LaStaVaZa Christoffel en Annemarie

@ Chantal: je hebt gelijk, genieten is het belangrijkste van allemaal en dat doen we zeker hoor. Zeker nu alle praktische zaken geregeld zijn, genieten we van het strand om de hoek, de terrasje, de supermarkten waar we al heel wat wijzer zijn geworden en natuurlijk het weer (al is het momenteel in NL ook heerlijk, begrepen we).

@ Bart, we spreken zeker af als jullie weer terug zijn hier, geef maar een gil als jullie echt 'geland' zijn.

@ Afterbang: jeetje, 4,5 poes, dat wordt inderdaad een hele heisa. Maar goed, bij 2 is het gelukt dus dat lukt ook wel. We hebben de kennels waarin ze vervoerd zijn ruim 2 maanden in onze huiskamer gehad. Al vanaf de eerste dag hebben ze die allebei geadopteerd als hun favoriete slaapplek, mooi meegenomen dus. Die 24 uur in het vliegtuig etc. moeten dan toch wat makkelijker zijn, zo vertrouwd. We hebben in die kennels een kraammatras gelegd (absorbeert goed en is lekker groot) en daar bovenop een lekker kussen. Van het quarantainestation begrepen we dat ze er niet zichtbaar iets in hadden gedaan maar we hadden mazzel dat ze allebei nog geen kwartier voor vertrek toevalligerwijs naar de kattenbak zijn geweest, wat waren we daar blij mee (zoals andere katten- en hondenbezitters wel begrijpen, denk ik). Iemand vertelde ons dat je ze ook kunt voorbereiden door de laatste paar weken voor vertrek steeds weer te vertellen wat er gaat gebeuren. Het voelt heel raar maar we hebben het wel gedaan, geen idee of het verschil heeft gemaakt maar 'baat het niet, dan schaadt het zeker niet'. Het quarantainestation is waardeloos maar het moet nu eenmaal. Ze hebben in Perth (Byford) bijvoorbeeld 3x bezoekuur (maandag, dinsdag en vrijdag) en omdat het nu Pasen is en Anzac day (en 2e paasdag hebben ze verplaatst naar dinsdag ofzo), kun je dus helemaal niet langskomen en ze geven er geen andere mogelijkheid voor in de plaats. Vooral voor de katten is dat natuurlijk super zielig, die zijn steeds zo verschrikkelijk blij als we langskomen! Afijn, nog een kleine 2 weken doorbijten, dan is het voorbij......

@ Steven: ja, lekkere auto he?! We wilden eigenlijk een Ford Territory of Jeep maar de Captiva had een super aanbieding en hij rijdt heerlijk. Zo'n grote auto hebben we nog nooit gehad zeg, zelfs hier valt hij toch een beetje op op de gemiddelde parkeerplaats bij de supermarkt. Hij is ook spierwit, iets wat ze hier natuurlijk wel vaker hebben maar we hebben nog nooit een witte auto gehad... Last but not least: getinte ramen! In NL krijg je dan toch een bepaalde naam, hier raadt men het erg aan, vooral tegen UV en warmte.

Groet,
Annemarie
 
Bedankt voor de poezen tips. Might come in handy ;) Wat auto's betreft, dit klinkt heel bekend. Altijd als we in OZ zijn, zijn we binnen de kortste keren weer 'verpest'. "..Hé wat een leuk SUV-tje..." Blijkt het een X5 te zijn ofzo. Iets wat hier in NL toch redelijk lomp is. Zelfs Touareg's en Cayenne's lijken in OZ een stuk kleiner. Zelf hebben we de laatste 4x elke keer een Troopy gereden. Dan tel je wel aardig mee qua formaat. En nee het is geen compensatiegedrag :lol:

Have fun!
 
Ooh, als iemand nog info heeft over het quarantaine station in Melbourne...

En jullie nog even volhouden met je twee monsters!
 
Melbourne is dichter bij Adelaide dan Byford is ;)

Route...

WA wil ons niet hebben hé. In SA zijn ze wat minder kieskeurig. Ze moeten toch iemand hebben om de staat te vullen :evil:
 
Denk dat jullie een goede keus hebben gemaakt met de Captiva.
afro.gif

Alleen nog een setje 21 inch chroom eronder en het plaatje is compleet
grin.gif


Groeten Steven
 
Jullie huis ziet er al leuk uit!


*Leest jullie blog stiekem mee*
 
Thanks, we zijn er ook super blij mee, kunnen bijna niet wachten tot het af is.....

Leuk dat je ons blog meeleest, geen idee hoeveel mensen daar nu op kijken maar ik hoop dat velen er wat aan hebben (in eerste plaats schrijf ik het voor familie en vrienden thuis maar ik heb gemerkt dat ik het ook super leuk en handig vond om van mensen hun blog te lezen die net hier naartoe verhuisd waren.

Groet,
Annemarie
 
Ik geloof dat je ook een wachtwoord op sommige posts kan zetten als je wil dat die alleen door bekenden wordt gelezen ;) weet het alleen niet zeker.
 
Hoeft helemaal niet hoor, ik schrijf daar niets op wat jullie niet mogen weten, ik vind het wel leuk als ik anderen ermee kan helpen.
 
