Geen idee waar dit staat op de Stress Index naast dood en scheiding, maar het ziet ernaar uit dat we op onze ouwe dag (63 en 68) gaan/moeten/willen verhuizen. Ik ben een week geleden al gestopt met slapen
.
We wonen nu onder de rook van Melbourne CBD, ongeveer 8 km van de City (als we de deur uit lopen zien we de city scape high rises in volle glorie), in een superstille, lommerrijke inner north suburb met overwegend oudere jongeren zoals wij. We zitten ongeveer 4 km benoorden de drukke hipsterkolonie in Brunswick waar
@Thijsvr de boel onveilig maakt
. Ik woon in dit huis nu 6 jaar, Mr Emulate al 35 jaar, en hij de rest van zijn leven iets noordelijker. Mijn naam is on the title. And it's falling apart. Onze Victorian bungalow is meer dan 100 jaar oud, nooit gerenoveerd en alles laat het afweten. Onderhoud en renovatie worden onbetaalbaar en we mogen niks doen vanwege de heritage overlay op het huis. Na een badkamerrenovatieofferte (3 keer woordwaarde) waar je een cruiseschip van kunt kopen waren we het zat. Een week puzzelen en debatteren, en we hebben besloten om richting rural Victorian High Country te gaan, ongeveer 110 km boven Melbourne. Voordeel, we krijgen 2 keer zoveel grond en huis voor ons geld. Nadeel, het is 1,5 uur rijden (en 3,5 uur met het OV) naar al onze vrienden en familie in de Melburnian inner suburbs. Die nog van niks weten, en ik zit er niet op te wachten om hun gezichten te zien.
We hebben een goed bod (ver boven verwachting) op ons Melburnian krot (location, location, location is een waar woord), en het allerbeeldigste (nog ouder uit 1880, maar volledig gerenoveerd) cottage in the country gevonden waar we de hoogste bieder zijn. So far, so good. Er is nog niks op papier maar ik verwacht rond eind mei de contracten en rond augustus/september de verhuizing.
But it's stressful. Zo gewend om naar de City te lopen, State Library, concerten, tentoonstellingen, evenementen, foody capital met 6000 restaurants, book shops, art galleries, buzz. En nu een country town met 2000 zielen, nog een stuk kouwer dan Melbourne
in de winter, en verder niks te doen dan hiken en fietsen.
Geen advies nodig hoor
. Ik schrijf het maar op, vooral om te zien hoe ik me over een jaar voel.
Nieuw cottage, voor zover het door gaat: