LaStaVaZa FandC in Brisbane!

Er is een hoop gebeurd de afgelopen weken, hoog tijd voor een update. Het belangrijkste hoogtepunt is dat we nu ons eigen appartement hebben, heerlijk:). Het is nog niet helemaal klaar qua inrichting, maar zo langzamerhand wordt het echt ons plekje. We hebben wat spullen kunnen lenen zodat we rustig kunnen / konden zoeken naar dingen, en we wachten nog op de bootlading. Dat duurt iets langer dan gepland. We hebben het heerlijk gehad tijdens de house sit, maar door de ligging waren we toch wel veel tijd kwijt aan reizen elke dag. Dat we nu wat centraler zitten geeft wel rust. Inmiddels zijn we ook begonnen met werken, Chris deze week, Fabienne vorige week. Fabienne heeft een baan als casual tutor bij een universiteit en bij een andere universiteit een tijdelijke aanstelling als onderzoeker. Beiden zijn zeer verschillende omgevingen, wat de mogelijkheid biedt om wat rond te snuffelen en te kijken wat bij mij past en wat ik wil. De universiteit wereld bevalt zeker, de studenten zijn heel vriendelijk en beleefd, en ik heb het idee dat ik echt gewaardeerd wordt. Ook heb ik nog wat werk uit Nederland, bij elkaar opgeteld zo'n 4 dagen werk per week. Chris zit op dit moment ver weg vanwege werk, dat is wel lastig nu ons appartement nog niet helemaal af is. Maar ook dat lijkt op zijn pootjes terecht te komen, ik heb gisteren een grote staande lamp en onze kingsize pocket sprung in elkaar gezet! Op een luchtbed slapen terwijl er een uber comfy bed in je slaapkamer staat kon ik psychisch niet handelen:). Verder heb ik vandaag een les bikram yoga gedaan, was heftig maar heerlijk. Hopelijk levert dat ook wat contacten op met mensen hier in de buurt. Gaat dan alles goed? Hmm niet helemaal, er zijn wat kleine dingetjes die niet goed gaan. Zo hebben we nog steeds geen sleutel van onze brievenbus, waar oa de simkaart van ons telefoonabonnement in zit. We delen dus nog een simkaart, wat betekent dat we elkaar niet kunnen bellen. En ja, dat heeft de nodige miscommunicatie opgeleverd; ). Morgen de makelaar maar weer stalken.. Ook nog geen Internet, geen tv.. Dus weinig Skype mogelijkheden met de achterblijvers. Maar nu ons echte leven hier begonnen is kan ik zeker zeggen dat het me hier goed bevalt en dat Brisbane een top keuze is geweest voor ons!:up:

Goed om te horen dat het algemeen goed gaat en grappig dat je dan van die 'kleine' ergernissen hebt van een brievenbus waar je heeeeel graag in wilt maar niet kunt...

Leuk om jullie update te lezen. Het gaat allemaal redelijk zijn gangetje, minus de kleine uitdagingen zo te lezen. Toppie!

Ik kan een aantal updates gemist, dus leuk te lezen hoe het jullie is vergaan sinds jullie aankomst. Succes en geniet!

Niet zo gek veel te melden, maar bij dezen toch even een update. Onze spullen zijn 2 weken geleden aangekomen. Zelf het douane gebeuren geregeld, was niet zo moeilijk maar duurde behoorlijk lang. De fles rum die wij netjes hadden aangegeven mocht toch zeker niet het land in zonder een fikse tax +tax over tax te betalen, zucht. Toen moesten onze spullen nog geïnspecteerd worden omdat het me woog dan 300 kg.. Weer even afrekenen svp. Mensen waren erg behulpzaam maar douane en het transport bedrijf spraken elkaar af en toe tegen, niet zo handig als je zelf niet weet hoe het werkt. Uiteindelijk was alles oké en mochten de spullen mee. Ik heb nog nooit zo veel uit te pakken gehad op mijn verjaardag. Om eerlijk te zijn staan er nog steeds een paar dozen.. Heerlijk om onze eigen spullen weer terug te hebben! Al met al vielen de kostenons mee; groffe schatting €1000 voor 2.2 kuub a 350 kg. Verder zijn onze opstartproblemen opgelost; we hebben Internet in huis en ook zowaar een sleutel van de brievenbus (een maand op moeten wachten! ). Ons appartement bevalt erg goed en voelt al echt als thuis. Fabienne krijgt steeds meer werk aangeboden, en lijkt vanaf juni bij een universiteit op een langer termijn contract te kunnen blijven. Echt, als je eenmaal ergens werkt, al is het maar voor een paar uur, krijg je vanzelf meer aanbod is mijn ervaring. Verder lid geworden van de lokale gym, en ga bijna elk weekend nog paardrijden op de boerderij waar we hebben opgepast. Verder lekker de buurt aan het verkennen. Gisteren na een cursus in de stad lekker southbank afgestruind, met Chris naar het Queensland museum geweest (aanrader! ) en daarna bij toeval bij een belachelijk goed gratis jazz optreden beland! We zijn gelukkig op deze plek, misschien verdwijnt dat straks, maar ikrealiseer het me elke dag; we hebben geluk gehad. Heerlijk aan het genieten van het buitenleven, eerste Nederlandse gast gehad voor een weekendje, Skype met familie, tropisch paradijsje gecreëerd op ons balkon, bewust genieten van het leven hier.. En dat sommige dingen een beetje lang duren.. Ach ja ik ben zelf ook een stukje trager geworden, zal wel bij het integratieproces horen;)

Leuk om jullie updates te lezen, erg herkenbaar, wij hebben ook erg geluk gehad met het vinden van werk, een leuk huis in brisbane noord, hebben onze hobbies weer opgepakt en genieten nog steeds (na twee + jaar) van het leven hier...

Veel success en blijf genieten!

Leuk om te lezen dat jullie appartement zo goed bevalt en dat jullie je hier gelukkig voelen. Wij hebben dat gevoel na bijna vier jaar nog steeds. In onze garage staan ook nog dozen onuitgepakt, maar dat is nu wel gemakkelijk met de komende verhuizing. Vorige week hebben we een koopcontract voor een huis getekend, dus het zal niet lang meer duren voordat we jullie kant opkomen!

Leuk om te lezen dat jullie appartement zo goed bevalt en dat jullie je hier gelukkig voelen. Wij hebben dat gevoel na bijna vier jaar nog steeds. In onze garage staan ook nog dozen onuitgepakt, maar dat is nu wel gemakkelijk met de komende verhuizing. Vorige week hebben we een koopcontract voor een huis getekend, dus het zal niet lang meer duren voordat we jullie kant opkomen!
Van harte gefeliciteerd Janneke! Maar we willen natuurlijk wel wat meer weten over dat huis! Hup, kom op met die foto's... in je eigen lastavaza uiteraard (sorry fabiënne)

Van harte gefeliciteerd Janneke! Maar we willen natuurlijk wel wat meer weten over dat huis! Hup, kom op met die foto's... in je eigen lastavaza uiteraard (sorry fabiënne)
Ai, nu moet ik bekennen dat ik helemaal geen Lastavaza heb. Bij ons ging de emigratie destijds zo snel dat ik daar helemaal geen tijd voor had. Maar ik zal eens kijken of het me lukt om een foto te plaatsen.

Wat leuk om verhalen te lezen van mensen die al lekker gesetteld zijn! Helpt mee in het je kunnen indenken dat je ooit toch ook weer Down Under rondloopt!