Ook ik geniet mee van jullie blog!!! En wat een huis....prachtig!!!!

Groetjes, Mien
 
Ik ben ook zo vrij om mee te lezen op jullie blog. En inderdaad een prachtig huis en trouwens de katten zijn ook erg mooi. Wanneer is het huis af? jullie staan vast al te trappelen van ongeduld :).

gr
Moon
 
Dank, leuk dat jullie allemaal meelezen, we zijn ook heel erg blij met hoe het huis wordt! We verwachten dat het nog wel 1,5 maand duurt voordat het af is en ja, we staan zeker te trappelen van ongeduld! Gelukkig mogen we al wel met de tuin etc. beginnen, daar heeft de bouwer geen moeite mee. Dat gaat volgende week van start, kunnen we tenminste zelf ook wat doen.....;-).

Groet,
Annemarie
 
Hallokes lui!

Ook wij lezen af en toe eens mee en genieten tevens van jullie mooie opbouwen in OZ.

Gefeliciteerd met jullie prachtige locatie en dito poezen, deze zijn tevens ook onze droombeestjes.
Van zodra we gesetteld zijn, gaan we op zoek naar of Maine Coon of/en Heilige Birmaan 'kwekers'. We hebben steeds een kat gehad, en de laatste lieve poes hebben we vorig jaar september moeten laten inslapen nadat een vergevorderd mondcarcinoom werd vastgesteld.
En dat terwijl we reeds 3 gegadigden hadden om ze over te nemen eens we naar Ozzie zouden gaan ;-(

Doe zo voort en geniet van elk ogenblik!!!

:wink: :up: vanwege kruisje en co
 
Hi Kruisje en co,

Ja, mooi zijn ze he, die Maine Coons? Hier in Oz hebben ze er nog niet veel, veel en veel minder dan in NL, ik heb er al naar gezocht. De dierenarts in het quarantainestation gaf aan dat hij nog nooit zo'n grote kat had gezien als ons mannetje wat ook wel kan komen doordat je hier nu eenmaal (nog) niet veel Coons hebt. Jammer dat die van ons geholpen zijn, anders hadden we hier een mooie lijn neer kunnen zetten.....
Is inderdaad wel heel gezellig om die twee om ons heen te hebben. Ben benieuwd of en welke jullie hier in Oz kunnen vinden.

Groet,
Annemarie
 
Alweer even geleden en intussen is er een hoop gebeurd. Belangrijkste nieuws is............ WE KRIJGEN DE SLEUTEL VAN ONS NIEUWE HUIS op 10 augustus!!!! Precies 4 maanden na aankomst is het dan eindelijk af en kunnen we van ons eigen plekje gaan genieten.

Wat zijn die 3 maanden snel gegaan! De eerste weken hebben we vooral alle praktische zaken geregeld, daarna is Christoffel 2x een week teruggegaan naar NL op nog trainingen te geven en pas daarna gingen we het gevoel krijgen dat we hier langzaam thuis kwamen. We hebben nog steeds wat business in NL te regelen, zijn heel blij dat het daar nu zomervakantie is zodat we 's avonds wat anders kunnen doen. In september gaan we hier aan de slag om ons bedrijfje op te starten, gelukkig is er al wat business zodat we niet helemaal zonder beginnen.

Het belangrijkste waarmee we bezig zijn geweest, is ons huis en de tuin. Van de supervisor hebben we toestemming gekregen om alvast met de tuin aan de slag te gaan dus afgelopen week is zelfs ons zwembad al gegraven! Moet er nog wel helemaal in etc., duurt nog wel ruim een maand voor het af is maar het lijkt al echt wat. De bouw van ons huis is eigenlijk heel goed gegaan. Wel wat vertragingen her en der (zoals de supervisor vandaag zei: sorry, maar het bouwen van modelwoningen krijgt altijd voorrang waardoor wij dus vertraging opliepen). De kwaliteit is ons erg meegevallen, wel is ongeveer alles anders dan in NL dus het is wel wennen en steeds heel veel vragen....

Zodra we de sleutel hebben, moet het als een razende geschilderd worden, een zolder gebouwd, de vloer gelegd en dan............. de verhuizing! De container is vandaag (vertraagd) in Freemantle aangekomen, hopelijk doet customs niet te moeilijk, dan komt het allemaal perfect uit. Help maar even duimen, dan wonen we straks heerlijk... :up:

Groet,
Annemarie
 
Super, gefeliciteerd! Klinkt goed allemaal zeg! Kan ook niet wachten om daar te starten, maar volgens mij komt dat snel genoeg! En wat een timing met jullie huis zeg. Goed aangepakt zeg ik!

Ik zal ook vast aan de toekomst denken en daar ik een Oz-vestiging ga starten, alvast even netwerken hier :) Dus, als jullie webhosting, domeinnaam, e-mail, enz nodig hebben voor jullie bedrijf, dan hoor ik het graag! :D

Ow ja, niet zomaar iets hoor. We hosten o.a. ook mcdonalds.nl en wessanen.com, dus prima klanten.
 
Back
Top