Lastavaza Fam. Jarp

Gefeliciteerd met het visum en de gezinsuitbreiding.

Al met al heeft de aanvraag van het partner visum dus z'n 6/7 maanden geduurd? Mijn vriend heeft zijn aanvraag eind November gedaan, dus we zitten in de wachtkamer ;-)
 
Gefeliciteerd met het visum en de gezinsuitbreiding.

Al met al heeft de aanvraag van het partner visum dus z'n 6/7 maanden geduurd? Mijn vriend heeft zijn aanvraag eind November gedaan, dus we zitten in de wachtkamer ;-)

9 maanden vanaf aanvraag. Heb ik wel de VOG maar ingestuurd zonder dat daarom is gevraagd. Als ik kijk bij PomsinOz zit er wel wat meer schot in
 
Hmm, dat 👆 is toch alweer enkele zomers & winters geleden. What happened? Life! 😁

Dochter is inmiddels 4, zoon 10 en ik heb blijkbaar een bril nodig (font op een mobieltje is reteklein?). Na geboorte vond mevrouw Jarp menige merits in het NL kinderopvang systeem en had ik een gig bij een bedrijf mèt uitzicht op werk in Aus. Feest 🎉 Randvoorwaarde: eerst wat in de Benelux fixen en daar kwamen nog wat andere gebieden bij.

Toen: een vleermuis uit China.

Maar nu, ANZ als territory officieel onder mijn hoede 😎. Zomer volgend jaar is zoon klaar met de basisschool en dan: Aus.

In Augustus vlieg ik al in om mij ergen in te schrijven en TFN, bank etc aan te vragen want mijn 309/100 vervalt in Januari (althans de reisrechhten). En ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat mijn RRV niet gegeven wordt terwijl ik er niet ben.


Anyway, zin in!
 
Hmm, dat 👆 is toch alweer enkele zomers & winters geleden. What happened? Life! 😁

Dochter is inmiddels 4, zoon 10 en ik heb blijkbaar een bril nodig (font op een mobieltje is reteklein?). Na geboorte vond mevrouw Jarp menige merits in het NL kinderopvang systeem en had ik een gig bij een bedrijf mèt uitzicht op werk in Aus. Feest 🎉 Randvoorwaarde: eerst wat in de Benelux fixen en daar kwamen nog wat andere gebieden bij.

Toen: een vleermuis uit China.

Maar nu, ANZ als territory officieel onder mijn hoede 😎. Zomer volgend jaar is zoon klaar met de basisschool en dan: Aus.

In Augustus vlieg ik al in om mij ergen in te schrijven en TFN, bank etc aan te vragen want mijn 309/100 vervalt in Januari (althans de reisrechhten). En ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat mijn RRV niet gegeven wordt terwijl ik er niet ben.


Anyway, zin in!
Leuk geschreven, spannende ontwikkelingen. Welke stad is het nu geworden? Groeten
 
Leuk geschreven, spannende ontwikkelingen. Welke stad is het nu geworden? Groeten
Thanks 👐

Welke stad is de billion dollar question. Sydney (North shore) vinden we nog steeds prachtig, maar 🤑🤑🤑. En ik kwam erachter dat Aussie banken niet zo van de long term fixed rates zijn.

Optie is momenteel Adelaide (en daar had ik altijd een uitgesproken mening over) maar schoonfamilie woont daar ook. Als iemand tips heeft over leuke, sociale (lees: niet elk huis ingepakt in colourbond fences en buren die elkaar wèl kennen), hoor ik het graag.

Kortom, we zijn er nog niet uit.
 
Thanks 👐

Welke stad is de billion dollar question. Sydney (North shore) vinden we nog steeds prachtig, maar 🤑🤑🤑. En ik kwam erachter dat Aussie banken niet zo van de long term fixed rates zijn.

Optie is momenteel Adelaide (en daar had ik altijd een uitgesproken mening over) maar schoonfamilie woont daar ook. Als iemand tips heeft over leuke, sociale (lees: niet elk huis ingepakt in colourbond fences en buren die elkaar wèl kennen), hoor ik het graag.

Kortom, we zijn er nog niet uit.
Geen beaches maar als je rondom Sydney wilt wonen, heb je de Blue Mountains overwogen? Weinig colourbond, great community, fantastisch wandelgebied en met de trein in een uur van de lower mountains naar Central. Prima plek voor ons noorderlingen ! Of als strand belangrijk is, de Central coast heeft ook genoeg mooie plekken en goede treinverbinding . Maar ook daar zijn de huizen flink duurder geworden.
 
Geen beaches maar als je rondom Sydney wilt wonen, heb je de Blue Mountains overwogen? Weinig colourbond, great community, fantastisch wandelgebied en met de trein in een uur van de lower mountains naar Central. Prima plek voor ons noorderlingen ! Of als strand belangrijk is, de Central coast heeft ook genoeg mooie plekken en goede treinverbinding . Maar ook daar zijn de huizen flink duurder geworden.
Blue Mountains eerlijk gezegd nog niet gekeken,maar dat kan best een idee zijn, thanks!

Central Coast hebben we wel overwogen en daar staan leuke huizen. Afstand naar de luchthaven is een beetje het probleem. Ik verwacht 3-6 x per maand in een vlieger te zitten en dan speelt de reistijd een te grote rol.
 
Thanks 👐

Welke stad is de billion dollar question. Sydney (North shore) vinden we nog steeds prachtig, maar 🤑🤑🤑. En ik kwam erachter dat Aussie banken niet zo van de long term fixed rates zijn.

Optie is momenteel Adelaide (en daar had ik altijd een uitgesproken mening over) maar schoonfamilie woont daar ook. Als iemand tips heeft over leuke, sociale (lees: niet elk huis ingepakt in colourbond fences en buren die elkaar wèl kennen), hoor ik het graag.

Kortom, we zijn er nog niet uit.
Spannend :) ik volg het graag.
 
Laatste update is alweer een poosje geleden, dus hoog tijd.

De tickets zijn geboekt: Ega + kids vliegen 20 juli, ik ga zelf een weekje eerder i.v.m. werk. Dus over <4 maanden is et "bye-bye NL" 😊
Eerst een korte vakantie in Azië en dan naar Adelaide (AirBnB voor de eerste weken) en dan toch nog eens goed kijken of Adelaide (Hills) niet toch een optie is te wonen. Keuzestress 😂

Nu druk bezig met verhuizers (de prijzen 🤪), huis verhuren, To-Do lijst maken (abo's opzeggen etc). In Mei ben ik voor werk weer in Australië en dan gelijk maar TFN etc in orde maken.

Merk aan mezelf dat ik, nu de tickets geboekt zijn, toch een bittersweet onderbuik gevoel heb. Reuze zin in DU te wonen, maar ook het besef dat NL best een end weg is daarna.

Edit: Nog een kleine tip voor visum houders: Ik heb zelf een permanent partnervisum en was in de blije veronderstelling dat dit ook permanent is. Aussie gov. wist mij eind vorig jaar een kleine hartverzakking te bezorgen door op het vliegveld aan te geven dat de reisrechten op een visum niet permanent zijn (logisch achteraf, daarvoor bestaat een Resident Return Visum). Normaal geen probleem, maar als je, net als ik, in de afgelopen 5 jaar precies 6 weken in Aus bent geweest, ipv de gewenste 720 dagen, is dat toch mogelijk wat lastiger. Enfin, aanvraag gedaan, uitgebreide brief toegevoegd en binnen 10 dagen toegekend (voor 12 maanden weliswaar, maar prima).
 
Last edited:


OFX
Back
Top