Heb het al vaker willen zeggen, maar wat heb je een geweldige schrijfstijl! Ik geniet altijd van de manier waarop je je uitdrukt! Geweldig!
En ik snap de emotionele achtbaan helemaal. Voor je man die al 35 jaar in dat huis woont en voor jou die van het levendige Melbourne houdt. En toegegeven, ik ging even met m'n neus op het beeldscherm zitten om te checken of het inwoneraantal van je mogelijke nieuwe omgeving niet een extra nulletje had. Daarna de op de link geklikt en nogmaals het inwoneraantal gecheckt
Blijft toch op 2000 steken en niet 20.000. Dus wow! Da's een flink verschil!
Het zal inderdaad wennen zijn, dat je niet op loopafstand van dingen gaat zitten, maar het is - wat anderen ook al zeggen - niet het eind van de wereld. Anderhalf uur rijden van de stad is in Australie niets. Met het OV is 3,5 uur misschien wat veel, maar genieten van de omgeving met een boek op schoot?
Tuurlijk, je levert wat in - theater, bios, restaurants, familie/vrienden dicht(er)bij - maar krijgt er ook veel voor terug. Meer huis en tuin voor je geld en beiden zo te zien in prima staat. Prachtige omgeving en rust. En niet om het een of ander, maar jullie lijken me heel makkelijk in de omgang, dus ik vermoed dat nieuwe contacten relatief snel gelegd zijn.
Ik woon niet in zo'n kleine plaats (hier wel dat extra nulletje: 20.000
), maar de kleinere plaatsen hebben vrijwel allemaal wel een pub en bakery waar je gezellig kunt afspreken en een Melbourne-fix is goed te doen qua afstand.
Ik twijfel er niet aan of je gaat je draai vinden!