De tijd vliegt voorbij.. Tijd voor een update! De korte versie: we zijn gelukkig in Brisbane en zijn heel blij met onze keuze. Langere versie; We zijn net terug van onze eerste 'vakantie' naar Nederland. Het was best vreemd om weer even terug te zijn. Het is alsof je even terug bent in een leven dat niet meer bestaat. Veel dingen zijn als voordat we vertrokken; relaties met familie en vrienden, winkels, favoriete plekjes.. Sommige dingen waren anders, bijvoorbeeld wegen zijn aangepast en nieuwe gebouwen. Het is lastig uit te drukken maar het voelde voor mij heel vanzelfsprekend maar tegelijkertijd ook heel verwarrend, alsof je in een droom zit en je doorhebt dat er iets niet klopt. Het is ons leven niet meer. We hadden beiden na een paar dagen al weer zin om naar huis te gaan. Het was erg leuk om de familie weer te zien, en ook ons kersverse neefje vast te houden! Verder waren er een paar mensen overleden, het was bijzonder om in deze periode in Nederland zijn om dit samen met de familie mee te maken. In Brisbane gaan dingen goed. We bouwen langzaam een sociaal netwerk op en hebben het erg naar onze zin. Langzaamaan oriënteren op een koophuis.. We zijn nog druk bezig de omgeving te verkennen, er is zoveel moois te zien! Qua levensstijl zijn we ook lekker aan het integreren. We genieten van het buitenleven, sport mogelijkheden, de natuur en de vele leuke cafés in Brisbane. Laatst hebben we gezwommen met walvissen, super gaaf! Werk gaat ook goed, begint vaste vormen aan te nemen. Happy:D

Zo FandC Lekker bezig! Voor mijn gevoel nog helemaal niet zo lang geleden dat we borrelden aan zee in Nederland, maar er is al zoveel gebeurd! Fijn te horen dat het goed met jullie gaat.

Wat een leuke post! Met plezier gelezen! Het ziet er naar uit dat jullie daar helemaal op jullie plek zijn, leuk!

Wat fijn te lezen dat alles goed gaat en naar het zin is en dat jullie na een vakantie in Nederland weten dat jullie een goede keuze hebben gemaakt.

Laat ik weer eens een update schrijven.. We zijn nog steeds erg gelukkig in Brisbane. Qua werk gaat het met ons beiden prima en we hebben een aardig sociaal netwerk opgebouwd inmiddels. In de kerstvakantie hebben we de eerste familie op bezoek gehad voor een paar weken, zo leuk om hen te laten zien hoe we hier leven! We hebben een mooie trip gemaakt met onze super stoere (destijds net aangeschafte) 4 wheel drive naar Fraser island en verder veel gebbqd en gezellig spelletjes gespeeld. Het was wel lastig om hen weer uit te zwaaien na een paar weken, we waren er al snel weer aan gewend om samen te zijn..
Sinds begin van dit jaar zijn we hard op zoek naar een koophuis. In het begin was dat erg leuk en spannend, maar inmiddels is het leuke er wel van af;). Ondanks dat we actief op zoek zijn en snel handelen wil het nog niet echt lukken. Er zijn zoveel dingen waar je op moet letten, en na het noodweer in het afgelopen jaar hebben we ook wel geleerd dat water afvoer heel belangrijk is (die hagelstenen ten grootte van tennisballen waren ook niet zo fijn trouwens). En dan is er natuurlijk nog de kwaliteit van het huis die vaak te wensen overlaat en de verkaveling waardoor de huizen heel dicht op elkaar worden gebouwd. We zijn niet voor niets naar Australië vertrokken.. Oké toegegeven, er staat best veel op ons wensen lijstje:rolleyes:. Maar ik had niet gedacht dat het zo lastig zou zijn voor ons. We proberen zo lang het duurt nog maar even te genieten van de super handige locatie van ons huur appartement. Verder hebben we dit jaar ook kennis mogen maken met de joys of Ozzy dentistry:eek:. vraag niet hoe we het voor elkaar krijgen, maar we moesten allebei tegelijkertijd een wortelkanaalbehandeling. Oef:(. Toch maar even een verzekering afgesloten na dit grapje. Ook hebben we mogelijk ondervinden dat er aan de hoge salarissen ook nadelen kleven. Onze 4 wheel drive staat momenteel bij de garage, en het lijkt erop dat de reparatie meer gaat kosten dan wat onze andere auto waard is :(. Merendeel is arbeidskosten.
Ik zal afsluiten met een positieve noot: we love... The winter sunsets and their amazing colours, how easy it is to eat glugluten free, the wonderful people we have met, the under water world, fries with chicken salt, blue skies, and ... ok I'll admit it ... Driving through the most amazing national parks in the 4x4 (including river crossings!!) is pretty awesome too :D

Back