Laat ik weer eens een update schrijven.. We zijn nog steeds erg gelukkig in Brisbane. Qua werk gaat het met ons beiden prima en we hebben een aardig sociaal netwerk opgebouwd inmiddels. In de kerstvakantie hebben we de eerste familie op bezoek gehad voor een paar weken, zo leuk om hen te laten zien hoe we hier leven! We hebben een mooie trip gemaakt met onze super stoere (destijds net aangeschafte) 4 wheel drive naar Fraser island en verder veel gebbqd en gezellig spelletjes gespeeld. Het was wel lastig om hen weer uit te zwaaien na een paar weken, we waren er al snel weer aan gewend om samen te zijn..
Sinds begin van dit jaar zijn we hard op zoek naar een koophuis. In het begin was dat erg leuk en spannend, maar inmiddels is het leuke er wel van af
. Ondanks dat we actief op zoek zijn en snel handelen wil het nog niet echt lukken. Er zijn zoveel dingen waar je op moet letten, en na het noodweer in het afgelopen jaar hebben we ook wel geleerd dat water afvoer heel belangrijk is (die hagelstenen ten grootte van tennisballen waren ook niet zo fijn trouwens). En dan is er natuurlijk nog de kwaliteit van het huis die vaak te wensen overlaat en de verkaveling waardoor de huizen heel dicht op elkaar worden gebouwd. We zijn niet voor niets naar Australië vertrokken.. Oké toegegeven, er staat best veel op ons wensen lijstje
. Maar ik had niet gedacht dat het zo lastig zou zijn voor ons. We proberen zo lang het duurt nog maar even te genieten van de super handige locatie van ons huur appartement. Verder hebben we dit jaar ook kennis mogen maken met de joys of Ozzy dentistry
. vraag niet hoe we het voor elkaar krijgen, maar we moesten allebei tegelijkertijd een wortelkanaalbehandeling. Oef
. Toch maar even een verzekering afgesloten na dit grapje. Ook hebben we mogelijk ondervinden dat er aan de hoge salarissen ook nadelen kleven. Onze 4 wheel drive staat momenteel bij de garage, en het lijkt erop dat de reparatie meer gaat kosten dan wat onze andere auto waard is
. Merendeel is arbeidskosten.
Ik zal afsluiten met een positieve noot: we love... The winter sunsets and their amazing colours, how easy it is to eat glugluten free, the wonderful people we have met, the under water world, fries with chicken salt, blue skies, and ... ok I'll admit it ... Driving through the most amazing national parks in the 4x4 (including river crossings!!) is pretty awesome too