sterkte met alles, 't komt vast goed, op welke manier dan ook.

Groetjes,

Erna
 
Thanks Erna, wist niet dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zaten hier op het forum. Goed om te horen dat het bij jullie goed is afgelopen, dat jullie vrienden konden blijven. Dat staat bij mij ook hoog op het 'verlanglijstje'.....;-).

Groet,
Annemarie
 
Thanks Erna, wist niet dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zaten hier op het forum. Goed om te horen dat het bij jullie goed is afgelopen, dat jullie vrienden konden blijven. Dat staat bij mij ook hoog op het 'verlanglijstje'.....;-).

Groet,
Annemarie

Wel hier nog een hoor we hebben na anderhalf jaar ook besloten om ieder ons eigen weg te gaan.

We wonen allebei nog hier in WA zijn nog steeds vrienden!!!!!!! maar dat wordt met de tijd ook minder ieder krijgt zijn eigen vrienden niet.

Sukses met alles.

Bennie
 
Hi Bennie, thanks for sharing, zo blijkt dus dat ik zeker niet de enige ben die dit overkomt....... Fijn dat jullie nog vrienden zijn en ja, dat je uit elkaar groeit op een gegeven moment is onvermijdelijk. Ik merk alleen dat het in het begin nog heel fijn is om iemand te hebben die hier net zo nieuw is, dezelfde route is gegaan en waar je dat soort dingen nog mee kunt delen.....

Groet,
Annemarie
 
Wow heftig... Sterkte met de situatie, ik kan niet anders dan het clichegedeelte zeggen...

Wel hier nog een hoor we hebben na anderhalf jaar ook besloten om ieder ons eigen weg te gaan.

We wonen allebei nog hier in WA zijn nog steeds vrienden!!!!!!! maar dat wordt met de tijd ook minder ieder krijgt zijn eigen vrienden niet.

Sukses met alles.

Bennie

Maar was de emigratie daar een oorzaak/medeoorzaak van?
 
Wow heftig... Sterkte met de situatie, ik kan niet anders dan het clichegedeelte zeggen...



Maar was de emigratie daar een oorzaak/medeoorzaak van?

@ FOl heb je een pm gestuurt.

@ Annemarie je hebt helemaal gelijk het is zeker prettig om iemand dicht bij je te hebben zodat je je ei kwijt kan.

Sterkte, zal zeker goed komen al zul je zo nu en dan denken dat dat niet het geval is maar positief blijven dat is het.

gr Bennie
 
Jeetje! Wat een toestand... Dat geeft zeker wel te denken. Wij zijn hier nu pas 7 weken en zijn van plan ook eerst nog een paar maanden te reizen en het land beter te leren kennen, maar misschien moeten we daar nog eens over nadenken als ik de verhalen hier zo eens lees.

In ieder geval heel veel sterkte voor jullie beiden!

Groeten,
Cindy
 
Back
Top